Урок інформатики у 5 класі Тема: Безпека життєдіяльності при роботі на комп'ютері

Про матеріал

Мета даного уроку: формувати знання правил безпечного користування комп'ютером; уміння користуватися клавіатурою під час набору текстів; розуміти інформацію; висловлювати думки; розуміти необхідність дотримання основ здорового способу життя.

Перегляд файлу

Урок № 1                                          І- 5 клас                                       Дата:

Тема: Безпека життєдіяльності при роботі з компютером.

Мета: формувати знання правил безпечного користування комп’ютером; уміння користуватися клавіатурою під час набору текстів; розуміти інформацію; висловлювати думки; розуміти необхідність дотримання основ здорового способу життя.

Обладнання: підручник, презентація, картки.

Тип уроку: формування умінь та навичок.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Повторення основних моментів початку і закінчення роботи на компютері.

Підготовка комп’ютера до роботи

 

Щоб увімкнути комп’ютер, необхідно натиснути і відпустити кнопку Power на системному блоці.

 

Відразу після увімкнення комп’ютер починає перевіряти працездатність своїх пристроїв.

Після задовільного результату перевірки переходить до встановлення свого робочого стану.

Цей процес називається завантаженням операційної системи. На це потрібен певний

час, протягом якого комп’ютер не в змозі виконувати іншу роботу.

Завантаження операційної системи відбувається автоматично.

До закінчення завантаження операційної системи не слід натискати

будь-які клавіші і кнопки.

Винятком є ситуація, коли в процесі завантаження потрібно ввести ім’я користувача та пароль.

Приступити до роботи стає можливим, коли на екрані монітора з’явиться зображення

Робочого стола комп’ютера, тобто значки і вказівник миші.

 

Завантаження програми і завершення роботи з нею

Для завантаження програми необхідно двічі клацнути на її значку.

Для завершення роботи з програмою необхідно у її вікні клацнути кнопку Х .

 

Завершення роботи комп’ютера

Послідовність вимикання комп’ютера така:

закрити всі програми і вікна;

клацнути кнопку Пуск у лівому нижньому куті екрана монітора;

у списку команд, що з’явиться (див. мал.), клацнути на команді Завершення роботи

після виконання відповідної процедури комп’ютер вимкнеться.

Якщо Ви працюєте у власному обліко-вому запису, і одразу після вас працював-інший учень, то слід виконати команду Вийти із системи.

Якщо вибрати команду Сон, комп’ютер запам’ятовує стан системи і переходить в режим очікування зі зменшеним енергоспоживанням.

Щоб повернути його у робочий стан, достатньо натиснути будь-яку клавішу або пересунути мишу.

В разі зникнення напруги в мережі, при наступному вмиканні комп’ютер автоматично відновлює роботу всіх програм, що були запущені до режиму Сон.

При виконанні команди Перезавантаження робота комп’ютера завершується і через деякий час знову автоматично завантажується операційна система.

Сучасні комп’ютери все ж дозволяють вимикати живлення натисканням кнопки Power на системному блоці. Проте слід мати на увазі, що дія цієї кнопки може бути змінена при налаштуванні комп’ютера. Тому її використання не завжди призводить правильного завершення роботи.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

За допомогою презентації, учні фронтально обговорюють правильне та неправильне поводження з компютером.

ІV. Формулювання теми, мети й завдань уроку, мотивація навчльної діяльності

Комп’ютер сконструйований так, щоб не допустити випадкового ураження користувача електричним  трумом. Однак лише грамотне використання і дисциплінованість гарантують безпечну роботу на комп’ютері.

Чи можна гарантувати безпеку «умільцю», який самовільно «ремонтує» комп’ютер? Чи можна  гарантувати безпеку учням, які бігають і штовхаються в комп’ютерному класі?

Джерелом небезпеки можуть бути розетки з розбитими корпусами, дроти з пошкодженою ізоляцією, кабелі на підлозі, обладнання комп’ютерів зі знятими кришками.

 

V. Сприйняття й усвідомлення новогоматеріалу.

Інструкція з техніки безпеки

1.  Спокійно заходь в комп'ютерний клас, не штовхайся.

2.          Сідай за постійно закріплений за тобою комп'ютер.

3.          Суворо забороняється:

  •   торкатися задніх стінок комп'ютера і кабелів;
  •   торкатися до проводів живлення і заземлення;
  •   торкатися екрана монітора і його задньої стінки;
  •   вмикати і вимикати комп'ютер без дозволу вчителя;
  •   класти книги, зошити на клавіатуру, „мишу" або    монітор;
  •  працювати з мокрими руками або в мокрому одязі.

4.          Перед роботою переконайся у відсутності видимих пошкоджень.

5.          Під час роботи:

  •  не допускай різких і грубих ударів по клавішах;
  •   у жодному разі не намагайся самостійно ремонтувати ПК;
  •  не вставай, коли в клас заходять відвідувачі або керівництво школи;
  •  не натискай клавіші на сусідньому комп'ютері;
  •   не залишай комп'ютер без нагляду;
  •   якщо зникла напруга негайно вимкни комп'ютер.

6.  Після закінчення роботи:

  •   коректно заверши роботу з активними програмами;
  •  прибери робоче місце.

Комплекс вправ для очей

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІ. Осмислення засвоєного матеріалу.

Робота з підручником § 1.

Питання для самоперевірки

1 Що гарантує безпечну роботу на комп’ютері?

2 Поясніть правила поведінки в комп’ютерній залі.

3 Як правильно сидіти перед комп’ютером?

4 Як виконуються штучне дихання?

5 Як виконуються непрямий масаж серця?

6 Що відбувається з комп'ютером після його увімкнення?

7 Як завантажити програму? Як завершити роботу з нею?

8 Опиши порядок вимикання комп’ютера.

 

Виконання вправи 1.

VІІ. Підсумки уроку.

VІІІ. Домашнє завдання.

Опрацювати § 1. Відповісти на питання самоперевірки.

Пройти повторно компютерне тестування, тест 1.

doc
Додано
29 липня 2018
Переглядів
4525
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку