Урок "Кімнатні рослини. Догляд за ними."

Про матеріал
конспект уроку з трудового навчання для учнів з ООП на тему: "Кімнатні рослини. Догляд за ними".
Перегляд файлу

 

 

 

 

Конспект уроку

з трудового навчання

з учнями з особливими освітніми потребами

на тему: «Кімнатні рослини. Догляд за ними»

 

 

 

 

 

Виконавець:

вчитель-дефектолог

КЗ ЛОР «НРЦ І-ІІ ст. «Світанок»

м.Червоноград  Львівської обл.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: КІМНАТНІ РОСЛИНИ. ДОГЛЯД ЗА НИМИ.

 

Мета: розширити знання учнів про кімнатні рослини, їх різноманітність і   значення у житті людини, про умови, необхідні для росту і розвитку рослин; закріпити практичні вміння і навички догляду за ними, дотримуючись правил безпечної праці; розвивати вміння використовувати назви кімнатних рослин в усному мовленні, формувати логічність самостійних висловлювань; коригувати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, зорове і слухове сприймання, дрібну моторику пальців рук; виховувати працелюбність, ретельність, відповідальність за якість виконаної роботи, старанність.

Матеріал: вірші, загадки, музичні записи, ілюстрації.

Обладнання: кімнатні рослини, палички для розпушування ґрунту, поливальнички з водою, оприскувач, посудина з водою, ганчірки, кольоровий папір, ножиці, клей, чай з китайської троянди.

 

Хід уроку.

І. Загальнокорекційний етап.

   1. Організаційний момент.

   2.Нервово-психологічна підготовка (активізація уваги, мислення, сприймання).

Гра «Актор» (учитель пропонує показати з допомогою міміки який вигляд має людина в різних життєвих ситуаціях). Наприклад:

  • нюхає пахучу квітку;
  • їсть лимон;
  • скуштувала гарячий чай;
  • дивиться на яскраве сонце;
  • п’є дуже гіркі ліки;
  • їсть варення;
  • задоволено усміхається гостям;
  • А тепер ви так усміхніться, щоб наші гості зрозуміли, що ви їм раді.

ІІ. Основний етап.

  1. Підготовча частина.

а) загадки, слухання запису «Музика лісу».

 - Де вона проходить –

   Там травиця сходить.

    Квіти розцвітають,

    Солов’ї співають. (весна)

  • У садах, гаях блукає,

Жовті шати одягає.

Золотисту стелить постіль –

Жде сестрицю білу в гості. (осінь)

б) бесіда про красу природи в різні пори року.

- У кожну пору року краса природи заворожує. Але чи не найбільше нас радують квіти. І ви знаєте, що подарувавши квітку, ми робимо людині приємно. Знаєте ви, що кожна квітка – це ніби символ, непромовлені слова. Ось послухайте вірш:

Мова квітів.

Що каже свіжих квітів жмутик

Про що їх мова непроста?

Верба – одвертість, айстра – смуток,

Лілея біла – чистота.

Конвалія – любов таємна,

Мак – юний цвіт, що не згаса.

Лавр – завжди успіх, слава певна,

А мальва – холодність, краса.

Дзвіночок польовий – то вдячність,

Троянда – то любов свята.

Нарцис – то горда необачність,

Волошка – ніжність, простота.

Саранка - лілія – сміливість,

Півонія – життя багато літ

Фіалочка – сором’язливість,

Любов минуща – первоцвіт.

Ми любим квіти дарувати,

Й коли настане слушний час –

Все те, що хочемо сказати,

Букетик висловить за нас.

  • А яка зараз пора року?
  • А чи цвітуть квіти?

Послухайте загадку:

Виростаєм на віконці,

Розцвітаємо на сонці,

Водиці  зеленіємо

І людям всім радіємо. (кімнатні рослини)

  1. Повідомлення теми і мети уроку.
  • Тема сьогоднішнього уроку – « Кімнатні рослини». Ми пригадаємо все, що знаємо і вміємо. А також покажемо, як ми доглядаємо за ними.
  1. Формуюча частина.

а) розповідь вчителя:

Кімнатні рослини - це чудова окраса приміщень. Ні меблі, ні картини не створюють такий затишок, та­ку святковість, як наші «зелені друзі». Без них порож­ньо і холодно.

Кімнатні рослини милують наше око яскравими фарбами квітів та свіжою зеленню. Вони вселяють в нас віру в свої сили, нагадують про пишність весни, тепле дихання літа і золотої осені.

Особливо радують кімнатні рослини взимку, коли за вікном лежить сніг, дерева і кущі стоять голі, а в цей час вдома деякі рослини цвітуть. Вони ніби праг­нуть пом’якшити сувору зиму, прикрасити сумний зимовий пейзаж. Згадайте, як радує нас своїми чудо­вими квітами зигокактус, який має; народну назву «різдвяник», тому що цвіте наприкінці грудня - на по­чатку січня.

Кімнатні рослини - супутники людини з давніх часів. Зараз їх вирощують і на підприємствах, і в па­лацах та театрах, лікарнях та санаторіях, школах і ди­тячих садках.

Вирощуючи різні квіти, милуючись їх красою, ми рідко думаємо про те, що плекаємо скарбнички із над­звичайними, чарівними властивостями. А саме так і є, тому що кімнатні рослини зберігають наше здоров’я, молодість і красу, поліпшують апетит, А ще дарують естетичну насолоду, відволікаючи від турбот і стресів, вселяють бадьорість, просто поліпшують наш настрій.

  • Подивіться навкруги і скажіть, що є окрасою класу?
  • Що потрібно для росту рослин?(вода, повітря, світло, тепло, грунт);
  • А як потрібно доглядати?

   б) загадки:

Щоб сонце крізь скло
До нас у віконце не пекло,
Я повішу  шторочку
У білу оборочку,
Не гачком плетену -
Живу і зелену. (традесканція)

Лист з горбочком-жолобочком,

З лікувальним гірким сочком.
Приклади його до рани,

Все загоїться до ранку.(алое)

Щучий хвіст
У землю вріс. (сансевьєра)

Не подушка для голок,
Не ялинка, не їжак.
Він не дасть себе в образу,
Бо поколешся одразу. (кактус)

Красуня є рослина ця,

Як нареченина фата.

Зелене листячко звисає

Усе навколо прикрашає. (хлорофітум)

 

Жінок прекрасних я рослина,

Проте цвіту я лише днину.

І чай з моїх чудових квітів

Шанують всі дорослі й діти.(китайська троянда)

 

Хто цю рослину доглядає,

Той завжди добрі гроші має.

Монетним деревом вважають,

За це і люблять й поважають. (красула)

 

в) розповіді про кімнатні рослини:

- Традесканція – невибаглива рослина. Вона швидко росте. Її стебла покриті ошатними лисками різних відтінків: зеленими, зі смужками. Рослину краще тримати в затінку і часто поливати. А смугасту краще ставити на світло. Стебла дуже ламкі, тому краще, щоб вони звисали.

- Хлорофітум  – витончена, рослина з довгими біло-смугастими листками. Цвіте дрібними білими квітами. Добре росте, зберігає контрастне забарвлення в освітлених місцях. Рослина корисна для здоров’я, особливо для людей, котрі часто хворіють бронхітом. Він очищає повітря, вбиває бактерії. Потребує частого поливу влітку. У народі називають: «зелена лілія», «нареченина фата».

- Алое – рослина з твердим зеленим стеблом. Пізніше воно стає коричневим, дерев’яніє.  Листки грубі, м’ясисті, знизу опуклі, а зверху ввігнуті. Якщо розламати, потече сік. Це лікувальна речовина. Якщо порізаний палець, то треба прикласти алое. Рана швидко загоїться. Також використовують для покращення апетиту, при захворюваннях носа і горла. Рослина світлолюбна.

- Кактус – це одна з найпоширеніших рослин. Усі вони вкриті голочками. Кактуси мають бактерицидні властивості. Корисно ставити їх біля моніторів комп’ютерів, оскільки вони поглинають випромінювання.

- Бегоній буває багато видів. У них надзвичайно гарні листки. Вони різні за формою, розміром і кольором. Забарвлення різноманітне: і темно-бордове, і темно-зелене з сірим, і коричневе. Квіти зібрані в суцвіття: від білого до світло-червоного, зеленуваті, жовті, оранжеві. Рослини не вибагливі, їх легко вирощувати і доглядати. Влітку треба ставити в затінені місця, а взимку – навпаки. Допомагають розвивати впевненість в собі.

- Герань – окраса кожного вікна. Рослина має багато видів. Герань виділяє корисні речовини – фітонциди, які дезінфікують і дезодорують повітря. Квіти зібрані у суцвіття зонтик, бувають різних кольорів. Листя велике, опушене, з зубчиками. Має різкий запах. Допомагає при гіпертонії, при болях у вусі, голови, при радикуліті, при опіках, ранах, стоматитах, невралгії. При нервовому збудженні і болях голови треба розтерти листя і вдихати аромат або ж натерти виски. Після важкого дня добре посидіти біля герані. А ще вона піднімає настрій, підвищує працездатність, увагу, захисні сили, усуває висип. Запах відлякує комах.

- Китайська троянда – чудова рослина для сонячного підвіконника. Її великі квіти з тоненькими пелюстками цвітуть тільки день чи два, але при правильному догляді  нові квіти будуть з'являтися з весни до осені. Кущ росте 20 і більше років. Є багато видів з різним кольором квітів: білі, оранжеві, жовті. рожеві, червоні. Дуже невибаглива рослина . Літом можна винести на балкон, оберігаючи від дощу та вітру. На Гавайських островах її називають квіткою прекрасних жінок.

  (заварювання чаю)

г) Фізкультхвилинка.

Зілля-зіллячко зелене,                           (руки до квітів)

Забери болячку в мене,                          (руки до серця)

І у вас, і у вас.                                         (діти вклоняються)

Поки сонечко зійде                                (руки через сторони вгору)

Хай болячка пропаде                            (руки від себе)

І у вас, і у вас. Геть! Геть!                     (стріпнути руками).

д) інструктаж з правил безпечної праці;

е) практична робота:

  • діти доглядають за рослинами: розпушують землю, миють листочки, оприскують, поливають, витирають горщики ззовні та полички.
  • виготовлення квітів і створення композиції.

ІІІ. Заключний етап.

  1. Підсумок уроку.

а) бесіда:

- Про що ми сьогодні говорили на уроці?

- Які завдання виконували?

     б) інтерактивна  вправа «Незакінчені речення»:

  • кімнатні рослини ростуть….( в кімнатах, верандах, балконах);
  • для гарного росту потрібно… (грунт, вода, світло, повітря,тепло);
  • кімнатним рослинам шкодять…(сухість, тепло, забагато вологи, прямі сонячні промені);
  •  потрібно поливати водою....(відстояною кімнатної температури);
  •  рослини ростуть краще у пухкому ґрунті, бо… (у пухкому краще проникає вода і повітря);
  • розпушувати землю треба… (дерев’яною загостреною паличкою);
  •  рослини від пилу очищаємо… (великі листочки ганчіркою, а малі -оприскуємо).
  1. Оцінювання.
  2. Прибирання робочих місць.
  3. Створення установки на відпочинок.

Заварювання чаю з китайської троянди і пригощання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток

Гра «Актор» (учитель пропонує показати з допомогою міміки який вигляд має людина в різних життєвих ситуаціях). Наприклад:

  • нюхає пахучу квітку;
  • їсть лимон;
  • скуштувала гарячий чай;
  • дивиться на яскраве сонце;
  • п’є дуже гіркі ліки;
  • їсть варення;
  • задоволено усміхається гостям;
  • А тепер ви так усміхніться, щоб наші гості зрозуміли, що ви їм раді.

 

 Загадки

Виростаєм на віконці,

Розцвітаємо на сонці,

Водиці  зеленіємо

І людям всім радіємо. (кімнатні рослини)

Щоб сонце крізь скло
До нас у віконце не пекло,
Я повішу  шторочку
У білу оборочку,
Не гачком плетену -
Живу і зелену. (традесканція)

Щучий хвіст
У землю вріс. (сансевьєра)

Хто цю рослину доглядає,

Той завжди добрі гроші має.

Монетним деревом вважають,

За це і люблять й поважають. (красула)

                                  Фізкультхвилинка

Зілля-зіллячко зелене,                           (руки до квітів)

Забери болячку в мене,                          (руки до серця)

І у вас, і у вас.                                         (діти вклоняються)

Поки сонечко зійде                                (руки через сторони вгору)

Хай болячка пропаде                            (руки від себе)

І у вас, і у вас. Геть! Геть!                     (стріпнути руками).

 

 

            

             Інтерактивна  вправа «Незакінчені речення»:

  • кімнатні рослини ростуть….( в кімнатах, верандах, балконах);
  • для гарного росту потрібно… (грунт, вода, світло, повітря,тепло);
  • кімнатним рослинам шкодять…(сухість, тепло, забагато вологи, прямі сонячні промені);
  •  потрібно поливати водою....(відстояною кімнатної температури);
  •  рослини ростуть краще у пухкому ґрунті, бо… (у пухкому краще проникає вода і повітря);
  • розпушувати землю треба… (дерев’яною загостреною паличкою);
  •  рослини від пилу очищаємо… (великі листочки ганчіркою, а малі -оприскуємо).

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Вигонська Олена Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Трудове навчання, Розробки уроків
Інкл
Додано
18 лютого 2021
Переглядів
2914
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку