Урок з хімії
7 клас
Тема. Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення.
Підготувала Іваніца Н. С.
вчитель Криворізької гімназії №36
Тема. Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення.
Навчальна мета: вивчити хімічні властивості кисню на прикладі його взаємодії з металами, неметалами і складними речовинами; закріпити та розширити знання учнів про хімічні реакції; уміння складати рівняння хімічних реакцій; дати уявлення про реакції сполучення, про оксиди, як складні речовини.
Розвивальна мета: формувати вміння порівнювати, спостерігати, робити висновки. Розвивати логічне мислення, пізнавальну активність, творчу здібність учнів.
Виховна мета: формувати вміння висловлювати свої думки, виховувати культуру спілкування, дисциплінованість, уважність, творче мислення, почуття обов'язку і відповідальності, вміння працювати самостійно.
Очікувані результати:
Учень/учениця
Знаннєвий компонент
Діяльнісний компонент
Ціннісний компонент
Наскрізні лінії:
Здоров’я і безпека
Підприємливість і фінансова грамотність
Екологічна безпека і сталий розвиток
Базові поняття та терміни: кисень, хімічні властивості, оксиди, прості речовини, реакція сполучення.
Тип уроку: комбінований.
Форми роботи: фронтальне опитування, індивідуальна та групова робота (використання Jamboard, LearningApps), розповідь учителя з використанням онлайн-дошки padlet, тренувальні вправи (розв'язування розрахункових і експериментальних завдань, самостійна робота учнів)
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
ІII. Актуалізація опорних знань
Декілька учнів працюють в застосунку Jambord і LearningApps: (https://jamboard.google.com/d/1HuXEMPcoOJKtUzYZ6QGLBeA6ntwyfMKgMJGF8TyVEXA/edit?usp=sharing),(https://learningapps.org/view29259621, https://learningapps.org/view29259092 )
В цей же час з класом застосовую прийом «Квітка-семиквітка»
ІV. Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні на уроці хочу я знайти
У вас те, що іншим непомітно:
Відвагу - в скронях,
Доброту - в черствих,
В лінивих – працелюбність,
Жагу до знань у всіх -
І непомітно струни так торкнути,
Щоб звуки всі злились в однин оркестр.
Назва якому успішний урок.
Казка. Жила собі Речовина, яка була активною, діяльнісною, енергійною, але з якою ніхто не товаришував, тому що до якої б Речовини вона не торкалася та Речовина переставала існувати. Саме характерні властивості заважали цій активній і енергійній речовині налагодити товариські стосунки.
Я впевнена, що ви такі ж активні й енергійні і ми дружньо попрацюємо сьогодні досліджуючи тему: «Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення».
Давайте сьогодні всі разом спробуємо знайти відповіді на такі питання:
Отже, вперед! Нехай допоможуть вам ваші знання, згуртованість та кмітливість!
V. Первинне засвоєння й осмислення навчального матеріалу.
Розповідь вчителя
Якщо б давали нагороди неметалічним елементам за їх активність, то кисень посів би почесне друге місце поступаючись своєю активність лише фтору.
На минулому уроці, при виявленні кисню, ви помітили, як тліюча скіпка яскраво спалахує у цьому газі.
Кисень вступає в хімічну взаємодію з простими та складними речовинами.
Пояснення нового матеріалу з використанням онлайн-дошки (онлайн-стіни) padlet https://padlet.com/nana9278/padlet-rhfo36b5k1zcmlhg.
Фізкультхвилинка.
Широко руки хімія простягає,
В усі сфери життя заглядає:
У медицині – раз,
У побуті – два,
У господарстві – три.
Вправи знову почали.
Будівельник, енергетик, металург –
Усі без неї як без рук.
Вперед крокує наука ця
І не бачити кінця.
Продовжимо ми працювати,
Щоб науку цю вивчати.
VІ. Закріплення й систематизація знань і вмінь.
Давайте дамо разом відповіді на питання поставленні на початку уроку:
Хвилинка – цікавинка:
VІІ. Застосування знань і вмінь
(https://jamboard.google.com/d/14gHMzv_VNw9lONKElEykopmbVdcsITpgZc9adHrHRvw/edit?usp=sharing)
Завдання 1.
У трьох пробірках без етикеток містяться кисень, повітря, вуглекислий газ. Як визначити, яка саме речовина в кожній з пробірок? Запропонуйте план визначення.
Завдання 2.
Знайдіть рівняння реакцій сполучень та запишіть їх у робочий зошит
Завдання 3.
Знайдіть та випишіть формули оксидів, назвіть їх.
Завдання 4.
Унаслідок взаємодії кисню масою 13,5 г із сіркою утворився сульфур (ІV) оксид SO2 масою 27 г. Яка маса сірки згоріла під час реакції?
Завдання 5.
Допишіть рівняння реакцій:
Zn + O2 =
Al + O2 =
N2 + O2 =
Li + O2 =
S + O2 =
H2 + O2 =
VІІІ. Домашнє завдання.
ІХ. Рефлексія.
Використані Інтернет джерела: