Урок-конкурс у 6 класі на тему "Рослина - цілісний організм"

Про матеріал
Розробка уроку-конкурсу має на меті закріпити і узагальнити знання учнів з теми «Основні функції рослинного організму»; перевірити засвоєння та розуміння термінів; підкреслити значення кожного органа для життя рослини, виявити взаємозв’язок будови з функціями; розвивати в учнів уяву, фантазію та інтелектуальні здібності.
Перегляд файлу

Відділ освіти

Синельниківської райдержадміністрації

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка узагальнюючого уроку

«Рослина – цілісний організм»

7 клас

 

 

 

 

 

 

Учитель біології

Кіблик В.С.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

с.Варварівка

 

Тема: Узагальнення. Рослина – цілісний організм. 7 клас

 

Мета: закріпити і узагальнити знання учнів з теми «Основні функції рослинного організму»;

 перевірити засвоєння та розуміння термінів;

 підкреслити значення кожного органа для життя рослини, виявити взаємозв’язок будови з функціями;

 розвивати в учнів уяву, фантазію та інтелектуальні здібності.

 

Обладнання: таблиці «Життєвий цикл вишні», «Життєвий цикл сосни», «Життєвий цикл щитника чоловічого», «Внутрішня будова стебла», «Внутрішня будова листка», «Внутрішня будова кореня», картки з запитаннями та завданнями.

 

Тип уроку: узагальнення знань.

 

Методи та прийоми: гра, робота з таблицями, цікаві повідомлення, розв’язання інтелектуальних завдань.

 

 

Хід уроку

 

І. Вступне слово вчителя. Психологічний настрій.

Мотивація навчальної діяльності.

 

ІІ. Узагальнення знань у вигляді гри.

Клас розділено на три команди.

 

1 конкурс «Далі, далі…» (розминка)

 

Вчитель задає по 6 запитань кожній команді. Діти відповідають швидко, фіксується час, за який були дані відповіді. За кожну правильну відповідь команда отримує по 1 балу, команда, яка витратить найменше часу отримує 1 додатковий бал. По закінченні конкурсу суперники виправляють помилки один одного. Запитання повинні бути рівноцінними.

Запитання для команд:

  1. Що називається метаболізмом?

В якій тканині листка здійснюється фотосинтез?

Що таке грунт?

Назвіть органічні добрива.

Які ви знаєте провідні тканини?

Завдяки чому стебло росте в товщину?

  1. Що називається асиміляцією?

Яка клітина листка забезпечує газообмін та транспірацію?

Що таке транспірація?

Що рухається по судинах?

Яка тканина захищає стебло?

 

  1. Що називається дисиміляцією?

В якій тканині листка містяться продихи?

Що таке дихання?

Назвіть неорганічні добрива.

Що рухається по ситоподібних трубках?

Яким елементом кореня всмоктується вода?

 

 

2 конкурс художників.

 

Команди відтворюють по пам’яті на дошці малюнки внутрішньої будови листка, стебла, кореня. Суперники вказують на помилки.

 

 

3 конкурс «Що важливіше?»

 

Команди приводять докази важливості для рослини кореня, листка, стебла. Доводять, що потрібніше. Переможець той, хто наведе найбільше доказів.

 

4 конкурс «Розшифруй слово»

 

В колах записані слова-терміни з даної теми без кількох букв, невідомо чи за чи проти ходу годинникової стрілки. Команди повинні визначити, що це за слова.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(фотосинтез)                      (асиміляція)                     (транспірація)

 

 

5 конкурс «Хто більше?»

 

Командам задаються питання. Яка команда дасть більше правильних відповідей – та й переможець у даному конкурсі.

  1. Яке розмноження називається статевим?
  2. Яке розмноження називається вегетативним?
  3. Що називається спорофітом7
  4. Що називається гамет офітом?
  5. Що таке гамети?
  6. Що таке зигота?
  7. Як розмножується картопля?
  8. Як розмножується папороть?
  9. Як розмножується сосна?
  10. Як розмножується вишня?
  11. Як розмножується смородина?
  12. Як розмножується хвощ?

 

6 конкурс «Життєвий цикл»

 

 

Розповісти по таблицях про життєвий цикл рослин: вишні, сосни, хламідомонади допустивши якнайменше помилок.

 

7 конкурс «Чергування поколінь»

 

Це питання розглядається на прикладі папороті щитника чоловічого. Команди по таблиці по черзі називають події, обов’язково використовуючи терміни: гамет офіт, спорофіт, соруси, спори, спорангії, заросток, ризоїди, гамети.

 

8 конкурс «7 бед – 1 ответ»

 

Вчитель називає по 7 асоціацій, а учні відгадують термін, назву рослини чи її орган:

  1. Фотосинтез

Транспірація

Утворення органічних речовин

Зелений

Жилкування

Простий

Черешок

 

(Листок)

 

  1. Мінеральне живлення

Вода

Грунт
Безбарвний

Кореневий чохлик

Кореневий волосок

Мичкуватий

 

(Корінь)

 

  1. Заросток

Соруси
Спорангій

Гамети

Ліс

Волога

Спори

 

(Папороть)

 

  1. Гамети

Спори

Коробочка

Ковпачок
Спорогон

Болото

Зозуля

 

(Мох зозулин льон)

 

  1. Вода

Зелена

Стигма

Вакуоля

хлоропласт

Джгутики

Піреноїд

 

(Хламідомонада)

 

  1. Шишка

Ліс

Пилковхід

Пилкові мішки

Насінина

Лусочка

Хвоя

 

(Сосна)

 

 

9 конкурс «Знайди зайве»

 

На дошці написані групи слів – назви рослин. Треба визначити зайву рослину і пояснити, за яким критерієм утворена група:

  1. Соняшник

Береза

Яблуня

Троянда

(Береза – за способом запилення)

 

  1. Горобина

Кульбаба

Рогіз

Шовкова трава

(Горобина –за способом  поширення насіння)

 

  1. Яблуня

Суниця

Дуб

Береза

(Суниця – всі інші дерева)

 

  1. Листок

Корінь

Стебло

Квітка

(Квітка – генеративний орган, інші – вегетативні)

 

10 конкурс «Цікаві повідомлення»

 

Кожна команда розповідає підготовані заздалегідь цікаві повідомлення про рослини.

 

ІІІ. Підведення підсумків гри. Визначеня переможця. Виставлення оцінок з коментарями.

ІУ. Домашнє завдання. Повторити тему «Основні функції рослинного організму».

doc
Додано
11 травня 2019
Переглядів
795
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку