Урок інтегрований " На Великдень до Польщі"

Про матеріал
Інтегрований урок з польської мови та технологій і дизайну у першому класі
Перегляд файлу

Інтегрований урок :Польська мова, технології і дизайн

Урок – подорож у 1 класі

Тема : Великодня подорож до Польщі

 

Мета : узагальнити з учнями  тему про Великдень на польській мові, закріпити набуті знання, поширити їх словниковий запас стосовно цієї теми, формувати повагу до народних звичаїв і традицій ,   потребу дарувати людям радість своєю творчістю та поведінкою; розвивати і поглиблювати знання учнів про одне з найдавніших, найбільших, найурочистіших релігійних свят — Великдень; ознайомити дітей із символом воскресіння Ісуса Христа — писанкою; розвивати у дітей творчість, уяву, пам’ять, мислення, вокально-хорові здібності, вміння добирати кольори, символи.

Хід роботи . 

1. Організаційний етап

Продзвенів і стих дзвінок.
Починається урок.
Всі за парти тихо всілись
І на мене подивились.
Попрацюємо старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім першім класі
Діти – просто молодці. 
– Подивіться один на одного і посміхніться, посміхніться мені, нашим гостям. Нехай настрій, який у вас зараз, супроводжує вас весь день.

Для того , щоб справитись із завданнями нашого уроку , будемо працювати старанно , слухати уважно , відповідати чітко . 

Діти стають в коло, промовляючи вірш - вітання

Jestem ja, jesteś ty, jesteśmy my.

Otoż czas już zaczęć

Dień dobry!

2 . Оголошення теми і мети уроку . 

Сьогодні , діти , у нас незвичайний урок . Ми відправимося у цікаву великодню подорож . Побуваємо не тільки у містах і селах нашої України , а за кордоном  Побачимо як готуються люди усього світу до святкування Великодня . Побуваємо біля відомих пам‘ятників писанці та виконаємо колективну роботу:створимо писанку у техніці аплікація.

 

Стук в двері. Передають лист-запрошення від польських друзів.

Діти, нам прийшов лист.Як ви думаєте, звідки прийшов до нас цей лист?(відповіді) Як ви це зрозуміли?(на конверті прапор Польщі) А хочете дізнатись, що всередині?(зачитую запрошення. Слайд 2) Ну що, зрозуміли, про що мова? Так, нас із вами запросили на Великдень до Польщі! Приймаємо запрошення.

Але щоб цікавою була  подорож, ми визначимо ціль нашої поїздки.

 Вправа « Саморефлексація « 

Про що ви б хотіли дізнатися подорожуючи на уроці ? 

( Як приходить Великдень ) 

Чого хочете навчитися на уроці ? 

(створити писанку у техніці аплікація) 

Що хочете побачити ? 

( Відомі пам’ятники писанці ) 

На екрані : 

Хочу дізнатися : як до нас приходить Великдень.Як святкують Великдень у Польщі. 

Хочу навчитися створити писанку у техніці аплікація.

Хочу побачити : відомі пам’ятники писанці.

 

?(відповіді польською- samolot, pociąg, autobus, rower, samochód)

Давайте дізнаємось, на чому ж ми будемо подорожувати . Для цього потрібно всього лиш скласти правильно пазли і наклеїти їх. Всі готові?( діти складають пазли і визначають вид транспорту ( автомобіль)

Приготування закінчилися, зручно сідаємо до машин. Водії займають свої місця. До подорожі готові!

Поїхали! (відео Jadą, jadą misie - Piosenka dla dzieci )

Перша зупинка. Острів Хортиця в Запоріжжі

 Цікавий пам’ятник писанці розмістили і на острові Хортиця в Запоріжжі. Його встановили на місці святилища, яке датують 3-2 тисячоліттям до н.е. Оригінальний пам`ятник виконали з матеріалу, доставленого з Янцівського гранітного кар`єру. Орнамент цього яйця непостійний. Час від часу художники змінюють розпис, що ще більше приваблює до великоднього символу туристів.

 

C:\Users\Lena 68\Downloads\DxBv6LtXgAAtKdT.jpg

Друга зупинка ліс

Co jest na zdjęciu? To są kwiaty.

Co jeszcze widzimy? Tu są drzewa.

Jakiego koloru są kwiaty na zdjęciu? Kwiaty są czerwone i żółte.

Co widzimy na tym zdjęciu? To las.

Jakiego koloru jest niebo? Niebo jest niebieskie

   

Третя зупинка.Місто Коломия Івано – Франківська область

Діти, в Коломиї, є незвичний музей.У ньому зберігається 6000 писанок. І виглядає він як величезне яйце.Гостей зустрічає різнобарвна писанка. Вона заввишки 14 метрів. Незабаром музей відсвяткує своє день народження. Йому виповниться 20 років.

Ратуша в Коломиї.JPG                                                                                         https://portal.lviv.ua/wp-content/uploads/2015/04/5_97.jpg

 

Четверта  зупинка. Кордон.

Гра "Stary niedźwiedź mocno śpi "

Stary niedźwiedź mocno śpi,
stary niedźwiedź mocno śpi.
My się go boimy, na palcach chodzimy.
Jak się zbudzi to nas zje,
jak się zbudzi to nas zje.

Pierwsza godzina - niedźwiedź śpi,

druga godzina - niedźwiedź chrapie,

trzecia godzina - niedźwiedź łapie!

Діти стають в коло, одна дитина в центрі- присідає, це ведмідь, який спить. На останньому рядку "ведмідь" прокидається і намагається впіймати когось.

Нарешті ми перетнули кордон між Україною і Польщею і нас зустрічає вел заєць.

Великодній заєць

Гра « ЛОТО»

Крашанка – це яйце , яке фарбують на свято Великодня . 

Кольори крашанок мають певне значення : 

Червоний – радість , життя , любов . 

Жовтий – місяць , зорі , врожай . 

Блакитний – здоров’я , небо , повітря . 

Зелений – воскресіння природи . 

Чорний з білим – вшанування душ померлих . 

( Об'єднуються за допомогою цеглинок LEGO)

Повторення правил роботи в групі.

- Діти, об’єднайтеся у групи й отримайте набір, у якому 5 розрізаних крашанок 5-ти кольорів (червоний, жовтий, зелений, блакитний, коричневий).

1.Завдання: поєднайте частини писанок одного кольору і прочитайте, що означає цей колір (написано на звороті крашанки). Назвати кольори по польски.

автобус

Ось ми і приїхали.  Діти , яке  місто є столицею Польщі(слайд 7)?. Нас зустрічають польські друзі.

Poprawnie, to jest Warscawa.Spójrz proszę , скільки людей і машин на Замковій площі!(слайд 8) А давайте поглянемо ближче , що ж усі тримають у руках(слайди 9, 10)

 

Великдень – одне з найбільших свят християн. Святкується навесні й пов'язане із воскресінням Ісуса Христа. Тому й має назву Великдень або Великий день. Традиційно для святкування Пасхи кожна господиня готує великодній кошик.  Згідно українських традицій, ми кладемо до великоднього кошика паску, сир, масло, яйця, ковбасу, шинку, сіль і хрін. 

  Польські друзі запросили нас відсяткувати разом свято Великодня. Але нам треба скласти великодній кошик.

Так, наші друзі тримають великодні кошички-  święconka(Слайд 11, 12)

Складання великоднього кошика.

Гра з LEGO « Великодній кошик»

Давайте ж тепер самі спробуємо скласти święconku.Із покармув, що лежать у вас на партах, вам потрібно обрати і назвати саме ті, що входять до традиційної święconky. Готові? Перевіримо тепер себе( слайд 13)

Технології та дизайн. Виготовлення писанки (колективна робота)

— Одним із символів Великодня є пасхальне яйце. Існують кілька різновидів розпису яєць.Вони відрізняються технікою виконання малюнка.

 В залежності від способу виготовлення писанки бувають:

      крашанка – яйце зафарбоване в один колір;

      дряпанка (шкрябанка, різьбянка) – це яйце з темною шкаралупою, на поверхні якого орнамент наноситься гострим предметом, продряпують малюнок;

      крапанка – писанка з крапками одного чи кількох кольорів;

      мальованка – яйце розмальоване фарбами за допомогою пензля;

      писанка – яйце розписане за допомогою писачка та воску.

— Сама писанка, за народним повір’ям, є символом весни та сонця, відродження природи, життя. Їх не їдять, а обережно зберігають та колекціонують. Навесні писанки дарують рідним та близьким людям з побажаннями на весь рік. Без писанки не обходиться жоден Великдень. Як символ Христового Воскресіння її освячують в церкві разом із Паскою, ставлять на святковому столі.

Писанка– найкращий подарунок рідним до Великодніх свят. Ось ми будемо виготовляти аплікацію «Писанка » своїми руками для рідних.

Діти, а які орнаменти, символи малювали на писанках? (Рослинні, тваринні, християнські, символи сонця, без­конечник, геометричні) Так, діти, всі ці симво­ли зустрічались на писанках.

Повторення правил роботи з ножицями

Діти працюють в групах,а потім колективно оформлюють великодню писанку.

Рефлексія .

- Про яке свято ми сьогодні розмовляли? 
- Що є символом пробудження і народження на землі? 
- Які види писанок ви знаєте?

- Чого ви навчилися?

-Що дізналися ?

-Що зрозуміли ?

-Що сподобалося ?

-Що стало новим ?

-Що здивувало ?

-Що вийшло ?

- Що придбали ?

- Чи досягли очікуваних результатів?

- Що було найзахопливішим у вашій роботі?

- Я дуже задоволена нашим уроком і вашою участю у ньому. Усі мої очікуванні справдилися.

(Діти на силуетах «успішна дитина» визначають свою участь на уроці за допомогою прищіпок)

А ще хочеться сказати: довічна слава нашим пращурам, які творили й берегли цю красу! Діти співають пісню «Писанка» Д. Чередниченка.

 

 

docx
Додано
22 лютого 2022
Переглядів
534
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку