Урок історії України за 7 клас:Утворення Галицько-Волинської держави.

Про матеріал
Розробка уроку для історії України 7 клас. План-конспект уроку з врахуванням компетентнісного підходу і НУШ.
Перегляд файлу

                                                    Дата 06.03.2023

Урок на тему: Утворення Галицько – Волинської держави

Мета уроку: ознайомити з новим етапом української історії – утворенням Галицько – Волинської Держави, сформувати уявлення про Галицьке й Волинське князівства, їх об’єднання, ознайомити з діяльністю видатних князів цього часу, розвивати вміння аналізувати історичні  факти й події, оцінювати їх значення, уміти складати характеристику діяльності і історичних осіб, виховувати повагу до історії України.

навчальна:

                    − навчити самостійно працювати з підручником(Власов,історія України),історичними документами ⁄ логічна

                   − сформувати знання, про те як утворилося Галицько-Волинська держава та значення її утворення ⁄ логічна;

                   − сформувати  поняття який вплив на історію мали постаті Романа Мстисловича і Данила Романовича  та  процеси які відбувалися в Русі /логічна,інформаційна,громадянська,аксіологічна(аналіз мініатюр,інтелект карт,та мемів)/логічна,аксіологічна;

                   − Учні повинні розуміти значення появи Галицько-Волинської держави і першого походу монголів у українські степи /логічна,інформаційна(поле чудес)

                      Учні повинні бути здатні аналізувати інформацію, порівнювати різні джерела та робити висновки щодо впливу українського національного руху на сучасну українську культуру та політику. (відео)./логічна,інформаційна,хронологічна

розвивальна:

                   − розвивати вміння і навички співпраці, висловлювання,відстоювати  та обґрунтовувати свою точку зору(дерево ідей); /комунікауційна удосконалювати навички словникової роботи, з’ясовувати значення понять і термінів/логічна

                   − Закріпити знання набуті під час вивчення нового матеріалу(Турбо,пазли,встанови відповідність)/логічна

                    Розвивати у учнів критичне мислення, аналітичні та інтерпретаційні навички та здатність до самостійного висновку на основі вивчення історичних фактів та подій(аналіз мемів,картинок,атрибутики)

                  − Для досягнення розвивальної мети уроку можна використовувати різноманітні методи та прийоми навчання, такі як дискусії

− Висловлювати власні думки та погляди на проблеми, пов'язані 

виховна:

− формувати комунікативну компетентність шляхом усних відповідей(мозковий штурм)/логічна,аксіологічна

   формувати національну свідомість/ громадянська

   формувати інтерес до історії на основі історичних подій(розвиток науки)громадянська

 

Основні дати:

1199р. – утворення Галицько – Волинської держави;

1203р. – боротьба Романа за Київ;

1205р. – загибель князя Романа;

1206р. – втеча княгині Анни і її дітей у Польщу;

1206-1238рр. – боротьба за галицький стіл Данила і Василька Романовича;

1238р. битва під Дорогочином. Повернення Данила Романовича до Галича.

1223р. битва на р. Калка.

Обладнання:підручник, дидактичний матеріал, карта.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

 

Етап уроку

Навчально-виховна діяльність вчителя

Навчально-виховна діяльність учня

 

Примітки

I. Організаційний

 

Привітання з учнями, перевірка присутніх, організація учнів до роботи на уроці.

 

 

ІІ. Мотиваційний

 

Онлайн –вправа «Роздробленість»

 

ІІІ. Актуалізаційний етап

 

1. Яку епоху ми зараз вивчаємо? (Боднар Анжела)

2. Які характерні риси цієї епохи? (Василишин Ігор)

 

ІV. Етап вивчення нового матеріалу

Особливості цих князівств полягали в тому, що вони мали вдале розташування у недосяжному для кочовиків степу. Волинь  і особливо Галичина були густо заселеним землями, а їхні міста стояли на важливих торговельних шляхах. Крім того, у Галичині містилися великі родовища солі – товару, від якого залежав добробут населення Русі і який мав  величезний попит на ринках Європи.

  Особливістю політичного життя Галицького князівства був великий вплив свавільних, багатих, могутніх бояр на управління.

 

Галичину об’єднав в одне князівство князь, який відзначався хитрістю, безпринципністю щодо засобів політичної боротьби. Він не вагався, порушуючи клятву, якщо цього потребував державний інтерес. А як звали цього князя, ми можемо довідатися, розгадавши ребус

 Обороняв своє князівство на три фронти: проти зазіхань Києва, Угорщини, Польщі.

На київському престолі утвердився тесть Ярослава – Юрій Долгорукий, але після смерті Ярослава відносини з Києвом погіршилися.

 Ярослав же увійшов до історії як великий будівник великих фортець, міст, церков. Крім того він сприяв розвитку ремесел і торгівлі.

 

 

Подальше піднесення Галичини та її об’єднання з Волинню були пов’язані з іменем волинського князя, видатного державного діяча й полководця Роман Мстиславич.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Метод «ПРЕС».
Яку роль відігравали бояри в політичному житті Галицького князівства

 

  •          Я  вважаю …
  •          Тому  що …
  •          Наприклад,
  •          Отже

 

Бояри - вищий шар феодального суспільства

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Самостійна робота за завданням і запитаннями.

  1. Занотувати досягнення князя Володимира у внутрішньому житті князівства, про які ви дізналися з вірша.
  2. Яка територія Галицького князівства була за Володимира?
  3. Яке місто він зробив своєю столицею?

Якими способами він намагався зміцнити князівство

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота з джерелами. Сторінка підручника 109.

 

Поясни. «Мед зручніше добувати, якщо притиснеш бджолиний рій, а не розпустиш його»(Рончка Андрій)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправа
«Хмарка слів»

  •      Проаналізуйте хмарку слів.
  •      Виписати у словнички.
  •      1. Що таке половецька вежа? (Гробельний Вадим)

 

 

 

V. Систематизація знань

 

 

                Онлайн-вікторина
«Галицьке і Волинське князівства»

 

 

    VІ. Висновки

Галицько – Волинська держава відігравала важливу історичну  роль. Під час свого правління Роман Мстиславич 1173 – 1205рр. об’єднав Галичину та Волинь, підкорив Литовські племена ятв’ягів 1196р. поширив свою владу на Придністров’я 1202р., об’єднав південно – руських князів і здійснив успішні походи проти половців 1202 – 1204рр., а також зумів приборкати свавільну боярську аристократію.

 

 

 

VІІ. Домашнє завдання

 

1.Складіть історичний портрет Романа Мстиславича і запишіть його у зошит.

2.Виписати терміни з підручника.

 

 

docx
До підручника
Історія України 7 клас (Гупан Н.М., Смагін І.І., Пометун О.І.)
Додано
5 листопада 2024
Переглядів
150
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку