Внутрішня будова кореня. Лабораторна робота № 3. «Внутрішня будова кореня у зв’язку з його функціями».

Про матеріал
конспект уроку з природознавства для 7 класу спеціальних шкіл для дітей з вадами інтелектуального розвитку.
Перегляд файлу

Урок № 2                                      7 кл                                                 Дата________

 

Тема: Внутрішня будова кореня. Лабораторна робота № 3. «Внутрішня будова кореня у зв’язку з його функціями».

Мета: Освітня. Вивчити внутрішню будову кореня, з'ясувати його основні функції; розкрити взаємозв'язок будови та функцій окремих зон і тка­нин кореня.

Розвиваюча. Удосконалювати вміння і навички роботи з мікроскопом; розвивати спостережливість, уважність.

Виховна. Виховати бережне ставлення учнів до природи рідного краю.

Основні поняття і терміни: кореневий чохлик, зона ділення, зона росту, всмоктувальна зона, провідна зона.

Обладнання: таблиця «Будова кореня», паростки квасолі або гороху, мікроскоп, лупа, препарувальний набір, підручник.

Методи і методичні прийоми: словесні [пояснення, бесіда (контрольно-перевірна)]; наочні (демонстраціяобладнання); практичні (виконаннялабораторноїроботи); робота з текстом підручника.

Тип уроку: застосування знань, вмінь і навичок.

Девіз уроку:

...Повзуче коріння у неї в землі...

Олена Халимон

Хід уроку

I. Організаційний момент. Розминка

Бесіда за запитаннями: — Без цієї речовини життя на планеті неможливе. Вона є складо­вою всіх живих речовин. Вона буває рідкою, твердою, газоподібною. У ній розчиняються прості речовини, наприклад, сіль, цукор. Вона є основою життя. Про що йдеться? (Про воду.)

— Як вода потрапляє у рослину? (За допомогою кореня він всмоктує воду з ґрунту і «передає» її до стебла.)

II. Актуалізація опорних знань.

Надзвичайно різноманітний рослинний світ України.

Перегляд відео фрагменту

III. Повідомлення теми, мети та завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Підручник ст. 12. Розглядання  малюнка. Складання конспекту.

1)  Розв'язування проблемно-творчої задачі: — У книжці «Життя рослин» К.Тимірязєв писав: «...Природа тут вдалася до хитрощів. Корінь за якнайменшої витрати будівельного матеріалу у змозі оббігти більшу кількість частинок ґрунту, якнайщільніше прилягти до нього...». Про які хитрощі говорить учений?

(Відповідь. Про можливості кореня здобувати воду і поживні ре­човини з ґрунту.)

2) Зачитування сенканів

Корінь

Довгий, необхідний

Вбирає, постачає, утримує

Необхідна підземна частина пагона

Якір

Корінь

Розгалужений, підземний

Росте, дихає, всмоктує

Постачає мінеральні речовини рослині

Трудівник

IV. Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.

1. Корінь — орган поглинання води і розчинених у ній мінеральних речовин.

1) Пояснення вчителя. Усі корені — головний, додаткові й бічні — мають подібну будову {демонстрація таблиці). Розглянувши молодий корінь будь-якої квіткової рослини, можна побачити, що він неоднорідний (демонст­рація пророслого насіння пшениці, квасолі). На корені розрізняють зони, що виконують певні міні-функції і таким чином забезпечують постачання рослини поживними речовинами.

Перегляд відеофрагменту

Робота з підручником. Ст. 14 – 16.

 

V. Рефлексія.

Які органи рослини заховані в грунті?

Які органи ми бачимо над грунтом?

VI. Корекція здобутих знань. Бесіда:

— Які функції виконує корінь?

— Назвіть ділянки кореня.

  Де містяться кореневі волоски та яку функцію вони вико­нують?

— де знаходиться корінь?

Намалюйте мичкувату та стрижневу кореневі системи.

 

VII. Підсумки уроку, аргументація оцінок.

Інтерактивна вправа «Результат». Учні по черзі роблять висновки про те, чого вони навчилися на уроці, якого результату досягли.

VIII. Домашнє завдання.

  1. Ст.12 – 7 читати. Відповідати на питання.
docx
Пов’язані теми
Біологія, 7 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
18 січня
Переглядів
35
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку