Урок "Хай буде мир на рідній Україні"

Про матеріал

Поглибити знання учнів про важливість миру на Землі; виховувати

патріотизм, любов до свого народу; вчити дітей жити в мирі і злагоді;

формувати активну життєву позицію; виховувати розуміння того, що

майбутнє світу залежить від справ і думок людини.

Перегляд файлу

ХАЙ БУДЕ МИР НА РІДНІЙ УКРАЇНІ

 

Мета: поглибити знання учнів про важливість миру на Землі; виховувати

            патріотизм, любов до свого народу; вчити дітей жити в мирі і злагоді;

            формувати активну життєву позицію; виховувати розуміння того, що

            майбутнє світу залежить від справ і думок людини.

 

Обладнання: глобус, карта України, малюнки, на яких зображене щасливе

            життя в мирний час і страхіття війни, вислови про мир, фонограми

            пісень «Вставай» групи Океан Ельзи, «Це моя земля, це моя Україна»

            Ірини Федишин, «Я бажаю вам миру» сл. і муз. Ірини Балабай, дерево

            «миру і злагоди», свічка.

 

Епіграф уроку:

«За мир, щоб сміятись!

За мир, щоб трудитись!

За мир, щоб троянди цвіли!

Щоб жито буяло і діти росли!»

 

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

Є в центрі Європи чудова країна

Сягає корінням у сиві часи.

І це – незалежна моя Україна:

Красиві Карпати, степи і ліси!

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Монолог – роздум учителя

 Плаче Україна, кровоточить. І серце кожного українця, незалежно в якій частині він мешкає, болить і плаче разом з нею. Бо кружляють над Україною темні хмари лихоліття. Чорні сили хочуть розірвати на частини  нашу державу, забрати в нас мирне щасливе життя.

 Отут, на Сході, (показую на карті) гримлять вибухи, руйнуються будинки, школи, лікарні. Жорстокості окупантів не має меж. Гинуть мирні жителі східних областей, люди покидають свої домівки, рятуються від смерті.

 Неймовірну мужність проявляють наші українські захисники. На полі битви – мужні, сильні, сміливі чоловіки. Проливається кров, отримують важкі поранення, багато кращих синів віддали своє життя за Україну і більше ніколи не повернуться в свої домівки. Гордимося ними, пишаємося і дякуємо усім тим, хто відстоює право України бути гордою державою, хто захищає нас із вами, хто віддав своє  життя задля нашого щасливого майбутнього.

 

 

 

(Звучить легка музика)

А знаєте, війна колись закінчиться

І з часом відбудуються міста,

Але ніколи більше не повернуться

Всі ті, кого забрали небеса.

 

А знаєте, війна колись закінчиться

І тільки спогади залишаться в серцях,

Благаю, Боже, збережи мою країну,

Молюсь до Тебе, збережи усім життя…

                                                                                 (М. Скочиліс)

 

ІІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Основна частина

 Жорстоке слово «війна». За всю історію існування людства на нашій планеті відбулося 15 тис. воєн, які забрали понад 3 млрд. людських життів. Мирними за весь цей час були лише 292 роки, тобто на кожну тисячу років припадало лише 50 мирних і гармонійних. Найдовша війна тривала 116 років (між Англією і Францією), а найкоротша – 38 хвилин (між Англією і Занзібаром у 1896 р.)

 

2. Збагачення мовлення і почуттів

а) слухання музики. Пісня «Вставай» групи Океан Ельзи

 - Який настрій створює ця  музика?

 - Що ви відчували, слухаючи цю мелодію?

 - Які почуття передає ця музика?

 - Чи відповідає почута мелодія цим малюнкам?

 

б) розгляд малюнків, де зображено страхіття війни

 - Як ви думаєте, чому художник вибрав такі кольори?

 - Що ви бачите на першому малюнку?

 - Якими зображені діти на 2 і 3 малюнках?

 - Чому плаче мама і дружина?

 - Що зображено на останньому малюнку?

 - Як одним словом можна назвати серію цих малюнків? (Війна).

Війна! Війна!

І знов криваві ріки.

І грім гармат, і шаблі дзвін.

Могили, сироти, каліки…

І сум покинутих руїн.

                    (О. Олесь)

в) вправа «Асоціативний кущ»

 - Що ви відчували, коли думали про війну?

 - Які слова підказує вам серце, коли ви чуєте слово «війна»?

 

(Орієнтовно відповіді будуть такими: смерть, сльози, кров, страх, руїни, страждання, голод, постріли, дим. Записую ці слова на дошці).

 

г) слухання музики. Пісня «Це моя земля, це моя Україна» Ірини Федишин

 - Чим друга пісня відрізняється від першої?

 - Чи змінила пісня ваш настрій?

 -  Що ви відчували слухаючи цю мелодію?

 - Який пейзаж ви уявляли, слухаючи цю музику?

 

д) розгляд малюнків, де зображено щасливе життя в мирний час

 - Що зображено на цих малюнках? (Чудова природа, усміхнені діти).

 - Чому художники вибрали такі яскраві кольори?

 - Як одним словом можна назвати серію цих малюнків? (Мир).

Нехай же мирним буде наше небо!

Нехай сміються діти на Землі!

Нехай цвіте, як маківка, Вкраїна!

Любов і доброта увійдуть в кожен дім!

 

е) вправа «Асоціативний кущ»

 - Які почуття викликало у вас слово «мир»?

(Записую на дошці орієнтовні відповіді: радість, спокій, сміх, краса, здоров’я, життя, дружба, добробут, тепло, світло).

 

3. Повідомлення теми

 Сьогодні ми спробуємо з’ясувати: що є добром, а що – злом. Як потрібно жити, аби не порушити миру, та що кожен з нас може зробити, аби у світі панували мир і спокій?

 - Чи задумувалися ви коли-небудь для чого ви народилися? (Щоб жити).

 - Як жити? (В мирі та злагоді).

 - Прочитайте вислів Франсуа Рабле, який записаний на дошці.

(Людина створена природою для миру, а не для війни, народжена для радості, а не для горя).

 

4. Вправа «Символ життя»

(Учні запалюють свічку і передають з рук в руки з побажаннями миру, достатку, злагоди, любові).

 Уявіть, що ця запалена свічка – наше життя. Потримайте її в своїх руках, передайте тому, хто поруч з вами. Проаналізуємо свої відчуття.

  • Що ви відчували, коли тримали свічку в своїх руках?
  • Чи хотілося вам її віддати?
  •  Чи виникав страх, що свічка згасне?

Коли свічка знаходилася у ваших руках, лише ви могли вирішити: горітиме вона чи згасне.

 

5. Розповідь учителя

Таке коротке слово мир. А яке воно актуальне і важливе. З 1982 року 21 вересня відзначають Міжнародний день Миру.

 Мир у душі, мир у домівках, мир у класній родині, мир в Україні, мир у світі… Пам’ятайте – все починається з дитинства. Як навчитеся – такими й підете в це складне життя. Не заздріть, не будьте егоїстами. Будьте щирими, лагідними, щедрими на любов та добро. Тоді і поміж вами пануватиме мир, злагода, любов і дружба. У класі живіть дружно, допомагайте один одному у важку хвилину. Вдосконалюйтеся, вчіться творити добро людям, творити добро на Землі.

 

6. Слухання магнітофонного запису вірша «Ніколи зла нікому не творіть»

Ніколи зла нікому не творіть,

Бо зло вертатися погану звичку має,

Добро творіть, усім добро робіть,

І втоми серденько нехай не знає.

 

З любов’ю в серці, з радістю ростіть,

Учіться людям сонечком світити.

І доброту в своїй душі носіть,

У мирі й злагоді учіться, діти, жити!

 

7. Творча робота. Дерево «миру і злагоди»

  - Подивіться на дошку. Зверніть увагу на «галявину миру». Стоїть там сумне деревце.

 - Давайте серед листочків знайдемо написи, які стосуються миру і почепимо їх на дерево «миру і злагоди».

(Орієнтовні написи: мир, любов, дружба, сльози, кров, страх,чесність, щирість, руїни, голод,щедрість, добробут, тепло, віра та ін.)

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

(Діти стають у коло, беруться за руки, підносять вверх і промовляють)

Мир для планети!

Щастя всім дітям!

Смерть війні!

Не хочемо руїн!

Миру бажаємо людям усім!

 

8. Бліц опитування «Для чого нам потрібен мир»

* Нам мир потрібен – для життя.

* Нам мир потрібен – для здійснення мрій.

* Нам мир потрібен – для радості.

* Нам мир потрібен  - для щастя.

* Нам мир потрібен – для навчання.

* Нам мир потрібен – для злагоди й любові.

 

9. Практична робота «Голуб миру»

- А чи знаєте ви, хто є символом миру?

- Так, це голуб.

 Голуби символізують чистоту, щирість і передають найніжніші почуття. Їх вважають птахами миру і добра.

 Послухайте легенду. Після всесвітнього потопу Ной випустив голуба, аби довідатися, чи спала вода на Землі. Голуб повернувся і приніс оливкову гілочку як свідчення благодатних умов для проживання.

 Французький художник Пабло Пікассо намалював голуба миру і його малюнок облетів увесь світ. З тих пір голуб з гілочкою оливки став символом миру.

  • Зараз виріжемо голубів і прикріпимо їх на «галявині миру».
  • Мами виготовляють голубів способом орігамі.

 

10. Написання листа миру

(На виготовлених голубах діти разом з мамами записують побажання, прикріплюють на кульки і випускають у небо).

Голубко біла, ти лети у світ

Хай буде мир у небі голубому.

Бо голуб миру, кажуть з давніх літ,

Приносить радість родові людському.

 Вітер надії поніс їх далеко-далеко. І куди б вони не потрапили, хто б не прочитав наші побажання, всі зрозуміють, що діти бажають миру і злагоди на всій планеті Земля.

 

ІV. ПІДСУМОК УРОКУ

  1. Робота з висловами

(Діти зачитують з дошки вислови).

  • Мир - це життя, щастя, радість, чисте небо над головою.
  • Мир – це впевненість у завтрашньому дні, у своєму майбутньому.
  • Мир – це можливість спокійно вчитися, працювати, любити і поважати одне одного.
  • Без миру немає дитинства, немає майбутнього.
  • За мир потрібно боротися.

 

  1. Спільна молитва «За мир»

Всі ми бажаємо миру. Миру на Землі, миру в Україні, миру в родинах, миру в душах і серцях кожного з нас. Спільна молитва має чудодійну силу. Давайте разом помолимось.

 

 

Боже, докупи долоньки складаєм

І просим Тебе, і дуже благаєм,

І кажемо: «Боже, закінчи цю битву»,

До тебе несем свою щиру молитву.

 

Нехай в Україні мир запанує,

Родина вкраїнська більше хай не сумує.

І щоб жили ми всі у любові

В Донецьку, у Ялті, в Луганську, у Львові.

 

3. Слухання пісні «Я бажаю вам миру», сл. і муз. Ірини Балабай.

 

doc
Додано
29 липня 2018
Переглядів
25717
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку