Урок. Індія. Культурно-історичні особливості країни. Роль країни в регіоні та в світі.

Про матеріал

Навіть коли знайомишся з одним містом важко надати повну його характеристику за одну годину, тому знайомлячись з іншими державами важливо надавати різноманітні факти, щоб кожен учень зміг для себе визначити щось цікаве, щоб виникло бажання: дізнатись більше. Саме за таким принципом і складено конспект цього уроку.

Перегляд файлу

 

Урок Індія. Культурно-історичні особливості країни.  Роль країни в регіоні та в світі.

 

 

Мета:   сформувати в учнів загальне уявлення про характерні риси ЕГП Індії, особливості природних умов  та ресурсів, загальні  закономірності  розміщення   населення й господарства, культурно- історичні  особливості країни.          

 

« Своїми очима»… В. Овчинников

…Подорожуючи Індією, думаєш про те, як важко було зрушити

з місця цю величезну, як континент, країну, в житті якої сьогоднішній

день так тісно переплітається з днем завтрашнім і днем минулим подібно

до того, як на індійській дорозі кондиційований автобус сусідить з парою

волів запряжених в арбу і пішими переносниками цегли…

 

 

 

Хід уроку

 

  1. Організаційний момент.
  2. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності. Визначення мети уроку.
  3. Актуалізація знань і умінь учнів. Вікторина.
  4. Вивчення нового матеріалу.
  5. Закріплення вивченного матеріалу.
  6. Підсумок.

 

Європейці завжди асоціювали Індію з казкою. Достатньо згадати мореплавця Д. Кука.

Це пов’язано і з тим, що тривалий час шукали морський шлях до Індії, і з тими відомостями, що «доходили» до Європи з цієї загадкової країни.

Згадаємо деякі відомі факти.

За правильну відповідь учням даються літери, з яких можливо зібрати назви столиць деяких країн. Хто збере  назву – отримує бонус.

  1. Столиця Індії                                                                                  (Нью-Делі).
  2. Півострів, на якому розташована країна                                  (Індостан).
  3. Один з богів (має 4 руки і 4 голови)                                           (Брахма).
  4. Острови, що входять до складу Індії                                          (Андаманські).
  5. Священна тварина Індії                                                                  (Корова).
  6. Гори на півночі Індії                                                                       (Гімалаї).
  7. Вид  деревини, стійкий проти термітів.                        (Тік).
  8.  Жіночий національний одяг                                         (Сарі).
  9. Замкнуті групи людей, які пов’язані зі спадково закріпленою професією «джаті»                                                                             (Касти).
  10. Точка в центрі чола індійських жінок                           (Тіка).
  11. Грошова одиниця Індії                                                   (Рупія).
  12. Священна річка Індії                                                       (Ганг).
  13. Дерево з особливим ароматом                                        (Сандалове).
  14. «Доля» ( відплата за добрі чи погані вчинки)                (Карма).
  15. Гострий перець, який додають до всіх страв на півдні Індії     (Чилі).

(хоча батьківщиною вважають Тропічну Америку).

 

         4. Дивовижна Індія.

 

    Сьогодні  ми поговоримо про країну, чия найдавніша цивілізація  збагатила своїми  досягненнями  все  людство. Європейці  почали колонізувати Індію ще в 16 ст – португальці, голландці, французи, англійці. Вони були приваблені її легендарними багатствами. Англійці здобули перевагу над суперниками в ході тривалих війн. Із середини 19 століття до 1947р. Індія  фактично була сировинним додатком британської імперії.

 

  • Хто з європейців відкрив морський шлях до Індії?
  • Географічне положення Індії.
  • Природні умови і ресурси.
  • Населення Індії

   Індія – найбільш багатонаціональна країна світу, серед етнічних груп якої переважають  народи індо-європейської сім∙ї – хіндустанці, бенгальці.

 Офіційних мов – 2 (гінді, англійська), а державні 14..

 

  • Прийом «здивовуй»

В Індії ще 2000 років тому робили кристаличний цукор з тростнику..

Індія найбільший користувач золота – 936 тон щорічно…

Самий більший роботадавець світу – залізничи дороги Індії – 1 млн. працівників…

До 1896 року – це була єдина країна, яка видобувала алмази..

В Індії використовується 1,5 кг бумаги на людину ,    а в середньому по світу -45 кг…

Перший університет світу з`явився у 700 році до нашої ери в м. Таксила       (зараз це територія Пакістану). 10500 студентів навчались більш 60 преметам.. Квадратні рівняння були винайдені в Індії, ще в 11 столітті. Індуси використовували числа ..10 в 53 степені..

 

….Перед таинственным и грандиозным прошлым Индии, древней Арьяварты, её настоящее естественная тень; черная тень на светлом фоне картины, необходимое зло в цикле каждой нации. Индия одряхлела и упала, как падают громадные памятники древности, разбившись вдребезги…Але…Індія живе й продовжує дивувати

 

  • Господарство Індії.

   Індія – аграрно-індустріальна країна, що розвивається. За абсолютними розмірами ВВП входить до числа першої п͗ятірки країн світу. Однак з розрахунку ВВП на душу населення показники Індії відповідають показникам відсталих бідних держав. Структура ВНП(за вартістю): промисловість 39%, сільське господарство -22%, сфера послуг – 39%. Поряд із розвитком традційних для економіки країни галузей (сільське господарство, легка промисловість) досить швидкими темпами розвиваються видобувна промисловість і різні галузі обробної. Зараз Індія є одним з найбільших світових виробників і експортерів вугілля, марганцевої і залізної руд. Індія першою серед країн, що розвиваються, почала розвивати атомну енергетику, розвивається також аерокосмічна галузь – проведено запуск штучного супутника Землі.

Прийом «Мікрофон».

   Учні називають факти, які їм відомі про Індію (можливо згадають шахи, плоскогір’я Декан, Гімалаї,  мусонний клімат, Агру й мавзолей Тадж–Махал,   кустарне виробництво; що багато найбагатших у світі людей й факт наявності величезної кількості найбідніших людей у світі).

 

5. Використовуючи атлас, матеріал підручника учні  малюють блок - схему Індії.

               (приклад)

 

    1. Особливість географічного положення                                      6.  ?

 

    2. Країна  «Ядерного клубу»                                                            7.  ?

 

                   5.  ?                                              Індія                                8.   ?

 

        3.  Федеративна  держава                               4. Друга за населенням                

 (28 штатів, 7 союзних територій)

 

                                                                             9. ?

 

6. Підсумок уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
9 липня 2018
Переглядів
335
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку