Урок інформатики у 5-му класі "Пошук відомостей в Інтернеті"

Про матеріал

План-конспект уроку інформатики за темою "Пошук відомостей у мережі Інтернет. Критичне оцінювання відомостей, отриманих з Інтернету", 5 клас. Мета уроку: • навчальна: познайомити учнів з новими поняттями: ключові слова, пошукові системи; удосконалювати вміння здійснювати пошук відомостей в мережі Інтернет; спонукати до критичного оцінювання відомостей з глобальної комп’ютерної мережі Інтернет; • розвивальна: розвивати наочно-образне та алгоритмічне мислення, пам’ять; формувати вміння виділяти головне, порівнювати та аналізувати; сприяти формуванню інформаційно-комунікаційної компетентності; • виховна: виховувати в учнів інформаційну культуру, навички безпечної роботи в мережі Інтернет, активність, вміння самостійно здобувати знання та застосовувати їх у практиці життя.

Перегляд файлу

Клас ______________       Дата проведення уроку ________________________

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ ІНФОРМАТИКИ №_______

 

Тема уроку: Пошук відомостей у мережі Інтернет. Критичне оцінювання відомостей, отриманих з Інтернету.

Мета уроку:

  •                           навчальна: познайомити учнів з новими поняттями: ключові слова, пошукові системи; удосконалювати вміння здійснювати пошук відомостей в мережі Інтернет; спонукати до критичного оцінювання відомостей з глобальної комп’ютерної мережі Інтернет;
  •                           розвивальна: розвивати наочно-образне та алгоритмічне мислення, пам’ять; формувати вміння виділяти головне, порівнювати та аналізувати; сприяти формуванню інформаційно-комунікаційної компетентності;
  •                           виховна: виховувати в учнів інформаційну культуру, навички безпечної роботи в мережі Інтернет, активність, вміння самостійно здобувати знання та застосовувати їх у практиці життя.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань, розвитку і закріплення умінь та навичок.

Технології уроку: технологія проблемного навчання, інтерактивне навчання.

Обладнання: комп’ютери класу з доступом до мережі Інтернет, мультимедійний проектор і дошка, презентація до уроку, інструктивні картки учнів.

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап уроку

 Доброго дня!

Пролунав дзвінок –

Починається урок.

Попрацюємо  старанно,
Щоб урок пройшов немарно.

І прийшли ми всі сюди,
Щоб учитись і рости.

 

Тож, шановні учні, сподіваюсь на плідну співпрацю і нехай урок принесе вам радість спілкування і позитивні емоції.

 

ІІ. Мотиваційний етап уроку

Проблемне запитання

Діти, подивіться, будь-ласка, на екран (інтерактивна дошка). Що позначає значок?

Так, це міжнародний значок інформації. Давайте пригадаємо, що таке інформація та інформаційні процеси. Для цього зверніться до Інструктивної картки та виконайте вправи 1, 2:

Вправа 1. Пропущені слова

Інформація – це нові __________________, нові _______________, які одержує людина на основі ___________________.

Повідомлення  містять________________ про  різноманітні  предмети, процеси та явища.

Людина, приймаючи ______________, використовує інформацію.

 

 

Вправа 2. Інформаційні процеси

Інформаційні процеси – це дії, які можна робити над інформацією. Назвіть інформаційні процеси.

 

 

 

 

 

 

 

 Проблемне запитання

 Нещодавно, під час осінніх канікул, до мене приїздила моя подруга. Вона вперше потрапила до нашого міста, яке їй дуже сподобалося. Тож на згадку про свою подорож їй захотілося зробити якомога більше високоякісних фото. І тому вирішила придбати цифрову відеокамеру. Запропонуйте, будь-ласка, моїй подрузі, де можна знайти інформацію про це?

Відповіді учнів: безпосередньо у магазині цифрової техніки, в Інтернеті.

 Правильно. Шукати потрібні повідомлення можна:

• читаючи книжки, зокрема енциклопедії та довідники, газети, журнали, рукописи;

• слухаючи розповідь учителя, друзів, радіопередачі, звукозаписи;

• проводячи  бесіди,  спостереження,  опитування,  анкетування;

• переглядаючи фотографії, відеоматеріали,  телепередачі;

• проводячи досліди та експерименти;

• в Інтернеті, в інших інформаційно-довідкових системах тощо.

За допомогою Інтернету ми можемо спілкуватися, замовляти і купувати товари, ділитися інформацією і шукати потрібні відомості. І маємо робити це ефективно. Отже, тема нашого уроку  «Пошук відомостей у мережі Інтернет. Критичне оцінювання відомостей, отриманих з Інтернету»

ІІІ.  Етап актуалізації знань

 

У 3,4 класах ви вже познайомилися з правилами пошуку даних в Інтернеті, поняттям «авторське право» тощо. Сьогодні ми пригадаємо їх, визначимо, як взагалі відбувається раціональний пошук відомостей у мережі Інтернет. А розв’язати цю задачу ви зможете з певним багажем знань. Давайте «струмочком»  виконаємо вправу 3                  з Інструктивної картки:

 

Вправа 3. «Закінчи речення»

 

  1. Комп’ютерна мережа – це сукупність комп’ютерів, які_________________________

____________________________________________________________________________.

      (Сукупність комп’ютерів, які об’єднані між собою.)

  1. Комп’ютерні мережі бувають_____________________________________________

      (Локальні і глобальні).

  1. Локальна мережа (Local Area Network, LAN) — група комп‛ютерів або інших пристроїв, з‛єднаних між собою високошвидкісними каналами передавання даних в межах однієї або декількох сусідніх будівель.
  2. Глобальна мережа – це сукупність комп’ютерів, розташованих________________.
  3. Глобальна комп’ютерна мережа називається ________________________________.

(Інтернет)

  1. Програма для роботи в Інтернеті називається ________________________________.

(веб-браузером)

 

В Інтернеті є  багато цікавої та корисної інформації. Ви вже знаєте, що вона розміщується на сайтах, які можна порівняти з книжками в бібліотеці.  Сайт – це сукупність веб-сторінок,  які об’єднані спільною темою. «Дверцята» до іншої веб-сторінки в Інтернеті називають гіперпосиланням. Кожний сайт має свою адресу, за якою його легко знайти. Наприклад, за адресою uk.wikipedia.org ми потрапимо до Вікіпедії, http://www.dymytrov-ukrgymnasium.edukit.dn.ua/ - до сайту нашого навчального закладу.

 

 

 

 

 

ІV. Етап сприйняття та засвоєння матеріалу

 

Проблемне запитання

 

Діти, але що робити, коли ми не знаємо, на якому сайті розміщена потрібна інформація, або не знаємо точної адреси сайта? Дослідіть це питання в Інструктивній картці та дайте відповідь на проблемне запитання.             

 

Вправа 4. Проблемне запитання: Що робити, коли ми не знаємо, на якому сайті розміщена потрібна інформація, або не знаємо точної адреси сайту?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пошукових систем існує багато, і кожна з них має свою головну сторінку. На цій сторінці обов’язково є поле, в яке можна ввести ключове слово або фразу та вибрати кнопку Search (Пошук). Тоді почнеться пошук, який може тривати деякий час. Адреси всіх сайтів, у яких трапляється це слово або фраза, будуть виведені на екран.

 

Screenshot_2

 

 

Screenshot_3

 

 

V.  Відтворення матеріалу, що вивчався, та його застосування в стандартних умовах

Отже, здійснюємо пошук в Інтернеті за конкретною адресою сайту та за ключовими словами.

Виконайте вправу 5 з Інструктивної картки.

 

Вправа 5. Пошук в Інтернеті

 

  1. Уведіть в адресному рядку браузера адресу

http://ua.uacomputing.com/stories/emerging-of-soviet-predecessors-of-personal-computers/ . Запишіть назву статті.

________________________________________________________________

________________________________________________________________

(ІТ в Україні. Історії та особистості. «Поява радянських попередників персональних комп’ютерів»).

 

  1. Уведіть в адресному рядку браузера адресу http://LearningApps.org/2658782

та розгадайте кросворд до теми нашого уроку (колективна робота)

Розгадування кросворду до теми уроку

Питання 1 (вертикально): "Дверцята" до іншої веб-сторінки в Інтернеті. (Гіперпосилання)

Питання 2 (вертикально): Комп'ютери, які з'єднані між собою утворюють.(Мережу)

Питання 3 (горизонтально): Як називають слово, яке використовують для пошуку потрібної інформації? (Ключове)

Питання 4 (горизонтально): Назва пошукової системи (Яндекс).

Питання 5 (горизонтально): Як книжки в бібліотеці, так ... в   Інтернеті. (Сайти).

Питання 6 (горизонтально): Глобальна мережа комп'ютерів називається (Інтернет).

Питання 7 (горизонтально): Що означає кнопка, яку ми натискаємо після введення ключового слова? (Пошук)

Питання 8 (горизонтально): Програма для роботи в Інтернеті (браузер).

Питання 9 (горизонтально): Вона є в кожної сторінки в Інтернеті (адреса)

 

 

 

Знайдіть зображення цифрової відеокамери для моєї подруги за алгоритмом пошуку в мережі Інтернет.

 

Вправа 6. Знайдіть зображення цифрової відеокамери за алгоритмом пошуку в мережі Інтернет 

 

VI. Фізкультхвилинка

 

VIІ. Перенесення одержаних знань і їх первинне застосування в змінених умовах з метою формування вмінь і навичок

 

Проблемне запитання

 Чи всі сторінки містять потрібну для нас та правдиву інформацію?

(Учні висловлюють свої думки)

 

Інтернет –  це океан інформації. Як в реальному океані плавають і чудові, і небезпечні створіння, що можуть завдати шкоди, так і тут можуть зустрічатися непотрібні, неправдиві або навіть небезпечні сайти. Тому нам слід навчитися аналізувати і критично оцінювати відомості і вибирати з переліку гіперпосилань ті, які мають хорошу репутацію. Для цього важливо розуміти, хто є автором веб-документа, яка організація чи людина його спонсорує, чи призначений він для публічного спілкування, чи можна його вважати надійним джерелом.

Тож спираючись на принцип аналізу й критичного ставлення до інформації, самостійно виконайте практичні завдання з Інструктивної картки:

 

Практичні завдання

  1. Знайдіть в Інтернет-енциклопедії Вікіпедія (uk.wikipedia.org) дані про джерела енергії на Землі. Які з них ви вивчали на уроках природознавства?
  2. Користуючись простим пошуком браузера Google Chrome, знайдіть останній вірш Тараса Шевченка  та запишіть останні чотири рядка вірша:

 

__________________________________

__________________________________

__________________________________

__________________________________...

(…Дніпро, Україну згадаєм,
Веселі селища в гаях,
Могили-гори на степах —
І веселенько заспіваєм...)

  1. Знайдіть в Інтернеті відповіді на питання, подані нижче:

 

  1. Як звали батька Гната Хоткевича?

Ваша відповідь:____________________________________________

(Мартин Пилипович Хоткевич)

  1. Скільки держав входить у склад ООН?

Ваша відповідь:____________________________________________

(193 держави)

  1. Хто винайшов кулькову ручку?

Ваша відповідь:____________________________________________

(Марсель Біш)

  1. Яка висота Говерли?

Ваша відповідь:____________________________________________

(2061 м)

  1. Яка погода буде завтра у  Мирнограді?

Ваша відповідь: ___________________________________________

Вправи для очей

  • Міцно заплющити очі на 3-5 секунд, потім розплющити їх на 3-5 се­кунд, повторити    6-8 разів. Вправа знімає втому, зміцнює м’язи повік, сприяє поліпшенню кровопостачання, розслабленню м’язів ока.
  • Швидко моргати протягом 1-2 хвилин. Вправа сприяє поліпшенню кровообігу.
  • Дивитись удалину прямо перед собою 2-3 секунди.

VIІІ. Рефлексія. Підведення підсумків уроку

Рефлексія. На уроці …

Я дізнався… Я навчився…Мені сподобалось…Я маю труднощі…

 

 

ІХ. Домашнє завдання

Здійснюючи пошук в Інтернеті, підготуйте повідомлення за темою (на вибір):

  1. Історія розвитку обчислювальної техніки.
  2. Історія нашого міста.
  3. Новинки в комп’ютерному світі.
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Олександрівна Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
22 листопада 2019
Переглядів
8125
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку