20 вересня о 18:00Вебінар: Numicon (Нумікон): проста математика для всіх

Інтегрований урок(основи здоров'я,трудове навчання) 3 клас

Про матеріал

Основи здоров'я, трудове навчання, 3 клас

Василівська ЗОШ І-ІІступенів

Миколаївської області, Снігурівського району

вчителя початкових класів

Коцар Марії Петрівни

Перегляд файлу

Основи здоров’я, трудове навчання, 3 клас

Василівська ЗОШ І-ІІступенів

Миколаївської області, Снігурівського  району

вчителя початкових класів

Коцар Марії Петрівни

 

Тип уроку: урок – інтегрований.

Тема з основ здоров’я: Оздоровче значення відпочинку на природі. Речі та одяг для прогулянки на природі.

Мета: поглибити знання учнів про оздоровче значення відпочинку на природі; навчати обирати речі та одяг для прогулянки на природу; знайомити з місцями відпочинку та правилами поведінки на природі;

Розширяти кругозір учнів, розвивати фантазію, пам’ять, мислення, творчість; спонукати до участі в іграх, цікавих та творчих завданнях;

Виховувати бережне ставлення до свого здоров’я, любов та повагу до ближнього, вміння працювати в парах та групах; дружелюбність, почуття прекрасного, любов до природи та турботу про красу рідного краю.

Компетентнісний підхід: учень/учениця:

визначає оздоровче значення відпочинку на природі (з допомогою вчителя);

знаходить потрібні відповіді за завданням учителя;

співставляє які речі потрібно брати для прогулянки, а які - ні;    

знаходить відповіді на питання та відгадки на загадки;

висловлює свою оцінку щодо поведінки на відпочинку;

упорядковує пункти плану відповідно виготовлення поробки;

 формулює запитання за змістом прочитаного та сказаного;

складає висновок (за допомогою вчителя).

Обладнання з основ здоров’я:    підручник О. В. Гнатюк «Основи здоров̕ я» 3 клас, таблиці «Правила поведінки у лісі», «Речі для відпочинку на природі», «Комахи», аудіо запис для фізкультхвилинки , відео загадка «Ліс», схема для технології «Асоціативний кущ», загадки.

Тема з трудового навчання: комбінування природних і пластичних матеріалів.

Мета: вдосконалювати навички роботи з природним матеріалом;

розвивати творчі здібності, образне мислення, асоціативну пам’ять, фантазію, терпіння та охайність; сприяти естетичному  ставленню до навколишнього світу, любові до праці, відповідальності, дружелюбності, любові та бережному ставленні до природи.

Компетентнісний підхід: учень/учениця: знаходить потрібний матеріал для поробок (з допомогою вчителя),

співставляє ілюстрацію з поробкою, формулює правила з ТБ, складає план виконання роботи, індивідуально виконує роботу, моделює захист роботи.

Обладнання: природний матеріал, пластилін, стеки, серветки, дощечка, клей, висушені квіти, плакат «Поробки з природного матеріалу», правила з ТБ.

Хід уроку

 

 

І.  Організація класу до уроку. 

Спинки прямо підрівняли, руки вже на парті.

Ніжки рівно, носик вище – готові до старту.

Час урок наш починати – знання здобувати

І з учителем за руку в подорож рушати.

Ми веселі, ми щасливі у дружньому колі,

Здолаєм негоди, пройдем перешкоди,

 як справжні герої.

Формування навчально-організаційних умінь і навичок:самостійно і своєчасно готується до уроку

ІІ. Актуалізація знань учнів.

 

  1.               Створення емоційного фону уроку.

І дівчата і хлоп’ята

Всі свій транспорт хочуть мати.

Не машину, не мопед,

А простий велосипед.

Але щоб ним скористатись –

Треба правила вивчати.

Створення ситуації веселого настрою.

2.    Фронтальне опитування.

  Для чого існує велосипед?

  Які  правила доржнього руху треба знати при користуванні велосипедом?

  Чи  дозволено  дітям  до  14  років  їздити  проїжджою  частиною?

 Де  можна  кататися  велосипедом  дітям  вашого  віку?

Яким буває відпочинок?

Чому людина намагається організувати власний відпочинок саме на природі?

Чим приваблює людину ліс?

У яку пору року краще відпочивати в лісі?

Формування контрольно-оцінювальних умінь і навичок:спонукаю учнів до висловлення оцінних суджень щодо якості усної відповіді власної та однокласника.

 

Звертаю увагу на метод пізнання: спостереження.

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку.       Планування роботи.

 

1. Передбачення теми уроку учнями.

Після гарного навчання

Всі ми маєм сподівання,

Разом весело спочити –

В лісі, в горах побродити,

У водоймах покупатись,

На майданчиках погратись.

Залучаю учнів до визначення теми уроку.

  1.               Уточнення теми уроку вчителем. Мотивація. Планування.

Сьогодні я пропоную вам, учні,уявити подорож у світ природи. Природа — це живий організм, а ми з вами — частинка природи. Тому й ставитися до природи треба, як до самого себе.

Дуже важливо зберегти все таким, як воно є. Не нищити, не руйнувати, а залишити землю такою ж чудовою. А ще важливо берегти своє життя й здоров’я, щоб насолоджуватися красою навколишнього світу. А це значною мірою залежить від нас самих, від нашої поведінки.

Формування навчально-організаційних умінь і навичок: планує послідовність виконання завдання

ІV. Робота по темі уроку.

Учитель. Найкращий відпочинок — на природі. Природа дарує людям чисте повітря, бадьорість, гарний настрій.

- Куди ж ми помандруємо сьогодні?

Відеозагадка (ліс)                  

- Що так еліс?

Учень. Ліс — це природне багатство. Він дарує людям цінну деревину. Ліс — це фабрика кисню, зелена аптека. Ліс — житло, де звірі і птахи можуть знайти  собі поживу. Митці завжди оспівували і оспівують природу у казках, піснях, віршах.

Заохочую учнів до розмірковувань.

  1.               Читання вчителем вірша «Лісова подорож»

Ми зберемо рюкзачок

Та й підемо у лісок.

Щоб повітрям чистим дихать

І травичкою побігать.

На звіряток подивиться

І послухати спів птиці.

Познайомитись з грибами,

ягідками та кущами.

Мріяти, спостерігати,

Щось на спогад вподобати.

Націлюю учнів на творчу роботу.

2. Методика «Асоціативний кущ»

- Діти, а що ви уявляєте, коли чуєте слово «ліс»?

- Які асоціації у вас виникають?(Учитель заповнює схему.)

14.10.2014-1-5

Учитель. Молодці! На уроці ми натрапимо на ці слова. Сьогодні ми повинні зрозуміти, коли ліс для нас—друг, а коли — ворог. Дізнаймося, як треба поводитися, щоб обминути всі можливі небезпеки, відпочинок приніс радість, задоволення і хорошее самопочуття.

Формування навчально-інтелектуальних і творчих умінь та навичок: добирає факти, які підтверджують висловлену думку або суперечать їй.

 

  1.               Бесіда про правила поводження у разізустрічі з дикимитваринами

Учитель. Під час відпочинку в лісі треба пам’ятати, що господарі у ньому все ж таки не ми. Натрапити на них можна рідко, адже, почувши людину, вони втікають. Слід остерігатися зустрічі з дикими звір’ями. А якщо побачили, дайте можливість  їм утекти. Адже коли вони хворіють на сказ, кидаються на людей. При укусі тварини слід звернутися до лікаря.

Формування навчально-інформаційних умінь і навичок: спонукаю до висловлення власних думок та оцінних суджень.

- А кого можна побачити у лісі?

- Комах.

- А яких? (Оса, бджола, кліщ, мурахи.)

- А також можна побачити комарів і павуків.

- Яку ж небезпеку несуть нам комахи? (Відповідіучнів.)

(На дошці плакат «Комахи».)

Учитель. Укуси комах можуть виявитися небезпечними, оскільки серед них багато отруйних. Особливо небезпечними є укуси ос і бджіл у губи, язик, піднебіння. Необхідно витягти жало й накласти на місце укусу холодний компрес.

Навесні і влітку в лісах чимало кліщів. Деякі з них є носіями небезпечних хвороб. Щобця невидимка вас несподівано не атакувала, одягайтеся у ліс за правилами: ніяких босоніжок, шортів, маєчок. Тіло повинно бути закритим . А також комах приваблюють блискучі прикраси, сильні ароматипарфумів. Пам'ятайте про це.

При укусах комарів у кров може потрапити отрута, яка викликає гострий біль, набряк.

З ким іще може відбутись небезпечна зустріч? (Змія.) 

Спонукаю висловлювати думку, робити висновки (з допомогою вчителя).

  1.               Розповідь про небезпеку, пов'язану з отруйними ягодами і грибами

(Упродовж усієї розповіді вчитель демонструє відповідні малюнки.)

Учитель. А тепер скажіть, хто милує наше око на відпочинку? (Рослини.)

- А які бувають рослини? (Отруйні і цілющі.)

- Які ж рослини можна використовувати для лікування? (Ромашку, деревій, подорожник, материнку, кульбабу.)

Учитель. Крім смачних поживних і корисних для нас, людей, ягід, у лісі ще ростуть отруйні ягоди, рослини. Їх найкраще не збирати, не їсти. Про них потрібно знати й чітко їх розпізнавати. Отруйні ягоди — вороняче око, вовчелико, дурман звичайний, паслін. А блекота, чистотіл, красавка, конвалія — це отруйнірослини. Але й нищити їх не можна. Адже в природі все збалансовано,все знаходиться у рівновазі.

Спонукаю висловлювати думку, робити висновки (з допомогою вчителя).

Загадка

Відгадайте загадку

Гарну шапочку вінмає,

Радо всіх нас зустрічає. (Гриб.)

Учитель. Які буваютьгриби?

- Так, вони бувають їстівні й отруйні.

- Які їстівні гриби ви знаєте? (Білий гриб, підберезник, лисички, сироїжки, опеньки.) 

Учитель. А чим же небезпечні для життя отруйні гриби?

Вирушаючи з кошиком до лісу, не забувайте, що в кожного їстівного гриба є отруйні двійники.

Не всі гриби потрібно зривати. Зустріли незнайомий грибок — не чіпайте, не топчіть: комусь він дуже потрібний. Деякими видами грибів лікуються хворі звірята. А є гриби, що «дружать» з деревами, допомагають їм рости.

Висновок. Усі, хто любить збирати гриби, повинні дотримуватись правила; грибів, яких не знаєте, до кошика не кладіть. Усе, що принесли з лісу в кошиках, обов’язково покажіть дорослим.

Розвиток творчої діяльності учнів. Формування навчально – інтелектуальних і творчих умінь і навичок: застосовує мовленнєві операції у творчих завданнях.

 

 

 

 

 

 

 

Формування вмінь робити висновки за допомогою вчителя.

V. Фізкультхвилинка (під музичний супровід).

Ми веселі дітлахи, за спинками рюкзачки.

Лісом всі подорожуєм – не кричим , не галасуєм.

Всі здорові, все в порядку – ми виконуєм зарядку:

Ручки до сонця – і посміхнулись,

В бік повернулись, низенько нагнулись,

Квіточка пахне, вітрець повіває,

А наших учнів навчання чекає.

Налаштовую дітей на успіх.

VІ. Закріплення вивченого матеріалу.

  1.               Робота з підручником ст. 111 – 113.

Ознайомлення з грою «Визнач відстань»

  1.               Робота у парах.
  •                   Яке взуття слід обирати для відпочинку?
  •                   Який одяг слід підбирати для відпочинку?
  1.               Вивчення правил поведінки в лісі.

                     Правила поведінки в лісі

  •                   Вирушай на природу лише з дорослими!
  •                   Бережи ліс!
  •                   Не ламай дерев та кущів!
  •                   Не руйнуй мурашників і пташиних гнізд!
  •                   Не шуми, не рви квітів, не лови метеликів!
  •                   Прибирай за собою. Не залишай у лісі сміття.
  •                   Не розпалюй вогнищ у заборонених місцях – багато лісів гине від пожеж, гинуть у вогні і дикі тварини.
  •                   Не збирай грибів, серед них багато отруйних.
  •                   Ніколи не бери до рук незнайомі ягоди, тим більше, не куштуй їх – вони можуть бути отруйними.
  •                   Бери тільки фотознімки, залишай тільки сліди, вбивай тільки час!

Парна робота.

Нагадую учням про правила роботи в парі.

Залучаю учнів до самоперевірки.

Командна робота, нагадую учням про правила роботи в команді.

                Речі для відпочинку на природі

  •                    Готуючись до прогулянки, важливо знати, що треба взятии із собою з необхідних речей.
  •                   Треба подбати про головний убір. Він знадобиться і в спеку, і в прохолодну погоду.
  •                   Не буде зайвою легка куртка з водонепроникної тканини. Добре, якщо куртка і штани матимуть багато кишень.
  •                   Слід брати бавовняні шкарпетки для теплої погоди і вовняні – для холодної. Обов’язково треба взяти пару шкарпеток про запас.
  •                   Особлива увага – до взуття. Воно має бути закритим і на товстій підошві.
  •                   Не слідіти в похід у нових черевиках, які можуть муляти.
  •                   Крім цього, слід взяти продукти, воду, сірники.

Щоб  відпочино  був   цікавим  і  оздоровчим  старайтеся  дотримуватися   всіх  правил .

Формування навчально-організаційних умінь і навичок:  співпрацює в групі.

Формування навчально-інформаційних умінь і навичок: спілкування учнів у процесі навчання.

 

  1.               Робота в зошиті(завдання 1, ст. 32)

Учитель. Життя людини пов’язане з водою. Ви також відпочивали на берегах річок, озер, моря. Вода — це стихія, яку люди знають давно, але вона також приховує небезпеку. Тому не можна дітям перебувати біля водойми без дорослих.

 

Індивідуальна форма роботи.

Розвиток творчої діяльності учнів.

Формування навчально-інтелектуальних і творчих умінь і навичок: застосовує мисленнєві операції, у творчих завданнях.

  1.               Робота в групах

Виставка «Музей природи»

Учитель. Під час прогулянки до лісу ви можете зібрати у кошик усе незвичне за формою, структурою чи забарвленням (шматочки кори, фрагментикоріння, сухі квіти, ягоди, плоди дерев). Ці предмети лежать під ногами. Сьогодні я підготувала для вас такі матеріали.

Вам потрібно пофантазувати. Ці

знахідки можна доліпити, щоб створити повноту образу. Необхідні матеріали: нитки, фарби, ножиці, пластилін, картон.

Зі знайдених і обраних матеріалів зробимо виставку «Музей природи».

Що ж можна виготовити:

● казкового змія (шматок коріння);

● гірський пейзаж (фрагмент кори);

● намисто (ягоди, плоди шипшини);

● казковихчоловічків (жолуді, шишки);

● композицію (сухіквіти і листочки).

ТБ при роботі з природними і пластичними матеріалами.

Виготовлення поробок з природних та пластичних матеріалів за власною фантазією.

Організація виставки поробок.

Групова робота.

Розвиток творчої діяльності учнів.

Спонукаю до висловлення власних оцінних суджень.

 

 

 

 

 

 

 

Формую контрольно-оцінні уміння.

 

Створюю стан комфорту через відчуття задоволення результатами своєї праці.

VIІ. Підсумок уроку

- Що нового дізналися на уроці?

- Які небезпеки підстерігають людину в природі?

- Як треба поводитисяпід час відпочинку на природі?

- Чому небезпечно ходити у ліс самому?

- Що робити з отруйними ягодами і грибами?

- Яке значення має природа у життілюдини?

Формування навчально-інтелектуальних і творчих умінь та навичок: робить висновок-узагальнення з допомогою вчителя

Спонукаю висловлювати думку 3-4 пов’язаними судженнями.

Час повертатись настав,

Кожен нове щось пізнав.

Як щирими бути , природу любити.

Творити добро, в мирі й злагоді жити!

 

 

docx
Додано
25 березня
Переглядів
120
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку