Урок Інтерактивні вправи

Про матеріал
Технологія інтерактивного навчання передбачає активну взаємодію учнів і педагога. Це така форма співпраці, в якій учитель і учні є рівноправними суб’єктами навчального процесу. Використання інтерактивних вправ сприяє посиленню інтересу учнів до здобування знань, виробленню пізнавальної самостійності учнів, кращому засвоєнню навчального матеріалу, розвитку творчих здібностей учнів
Перегляд файлу

Майстер – клас « Інтерактивні вправи на уроках в початковій школі.»

 

Автор: вчитель початкових класів Мица І.І.

  1. 1.Слово вчителя.

Доброго дня,шановні колеги .Я , Мица І.І,  рада вітати вас на майстер-класі тема якого    Інтерактивні вправи на уроках в початковій школі.         

Технологія інтерактивного навчання передбачає активну взаємодію учнів і педагога. Це така форма співпраці, в якій учитель і учні є рівноправними суб’єктами навчального процесу. Використання інтерактивних вправ сприяє посиленню інтересу учнів до здобування знань, виробленню пізнавальної самостійності учнів, кращому засвоєнню навчального матеріалу, розвитку творчих здібностей учнів. 

Творчість  вчителя  породжує  творчість  учня. Якщо  на  кожний  урок  підбирати  такі  види  навчальної  діяльності , які  дають  матеріал  для  роздумів, можливість  виявити  ініціативу  і  самостійність, потребують  розумового  напруження ,  винахідливості , творчості – це  зацікавить  дітей , викличе  позитивні  емоції , сприятиме  до діяльності, пошуку.

За нової парадигми освіти пріоритетним у педагогічному мисленні став новий підхід до ролі у навчальному процесі. У центрі цього процесу стоїть особистість – конкретний учень. Від його творчої активності на уроці і вміння доказово міркувати, обґрунтовувати свої думки, вміння спілкуватися з учителем, учнями класу залежить успіх у свідомому опануванні навчальним матеріалом.

Своє завдання як учителя початкових класів вбачаю у створенні умов для розкриття та розвитку активної творчої особистості молодшого школяра.

Орієнтація сучасної школи на розвиток активної творчої особистості учня вимагає вибір багатьма вчителями  інноваційних  методів навчання.

Інтерактивне навчання – це діалогічне навчання, у ході якого здійснюється взаємодія вчителя й учня.

Мета інтерактивного навчання – створити комфортні умови навчання, за яких учень відчуває успішність, свою інтелектуальну досконалість, що робить продуктивним сам освітній процес

Застосовуючи інтерактивні вправи  дотримуюсь таких підходів щодо організації уроку:

  1. Створюю умови для поділу класу на групи зі змінним складом учасників.
  2. Спираюсь на досвід учнів і мінімальні базові знання з теми .
  3. Передбачаю проблемність завдання, збуджую активність учнів, спонукаю замислюватись над матеріалом, з яким вони працюють, дивитися на факти під різними кутами зору. Завдання в групі підбираю так, щоб можна було врахувати й оцінити індивідуальний внесок кожного учня.
  4. Створюю на уроці атмосферу співробітництва учнів і учителя. Емоційне піднесення й почуття розкутості створюють сприятливий клімат для засвоєння знань, формування вмінь і навичок, розкриття здібностей учнів. Застосування інтерактивного навчання здійснюю шляхом фронтальних та кооперативних форм організації навчальної діяльності учнів, інтерактивних ігор та методів.

-Сьогодні хочу поділитись своїм поки, що невеликим досвідом роботи запропонувати декілька інтерактивних  вправ, які мають широкі можливості для формування творчих можливостей дітей.

 

II. Основна частина. Практична діяльність

Для того, щоб зацікавити своїх учнів вчителям потрібно постійно знаходити та придумувати щось нове та цікаве. На мою думку цей майстер-клас допоможе вчителям зробити свій урок цікавим та незвичайним.  Розраховую на вашу допомогу, активну участь та підтримку

 Я пропоную вашій увазі декілька вправ,які я використовую на уроках.І які дуже подобаються учням.Перша вправа дуже позитивно впливає на емоційний стан учнів,що є немало важливим.

-Коли ми задоволені..?Звичайно, коли нас хвалять. Зараз ми будемо хвалити один одного.

1.Вправа Силует.

-Візьміть аркуш паперу,який увас на столі.Зігніть його навпіл і спробуйте вирвати силует людини. Напишіть 5 позитивних рис вашого сусіда по парті на силуетах.

Вправа дає можливість налагодити співпрацю між учнями, зняти емоційне напруженняє,краще пізнати одне одного, і визначити відношення та взаємозв’язки у класі ін.

2. Фонетичні загадки

- Я читаю вам загадки, а ви відповідаєте відповідними звуками. Слухаємо один одного всі хором.

  • Як мукає корова?
  • Як дзижчить джміль?
  • Як співають комарики?
  • Як співають пісеньку без слів?
  • Як поганяють коня?
  • Як гарчить собака?
  • Як виє вовк?
  • Як цокає годинник?
  • Як дме вітер?
  • Як шипить змія?
  • Як шелестять листя?

3. Гра- перевтілення « Я – Квітка( метелик, пташка)»

Перед вами на парті лежать  квадратики з малюнками. Оберіть будь ласка для себе свій квадратик . На бічній стороні ви побачили малюнки: квітка, метелик і пташка.

Screenshot_1

пропоную ввійти в образ і за допомогою тексту – опори скласти твір  і його намалювати.

Я _________  який ? яка?   Квітка( метелик, пташка)

Мені подобається ( що?)_______

Я не люблю______

Світ навколо мене дуже _______

Мене оточують ( які?) _________ хто? _______

Вони ( що роблять?)_________-

Я дивлюся на ( що?) _______ і мені стає (як?)________

Коментар: гра дає можливість не тільки перевтілитись в рослин ,тварин а й згадати все що нас оточує , встановити взаємозв’язок між об’єктами живої природи .

    4. Робота в парах.  Вправа «Кола на воді».
Мета: розвиток творчої уяви та розширення словникового запасу;
           формування культури усного та писемного мовлення.
 - Коли у воду кинеш камінь, від нього по воді ідуть кола. Так само і слово може підштовхнути до багатьох асоціацій, викликати різні порівняння, спогади, уявні образи. Ми попрацюємо впарах.
- Ви готові до роботи в парі? Пригадаймо правила.

Ефективно використовувати час,працювати злагоджено,прислухатися до думки іншого,співпрацювати,вільно висловлювати думку….

В - вечір. Непомітно надійшов вечір.

І - іскорка. На небі засяяла перша іскорка вечірньої зорі

Т - тиша. Навкруги стояла прозора тиша.

Е - енергійна. Енергійна річка голосно шуміла.

Р - річка. Річка несла свої води у далечінь.

Хліб, мова,  літо.

Учасники вибирають довільне слово. Воно записується на дошці стовпчиком. На ці букви добираються нові слова, до слів – речення. На основі отриманих результатів складають оповідання, казку, веселу історію, вірш.

5.Вправа «Переставні  букви»

-Ваше завдання переставити літери в словах, щоб утворити нове слово.

Осел – село, лісок – сокіл, курча – ручка, старий – айстра, кіт – тік, марка – рамка, дошка – шкода, рис – сир, нора – рано, наголос – голосна, спина – напис – насип, сосна – насос

 

6.Вправа « Слово   Ознака    Дія»

-Зараз нам потрібно об’єднатися в групи. Розрахуймося на  « яблучко та грушка» Утворимо 2 команди, кожна команда обирає собі колір.Складаємо слова ,які починаються на першу літеру назви кольору.

  Слово                                 Ознака                            Дія

Золото                             золоте                            засліплює

-Спробуйте скласти  речення, щоб утворилася розповідь.

Руханка «Олені».

Олені біжать біжать біжать-гілка.(нахилилися)

Олені біжать біжать біжать-колода (підстрибнули)

Олені біжать біжать біжать-хатка (сховалися у будинок)

Олені біжать біжать біжать-селфі (фотографуємося)

Олені біжать біжать біжать-мама (обіймаємо сусіда)

 

7.Вправа  Сенкан.

 Сенкан  ( синквейн)— це вірш, що складається з п’яти рядків. Слово ”сенкан” походить від французького слова ”п’ять” і позначає вірш у п’ять рядків.

Алгоритм складання сенкану:

 
1. Іменник (тема).
2. Два прикметники (яке воно?)
3. Три дієслова (що воно робить?)
4. Фраза-висновок з чотирьох слів.
5. Іменник-синонім до теми ( висновок, асоціація ).

Наприклад:

1.Вишня

2.Стара, щедра.

3.Росте, родить, радує.

4.Милуюся нею кожного дня.

5.Диво!

1.     Мова
2.     Рідна, барвінкова.
3.     Переливається, єднає, дзвенить.
4.     Вона – єдина й найцінніша.
5.     Доля.

 

VI. Підсумок майстер-класу.

 

Вчорашнє кредо педагога: «Я над вами » - йде і змінюється на: «Я поруч з вами».

Сутність цього підходу можна виразити словами китайської притчі:

Скажи мені - і я забуду;

Покажи мені - і я запам'ятаю;

Дай зробити - і я зрозумію.

Що ж «дати зробити» дитині, щоб виконати головне завдання сучасної школи - виховати духовно і творчо розвинену особистість. Необхідно організувати пізнавально-навчальну діяльність учня таким чином, щоб учень, спираючись на свої потенціальні можливості та вже отримані знання, самостійно вирішував певні ситуації й проблеми.

 

ЛИШЕ ОДНА ПРОФЕСІЯ ВІД БОГА – ПРОФЕСІЯ УЧИТЕЛЯ!
Притча

Багато тисячоліть тому, дивлячись, як люди за їжу та місце під сонцем вбивають один одного, зажурений Бог зібрав Святих і показуючи на людей, запитав: «Як їм допомогти  вибратись із тенет жорстокості, жадібності, ворожості і заздрості?».
Задумались Святі і по черзі стали радити: «Дай їм, Боже, багато золота, води і манну небесну!».
Зробив так Бог, але ті, хто був молодшим і сильнішим, відібрали усе… А комусь не зосталось і крихти. І знову люди почали ворогувати.
Тоді наймудріший із Святих сказав: «Отче! Вклади в душу кожної людини тягу до Знань, Добра та Праці і дай мудрого Учителя!».
Бог так і зробив. З того часу Божими посланцями Мудрості і Добра у земному людському житті є учителі. 
Їм нелегко, бо сили зла не вгамовуються ні на мить. Але будучи посланцями божими, вчителі щомиті сіють для майбутнього добірні зерна Знань і Добра!


НЕДАРЕМНО КАЖУТЬ:
«ЛИШЕ ОДНА ПРОФЕСІЯ ВІД БОГА – 
ПРОФЕСІЯ УЧИТЕЛЯ!
УСІ ІНШІ – ВІД УЧИТЕЛЯ!».

 

 

docx
Додано
16 жовтня 2022
Переглядів
3243
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку