Основи здоров'я, трудове навчання, 3 клас
Василівська ЗОШ І-ІІступенів
Миколаївської області, Снігурівського району
вчителя початкових класів
Коцар Марії Петрівни
Основи здоров’я, трудове навчання, 3 клас
Василівська ЗОШ І-ІІступенів
Миколаївської області, Снігурівського району
вчителя початкових класів
Коцар Марії Петрівни
Тип уроку: урок – інтегрований.
Тема з основ здоров’я: Оздоровче значення відпочинку на природі. Речі та одяг для прогулянки на природі.
Мета: поглибити знання учнів про оздоровче значення відпочинку на природі; навчати обирати речі та одяг для прогулянки на природу; знайомити з місцями відпочинку та правилами поведінки на природі;
Розширяти кругозір учнів, розвивати фантазію, пам’ять, мислення, творчість; спонукати до участі в іграх, цікавих та творчих завданнях;
Виховувати бережне ставлення до свого здоров’я, любов та повагу до ближнього, вміння працювати в парах та групах; дружелюбність, почуття прекрасного, любов до природи та турботу про красу рідного краю.
Компетентнісний підхід: учень/учениця:
визначає оздоровче значення відпочинку на природі (з допомогою вчителя);
знаходить потрібні відповіді за завданням учителя;
співставляє які речі потрібно брати для прогулянки, а які - ні;
знаходить відповіді на питання та відгадки на загадки;
висловлює свою оцінку щодо поведінки на відпочинку;
упорядковує пункти плану відповідно виготовлення поробки;
формулює запитання за змістом прочитаного та сказаного;
складає висновок (за допомогою вчителя).
Обладнання з основ здоров’я: підручник О. В. Гнатюк «Основи здоров̕ я» 3 клас, таблиці «Правила поведінки у лісі», «Речі для відпочинку на природі», «Комахи», аудіо запис для фізкультхвилинки , відео загадка «Ліс», схема для технології «Асоціативний кущ», загадки.
Тема з трудового навчання: комбінування природних і пластичних матеріалів.
Мета: вдосконалювати навички роботи з природним матеріалом;
розвивати творчі здібності, образне мислення, асоціативну пам’ять, фантазію, терпіння та охайність; сприяти естетичному ставленню до навколишнього світу, любові до праці, відповідальності, дружелюбності, любові та бережному ставленні до природи.
Компетентнісний підхід: учень/учениця: знаходить потрібний матеріал для поробок (з допомогою вчителя),
співставляє ілюстрацію з поробкою, формулює правила з ТБ, складає план виконання роботи, індивідуально виконує роботу, моделює захист роботи.
Обладнання: природний матеріал, пластилін, стеки, серветки, дощечка, клей, висушені квіти, плакат «Поробки з природного матеріалу», правила з ТБ.
Хід уроку
|
|
І. Організація класу до уроку. Спинки прямо підрівняли, руки вже на парті. Ніжки рівно, носик вище – готові до старту. Час урок наш починати – знання здобувати І з учителем за руку в подорож рушати. Ми веселі, ми щасливі у дружньому колі, Здолаєм негоди, пройдем перешкоди, як справжні герої. |
Формування навчально-організаційних умінь і навичок:самостійно і своєчасно готується до уроку |
ІІ. Актуалізація знань учнів. |
|
І дівчата і хлоп’ята Всі свій транспорт хочуть мати. Не машину, не мопед, А простий велосипед. Але щоб ним скористатись – Треба правила вивчати. |
Створення ситуації веселого настрою. |
2. Фронтальне опитування. – Для чого існує велосипед? – Які правила доржнього руху треба знати при користуванні велосипедом? – Чи дозволено дітям до 14 років їздити проїжджою частиною? – Де можна кататися велосипедом дітям вашого віку? – Яким буває відпочинок? – Чому людина намагається організувати власний відпочинок саме на природі? – Чим приваблює людину ліс? –У яку пору року краще відпочивати в лісі? |
Формування контрольно-оцінювальних умінь і навичок:спонукаю учнів до висловлення оцінних суджень щодо якості усної відповіді власної та однокласника.
Звертаю увагу на метод пізнання: спостереження. |
ІІІ. Оголошення теми та мети уроку. Планування роботи. |
|
1. Передбачення теми уроку учнями. Після гарного навчання Всі ми маєм сподівання, Разом весело спочити – В лісі, в горах побродити, У водоймах покупатись, На майданчиках погратись. |
Залучаю учнів до визначення теми уроку. |
Сьогодні я пропоную вам, учні,уявити подорож у світ природи. Природа — це живий організм, а ми з вами — частинка природи. Тому й ставитися до природи треба, як до самого себе. Дуже важливо зберегти все таким, як воно є. Не нищити, не руйнувати, а залишити землю такою ж чудовою. А ще важливо берегти своє життя й здоров’я, щоб насолоджуватися красою навколишнього світу. А це значною мірою залежить від нас самих, від нашої поведінки. |
Формування навчально-організаційних умінь і навичок: планує послідовність виконання завдання |
ІV. Робота по темі уроку. Учитель. Найкращий відпочинок — на природі. Природа дарує людям чисте повітря, бадьорість, гарний настрій. - Куди ж ми помандруємо сьогодні? Відеозагадка (ліс) - Що так еліс? Учень. Ліс — це природне багатство. Він дарує людям цінну деревину. Ліс — це фабрика кисню, зелена аптека. Ліс — житло, де звірі і птахи можуть знайти собі поживу. Митці завжди оспівували і оспівують природу у казках, піснях, віршах. |
Заохочую учнів до розмірковувань. |
Ми зберемо рюкзачок Та й підемо у лісок. Щоб повітрям чистим дихать І травичкою побігать. На звіряток подивиться І послухати спів птиці. Познайомитись з грибами, ягідками та кущами. Мріяти, спостерігати, Щось на спогад вподобати. |
Націлюю учнів на творчу роботу. |
2. Методика «Асоціативний кущ» - Діти, а що ви уявляєте, коли чуєте слово «ліс»? - Які асоціації у вас виникають?(Учитель заповнює схему.)
Учитель. Молодці! На уроці ми натрапимо на ці слова. Сьогодні ми повинні зрозуміти, коли ліс для нас—друг, а коли — ворог. Дізнаймося, як треба поводитися, щоб обминути всі можливі небезпеки, відпочинок приніс радість, задоволення і хорошее самопочуття. |
Формування навчально-інтелектуальних і творчих умінь та навичок: добирає факти, які підтверджують висловлену думку або суперечать їй.
|
Учитель. Під час відпочинку в лісі треба пам’ятати, що господарі у ньому все ж таки не ми. Натрапити на них можна рідко, адже, почувши людину, вони втікають. Слід остерігатися зустрічі з дикими звір’ями. А якщо побачили, дайте можливість їм утекти. Адже коли вони хворіють на сказ, кидаються на людей. При укусі тварини слід звернутися до лікаря. |
Формування навчально-інформаційних умінь і навичок: спонукаю до висловлення власних думок та оцінних суджень. |
- А кого можна побачити у лісі? - Комах. - А яких? (Оса, бджола, кліщ, мурахи.) - А також можна побачити комарів і павуків. - Яку ж небезпеку несуть нам комахи? (Відповідіучнів.) (На дошці плакат «Комахи».) Учитель. Укуси комах можуть виявитися небезпечними, оскільки серед них багато отруйних. Особливо небезпечними є укуси ос і бджіл у губи, язик, піднебіння. Необхідно витягти жало й накласти на місце укусу холодний компрес. Навесні і влітку в лісах чимало кліщів. Деякі з них є носіями небезпечних хвороб. Щобця невидимка вас несподівано не атакувала, одягайтеся у ліс за правилами: ніяких босоніжок, шортів, маєчок. Тіло повинно бути закритим . А також комах приваблюють блискучі прикраси, сильні ароматипарфумів. Пам'ятайте про це. При укусах комарів у кров може потрапити отрута, яка викликає гострий біль, набряк. З ким іще може відбутись небезпечна зустріч? (Змія.) |
Спонукаю висловлювати думку, робити висновки (з допомогою вчителя). |
(Упродовж усієї розповіді вчитель демонструє відповідні малюнки.) Учитель. А тепер скажіть, хто милує наше око на відпочинку? (Рослини.) - А які бувають рослини? (Отруйні і цілющі.) - Які ж рослини можна використовувати для лікування? (Ромашку, деревій, подорожник, материнку, кульбабу.) Учитель. Крім смачних поживних і корисних для нас, людей, ягід, у лісі ще ростуть отруйні ягоди, рослини. Їх найкраще не збирати, не їсти. Про них потрібно знати й чітко їх розпізнавати. Отруйні ягоди — вороняче око, вовчелико, дурман звичайний, паслін. А блекота, чистотіл, красавка, конвалія — це отруйнірослини. Але й нищити їх не можна. Адже в природі все збалансовано,все знаходиться у рівновазі. |
Спонукаю висловлювати думку, робити висновки (з допомогою вчителя). |
Загадка Відгадайте загадку Гарну шапочку вінмає, Радо всіх нас зустрічає. (Гриб.) Учитель. Які буваютьгриби? - Так, вони бувають їстівні й отруйні. - Які їстівні гриби ви знаєте? (Білий гриб, підберезник, лисички, сироїжки, опеньки.) Учитель. А чим же небезпечні для життя отруйні гриби? Вирушаючи з кошиком до лісу, не забувайте, що в кожного їстівного гриба є отруйні двійники. Не всі гриби потрібно зривати. Зустріли незнайомий грибок — не чіпайте, не топчіть: комусь він дуже потрібний. Деякими видами грибів лікуються хворі звірята. А є гриби, що «дружать» з деревами, допомагають їм рости. Висновок. Усі, хто любить збирати гриби, повинні дотримуватись правила; грибів, яких не знаєте, до кошика не кладіть. Усе, що принесли з лісу в кошиках, обов’язково покажіть дорослим. |
Розвиток творчої діяльності учнів. Формування навчально – інтелектуальних і творчих умінь і навичок: застосовує мовленнєві операції у творчих завданнях.
Формування вмінь робити висновки за допомогою вчителя. |
V. Фізкультхвилинка (під музичний супровід). Ми веселі дітлахи, за спинками рюкзачки. Лісом всі подорожуєм – не кричим , не галасуєм. Всі здорові, все в порядку – ми виконуєм зарядку: Ручки до сонця – і посміхнулись, В бік повернулись, низенько нагнулись, Квіточка пахне, вітрець повіває, А наших учнів навчання чекає. |
Налаштовую дітей на успіх. |
VІ. Закріплення вивченого матеріалу.
Ознайомлення з грою «Визнач відстань»
Правила поведінки в лісі
|
Парна робота. Нагадую учням про правила роботи в парі. Залучаю учнів до самоперевірки. Командна робота, нагадую учням про правила роботи в команді. |
Речі для відпочинку на природі
Щоб відпочино був цікавим і оздоровчим старайтеся дотримуватися всіх правил . |
Формування навчально-організаційних умінь і навичок: співпрацює в групі. Формування навчально-інформаційних умінь і навичок: спілкування учнів у процесі навчання.
|
Учитель. Життя людини пов’язане з водою. Ви також відпочивали на берегах річок, озер, моря. Вода — це стихія, яку люди знають давно, але вона також приховує небезпеку. Тому не можна дітям перебувати біля водойми без дорослих.
|
Індивідуальна форма роботи. Розвиток творчої діяльності учнів. Формування навчально-інтелектуальних і творчих умінь і навичок: застосовує мисленнєві операції, у творчих завданнях. |
Виставка «Музей природи» Учитель. Під час прогулянки до лісу ви можете зібрати у кошик усе незвичне за формою, структурою чи забарвленням (шматочки кори, фрагментикоріння, сухі квіти, ягоди, плоди дерев). Ці предмети лежать під ногами. Сьогодні я підготувала для вас такі матеріали. Вам потрібно пофантазувати. Ці знахідки можна доліпити, щоб створити повноту образу. Необхідні матеріали: нитки, фарби, ножиці, пластилін, картон. Зі знайдених і обраних матеріалів зробимо виставку «Музей природи». Що ж можна виготовити: ● казкового змія (шматок коріння); ● гірський пейзаж (фрагмент кори); ● намисто (ягоди, плоди шипшини); ● казковихчоловічків (жолуді, шишки); ● композицію (сухіквіти і листочки). ТБ при роботі з природними і пластичними матеріалами. Виготовлення поробок з природних та пластичних матеріалів за власною фантазією. Організація виставки поробок. |
Групова робота. Розвиток творчої діяльності учнів. Спонукаю до висловлення власних оцінних суджень.
Формую контрольно-оцінні уміння.
Створюю стан комфорту через відчуття задоволення результатами своєї праці. |
VIІ. Підсумок уроку - Що нового дізналися на уроці? - Які небезпеки підстерігають людину в природі? - Як треба поводитисяпід час відпочинку на природі? - Чому небезпечно ходити у ліс самому? - Що робити з отруйними ягодами і грибами? - Яке значення має природа у життілюдини? |
Формування навчально-інтелектуальних і творчих умінь та навичок: робить висновок-узагальнення з допомогою вчителя Спонукаю висловлювати думку 3-4 пов’язаними судженнями. |
Час повертатись настав, Кожен нове щось пізнав. Як щирими бути , природу любити. Творити добро, в мирі й злагоді жити! |
|