Біологія, 7Б клас, урок № …
Тема: Кісткові риби. Особливості будови, життєдіяльності та середовища існування кісткових риб.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Цілі уроку: розглянути особливості кісткових риб та їх різноманіття; з»ясувати , у яких середовищах існування поширені дані риби; які пристосування до цих умов розвинулися у процесі еволюції; порівняти будову риб із безчерепним ланцетником та безхребетними; навчити учнів робити висновки про ускладнення організації тварин у процесі історичного розвитку; визначити значення кісткових риб у природі та для людини.
Розвивати спостережливість, уміння працювати у команді, сміливо озвучувати свою думку, навіть якщо вона суперечить загальноприйнятій; навички працювати із збільшувальними приладами.
Виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища, живих організмів, які мешкають у ньому в цілому та риб зокрема; берегти природні багатства для наступних поколінь.
Обладнання та матеріали: натуральні об»єкти (акваріумні рибки та коропи), скелет кісткової риби, мікроскоп, лупа, тематичні таблиці та відеоматеріали, червоні та зелені картки для гри, індивідуальні картки для домашнього завдання, аркуші з контурами риб.
Міжпредметні зв»язки: хімія, географія, фізика.
Форми і методи роботи: евристична бесіда, «мозковий штурм»,спостереження за живими об»єктами, робота у групах, дослідження об»єктів через збільшувальні прилади, робота із підручником, розповідь учителя, перегляд тематичних відеоматеріалів, запис у зошит опорного конспекту, гра «Вірно—невірно».
Структура уроку: організація класу, актуалізація та корекція опорних знань,ознайомлення з темою та цілями уроку, мотивація навчальної діяльності, сприйняття і усвідомлення навчального матеріалу, узагальнення і систематизація знань, підведення підсумків уроку та пояснення домашнього завдання.
Хід уроку.
Вивчивши цю тему, ми навчимося відрізняти риб від інших тварин, будемо знати, які риби річкові, а які—морські, дізнаємося, що є небезпечні риби,а є навіть отруйні. З»ясуємо, що треба, а що не треба робити, щоб зберегти рибні багатства нашої країни.
ПЛАН.
ЗАПИС У ЗОШИТ.
1.Риби живуть у водному середовищі, тіло має обтічну форму, вкрите лускою та слизом.
2. Риби рухаються за допомогою плавців, органи дихання—зябра.
ЗАПИС У ЗОШИТ:
3. Кісткові риби мають череп, хребет та інші кістки скелету із кісткової тканини.
А тепер, будь ласка, самостійно, використовуючи підручник, допишіть наступне речення:
4.До кісткових риб відносяться такі
риби ……………
А зараз ми переглянемо відео, і дізнаємося про ще багато різних риб.
Погляньте на коропа. Чи бачите ви збоку таку ніби лінію, яка тягнеться вздовж тіла?а для чого вона ?
5.Завдяки бічній лінії риби сприймають коливання води, це такий орган чуття.
А які ще органи чуття є у риб? Чи відчувають вони запах?
А тепер давайте глянемо, що всередині коропа. Що це за міхур ? чим він наповнений? Для чого потрібен?
Запис у зошит
6.Завдяки плавальному міхуру риба контролює глибину занурення.
Розмноження риб (розповідь учителя, спостереження за мальками у акваріумах).
Значення риб. (розповідь учнів , корекція вчителя)—небезпечні риби.
6. Узагальнення і систематизація знань учнів. гра «Вірно—невірно», домалювати рибу та підписати частини тіла., використовуючи таблиці та підручник.
7. Підведення підсумків уроку та пояснення домашнього завдання.
Запис на дошці. Параграф ……. Індивідуальні картки.
7 кл біологія, урок № Картки для індивідуальної роботи. 1рівень
Дописати речення:
Вибери вірні твердження:
7 кл біологія, урок № Картки для індивідуальної роботи. 2 рівень
Дописати речення:
1.Кісткові риби, на відміну від ланцетника, мають такі органи……………….
2.Глибина занурення риби контролюється……………………….
3. Органи дихання риб………….
4. Бічна лінія у риб виконує таку функцію……………………
5. У риб є такі плавці………………..
Вибери вірні твердження:
6.Риби гермафродити.
7. Щука хижа риба.
8. Кісткові риби мають зяброві кришки.
9. Акули кісткові риби.
10.Найбільші кісткові риби можуть досягати розмірів 2 метри.