Урок "Алгоритм. Типи алгоритмів. Лінійні алгоритми"

Про матеріал

Урок "Алгоритм. Типи алгоритмів. Лінійні алгоритми" можна використовувати для вивчення з учнями поняття алгоритму, ознайомлення з властивостями і типами алгоритмів. Міжпредметна інтеграція: інформатика, осонови здоров'я. Інтеграція тем з інформатики: "Алгоритми", "Основи роботи з текстовою інформацією"

Перегляд файлу

Урок з інформатики 5-А клас. Типи алгоритмів

 

Мета уроку:

Навчальна: розглянути типи алгоритмів, навчитися складати алгоритми у словесній формі; пригадати тему «Текстовий процесор»

Розвивальна: розвивати комунікативні навички, логічне мислення, практичні навички учнів;

Виховна: виховувати дбайливе відношення до власного і не тільки здоров’я, дбайливе ставлення до обладнання кабінету, пригадати правила поведінки в школі.

 

Тип уроку: комбінований

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент
  2. Актуалізація знань
  3. Мотивація
  4. Викладення  нового матеріалу
  5. Фізкультхвилинка
  6. Перевірка знань з ОП
  7. Практична робота
  8. Узагальнення знань
  9. Оголошення домашнього завдання
  10. Підсумок уроку
  11. Рефлексія

 

Доброго дня! Рада всіх вас бачити знову!

Актуалізація знань(рятівне коло): Перш, ніж почати нову тему, пригадаємо те, що вивчали минулого разу. Ми з вами розглядали, що таке алгоритм і в яких формах ми можемо його представити.

  • Що таке середовище виконання алгоритму?
  • Що таке алгоритм?
  • Хто або що може бути виконавцем алгоритму?
  • Які ви знаєте форми подання алгоритму?
  • Що таке команда?
  • Що таке система команд виконавця?
  • Яка форма подання алгоритму є найзручнішою? Чому?

Мотивація - обговорення: Чи можна уявити життя без виконання алгоритмів?

Учні висловлюють свою думку на це питання

Цікаві думки!

Вивчення матеріалу

Сьогодні ми розглянемо типи алгоритмів, навчимося складати лінійні алгоритми.

Існують три типи алгоритмів: лінійний, розгалужений (алгоритм з умовою), циклічний

В лінійному алгоритмі дії виконуються послідовно, одна за одною.

Наприклад, наш ранок або виконання домашнього завдання. Ми послідовно виконуємо дії. Також до лінійного алгоритму можна віднести і те, про що нам сигналізує світлофор.

  1. Червоний – стій!
  2. Жовтий або мигаючий червоний – чекай!
  3. Зелений – іди!

До речі, а який це вид подачі інформації? (Умовні сигнали)

Алгоритм  розгалужений передбачає виконання умови і два варіанти розвитку подій залежно від виконання чи невиконання умови.

Якщо повернутись до ранку, то виконувані події у нас дещо змінюються в залежності від того це ранок буднього дня чи вихідного. Що ж до дорожнього руху, то це перехід дороги за відсутності світлофора.

  1. Стояти на тротуарі!
  2. Подивитись ліворуч!
  3. Подивитись праворуч!
  4. Якщо немає машин, то перейти дорогу!
  5. Результат – перехід  дороги

Циклічний алгоритм (алгоритм з повторенням) містить умову і одну або більше дій, повторюваних в залежності від відповіді на питання умови.

А наведіть мені приклади циклів, коли якісь дії, події постійно повторюються через деякий час.

Очікувані відповіді учнів: зміна пір року, доба, розклад уроків, числа і місці в календарі…

А тепер, докладніше про лінійний алгоритм. Ми з вами будемо поки працювати із словесною формою подачі алгоритмів.

Робота в парах(лото, антивірус - переплутані речення):

Коли я складала для вас алгоритми, в комп’ютері «завівся» вірус, який переплутав місцями речення. Перед вами картки з переплутаними алгоритмами. Ваша задача – записати в правильному порядку дії алгоритму.

Учні протягом 5-10 хвилин працюють з картками і в зошитах

  1. Чистка зубів

Візьми зубну щітку. Відкрий кран. Змочи щітку. Візьми тюбик з зубною пастою. Відкрий тюбик з зубною пастою. Вичави «горошину» пасти на щітку. Закрий тюбик. Поклади на місце. Чисть зуби. Відкрий кран. Набери води. Прополощи рота і щітку. Постав щітку на місце.

  1.  Коли хочеться з’їсти яблуко

Візьми яблуко. Відкрий кран. Помий яблуко. Закрий кран. З’їж яблуко. Залишки викинь до сміття

  1. Коли прийшов з вулиці додому

Зайди в дім. Поклади речі. Зніми взуття. Зніми верхній одяг. Вимий руки. Перевдягнися у домашній одяг.

  1. Ти прийшов до їдальні

Зайди спокійно до їдальні. Вимий руки. Сядь на своє місце. Присунь до себе порцію. З’їж неквапливо, але і не відволікаючись на інших. Візьми посуд. Віднеси до столу з брудним посудом.

  1. Прийшовши на урок. Коли пролунав дзвоник на урок

Відкрий двері. Привітайся з вчителем. Зайди спокійно до класу. Підійди до свого закріпленого місця. Приготуйся до уроку, дістань тільки необхідне для уроку приладдя. Чекай початку уроку

  1. У разі спізнення на урок

Постукай у двері. Відкрий двері. Привітайся ввічливо з вчителем. Вибачся за запізнення. Попроси дозволу війти до класу і сісти на місце. Після дозволу, зайди до класу. Сядь на місце. Приготуйся до уроку. За вимоги подай вчителеві щоденник.

  1. На перерві. Після того як закінчився урок

Збери речі в рюкзак (сумку). Вийди з класу, попрощавшись ввічливо з вчителем. Іди по коридору спокійно, не кваплячись. Підійди до кабінету, у якому буде наступний урок. Повтори матеріал минулого уроку з цього предмету. Чекай вчителя, який відкриє кабінет.

  1. Прийшовши до школи

Зайди спокійно до школи. Вітайся з персоналом школи, друзями. Залиш верхній одяг у роздягальні. Спокійно, не біжучи, іди коридором до класу. На уроках будь уважним, активним, ввічливим. Після закінчення уроків, одягнись у роздягальні. Вийди зі школи.

Фізкультхвилинка: Я буду називати речення. Ваша дія на кожен вид речення:  спонукальне - хлопнути в долоні, питальне – підстрибнути, розповідне – підняти руки вгору, окличне – тягнутися вгору.

Перевірка знань з техніки безпеки (Ланцюжок): учні по ланцюжку називають правила з техніки безпеки при роботі в комп’ютерному класі.

Практична робота за комп’ютером -  робота за заданим алгоритмом в текстовому процесорі на картках.

  1. Відкрий програму Microsoft Office Word або Libre Office Writer використавши один варіантів

А) ПускВсі програми - Microsoft Office або  Libre Office - Microsoft Office Word або Libre Office Writer)

Б) Файл – Створити – Текстовий документ Microsoft Office Word або Libre Office Writer

  1. Ввімкни українську мову.
  2. Набери вірш. Кожне речення – з нового рядка (натискай клавішу Enter для здійснення переходу на новий рядок). Якщо в тебе загадка, то відгадку напиши нижче.
  3. Заміни числівники виражені числом на слова.
  4. Кожне речення оформи по-різному (для зміни шрифту, розміру, накреслення і кольору скористайся Формат – Шрифт або Символи; для зміни вирівнювання – Формат - Абзац)
  5. Збережи файл з назвою Практична робота_Прізвище.
  6. Покажи результат вчителю.

Узагальнення матеріалу: Отже, ми сьогодні з вами розглянули типи алгоритмів і докладніше познайомились і навчились складати лінійні алгоритми у словесній формі. Також на практичній роботі ви вдосконалили своє вміння працювати за заданим алгоритмом і пригадали деякі аспекти теми «Текстовий процесор».

  • Які є види алгоритмів?
  • Чим лінійний алгоритм відрізняється від розгалуженого?
  • Яку форму подачі алгоритму ми використовували?

 

Так все ж таки повертаємось до нашого питання «Чи можна жити без алгоритму?»

Відповіді учнів

Домашнє завдання: вивчити записи, записати у словесній та математичній формі алгоритм розв’язання одного з завдань вашого домашнього завдання з математики

Підсумок уроку: Ми чудово попрацювали з вами! Ваші оцінки за сьогоднішній урок:…

Рефлексія: Від кожного з вас мені б хотілося почути фразу, яка починається словами: «Мені сподобалось…», «Я б хотів (-ла) навчитися…», «Мені вдалося…». Наприклад, мені сьогодні сподобалось з вами працювати! І я вважаю, що мені вдалося вас дечому навчити на уроці!

А як щодо вас? (Відповіді учнів)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Чистка зубів

Візьми зубну щітку.

Відкрий кран.

Змочи щітку.

Візьми тюбик з зубною пастою.

Відкрий тюбик з зубною пастою.

Вичави «горошину» пасти на щітку.

Закрий тюбик.

Поклади на місце.

Чисть зуби.

Відкрий кран.

Набери води.

Прополощи рота і щітку.

Постав щітку на місце.

 Коли хочеться з’їсти яблуко

Візьми яблуко.

Відкрий кран.

Помий яблуко.

Закрий кран.

З’їж яблуко.

Залишки викинь до сміття

Коли прийшов з вулиці додому

Зайди в дім.

Поклади речі.

Зніми взуття.

Зніми верхній одяг.

Вимий руки.

Перевдягнися у домашній одяг.

Ти прийшов до їдальні

Зайди спокійно до їдальні.

Вимий руки.

Сядь на своє місце.

Присунь до себе порцію.

З’їж неквапливо, але і не відволікаючись на інших. Візьми посуд.

Віднеси до столу з брудним посудом.

Прийшовши на урок. Коли пролунав дзвоник на урок

Відкрий двері.

Привітайся з вчителем.

Зайди спокійно до класу.

Підійди до свого закріпленого місця.

Приготуйся до уроку, дістань тільки необхідне для уроку приладдя.

Чекай початку уроку

У разі спізнення на урок

Постукай у двері.

Відкрий двері.

Привітайся ввічливо з вчителем.

Вибачся за запізнення.

Попроси дозволу війти до класу і сісти на місце. Після дозволу, зайди до класу.

Сядь на місце.

Приготуйся до уроку.

За вимоги подай вчителеві щоденник.

На перерві. Після того як закінчився урок

Збери речі в рюкзак (сумку).

Вийди з класу, попрощавшись ввічливо з вчителем.

Іди по коридору спокійно, не кваплячись.

Підійди до кабінету, у якому буде наступний урок.

Повтори матеріал минулого уроку з цього предмету.

Чекай вчителя, який відкриє кабінет.

Прийшовши до школи

Зайди спокійно до школи.

Вітайся з персоналом школи, друзями.

Залиш верхній одяг у роздягальні.

Спокійно, не біжучи, іди коридором до класу.

На уроках будь уважним, активним, ввічливим.

Після закінчення уроків, одягнись у роздягальні.

Вийди зі школи.

 

 

 

Практична робота за комп’ютером

  1. Відкрий програму Microsoft Office Word або Libre Office Writer використавши один варіантів

А) ПускВсі програми - Microsoft Office або  Libre Office - Microsoft Office Word або Libre Office Writer)

Б) Файл – Створити – Текстовий документ Microsoft Office Word або Libre Office Writer

  1. Ввімкни українську мову.
  2. Набери вірш. Кожне речення – з нового рядка (натискай клавішу Enter для здійснення переходу на новий рядок). Якщо в тебе загадка, то відгадку напиши нижче.
  3. Заміни числівники виражені числом на слова.
  4. Кожне речення оформи по-різному (для зміни шрифту, розміру, накреслення і кольору скористайся Формат – Шрифт або Символи; для зміни вирівнювання – Формат - Абзац)
  5. Збережи файл з назвою Практична робота_Прізвище.
  6. Покажи результат вчителю.

 

Практична робота за комп’ютером

  1. Відкрий програму Microsoft Office Word або Libre Office Writer використавши один варіантів

А) ПускВсі програми - Microsoft Office або  Libre Office - Microsoft Office Word або Libre Office Writer)

Б) Файл – Створити – Текстовий документ Microsoft Office Word або Libre Office Writer

  1. Ввімкни українську мову.
  2. Набери вірш. Кожне речення – з нового рядка (натискай клавішу Enter для здійснення переходу на новий рядок). Якщо в тебе загадка, то відгадку напиши нижче.
  3. Заміни числівники виражені числом на слова.
  4. Кожне речення оформи по-різному (для зміни шрифту, розміру, накреслення і кольору скористайся Формат – Шрифт або Символи; для зміни вирівнювання – Формат - Абзац)
  5. Збережи файл з назвою Практична робота_Прізвище.
  6. Покажи результат вчителю.

 

Вірші для практичної роботи:

 


Бігли по снігу пухнастім 
Гриць, Віталій, я, дві Насті. 
Ковзалися на Сулі 
Біля нас три Василі. 
Підійшли Роман й Павло. 
Скільки нас усіх було?

 

Під дубочком - їжачок, 
На дубочку - павучок. 
Біля заростів лози - 
Козенятко й дві кози.

Поспішають до ріки 
Два горласті гусаки. 
А ще п'ять качок під в'язом... 
Полічи-но всіх їх разом.

 

З лісу вибігла Лисичка.
Перший номер – одиничка.

А за нею мчить Сова.
Гляньте: в неї – номер два!
Їжачок – клубком з гори:
От так номер – номер три.

 

Найметкіша з усіх звірів
Білка з номером чотири.

Прудконогий – не спіймать:
Хто це? Зайчик – номер п'ять.

Залюбки медок він їсть – 
Наш Ведмедик – номер шість.

Називає нірку дім
Кріт сліпенький – номер сім.

Жабка забрела до лісу.
Жабка має номер вісім.

Кіт розчісує хвоста:
Номер дев'ять у Кота.

Задрімав на сонці Песик.
А у нього номер десять!

 

 

Раз, два, три, чотири -
Вийшли звірі,
П'ять, шість - пада лист,
Сім, вісім - птахи в лісі,
Дев'ять, десять - полуниці:
Хто знайде - тому й жмуритися.

 

Раз, два - дерева
три, чотири - вийшли звірі,
п'ять, шість - падолист,
сім, вісім - птахи в лісі,
дев'ять, десять- це сунички
підвели червоні личка.

 

Качка з річки йшла, 
гурт качок вела: 
це - качатко сиве, 
це - як жовта слива, 
це - брудненький квачик, 
це - м'якенький м'ячик,
це - як вовни жменька,
це - кривеньке,
це - сніжок побіг... 
Скільки ж їх усіх?

 

Бiля двору - дві Федори,
біля ґанку - дві Тетянки,
а на лузі - дві Ганнусі,
біля річки - дві Марічки.
Ой, дівчаток тих багато.
Порахуйте їх, малята.

 

Раз і два — росла трава,

три, чотири — покосили,

п’ять — на сонечку сушили,

шість — в копичку поскладали,

сім — корівку годували,

вісім — молочко давала,

дев’ять — діток напувала,

десять — привела телятко,

починаймо все спочатку.


 

 

 

 


Чи можна уявити життя без виконання алгоритмів?

 

Типи алгоритмів


 

docx
Додано
31 липня 2018
Переглядів
12312
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку