Навіть коли знайомишся з одним містом важко надати повну його характеристику за одну годину, тому знайомлячись з іншими державами важливо надавати різноманітні факти, щоб кожен учень зміг для себе визначити щось цікаве, щоб виникло бажання: дізнатись більше. Саме за таким принципом і складено конспект цього уроку.
Урок Індія. Культурно-історичні особливості країни. Роль країни в регіоні та в світі.
Мета: сформувати в учнів загальне уявлення про характерні риси ЕГП Індії, особливості природних умов та ресурсів, загальні закономірності розміщення населення й господарства, культурно- історичні особливості країни.
« Своїми очима»… В. Овчинников
…Подорожуючи Індією, думаєш про те, як важко було зрушити
з місця цю величезну, як континент, країну, в житті якої сьогоднішній
день так тісно переплітається з днем завтрашнім і днем минулим подібно
до того, як на індійській дорозі кондиційований автобус сусідить з парою
волів запряжених в арбу і пішими переносниками цегли…
Хід уроку
Європейці завжди асоціювали Індію з казкою. Достатньо згадати мореплавця Д. Кука.
Це пов’язано і з тим, що тривалий час шукали морський шлях до Індії, і з тими відомостями, що «доходили» до Європи з цієї загадкової країни.
Згадаємо деякі відомі факти.
За правильну відповідь учням даються літери, з яких можливо зібрати назви столиць деяких країн. Хто збере назву – отримує бонус.
(хоча батьківщиною вважають Тропічну Америку).
4. Дивовижна Індія.
Сьогодні ми поговоримо про країну, чия найдавніша цивілізація збагатила своїми досягненнями все людство. Європейці почали колонізувати Індію ще в 16 ст – португальці, голландці, французи, англійці. Вони були приваблені її легендарними багатствами. Англійці здобули перевагу над суперниками в ході тривалих війн. Із середини 19 століття до 1947р. Індія фактично була сировинним додатком британської імперії.
Індія – найбільш багатонаціональна країна світу, серед етнічних груп якої переважають народи індо-європейської сім∙ї – хіндустанці, бенгальці.
Офіційних мов – 2 (гінді, англійська), а державні 14..
В Індії ще 2000 років тому робили кристаличний цукор з тростнику..
Індія найбільший користувач золота – 936 тон щорічно…
Самий більший роботадавець світу – залізничи дороги Індії – 1 млн. працівників…
До 1896 року – це була єдина країна, яка видобувала алмази..
В Індії використовується 1,5 кг бумаги на людину , а в середньому по світу -45 кг…
Перший університет світу з`явився у 700 році до нашої ери в м. Таксила (зараз це територія Пакістану). 10500 студентів навчались більш 60 преметам.. Квадратні рівняння були винайдені в Індії, ще в 11 столітті. Індуси використовували числа ..10 в 53 степені..
….Перед таинственным и грандиозным прошлым Индии, древней Арьяварты, её настоящее естественная тень; черная тень на светлом фоне картины, необходимое зло в цикле каждой нации. Индия одряхлела и упала, как падают громадные памятники древности, разбившись вдребезги…Але…Індія живе й продовжує дивувати
Індія – аграрно-індустріальна країна, що розвивається. За абсолютними розмірами ВВП входить до числа першої п͗ятірки країн світу. Однак з розрахунку ВВП на душу населення показники Індії відповідають показникам відсталих бідних держав. Структура ВНП(за вартістю): промисловість 39%, сільське господарство -22%, сфера послуг – 39%. Поряд із розвитком традційних для економіки країни галузей (сільське господарство, легка промисловість) досить швидкими темпами розвиваються видобувна промисловість і різні галузі обробної. Зараз Індія є одним з найбільших світових виробників і експортерів вугілля, марганцевої і залізної руд. Індія першою серед країн, що розвиваються, почала розвивати атомну енергетику, розвивається також аерокосмічна галузь – проведено запуск штучного супутника Землі.
Прийом «Мікрофон».
Учні називають факти, які їм відомі про Індію (можливо згадають шахи, плоскогір’я Декан, Гімалаї, мусонний клімат, Агру й мавзолей Тадж–Махал, кустарне виробництво; що багато найбагатших у світі людей й факт наявності величезної кількості найбідніших людей у світі).
5. Використовуючи атлас, матеріал підручника учні малюють блок - схему Індії.
(приклад)
1. Особливість географічного положення 6. ?
2. Країна «Ядерного клубу» 7. ?
5. ? Індія 8. ?
3. Федеративна держава 4. Друга за населенням
(28 штатів, 7 союзних територій)
9. ?
6. Підсумок уроку.