Дата 06.03.2023
Урок на тему: Утворення Галицько – Волинської держави
Мета уроку: ознайомити з новим етапом української історії – утворенням Галицько – Волинської Держави, сформувати уявлення про Галицьке й Волинське князівства, їх об’єднання, ознайомити з діяльністю видатних князів цього часу, розвивати вміння аналізувати історичні факти й події, оцінювати їх значення, уміти складати характеристику діяльності і історичних осіб, виховувати повагу до історії України.
навчальна:
− навчити самостійно працювати з підручником(Власов,історія України),історичними документами ⁄ логічна
− сформувати знання, про те як утворилося Галицько-Волинська держава та значення її утворення ⁄ логічна;
− сформувати поняття який вплив на історію мали постаті Романа Мстисловича і Данила Романовича та процеси які відбувалися в Русі /логічна,інформаційна,громадянська,аксіологічна(аналіз мініатюр,інтелект карт,та мемів)/логічна,аксіологічна;
− Учні повинні розуміти значення появи Галицько-Волинської держави і першого походу монголів у українські степи /логічна,інформаційна(поле чудес)
− Учні повинні бути здатні аналізувати інформацію, порівнювати різні джерела та робити висновки щодо впливу українського національного руху на сучасну українську культуру та політику. (відео)./логічна,інформаційна,хронологічна
розвивальна:
− розвивати вміння і навички співпраці, висловлювання,відстоювати та обґрунтовувати свою точку зору(дерево ідей); /комунікауційна удосконалювати навички словникової роботи, з’ясовувати значення понять і термінів/логічна
− Закріпити знання набуті під час вивчення нового матеріалу(Турбо,пазли,встанови відповідність)/логічна
− Розвивати у учнів критичне мислення, аналітичні та інтерпретаційні навички та здатність до самостійного висновку на основі вивчення історичних фактів та подій(аналіз мемів,картинок,атрибутики)
− Для досягнення розвивальної мети уроку можна використовувати різноманітні методи та прийоми навчання, такі як дискусії
− Висловлювати власні думки та погляди на проблеми, пов'язані
виховна:
− формувати комунікативну компетентність шляхом усних відповідей(мозковий штурм)/логічна,аксіологічна
− формувати національну свідомість/ громадянська
− формувати інтерес до історії на основі історичних подій(розвиток науки)громадянська
Основні дати:
1199р. – утворення Галицько – Волинської держави;
1203р. – боротьба Романа за Київ;
1205р. – загибель князя Романа;
1206р. – втеча княгині Анни і її дітей у Польщу;
1206-1238рр. – боротьба за галицький стіл Данила і Василька Романовича;
1238р. битва під Дорогочином. Повернення Данила Романовича до Галича.
1223р. битва на р. Калка.
Обладнання:підручник, дидактичний матеріал, карта.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Етап уроку |
Навчально-виховна діяльність вчителя |
Навчально-виховна діяльність учня
|
Примітки |
I. Організаційний
|
Привітання з учнями, перевірка присутніх, організація учнів до роботи на уроці. |
|
|
ІІ. Мотиваційний |
|
Онлайн –вправа «Роздробленість»
|
|
ІІІ. Актуалізаційний етап |
|
1. Яку епоху ми зараз вивчаємо? (Боднар Анжела) 2. Які характерні риси цієї епохи? (Василишин Ігор) |
|
ІV. Етап вивчення нового матеріалу |
Особливості цих князівств полягали в тому, що вони мали вдале розташування у недосяжному для кочовиків степу. Волинь і особливо Галичина були густо заселеним землями, а їхні міста стояли на важливих торговельних шляхах. Крім того, у Галичині містилися великі родовища солі – товару, від якого залежав добробут населення Русі і який мав величезний попит на ринках Європи. Особливістю політичного життя Галицького князівства був великий вплив свавільних, багатих, могутніх бояр на управління.
Галичину об’єднав в одне князівство князь, який відзначався хитрістю, безпринципністю щодо засобів політичної боротьби. Він не вагався, порушуючи клятву, якщо цього потребував державний інтерес. А як звали цього князя, ми можемо довідатися, розгадавши ребус Обороняв своє князівство на три фронти: проти зазіхань Києва, Угорщини, Польщі. На київському престолі утвердився тесть Ярослава – Юрій Долгорукий, але після смерті Ярослава відносини з Києвом погіршилися. Ярослав же увійшов до історії як великий будівник великих фортець, міст, церков. Крім того він сприяв розвитку ремесел і торгівлі.
Подальше піднесення Галичини та її об’єднання з Волинню були пов’язані з іменем волинського князя, видатного державного діяча й полководця Роман Мстиславич.
|
Метод «ПРЕС».
Самостійна робота за завданням і запитаннями.
Якими способами він намагався зміцнити князівство
Робота з джерелами. Сторінка підручника 109.
Поясни. «Мед зручніше добувати, якщо притиснеш бджолиний рій, а не розпустиш його»(Рончка Андрій)
Вправа
|
|
V. Систематизація знань
|
|
Онлайн-вікторина
|
|
VІ. Висновки |
Галицько – Волинська держава відігравала важливу історичну роль. Під час свого правління Роман Мстиславич 1173 – 1205рр. об’єднав Галичину та Волинь, підкорив Литовські племена ятв’ягів 1196р. поширив свою владу на Придністров’я 1202р., об’єднав південно – руських князів і здійснив успішні походи проти половців 1202 – 1204рр., а також зумів приборкати свавільну боярську аристократію.
|
|
|
VІІ. Домашнє завдання |
|
1.Складіть історичний портрет Романа Мстиславича і запишіть його у зошит. 2.Виписати терміни з підручника. |
|