Урок "Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення."

Про матеріал
Конспект уроку містить роботу на Jamboard, LearningApps (створені вправи) та онлайн-дошці padlet.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Урок з хімії

7 клас

 

Тема. Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                          Підготувала Іваніца Н. С.

вчитель Криворізької гімназії №36

 

 

Тема. Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення.

Навчальна мета: вивчити хімічні властивості кисню на прикладі його взаємодії з металами, неметалами і складними речовинами; закріпити та  розширити знання учнів про хімічні реакції; уміння складати рівняння хімічних реакцій; дати уявлення про реакції сполучення, про оксиди, як складні речовини.

Розвивальна мета: формувати вміння порівнювати, спостерігати, робити висновки. Розвивати логічне мислення, пізнавальну активність, творчу  здібність учнів.

Виховна мета: формувати вміння висловлювати свої думки, виховувати культуру спілкування, дисциплінованість, уважність, творче мислення, почуття обов'язку і відповідальності, вміння працювати самостійно.

Очікувані  результати:

Учень/учениця

Знаннєвий компонент

  • називає склад молекул кисню, оксидів, якісний та кількісний склад повітря;
  • наводить приклади оксидів, реакцій розкладу і сполучення;
  • пояснює суть реакцій розкладу і сполучення.

Діяльнісний компонент

  • розрізняє реакції розкладу і сполучення;
  • описує поширеність Оксигену в природі;  його фізичні властивості;
  • характеризує хімічні властивості кисню;
  • складає рівняння реакцій: добування кисню; кисню з воднем, вуглецем, сіркою, магнієм, залізом, міддю;
  • дотримується запобіжних заходів під час використання процесів горіння; інструкції щодо виконання хімічних дослідів та правил безпеки під час роботи в хімічному кабінеті.

Ціннісний компонент

  • оцінює значення кисню в життєдіяльності організмів; поняття про каталізатор.

Наскрізні лінії:

Здоров’я і безпека

Підприємливість і фінансова грамотність

Екологічна безпека і сталий розвиток

Базові поняття та терміни: кисень, хімічні властивості, оксиди, прості    речовини, реакція сполучення.                                                                                                                                                                         

Тип уроку: комбінований.                                                                                                    

Форми роботи: фронтальне опитування, індивідуальна  та групова робота (використання Jamboard, LearningApps), розповідь учителя з використанням онлайн-дошки padlet, тренувальні вправи (розв'язування розрахункових і експериментальних завдань, самостійна робота учнів)                                       

Хід уроку

І. Організаційний момент.

  • вітання;
  • організація уваги;
  • відсутні.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

ІII. Актуалізація опорних знань

Декілька учнів працюють в застосунку Jambord  і LearningApps: (https://jamboard.google.com/d/1HuXEMPcoOJKtUzYZ6QGLBeA6ntwyfMKgMJGF8TyVEXA/edit?usp=sharing),(https://learningapps.org/view29259621, https://learningapps.org/view29259092 )

В цей же час з класом застосовую прийом «Квітка-семиквітка»

  1. Речовина, що прискорює хімічну реакцію називається…каталізатор
  2. Кисень збирають способом витіснення води тому, що він…важчий за воду
  3. Оскільки кисень важчий за повітря, то його збирають, тримаючи пробірку дном…донизу
  4. Реакція в результаті якої з однієї вихідної речовини утворюється дві чи більше називається реакцією…розкладу
  5. Якщо тліючу скіпку внести в посудину заповнену киснем, вона…розгорається
  6. Прикладами речовин з яких можна добути кисень в лабораторії є…гідроген пероксид
  7. В промисловості кисень добувають з…води і повітря

ІV. Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні на уроці хочу я знайти

У вас те, що іншим непомітно:

Відвагу - в скронях,

Доброту - в черствих,

В лінивих – працелюбність,

Жагу до знань у всіх -

І непомітно струни так торкнути,

Щоб звуки всі злились в однин оркестр.

Назва якому успішний  урок.

 

Казка.  Жила собі Речовина, яка була активною, діяльнісною, енергійною, але з якою ніхто не товаришував, тому що до якої б Речовини вона не торкалася та Речовина переставала існувати. Саме характерні властивості заважали цій активній і енергійній речовині налагодити товариські стосунки.

Я впевнена, що ви такі ж активні й енергійні і ми дружньо попрацюємо сьогодні досліджуючи тему: «Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець,  водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення».

Давайте сьогодні всі разом спробуємо знайти відповіді на такі питання:

  • Чи дійсно є хімічно активним кисень?
  • Якщо так, то з якими речовинами він може взаємодіяти?
  • Які реакції називають реакціями сполучення? Який їх загальний вигляд?
  • Чи вступає в хімічну взаємодію кисень з вуглецем,  воднем, сіркою, магнієм, залізом та міддю?

Отже, вперед! Нехай допоможуть вам ваші знання, згуртованість та кмітливість!

V. Первинне засвоєння й осмислення навчального матеріалу.

Розповідь вчителя

Якщо б давали нагороди неметалічним елементам за їх активність, то  кисень посів би почесне друге місце поступаючись своєю активність лише фтору. 

На минулому уроці, при виявленні кисню,  ви помітили, як тліюча скіпка яскраво спалахує у цьому газі.

Кисень вступає в хімічну взаємодію з простими та складними речовинами.

Пояснення нового матеріалу з використанням онлайн-дошки (онлайн-стіни) padlet  https://padlet.com/nana9278/padlet-rhfo36b5k1zcmlhg.

Фізкультхвилинка.

Широко руки хімія  простягає,

В усі сфери життя заглядає:

У медицині – раз,

У побуті – два,

У господарстві – три.

Вправи знову почали.

Будівельник, енергетик, металург –

Усі без неї як без рук.

Вперед  крокує наука ця

І не бачити кінця.

Продовжимо ми працювати,

Щоб науку цю вивчати.

VІ. Закріплення й систематизація знань і вмінь. 

Давайте дамо разом відповіді на питання поставленні на початку уроку:

  • Чи хімічно активний кисень?
  • Якщо так, то з якими речовинами він може взаємодіяти?
  • Які реакції називаються  реакції  сполучення? Який їх загальний вигляд?
  • Які реакції називаються реакції горіння?
  • Які реакції називаються реакції  сполучення?
  • Чи вступає в хімічну взаємодію кисень з вуглецем,  воднем, сіркою, магнієм, залізом та міддю?

Хвилинка – цікавинка: 

  • Рідкий кисень , як і залізо притягується до магніту.
  • Організм дорослого чоловіка щодоби споживає приблизно 900 г кисню, а жінки – 600 г

VІІ. Застосування знань і вмінь 

(https://jamboard.google.com/d/14gHMzv_VNw9lONKElEykopmbVdcsITpgZc9adHrHRvw/edit?usp=sharing)

Завдання 1.

У трьох пробірках без етикеток містяться кисень, повітря,  вуглекислий газ.  Як визначити, яка саме речовина в кожній з пробірок? Запропонуйте план визначення.

 

 

 

 

 

Завдання 2.

Знайдіть рівняння реакцій сполучень та запишіть їх у робочий зошит

 

 

 

 

 

Завдання 3.

Знайдіть та випишіть формули оксидів, назвіть їх.

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 4.

Унаслідок взаємодії кисню масою 13,5 г із сіркою утворився сульфур (ІV) оксид SO2 масою 27 г. Яка маса сірки згоріла під час реакції?

 

Завдання 5.

Допишіть рівняння реакцій:

Zn + O2 =                                                                                                                                        

Al + O2 =                                                                                                                                           

N2 + O2 =  

Li + O2 =                                                                                                                                        

S + O2 =                                                                                                                                           

H2 + O2 =

 

VІІІ. Домашнє завдання.  

 

  1. §24 с. 146-152 опрацювати
  2. Серед наведених формул вкажіть оксиди, назвіть їх: SiO2, CO2, BaO, NaCl, H2SO4, Na2O, AgCl, NO2, H3PO4, CaO, Al2O3
  3. Напишіть рівняння хімічних реакцій отримання наведених оксидів із простих речовин:  Al2O3, P2O5, K2O.
  4. Творче завдання: Підібрати поетичні рядки, в яких іде мова про вогонь та горіння. (За бажанням)

ІХ. Рефлексія.

  1. Чи стануть у нагоді знання, здобуті сьогодні?
  2. Що найбільше запам’яталось?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Використані Інтернет джерела:

  1. http://interactive.ranok.com.ua/
  2. https://www.youtube.com/watch?v=8CfN3NQfWK0
  3. https://www.youtube.com/watch?v=tlQtZOOGT6E
  4. https://www.youtube.com/watch?v=JTpcXHv0Xqo&embeds_euri=https%3A%2F%2Fpadlet.com%2F&feature=emb_logo
  5. https://www.youtube.com/watch?v=g47sEj0L_ik
  6. http://www.chemistry.in.ua/grade-7/chemical-properties-of-oxygen
  7. https://uahistory.co/pidruchniki/chemistry-7-class-2015-savchin/25.php

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
3 березня 2023
Переглядів
727
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку