Я досліджую світ 2 клас
Урок – уявна подорож на повітряних кулях
Тема.. Київ – столиця України.
Мета: ознайомити учнів з історією виникнення Києва; з найбільш відомими культурно-історичними пам’ятками Києва, формувати уявлення про столицю як головне місто країни; розвивати вміння фантазувати, спостережливість, активність, інтерес до історичного минулого нашого народу;
виховувати повагу до культурної спадщини нашого народу, почуття дружби.
Обладнання: мультимедійна презентація, листівки із зображенням Києва, пісня «Києве мій», відео про Київ, роздатковий матеріал, картки з тестами, м’ячик «Посмішка».
Хід уроку
І. Організація класу до уроку
Продзвенів дзвінок,
Починаємо урок.
Будем працювати,
Щоб про рідний край все знати.
Запрошую всіх до ранкового кола
Усміхніться всім навколо:
Небу, сонцю, квітам, людям.
І тоді обов’язково
День для вас веселим буде!
Доброго ранку!— всіх ми вітаємо.
Доброго дня! – всім вам бажаємо.
Будьте здорові!— щиро всміхаємось.
Нехай наша добра посмішка (посміхаються один одному)
Зігріє всіх своїм теплом, (прикладають праву руку до серця)
Нагадає нам, як важливо в житті (витягують руки вперед)
Ділитися щастям і добром! (беруться за руки)
3.Обмін інформацією. Хвилинка спостережень.
Бесіда за спостереженням (застосовую м’ячик)
- Яка зараз пора року?
- Який місяць минув?
- Який зараз місяць?
- Як ви гадаєте, чому він має таку назву? (Дехто розуміє назву "березоль", як "злий до беріз". Адже, щоб добути солодкий березовий сік, у корі рослини роблять отвори. Після дерева хворіють, а нерідко й гинуть. Вважається також, що ця назва походить від слів "береза" і "зело" - зелень. Назву місяця, березень, виводять від слова береза тому, що вона в цю пору починає зеленіти.)
- Як ще називають його в народі?(березоль, березіль, марець, соковик, полютий, красовик).
- Діти, а які прикмети про березень ви знаєте?
«Сухий березень, теплий квітень, мокрий май – буде хліба урожай",
"Березень сухий, а мокрий май – буде каша й коровай".
- Який сьогодні день?
- Який день тижня?
ІІ Повторення вивченого матеріалу.
- Діти, а ви полюбляєте подорожувати?
- А навіщо людям взагалі подорожувати?
- А як ви вважаєте, хто такий мандрівник? (Мандрівник – це людина, яка здійснює подорож.)
Подорож – це коли йдеш, їдеш або летиш у якесь нове місце, щоб побачити нашу землю. Це моря, річки, озера, гори, рівнини, поля, ліси, де мешкають різні тварини і велике різноманіття рослин. Ми можемо побачити різні народи, які населяють нашу планету Земля.
-Якими є мандрівники? (Розумними, сміливими, спритними, хоробрими, відважними, сильними)
- Але є найголовніша їхня якість – дружба. Отже, візьмемося за руки та вирушимо в дорогу, у веселу уявну мандрівку на повітряних кулях над нашою Батьківщиною.
У всьому світі кожен зна:
Є Батьківщина лиш одна.
І в нас вона одна – єдина –
Це славна Україна.
Д. Комілевська
- Як по іншому ми можемо назвати нашу Батьківщину? (Україна, наша ненька, отча сторона, земля батьків).
- Назвіть державні символи України.
- Вирушимо в мандрівку ми не на одній повітряній кулі, а на декількох, так як одна повітряна куля витримує не більше 130 кг, а ми нещодавно з вами важилися, тому знаємо, враховуючи нашу вагу тіла (десь приблизно 30 кг) на кожній кулі буде розміщуватися не більше 3 пасажирів і пілот (підраховуємо разом).
- Щоб у нас залишилися незабутні спогади, ми візьмемо із собою фотоапарати.
(роздаю малюнки фотоапаратів різного кольору та розділяємося на 6 груп по 4 дитини).
ІII. Повідомлення теми і мети уроку
1.Розсипанка
На дошці зображені букви. Вам треба розмістити їх і прочитати слово.
И К В Ї
Отже, тема нашого уроку «Київ – столиця України».
- Сьогодні на уроці ми продовжимо розширювати знання про славне минуле українського народу та сучасні дні Києва.
2.Вправа «Передбачення»
ІV. Вивчення нового матеріалу
Київ – столиця України. Слайд 1
1. Бесіда (зв’язок з життям)
- Хто з вас був у Києві?
- Що вам більше запам’яталося?
Розповідь вчителя. (Слайд 2,3)
- Сьогодні ми з вами дізнаємось історію утворення Києва - столиці нашої країни. Над Дніпром, на правому його березі, розташований Київ. Звідси взяла початок Українська держава. Київ - найстарше і найгарніше українське місто
2.Емоційне налаштування на урок.
(Перегляд відео про Київ) Слайд 4
3.Введення в роботу кубика Блума. Робота в групах.
Ми відправляємось до столиці нашої Батьківщини. Щоб подорож була цікавою і змістовною, нам допоможе чарівний кубик запитань. Пасажири першої повітряної кулі - це екскурсоводи - справжні фахівці, які знають відповідь на перше питання чарівного куба «ПОДІЛИСЬ інформацією про видатні місця в Києві»
Зручно всідаємося і рушаємо! Слайд 5
(Пілот 1 червоної кулі прикріпляє її до дошки над ілюстраціями, далі діти підходять до інтерактивної дошки та коментують фото)
Слайд 6 «Хрещатик»
Найкрасивіша вулиця Києва - Хрещатик. Широкий, просторий, із зеленими алеями каштанів. Хіба можна повірити, що там, де простягнувся Хрещатик, у давнину був глибокий яр, посередині якого протікав струмок, а навколо шумів густий ліс і в ньому бродили звірі ? Яр цей називався Хрещатим. Від нього і пішла назва центральної вулиці Києва.
Слайд 7 «Батьківщи́на-Ма́ти» — скульптура в Києві, розташована на високому правому березі Дніпра на території Національного музею історії України у Другій світовій війні. Найвища скульптура в Європі.
Слайд 8 «Софійський собор, або Софія Київська» — визначна пам'ятка історії та архітектури України, розташована на Софійській площі міста Києва. Збудований київським князем Ярославом. Названий на честь святої Софії.
Слайд 9 «Па́м'ятник гетьману України Богда́нові Хмельни́цькому» в Ки́єві — пам'ятка мистецтва , один із символів Києва. Існує 130 років . Хмельницький був українським гетьманом, полководцем. Він прагнув звільнити рідну землю від загарбників.
(діти підтримують оплесками виступ 1 групи)
Пасажири другої синьої повітряної кулі - це історики - справжні фахівці, які знають відповідь на друге питання чарівного куба « ЧОМУ столиця має таку назву?» Фахівці з історії готувалися до цього незвичайного уроку і хочуть поділитися відомостями про те, хто заснував Київ, хто жив раніше на цьому місці
(Пілот 2 синьої кулі прикріпляє її до дошки над ілюстраціями, далі діти підходять до інтерактивної дошки та коментують фото)
Слайд 10, 11. Давній народ оселився над Дніпром. Жили там три брати: Кий, Щек і Хорив. І була в них сестра Либідь.
Поселився Кий на одній горі, Щек – на другій, що тепер зветься Щекавицею. А Хорив – на третій горі. Від нього її назвали Хоревицею.
Слайд 12 Збудували брати місто і на честь старшого брата назвали Києвом. Навколо міста росли ліси. Водилися різні звірі. А в місті жили працьовиті люди.
У багатьох походах побував Кий. Від Либіді стала й річка, яка впадає у Дніпро, називатися Либіддю. (діти підтримують оплесками виступ 2 групи)
Фізкультхвилинка (під музику «Знову цвітуть каштани») Слайд 13
Пасажири третьої помаранчевої повітряної кулі - це аніматори - справжні фахівці, які знають відповідь на третє питання чарівного куба
«ЗАПРОПОНУЙ В Києві цікаві місця, де можна розважитися». Слайд 14
(Пілот 3 кулі прикріпляє її до дошки над ілюстраціями, далі діти підходять до інтерактивної дошки та коментують фото)
«Київський зоологічний парк» запрошує на екскурсію! Ви матимете нагоду ближче познайомитися з тваринами, зробити пам'ятні фотографії, а також дізнатися багато корисної інформації!
Дізнайтеся, що любить їсти на сніданок єдина в Україні горила Тоні,
«Аквапарк»
Величезна площа аквапарку під скляним розсувним дахом. Водні гірки на будь-який смак, з несподіваним стрімким спуском. Космічний вир закрутить із шаленою швидкістю.
На території аквапарку є хвильовий басейн, в якому можна гойдатися на заспокійливих хвилях майже як у морі. А також великий дитячий водний майданчик. Аквапарк відкритий протягом року. Слайд 20 - 22
(діти підтримують оплесками виступ 3 групи)
Пасажири четвертої фіолетової повітряної кулі - це перевізники- справжні фахівці, які знають відповідь на 4 питання чарівного куба
«НАЗВИ різні види транспорту міста Києва» слайд 23
(Пілот 4 кулі прикріпляє її до дошки над ілюстраціями, далі діти підходять до інтерактивної дошки та коментують фото)
Перевізники
«Фунікулер» -дуже цікавий вид транспорту, який існує тільки в м. Києві- невеличка похила залізниця з канатною тягою.
Колії підйому протяглися на 200 метрів. Запрошуємо піднятися на Володимирську гірку і помилуватися чудовими краєвидами. Слайд 24
«Ки́ївський метрополіте́н»— швидкісний підземний транспорт Києва. Довжина колій становить 69 км. Має 3 лінії, 52 станції.Відкрили метро в Києві 60 років тому.
Станція «Арсенальна» є найглибшою станцією метрополітену у світі й розташовується на глибині 105 метрів. Слайд 25
(діти підтримують оплесками виступ 4 групи)
Пасажири 5 жовтої повітряної кулі - це дослідники, справжні фахівці, які знають відповідь на питання «ПОЯСНИ, що є символами Києва»
(Пілот 5 кулі прикріпляє її до дошки над ілюстраціями, далі діти підходять до інтерактивної дошки та коментують фото) слайд 26
Дослідники
Дніпро – одна з найбільших рік Європи і найдовша та наймогутніша в Україні.
Для українців Дніпро – найперший символ. Напевно тому і складав наш народ так багато легенд про нього. Слайд 27
Згадаємо слова Кобзаря Тараса Григоровича Шевченка:
Реве та стогне Дніпр широкий,
Сердитий вітер завива,
Додолу верби гне високі,
Горами хвилю підійма.
Каштан-символ міста
Місто Київ прекрасне будь-якої пори. Та найбільше гостей з’їжджається сюди навесні, коли київські каштани пишно розпускають біло-рожевий квіт, адже Київ називають містом каштанів.
Саме в останню неділю травня святкують День нашої столиці.
Квітучий каштан є офіційним символом міста, гордо красуючись на його гербі. Слайд 28
До вашої уваги герб міста Києва із зображенням Архангела Михаїла, його вважали захисником всіх київських князів (слайд 29)
(діти підтримують оплесками виступ 5 групи)
Пасажири 6 зеленої повітряної кулі – це літератори , справжні фахівці, які знають відповідь на питання «ПРИДУМАЙ вірші про Київ» слайд 30,31
(Пілот 6 зеленої кулі прикріпляє її до дошки над ілюстраціями, далі діти підходять до інтерактивної дошки та коментують фото)
1.Колись давно столицю заснували
Кий, Щек, Хорив та Либідь, їх сестра.
Мій, Києве, ти місто старовинне,
Краси утілення та вічного добра.
2. .Грає море зелене,
Тихий день догора.
Дорогими для мене
Стали схили Дніпра,
3.Де колишуться віти
Закоханих мрій.
Як тебе не любити,
Києве мій!з
4.Розгадайте загадку
Воно відоме в світі,
Каштани в ньому квітнуть.
Будинки тут високі,
Дніпро тече широкий.
Ворота золотії —
Стоять, мов чародії.
Віддавна — це столиця,
Столиця — білолиця.
Ну, хто з вас здогадається,
Як місто називається? (Київ)
(діти підтримують оплесками виступ 5 групи)
V. Осмислення нових знань в процесі практичної діяльності.
1.Робота з підручником.с.90 Гра «Картографи» сдайд 32
Робота з пазлами «Моя Україна», позначення столиці України.
Відшукайте на карті столицю України.
2. Робота з підручником 102-103
а)Опрацювання вірша А.Камінчук «Київ».
б)Робота за малюнками.
-На яких малюнках ви впізнали згадані у вірші пам’ятник Володимиру Великому, Золоті ворота, пам’ятник Богдану Хмельницькому?
в) Робота з легендою про Київ. ЧИТАННЯ ДРУГУ (робота в парі)
г) Опрацювання інформації про Хрещатик-центральну вулицю Києва, зоопарк, про каштан-символ Києва.
VІ. Закріплення та усвідомлення знань.
1. Гра «Закінчи речення». Слайд 33
Київ – столиця… (України)
Головна вулиця столиці - … (Хрещатик)
Місто Київ названо на честь…(старшого брата Кия)
Братів Кия звали…(Щек та Хорив).
Сестру - …(Либідь).
2.Робота на картках
Тест
1. Столиця України – місто …
1). Харків, 2). Львів, 3). Київ.
2. Київ стоїть на річці …
1). Десна; 2). Дніпро; 3). Дністер.
3. Головна вулиця Києва - …
1). Хрещатик; 2). Майдан Незалежності; 3). Володимирівська.
4. Яка споруда розташована в Києві?
1) Вавилонська вежа; 2) Єгипетські піраміди; 3) Золоті Ворота.
5. Упізнайте визначні місця Києва.
___________________________________________
3.Робота в парі Слайд 34
З цеглинок LEGO скласти емблему Києва.
|
|
VІІ. Хвилинка – цікавинка . Ознайомлення з новими емблемами міста Києва, що були створені у 2020 році за задумками мешканців міста Києва, які брали участь в творчих конкурсах. (Слайд 35)
VIII. Підсумок уроку.
1) Тема (іменник) Київ
2) Опис (2 прикметники) Древній, молодий
Наприклад:
Київ
Красивий, історичний
Надихає, заворожує, розвивається
Мені дуже подобається Київ
столиця
Вчитель пропонує записати на малюнках цвіту каштана:
- Над якою темою працювали?
-Що ви вже дізналися про Київ?
- Збагатили свої знання?
- Що сподобалось?
— Сьогодні ми багато дізналися нового, плідно попрацювали, провели велику дослідницьку роботу. Про Київ ви зможете самостійно прочитати ще багато цікавого.
ПРОПОНУЮ ЗА БАЖАННЯМ вдома разом з батьками придумати та намалювати власну емблему міста Києва.
- Які ваші враження від почутого, побаченого, прочитаного на уроці ?
Підсумковий ігровий момент «Мій настрій»