Урок "Квіткові фантазії"

Про матеріал
Розробка уроку на заявлену тему, мета якого ознайомити із прикладами зображення образу квітів у різних творах мистецтва: літературі, музиці, живописі, надати знання про форми й кольори осінніх квітів та навчити їх розрізняти в картинах різних жанрів.
Перегляд файлу

Тема уроку. Квіткові фантазії.

Мета уроку:

-         ознайомити із прикладами зображення образу квітів у різних творах мистецтва: літературі, музиці, живописі, надати знання про форми й кольори осінніх квітів та навчити їх розрізняти в картинах різних жанрів;

-         розвивати вміння учнів робити аналіз інструментального твору, уважно слухати музику та висловлювати власні враження від прослуханого, вміння давати характеристику натюрмортам, їхній композиції й колориту, розвивати вміння створювати власний малюнок осіннього натюрморту;

-         виховувати інтерес до слухання класичної музики, бажання пізнавати красу навколишнього світу та виконання малюнків за темою в обраних техніках.

 Тип уроку: комбінований, урок заглиблення в тему.

Обладнання: мультимедійна дошка, мультимедійна презентація, малюнки (дитячі роботи) із зображенням квітів в різних техніках, репродукції творів живопису, відеозапис музичних творів: «Пісня осіннього саду»(Рольф Ловланд), «Звуки природи» (муз. Б. Голод, сл.. І. Білика).

                                                    Хід уроку

І. Організаційний момент.

    Мотивація до навчання.

                             Продзвенів уже дзвінок,

                              Починаємо урок.

                              Сідаємо тихенько, працюємо гарненько

                              Щоб у кінці сказали всі:

  1.         клас – ви «молодці».

ІІ. Робота над темою уроку.

Дивлячись на всі ці роботи, які  сьогодні «позують» нам ви, напевно, здогадались про що піде мова на сьогоднішньому уроці.

  1. Повідомлення теми уроку.                                               Презентація1          

Тема. Квіткові фантазії.

  1. Вступна бесіда.

-         А чи любите ви квіти?

-         Може у вас є улюблена квітка? Назвіть її!

-         Де можна побачити квіти?

-         В яку пору року вони цвітуть?

-         А чи цвітуть квіти взимку?

  1. Сприймання та інтерпретація мистецтва.

Немає, напевно, людини, яка хоча б раз в житті не милувалася ніжністю та чарівністю цих створінь.

Ось як про квіти висловлюється українська поетеса Надія Красоткіна.

Квіти, квіти… Чарівні квіти,

Кольорові, великі й малі…

Ви умієте душу зігріти,

Бо й самі ви – душа землі…

Які дивовижні ці квіти,

У кожній чарівність своя,

Всі різні, та й що говорити –

У квіти закохана я.

Немає жодного виду мистецтва, де образи квітів не надихали б митців на створення чудових творів, а інколи – великих шедеврів.

Давайте послухаємо один з таких творів норвезького композитора, який він назвав «Пісня таємничого саду».

  1. Слухання музики.

-         Які почуття виникали у вас, слухаючи цю музику?

-         Які музичні інструменти вам вдалося розпізнати?

-         Який темп, лад, динаміка твору?

-         Виберіть найбільш влучні слова, які характеризують мелодію: лагідна, хвилююча, сумна, легка, весела, тривожна, таємнича, ніжна.

  1. Споглядання творів мистецтва.

Не тільки композитори, але й художники створюють чудові картини, присвячені образу квітів. Давайте подивимось на деякі з них.

      Бесіда за репродукціями картин.                                                                                 

-         Що спільного в цих роботах? Яка відмінність?

-         До якого жанру належить кожна з них? Чому ви так думаєте?

-         А чи бачите ви натюрморт на нашій виставці?

-         В якій техніці виконані ці роботи?

Фізкультхвилинка

Співання пісні «Звуки природи» та виконання рухів під відеоролик.

  1. Художньо-творча діяльність.

Сьогодні ми також будемо малювати натюрморт «Букет осінніх квітів».

  1. Продумай композицію і виконай олівцем ескіз.
  2. Виділи головне у композиції розміром, кольором чи тональним контрастом.

                                                                                                        Поетапне виконання роботи вчителем (майстер-клас).

Практична діяльність учнів.

ІІІ. Підсумок уроку.

Демонстрація творчих досягнень.

Визначення власних емоцій від уроку.

Створення виставки дитячих робіт «Квіткові фантазії».

 

                                                             .

 

 

 

 

                                                                                                                                                                                

 

 

                                                                                           

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
25 грудня 2023
Переглядів
244
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку