Урок-казка: з математики.

Про матеріал
Навчати дітей застосовувати дію ділення під час розв’язування задач та математичних виразів; формувати уміння знаходити значення виразів на множення і ділення; розвивати математичне мовлення, продуктивно працювати в парі, проявляти елементи театралізації; розвивати вміння організовувати своє робоче місце; оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; виховувати наполегливість, вміння висловлювати власну думку. https://www.canva.com/design/DAFypguDAfY/oUPu_o0MJh3c7RalM9zgYQ/edit?utm_content=DAFypguDAfY&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton - презентація
Перегляд файлу

Тема. Розв’язування задач на знаходження виразів на застосування таблиці ділення та множення на 3.

Мета:навчати дітей застосовувати дію ділення під час розв’язування задач та математичних виразів; формувати уміння знаходити значення виразів на множення і ділення; розвивати математичне мовлення, продуктивно працювати в парі, проявляти елементи театралізації; розвивати вміння організовувати своє робоче місце; оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; виховувати наполегливість, вміння висловлювати власну думку.

Тип уроку: узагальнення та систематизації знань Форма проведення: урок-подорож казкою.

Обладнання: презентація уроку, математичний потяг настрою, картки з прикладами і буквами для гри «Шифрувальники», картки для роботи в парі, клей, ляльковий театр, малюнки казкових героїв, роздруківка великого колобка.

Хід уроку

Слайд 1. І. Організація класу. Вітання. Станьте, діти, всі рівненько,

Усміхніться всі гарненько. Гості в класі в нас зібрались, З ними дружно привітались.

Їм голівками кивнемо

І урок свій розпочнемо.

     Сідають першими – краса нашого класу. (сіли)

     Тепер сідає – сила нашого класу. (сіли)

     На уроці ми будемо: (пропонують діти, потім вчитель)

(2 слайд) У – уважні, усміхнені

Р – розумні, результативні О – організовані, обережні К – кмітливі, корисні.

Якщо ви будете такими, то наш урок пройде цікаво, творчо, продуктивно.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1) - Сьогодні у нас незвичайний урок.

У казку народну ми зробимо крок

І з казкою ми вже стрічались не раз І знову вона завітала до нас.

     З яким настроєм ви прийшли на урок? (відповідь дітей)

Слайд 3. 2) - Вирушаючи у нашу мандрівку, ми візьмемо з собою казковий потяг з вагончиками, у яких будемо відображати наші математичні здобутки і знання. (на дошці роздруківка)

     А щоб дізнатися, з якою казкою ми помандруємо, давайте швиденько знайдемо і значення виразів і зберемо слово. Слайд 4 и 5. Гра «Шифрувальник»(Вийшло слово «колобок»)

ІІІ.Актуалізація знань учнів

     Діти, а яка це казка - народна чи літературна? Чим відрізняється народна казка від літературної? (відповідь дітей)

     Діти, давайте, повчимо Колобка розв’язувати задачі, вирази на дії різного ступеня із застосування табличного ділення на число 3.

Інсценізація казки «Колобок» з використанням математичних завдань.

Слайд 6.

- Були собі дід та баба. Та дожилися до того, що хліба немає.

   Бабуню! Спекла б ти колобок.

   Та з чого я спечу. Як борошна немає. А яке сьогодні число. Який місяць, чи скоро пенсія?

   Сьогодні принесли пенсію і бабуся купила муки, і спекла Колобка. Поклала на вікно, щоб прохолонув. Колобок вийшов незвичайний, непосидючий, допитливий. Лежить на вікні, дивиться через вікно на дерева і рахує листочки. Щось йому не виходить порахувати, ще не вчив математику. Допоможемо йому, діти!

Усні обчислення. (відповіді дітей)

     Як називаються компоненти дії множення?

     Як називаються компоненти дії ділення?

     Як називаються компоненти при дії додавання?

2*8; 3*7; 12:4; 9:3; 21:3; 15:3;

     Якщо число зменшити у 2 рази, то яку дію ми повинні виконати?

     Що таке квадрат?

     Колобок вдячний вам, діти, за допомогу.

     Він ще хоче трішки повчитися писати.

Робота в зошитах. Хвилинка каліграфії. (пишуть в зошитах число 31)

     31 жовтня 2023 року– особливе число, тому що ця дата складається з двох цифр 3 та 1. А місяць жовтень має 31 день, тому завтра який місяць? А ще сьогодні свято, Хеллоуин.

Слайд 7.    ІV. Розвиток математичних знань

Письмо в повітрі цифри 3

     Запишіть число 3 стільки разів, скільки вам років і поставте між числами знак +. Замініть дію додавання дією множення.

(Обираємо колір вагончика і клеїмо на дошку) – Колобок багато навчився від вас, дітки.

   Колобок повчився і покотився далі. Котиться. Котиться. А на зустріч йому біжить Зайчик.

   Колобок, колобок, допоможи мені порахувати (діти обчислюють)

3*2;     12:3; 3*4;

     Скільки ж буде?

     Ой лихо. Маю діток я багато

Треба їх порахувати

Але що ж мені робити,

Треба все полічити

А я в школу не ходив

Й математику не вчив.

     Допоможемо Зайчикові порахувати вирази.

Обчислення виразів

     Запишіть ці вирази у зошити у 2 стовпчики по 3 вирази.

40+15:3=45 8*3+19=53 39-12:3-35 3*6+25=43

          9*3-17=10     7*3+24=45

(Обираємо колір вагончика)

     Зайчик подякував за науку і запропонував вам відпочити.

Слайд 8.

Фізкультхвилинка.

Слайд 9 и 10. Робота над задачею.

– Колобок потанцював, та й покотився далі. Котиться, котиться, а на зустріч йому Вовчик братик.

- Щастя котиться до мене

Зайчик правду говорив.

В нього тільки голова А розумна ж он яка.

Колобочку поможи

Цю задачу розв’яжи

Їсти я тебе не стану

Може ще й в пригоді стану.

(вирішуємо задачу)

Задача на слайді. Батько зліпив 18 вареників, а донька — у 3 рази менше. Скільки вареників зліпили батько з донькою разом?

(Аналіз задачі)

     Скільки вареників зліпив батько?

     Чи можемо дати відповідь?

     Скільки вареників зліпила донька?

     Що запитується в задачі?

18:3+18= 24 (в.)

Відповідь: 24 вареники зліпили батько і донька разом.

(Обираємо колір вагончика) Слайд 11.

– Котиться, котиться Колобок, а на зустріч йому Ведмідь.

- Я – ведмедик волохатий

Люблю ягідки й медок Ой, а що це так запахло?

З’їсти чи не з’їсти

Та краще на пеньок присісти

Малину зважити й медок Чи допоможеш Колобок?

Порівняння нерівностей. картки з нерівностями. ( робота в парах) на слайді картки.

(Обираємо колір вагончика) Слайд 12.

   Зрадів Колобок і покотився далі. А на зустріч йому Лисичка-Сестричка. Вона перегородила йому дорогу.

   Чи є в світі молодиця

Кращая, ніж я лисиця

Люблю рибку, люблю птичку

Бо ж я хитрая лисичка

Колобка не буду їсти

Бо він здається саме тісто

Я фігуру добру маю

Борошняне не вживаю Ось візьму його швиденько Відведу назад стареньким. Добрий день у вашій хаті Чи здорові чи багаті.

–        Та все добре. Лиш в лісок Втік учора Колобок. – Не сумуйте, йдіть стрічать. Привела я втікача

Лиш завдання розв’яжіть А тоді його беріть.

Робота з геометричним матеріалом.

Завдання: Накреслити квадрат зі стороною 3 см. Знайти його периметр.

(Вибираємо колір вагончика) - Ось і казочці кінець.

(Слайд 13.) - Подивіться на свої «вагони успіху» і подаруйте свій успіх Колобку за допомогою посмішки. (фото з колобком) Слайд 14,15,16. V. Підсумок уроку. Рефлексія

Я дізналася …

Я повторив …

Я запам’ятав …

Що було цікаво?

 

pdf
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
18 листопада 2023
Переглядів
442
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку