Тема. Команди і виконавці. Система команд виконавців. Алгоритми.
Мета: ознайомити з поняттями команди, алгоритми, провести порівняння команди та спонукального речення, познайомити з виконавцями команд, система команд виконавця; розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки; виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Обладнання та наочність: комп’ютери, презентація, проектор.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку
Учні стають в коло. Повертаючись до сусіда зліва говорять йому комплімент.
Гарно й зручно ми сідаєм,
Про комп’ютер все вивчаєм.
І про казку ми згадаєм,
За знаннями вирушаєм.
Будь уважний, починаєм!
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
На сьогоднішньому уроці ми з вами пригадаємо:
ІІІ. Актуалізація опорних знань
|
|
|
|
|
|
ІV. Вивчення нового матеріалу
Події в українській народній казці «Ріпка» відбувалися послідовно. Ріпку вдалося витягти тому, що найсильнішою була мишка? Чи вдалося б витягти ріпку дідові, якби він відразу покликав мишку?
Висновок. Лише командна робота здатна подолати великі перешкоди
За допомогою яких речень герої кликали на допомогу?
Як називаються такі речення? Так, це – спонукальні речення.
Як спонукальні речення можна назвати по іншому?
Назвіть спонукальні речення з котрими ви часто зустрічаєтесь. Спонукальні речення в нашому житті посідають невід’ємне місце. Наприклад «Приходь до мене гратись!». Вчитель, коли ви навчаєтесь, вказує, що потрібно робити і так далі...
Якщо план дій складається зі спонукальних речень, то він є інструкцією.
Назвіть героїв казки, котрі виконували команди інших. Це ВИКОНАВЦІ.
Виконавець – це той хто виконує команди
Алгоритм – це послідовність дій (команд), виконання яких приводить до отримання очікуваного результату.
Усі дії алгоритму записуються у вигляді спонукальних речень. Алгоритми складаються для виконавців. Виконавцем може бути як людина, так і пристрій (наприклад комп’ютер).
Складемо разом команди (алгоритм) для саджання квітки.
Спробуйте скласти алгоритм для пришиття ґудзика. Що буде першим кроком? Що другим?
Команди алгоритму повинні бути чіткими й короткими, відповідати можливостям виконавця та бути результативними.
Алгоритм — це запис скінченої послідовності вказівок, виконання яких призводить до розв'язання певної задачі.
Команда або вказівка (алгоритму) — це спонукальне речення, що вказує, яку дію має виконати виконавець алгоритму.
Виконавець (алгоритму) — це жива істота (людина або тварина) або автоматичний пристрій (робот, електронна обчислювальна машина тощо), спроможна діяти відповідно з алгоритмом.
Система вказівок виконавця — це сукупність всіх вказівок, які може виконувати даний виконавець.
Хто там, хто там вже втомився (оплески)
І наліво похилився? (нахили)
Треба всім нам разом встати, (встають)
Фізкультпаузу почати (оплески)
Руки вгору, руки в боки.
І зроби чотири кроки.
Руки вгору, руки вниз,
На сусіда подивись.
І тихесенько сідай,
Працювати починай.
V. Практична робота. Робота за комп’ютером
Скласти алгоритм приготування чаю за малюнками, розміщеними на стіні над дошкою. Не повертаючи голову, очима провести послідовно від малюнка чайника до малюнка наливання води в чашку.
|
|
|
|
|
|
Слідкувати за променем лазерної указки, яка малює різні фігури на стіні, стелі.
VI. Підсумки уроку
1