Тема. Розв’язування задач на знаходження виразів на застосування таблиці ділення та множення на 3.
Мета:навчати дітей застосовувати дію ділення під час розв’язування задач та математичних виразів; формувати уміння знаходити значення виразів на множення і ділення; розвивати математичне мовлення, продуктивно працювати в парі, проявляти елементи театралізації; розвивати вміння організовувати своє робоче місце; оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; виховувати наполегливість, вміння висловлювати власну думку.
Тип уроку: узагальнення та систематизації знань Форма проведення: урок-подорож казкою.
Обладнання: презентація уроку, математичний потяг настрою, картки з прикладами і буквами для гри «Шифрувальники», картки для роботи в парі, клей, ляльковий театр, малюнки казкових героїв, роздруківка великого колобка.
Хід уроку
Слайд 1. І. Організація класу. Вітання. Станьте, діти, всі рівненько,
Усміхніться всі гарненько. Гості в класі в нас зібрались, З ними дружно привітались.
Їм голівками кивнемо
І урок свій розпочнемо.
● Сідають першими – краса нашого класу. (сіли)
● Тепер сідає – сила нашого класу. (сіли)
● На уроці ми будемо: (пропонують діти, потім вчитель)
(2 слайд) У – уважні, усміхнені
Р – розумні, результативні О – організовані, обережні К – кмітливі, корисні.
● Якщо ви будете такими, то наш урок пройде цікаво, творчо, продуктивно.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
1) - Сьогодні у нас незвичайний урок.
У казку народну ми зробимо крок
І з казкою ми вже стрічались не раз І знову вона завітала до нас.
● З яким настроєм ви прийшли на урок? (відповідь дітей)
Слайд 3. 2) - Вирушаючи у нашу мандрівку, ми візьмемо з собою казковий потяг з вагончиками, у яких будемо відображати наші математичні здобутки і знання. (на дошці роздруківка)
● А щоб дізнатися, з якою казкою ми помандруємо, давайте швиденько знайдемо і значення виразів і зберемо слово. Слайд 4 и 5. Гра «Шифрувальник»(Вийшло слово «колобок»)
ІІІ.Актуалізація знань учнів
● Діти, а яка це казка - народна чи літературна? Чим відрізняється народна казка від літературної? (відповідь дітей)
● Діти, давайте, повчимо Колобка розв’язувати задачі, вирази на дії різного ступеня із застосування табличного ділення на число 3.
Інсценізація казки «Колобок» з використанням математичних завдань.
Слайд 6.
- Були собі дід та баба. Та дожилися до того, що хліба немає.
– Бабуню! Спекла б ти колобок.
– Та з чого я спечу. Як борошна немає. А яке сьогодні число. Який місяць, чи скоро пенсія?
– Сьогодні принесли пенсію і бабуся купила муки, і спекла Колобка. Поклала на вікно, щоб прохолонув. Колобок вийшов незвичайний, непосидючий, допитливий. Лежить на вікні, дивиться через вікно на дерева і рахує листочки. Щось йому не виходить порахувати, ще не вчив математику. Допоможемо йому, діти!
● Як називаються компоненти дії множення?
● Як називаються компоненти дії ділення?
● Як називаються компоненти при дії додавання?
2*8; 3*7; 12:4; 9:3; 21:3; 15:3;
● Якщо число зменшити у 2 рази, то яку дію ми повинні виконати?
● Що таке квадрат?
● Колобок вдячний вам, діти, за допомогу.
● Він ще хоче трішки повчитися писати.
● 31 жовтня 2023 року– особливе число, тому що ця дата складається з двох цифр 3 та 1. А місяць жовтень має 31 день, тому завтра який місяць? А ще сьогодні свято, Хеллоуин.
Слайд 7. ІV. Розвиток математичних знань
Письмо в повітрі цифри 3
● Запишіть число 3 стільки разів, скільки вам років і поставте між числами знак +. Замініть дію додавання дією множення.
(Обираємо колір вагончика і клеїмо на дошку) – Колобок багато навчився від вас, дітки.
– Колобок повчився і покотився далі. Котиться. Котиться. А на зустріч йому біжить Зайчик.
– Колобок, колобок, допоможи мені порахувати (діти обчислюють)
3*2; 12:3; 3*4;
● Скільки ж буде?
● Ой лихо. Маю діток я багато
Треба їх порахувати
Але що ж мені робити,
Треба все полічити
А я в школу не ходив
Й математику не вчив.
● Допоможемо Зайчикові порахувати вирази.
● Запишіть ці вирази у зошити у 2 стовпчики по 3 вирази.
40+15:3=45 8*3+19=53 39-12:3-35 3*6+25=43
9*3-17=10 7*3+24=45
(Обираємо колір вагончика)
● Зайчик подякував за науку і запропонував вам відпочити.
Слайд 8.
Фізкультхвилинка.
Слайд 9 и 10. Робота над задачею.
– Колобок потанцював, та й покотився далі. Котиться, котиться, а на зустріч йому Вовчик братик.
- Щастя котиться до мене
Зайчик правду говорив.
В нього тільки голова А розумна ж он яка.
Колобочку поможи
Цю задачу розв’яжи
Їсти я тебе не стану
Може ще й в пригоді стану.
(вирішуємо задачу)
Задача на слайді. Батько зліпив 18 вареників, а донька — у 3 рази менше. Скільки вареників зліпили батько з донькою разом?
(Аналіз задачі)
● Скільки вареників зліпив батько?
● Чи можемо дати відповідь?
● Скільки вареників зліпила донька?
● Що запитується в задачі?
18:3+18= 24 (в.)
Відповідь: 24 вареники зліпили батько і донька разом.
(Обираємо колір вагончика) Слайд 11.
– Котиться, котиться Колобок, а на зустріч йому Ведмідь.
- Я – ведмедик волохатий
Люблю ягідки й медок Ой, а що це так запахло?
З’їсти чи не з’їсти
Та краще на пеньок присісти
Малину зважити й медок Чи допоможеш Колобок?
Порівняння нерівностей. картки з нерівностями. ( робота в парах) на слайді картки.
(Обираємо колір вагончика) Слайд 12.
– Зрадів Колобок і покотився далі. А на зустріч йому Лисичка-Сестричка. Вона перегородила йому дорогу.
– Чи є в світі молодиця
Кращая, ніж я лисиця
Люблю рибку, люблю птичку
Бо ж я хитрая лисичка
Колобка не буду їсти
Бо він здається саме тісто
Я фігуру добру маю
Борошняне не вживаю Ось візьму його швиденько Відведу назад стареньким. Добрий день у вашій хаті Чи здорові чи багаті.
– Та все добре. Лиш в лісок Втік учора Колобок. – Не сумуйте, йдіть стрічать. Привела я втікача
Лиш завдання розв’яжіть А тоді його беріть.
Робота з геометричним матеріалом.
Завдання: Накреслити квадрат зі стороною 3 см. Знайти його периметр.
(Вибираємо колір вагончика) - Ось і казочці кінець.
(Слайд 13.) - Подивіться на свої «вагони успіху» і подаруйте свій успіх Колобку за допомогою посмішки. (фото з колобком) Слайд 14,15,16. V. Підсумок уроку. Рефлексія
Я дізналася … |
Я повторив … |
Я запам’ятав … |
Що було цікаво? |