Урок "Кімнатні рослини. Назва, зовнішній вигляд (стебло, листя). Догляд за кімнатними рослинами "

Про матеріал

Використані на уроці ігри, завдання та поставлені проблемні запитання сприяють розвитку критичного мислення учнів, спонукають до досягнення високих результатів у практичній діяльності по догляду за кімнатними рослинами.

Перегляд файлу

Вчитель початкових класів Печериця О.Ю.

КЗ «Куп’янський спеціальний навчально-виховний комплекс» ХОР

Урок з природознавства 1 клас

 

Тема. Кімнатні рослини. Назва, зовнішній вигляд (стебло, листя). Догляд за кімнатними рослинами 

Мета: вчити учнів розрізняти та вимовляти назви кімнатних рослин, ознайомити з правилами догляду за кімнатними рослинами; розвивати мислення, зв’язне мовлення, дрібну моторику, розширювати світогляд; виховувати любов до природи, працьовитість, прагнення доглядати за кімнатними рослинами, формувати естетичний смак.

Обладнання та наочність: мультимедійна дошка, проектор, пензлик, ганчірки, розпилювач води, дерев’яні палички, лійка, кімнатні рослини.

 

Тип уроку: комбінований

ХІД УРОКУ

I. Вступна частина

  1.               Організація класу

Нумо, діти, підведіться,

Один одному всміхніться!

Пролунав уже дзвінок –

Всіх покликав на урок.

 

  1. Вправа на розвиток мовного дихання «Як чудово пахнуть квіти!»
  2.               Нервово-психологічна підготовка

Раз! Два! Всі присіли.

Потім вгору підлетіли.

Три! Чотири! Нахилились,

Із струмочка гарно вмились.

П’ять! Шість! Всі веселі.

Летимо на каруселі.

Сім! Вісім! В поїзд сіли

Ніжками затупотіли.

Дев’ять! Десять! Відпочили

І за парти дружно сіли.

 

ІІ. Основна частина

  1.               Актуалізація знань

Вправа «Погода»

  •            Діти, скажіть, яка пора року закінчилась? (Зима)
  •            Яка зараз пора року? (Весна)
  •            Скільки місяців має весна? (3)
  •            Назвіть їх. (Березень, квітень, травень)

— А зараз який місяць? (Квітень)

— Тепло чи холодно надворі?

— Який стан неба?

— Чи були сьогодні опади?

 

  1.               Повторення, корекція вивченого матеріалу

— Діти, як змінюється погода та природа навесні? (Прилітають птахи, повітря стає теплішим, більше світить сонечко, зеленіють рослини, розквітають квіти)

— А що ми відносимо до рослин? (Дерева, трави, квіти)

— Діти, а що у нас росте на підвіконні? (Кімнатні рослини)

— До якої природи належать кімнатні рослини? (До живої природи)

— Які умови необхідні для життя рослин? (Тепло, світло, вода, грунт, повітря)

  Як ви вважаєте, кімнатні рослини можуть рости без допомоги людини? (Ні). Чому? (За кімнатними рослинами треба доглядати)

 

  1.               Повідомлення теми та мети уроку

— Правильно! І тому сьогодні на уроці ми познайомимося із деякими кімнатними рослинами, їх назвами, а ще ви дізнаєтеся як доглядати за кімнатними рослинами.

 

  1.               Ознайомлення з новим матеріалом

4.1  Читання вірша дітьми

КІМНАТНІ КВІТИ

Кімнатні квіти я люблю

То пещу їх, то поливаю,

То з ними тихо говорю,

То їм пісні на сон співаю.

Вони всміхаються мені —

Вони — живі, красиві.

 

4.2 Словникова робота

  •            Ви вже знаєте назви деяких кімнатних рослин (фіалка, лілія, кактус, хлорофітум), а зараз ми поповнимо наш словничок новими словами – назвами кімнатних рослин: традесканція, сансев’єра.

 

4.3 Розповідь вчителя про будову рослин.

  •              Подивіться один на одного. У кожного з вас є голова, тулуб, ноги, руки — частини тіла. З яких частин, на вашу думку, складається рослина?

— Всі рослини дуже різні, проте складаються вони з однакових частин:

  1.               Корінь – закріплює рослину в грунті, міцно утримує її.
  2.               Стебло – тримає рослину над землею. По стеблу вода і поживні речовини рухаються до листя, квіток.
  3.               Листя – листям рослина дихає. Листки вловлюють сонячні промені і виробляють поживні речовини, які потрібні рослині для життя. Листя очищує забруднене повітря. Листя рослин буває різної форми. За допомогою форми листка можна впізнати рослину.
  4.               Квітка – у ній утворюються насіння і плоди.
  •            Усі органи рослини важливі. Це єдиний організм.

 

4.4  Ознайомлення з кімнатними рослинами

— Колись давно люди помітили, що рослини, завезені з далеких теплих країн добре ростуть в будинках. І стали їх вирощувати, бо навіть взимку ці рослини  милують наше око і створюють затишок. Кімнатних рослин дуже багато. Всі вони поділяються на дві групи: листяні рослини та квіткові рослини.

 

4.5 Гра «Знайди кімнатну рослину в класі»

  •            Подивіться на мультимедійну дошку та скажіть які з цих рослин прикрашають наш клас.

 Наш клас прикрашають: традесканція, сансев’єра, кактус, хлорофітум,  фіалка, лілія.

 

Традесканція

  •            Ця рослина — традесканція, у неї довгі звислі стеблі і листочки, котрі стирчать навсібіч. Якого кольору листки? Які листки — дрібні чи великі? Чи є квітки у рослини?

 

Сансев’єра

  •            Давайте розглянемо ось цю рослину — сансев’єру. Листя у сансев’єри  зелене з темними і світлими смугами, що стирчить просто з землі та утворює кущики, тверде. Спробуйте які листя на дотик, тверді чи м’які?. Чи є у неї квітки?

 

Кактус

  •              А це – кактус. Кактус має товсте стебло зеленого кольору, вкрите листочками – голочками. Ця рослина завезена до нас з далеких країн де завжди стоїть спека, і тому кактус довгий час може жити без води. Кактус любить багато світла. Будьте обережні, щоб не вколотися. Чи є квітка у кактуса?

 

4.6  Хвилинка цікавинка

  •            А зараз у нас Хвилинка-цікавинка.

 У давнину люди вважали, що фіалка є символом ніжності, а кактус — оберігає будинок від лихих людей.

 Я дуже полюбляю мандрувати, і нещодавно мені на шляху зустрілася незвичайно цікава квітка. (Демонстрація зображення медунки). Медунка занесена до Червоної книги України.

 Діти, а що означає: «Занесена до Червоної книги»? (Те, що ця рослина занесена до Червоної книги України і рвати її неможна)

 Як добре, що я її не зірвала. Але, мені хочеться, щоб у нас в класі була така квітка і тому я вирішила виготовити її, та не знаю як її назвати. Допоможете мені дати назву квітці? (Квітка-семицвітка)

  •            Нехай квітка-семицвітка буде нашою гостею сьогодні!
  •            А ви полюбляєте мандрувати? (Так)

 

  1. Фізхвилинка

Ми крокуєм, ми крокуєм,-

Україною мандруєм!

Лю-лю-лю, лю-лю-лю,

Україну я люблю.

Подивимось на гори,

На широкії простори.

Раз – присіли, потім встали,

І знов помандрували!

 

  1. Ознайомлення з правилами догляду за кімнатними рослинами
  •            Чи знаєте ви, те, щоб квіти, та особливо кімнатні рослини мали гарний вигляд, за ними потрібно доглядати:
  1.               Поливати водою кімнатної температури.
  2.               Розпушувати грунт в горщиках.
  3.               Обприскувати.
  4.               Витирати листя.
  5.               Пересаджувати.

 Поливати рослину варто тоді, коли грунт на поверхні висохне. Не можна заливати рослини, бо вони можуть захворіти. Кімнатні рослини поливають із лійки, краще з довгим носиком. Носик лійки слід покласти на край горщика і, злегка нахиливши лійку, лити воду, рівномірно розподіляючи її.

 Щоб ґрунт у квітковому горщику був пухким, його потрібно розпушити. Для розпушування використовують дерев’яні палички з тупими кінцями. Розпушування ґрунту проводять у вологому стані, це треба робити обережно, неглибоко, щоб не пошкодити коріння.

 Щоб кімнатні рослини добре росли, треба провітрювати приміщення та зволожувати повітря, обприскуючи рослини чистою водою.

 Щоб кімнатні рослини росли здоровими, потрібно вчасно видаляти зав’ялі квіти, жовтіюче і опале листя.

 Поміркуйте! Навіщо миють листя кімнатних рослин?

 На листях збирається пил, який заважає рослині дихати. Щоб зняти пил з поверхні листка можна скористатися ганчірочкою, салфеткою. Протирати листя слід вкрай обережно, щоб не пошкодити їх поверхню, підтримуючи рукою.

(Вчитель показує, як витирати правильно листки)

  •            Поміркуйте: як можна зняти пил з кактусів?

Пил з кактусів змітають м’якою щіточкою, або пензликом.

(Вчитель показує, як пензликом зняти пил з рослини)

  •            Також навесні треба пересаджувати рослини у більші горщики, щоб корінню не було тісно.

 

 А за нашими кімнатними рослинами потрібно доглядати? (Так)

 

  1. Пальчикова гімнастика

Вправи «Пружинка» та «Дні тижня»

 

  1. Застосування отриманних знань у практичній діяльності. Догляд за кімнатними рослинами (Самостійна діяльність дітей)

1) Поливання квітів.

2) Розпушування ґрунту.

3) Видалення пилу з листя.

4) Зволоження повітря.

 

ІІІ. Заключна частина

Підсумок уроку. Рефлексія

  •            Наша гостя – квіточка незвичайна, на її пелюсточках є запитання, на які нам потрібно відповісти.

      Гра «Так чи ні» (Плескаємо —  тупотімо)

Зіграти хочеться мені

Із вами, діти в «Так чи ні»

Я вам питання задаю –

Готуюте відповідь свою!

(Діти відривають пелюстки з квітки та відповідають на запитання)            

  1.               Вам сподобався урок? Хто задоволений своєю роботою на уроці?
  2.               Про що ви дізналися на сьогоднішньому уроці?
  3.               Чого нового ви навчилися сьогодні на уроці?
  4.               Кімнатні рослини очищують повітря?
  5.               На що схожий корінь лілії?
  6.               У кактуса є листочки?
  7.               Назвіть кімнатні рослини, що є у вас в класі.

 

— Ось і закінчився наш урок. Ми добре попрацювали. Я побачила на уроці учнів веселих, активних, розумних, самостійних та працьовитих.

Ви всі великі МОЛОДЦІ!!!

 

docx
Пов’язані теми
Природознавство, Розробки уроків
Інкл
Додано
9 травня 2018
Переглядів
5629
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку