ПРОЕКТ «ГОЛЬНИЧКА»
Урок 6-7.
Тема уроку: Практична робота. Виготовлення виробу.
Мета: навчити учнів виготовляти гольничок, надавати виробу певної форми; розширювати знання учнів про лицьовий і виворітний боки тканини, про добір матеріалів, інструментів (пристосувань), дотримання правил безпечної праці, санітарно-гігієнічних вимог і організації робочого місця; розвивати логічне мислення, уважність, уяву; виховувати допитливість, наполегливість, працелюбність.
Обладнання (інструменти та матеріали): мультимедійний проектор, технологічна картка, зразки виробу, клаптики різної тканини, голки, нитки, ножиці, картон, порожня склянка, наповнювач, клей.
Тип уроку. Формування знань, умінь та навичок.
ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина (підготовка робочого місця, формування 6 груп).
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Вчитель пропонує групам учнів розгадати ребус і пояснити як кожне відгадане слово пов’язане з темою уроку.
,, К А |
|
ГОЛКА |
ТКАНИНА |
|
|
НОЖИЦІ |
КАРТОН |
|
|
БАНКА |
ОЛІВЕЦЬ |
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Слід пам’ятати, що досягти успіху легше в тій справі, яку виконують за бажанням, а не в тій, що роблять з думкою «треба». Я вважаю, що кожен з вас досягне успішного результату по завершенню проекту, тому що дизайн виробу – ви обрали за власним бажанням. Кожен вирішував сам виріб буде - з вишивкою чи без вишивки, з оздобленням чи без нього. Ви обирали виріб той, що вам до вподоби!
Учитель демонструє готові вироби або виріб і пропонує учням сказати, що потрібно крім бажання для якісного виготовлення виробу. Після обговорень діти роблять висновок: для виготовлення якісного виробу необхідно знати технологічну послідовність.
ІV. Оголошення теми і мети уроку.
Тема нашого уроку « Інструктаж з БЖД. Виготовлення виробу»
V. Практична робота «Виготовлення гольниці»
1. Повторимо правила безпечної праці та санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання ручних швейних робіт
Перед виконанням практичної роботи вчитель пропонує групам учнів повторити правила безпечної праці та виробничої санітарії. Вчитель називає головний фактор, якого стосується правило, а група учнів має назвати саме правило.
ГРУПА |
ВЧИТЕЛЬ |
ГРУПА УЧНІВ |
1 |
Сидіти потрібно … |
на стільці зі спинкою, прямо, не сутулячись |
На робочому місці …. |
слід дотримуватися чистоти й порядку. |
|
2 |
Освітлення має бути…. |
бажано природним. Під час вишивання правою рукою світло повинно падати зліва на робоче місце, лівою рукою — справа. |
3 |
Руки… |
перед виконанням роботи треба ретельно вимити, щоб не забруднити тканину |
Інструменти і пристосування …. |
зберігати у спеціальному місці, шкатулку з інструментами та пристосуваннями класти на стіл праворуч, якщо правша. |
|
4 |
Голку … |
зберігати тільки в гольнику або покласти у спеціальну коробку. Не залишати голку без нитки. Голкою працювати обережно. Не підносити голку близько до обличчя. |
5 |
Ножиці … |
на робочий стіл класти і передавати із зімкненими лезами, направленими від себе; мають бути справними: використовувати лише за призначенням. |
6 |
Через кожну годину …. |
чи шиття необхідно робити відпочинок для очей на 5–10 хв. Під час відпочинку очі перевести на спокійне забарвлення. Корисно також використати цей час на виконання гімнастики для м’язів очей |
2. Послідовність виконання роботи
Учні виготовляють виріб відповідно до технологічної картки (крім оздоблення):
1 варіант. Використовують власну технологічну картку, яку створили на попередньому уроці.
2 варіант. Використовують технологічну картку, яку роздає вчитель.
3 варіант. Використовують власну технологічну картку і по мірі необхідності переглядають відео.
Фізкультхвилинка
Самоконтроль під час практичної роботи: перевірте правильність креслення лінії, розкроювання тканини, відповідність задуманій композиції, стібки шва дрібні, тканина рівномірно обтягує синтепон.
Контроль вчителя: контролює дотримання технології виконання шва, правил безпечної роботи й санітарно-гігієнічних вимог, звертає увагу учнів на якість розкроювання круга, критерії якості виконання шва (однакова довжина стібків), рівномірного розподілу клею.
Х . Підсумок уроку. Вчитель:
Підводить підсумок: «Поселіть голки у виготовлену домівку і слідкуйте, щоб вони розлучалися лише під час роботи».
ХІ. Прибирання робочих місць
ХІІ. Домашнє завдання
Принести виріб і все необхідне для остаточної обробки виробу (оздоблення виробу), відомості для економічного аналізу виробу (вартість тканини, наповнювача, клею, нитки, голки, елементів оздоблення).
Технологічна картка «Виготовлення гольнички»
№п/п |
Технологія виконання |
Зображення |
1 |
Підготуйте інструменти та матеріали
|
|
2 |
Кришку від баночки (тут кришка з діаметром 8 см) покладіть на картон, за допомогою ручки або олівця обведіть кришку так, щоб на картоні залишився слід у вигляді рівного кола. |
|
3 |
За допомогою ножиць виріжте кружечок, який обвели на картоні.
|
|
4 |
Покладіть кришку від тієї ж баночки на відріз тканини. Використовуючи лінійкою відміряйте 2 см навколо кришки від її краю по всій довжині, роблячи позначки на тканині. |
|
5 |
Виріжте з тканини круг по зробленим позначками. |
|
6 |
Протягніть нитку за кольором вашої тканини в голку і прошийте тканину по колу великими стібками, не затягуючи нитку до кінця. Після цього не обрізайте нитку. |
|
7 |
Щільно наповніть синтепоном простір, який утворився всередині тканини, потім покладіть на синтепон кружечок картону, який ви раніше вирізали по діаметру кришки. Затягніть нитку так, щоб тканина щільно обхопила синтепон і підкладку з картону, зав'яжіть вузол і відріжте нитку.
|
|
8 |
За допомогою клейового пістолета нанесіть на верх кришки від баночки клей. Приклейте кришку до підкладки з картону. Потім за допомогою пістолета нанесіть клей з боків кришки (щоб приховати її).
|
|
9 |
До мережива можна пришити або приклеїти оздоблювальні елементи на власний смак. |
|