Урок інформатики в 2 класі "Алгоритми і виконавці. Системи команд виконавця"

Про матеріал
Коспект уроку інформатики в 2 класі. На уроці учні знайомляться з поняттями команди, алгоритми, порівнюють команди та спонукальні речення, знайомляться з виконавцями команд, системою команд виконавця. Вправи, дібрані до уроку, сприяють розвитку логічного мислення; формують вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки.
Перегляд файлу

Тема. Команди і виконавці.  Система команд виконавців. Алгоритми.

Мета: ознайомити з поняттями команди, алгоритми, провести порівняння команди та спонукального речення, познайомити з виконавцями команд, система команд виконавця; розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки; виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.

Обладнання та наочність: комп’ютери, презентація, проектор.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку

  •        Емоційне налаштування: вправа «Комплімент»

Учні стають в коло. Повертаючись до сусіда зліва говорять йому комплімент.

Гарно й зручно ми сідаєм,

Про комп’ютер все вивчаєм.

І про казку ми згадаєм,

За знаннями вирушаєм.

Будь уважний, починаєм!

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

На сьогоднішньому уроці ми з вами пригадаємо:

  • що таке команда;
  • які речення можуть бути командами;
  • хто такі виконавці;
  • що таке алгоритм і чому важливо0 щоб він був правильний

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  •     Робота з хмарами слів. З поданих хмар виписати слова, які стосуються інформатики:

  • Вправа «Встанови послідовність». (робота в парах: ілюстрації до казки «Ріпка» скласти у правильній послідовності)

 

Ріпка - AudioMama

Українська народна казка " Ріпка " / Аудіоказка на ніч / - YouTube

Ріпка - українська народна казка

 

Казка ""Ріпка" Ripka - YouTube

 

Вистава “Ріпка, або казка на городі” 21-03-2021 - Афіша Тернополя -  moemisto.ua.

Українська народна казка " Ріпка " / Аудіоказка на ніч / - YouTube

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

  • Бесіда із демонстрацією презентації.

Події  в українській народній казці «Ріпка» відбувалися послідовно. Ріпку вдалося витягти тому, що найсильнішою була мишка? Чи вдалося б витягти ріпку дідові, якби він відразу покликав мишку?

Висновок. Лише командна робота здатна подолати великі перешкоди

За допомогою яких речень герої кликали на допомогу?

Як називаються такі речення? Так, це – спонукальні речення.

Як спонукальні речення можна назвати по іншому?

Назвіть спонукальні речення з котрими ви часто зустрічаєтесь. Спонукальні речення в нашому житті посідають невід’ємне місце. Наприклад «Приходь до мене гратись!». Вчитель, коли ви навчаєтесь, вказує, що потрібно робити і так далі...

Якщо план дій складається зі спонукальних речень, то він є інструкцією.

Назвіть героїв казки, котрі виконували команди інших. Це ВИКОНАВЦІ.

Виконавець – це той хто виконує команди

 Алгоритм – це послідовність дій (команд), виконання яких приводить до отримання очікуваного результату.

Усі дії алгоритму записуються у вигляді спонукальних речень. Алгоритми складаються для виконавців. Виконавцем може бути як людина, так і пристрій (наприклад комп’ютер).

Складемо разом команди (алгоритм) для саджання квітки.

  1. Візьмемо вазон
  2. Насиплемо пів вазона ґрунту
  3. Поставимо у вазон пагін квітки
  4. Досиплемо ґрунту 
  5. Поллємо квітку

Спробуйте скласти алгоритм для пришиття ґудзика. Що буде першим кроком? Що другим?

  1. Візьмемо котушку ниток
  2. Відріжемо нитку потрібної довжини
  3. Візьмемо голку
  4. Затягнемо голку в нитку
  5. Зав’яжемо вузлик к вінці нитки
  6. Візьмемо одяг
  7. Прикладемо ґудзик
  8. Пришиємо ґудзик
  9. Зробимо вузол
  10. Відріжемо нитку

Команди алгоритму повинні бути чіткими й короткими, відповідати можливостям виконавця та бути результативними.

Алгоритм  це запис скінченої послідовності вказівок, виконання яких призводить до розв'язання певної задачі.

Команда або вказівка (алгоритму) — це спонукальне речення, що вказує, яку дію має виконати виконавець алгоритму.

Виконавець (алгоритму) — це жива істота (людина або тварина) або автоматичний пристрій (робот, електронна обчислювальна машина тощо), спроможна діяти відповідно з алгоритмом.

Система вказівок виконавця  це сукупність  всіх вказівок, які може виконувати даний виконавець.

  • Фізкультхвилинка

 Хто там, хто там вже втомився (оплески)

І наліво похилився? (нахили)

Треба всім нам разом встати, (встають)

Фізкультпаузу почати (оплески)

Руки вгору, руки в боки.

І зроби чотири кроки.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

І тихесенько сідай,

Працювати починай.

V. Практична робота. Робота за комп’ютером

  •     Вправа «Продовж речення»:                                                     
  •    Заходити у кабінет інформатики потрібно… (з дозволу вчителя, спокійно, не поспішаючи)
  •    Їсти, пити за комп’ютером … (не можна)
  •    При роботі з комп’ютером руки повинні бути… (сухими, чистими)
  •    Не можна торкатися до… (дротів, розеток, кнопок клавіатури, з якими незнайомий, екрану монітора, тильної сторони комп’ютера)
  •    Від монітора треба сидіти на відстані… (не менше 50 см)
  • Виконання інтерактивних вправ по складанню алгоритмів, виправленню помилок в алгоритмах (на платформі  https://learningapps.org)
  •                  Вправи для зняття напруги очей

Скласти алгоритм приготування чаю за малюнками, розміщеними на стіні над дошкою. Не повертаючи голову, очима  провести послідовно від малюнка чайника до малюнка наливання води в чашку.

 

Стильный чайник в горошек со свистком 2,0л. RAINSTAHL 4670031 купить за 1  195 ₽ в интернет-магазине Wildberries

Чайник с кипятком на газовой плите | Премиум Фото

Большая желтая чашка стоковое фото. изображение насчитывающей - 53029812

 

Cup Of Tea With Tea Bag (blank Label) Isolated On White Background Stock  Photo, Picture And Royalty Free Image. Image 61242626.

 

 

Борьба цапель серый 2 стоковое фото. изображение насчитывающей пер -  200026060

Полейте кипяток от чайника в чашку Стоковое Изображение - изображение  насчитывающей сила, кружка: 62024805

 

 

Слідкувати за променем лазерної указки, яка малює різні фігури на стіні, стелі.

 

 

VI. Підсумки уроку

  • Вправа «Відкритий мікрофон»
  • Сьогодні я дізнався…
  • Було цікаво…
  • Було складно…
  • Я зрозумів(ла), що…
  • Тепер я зможу…
  • Я навчився(лася)…
  • У мене вийшло…
  • Я зміг / змогла…

 


 

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Інформатика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
26 квітня 2021
Переглядів
1689
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку