Урок :"Бінарний урок з географії та біології: «Унікальність і неповторність материка Австралії, таємниці рослинного та тваринного світу»"

Про матеріал

Бінарний урок з біології та географії. Мета уроку - розвивати логічне мислення, розумові здібності та активність, вміння застосовувати знання на практиці в нових нестандартних ситуаціях; формувати пізнавальний інтерес в кожного учня та особисту зацікавленість самостійною дослідницькою діяльністю; вміння виділяти головне, узагальнювати матеріал робити висновки при написанні практичної роботи з біології; працювати з картографічним матеріалом.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

«Унікальність і неповторність материка Австралії, таємниці рослинного та тваринного світу»

                           Бінарний урок з біології та географії

7 клас

 

 

                                                                Урок підготували вчителі

                                                                 Гайворонської філії№1

                                                                 Гайворонського НВО№ 2

                                                                  «ЗШ гімназія І-ІІІ ступенів»

                                                            Фефілова Ольга Михайлівна

                                                                 та Іщук Юлія Михайлівна

 

 

                                            2018

 

 

 

 

«Такий чудовий світ,  безмежний,

Багато в нім загадок є.

І діти прагнуть розгадати

І вивчити у світі все».

Надія Красоткіна

 

Тема уроку:   Унікальність і неповторність материка Австралії,  таємниці рослинного та тваринного світу.

Мета уроку                                навчальна:

узагальнити і систематизувати  знання, уміння  і навички учнів за пройденими темами з біології « Ссавці» та географії «Австралія»;

                                                     розвиваюча :

розвивати логічне мислення, розумові здібності та активність, вміння застосовувати знання на практиці в нових нестандартних ситуаціях; формувати пізнавальний інтерес в кожного учня та особисту зацікавленість самостійною дослідницькою діяльністю; вміння виділяти головне, узагальнювати матеріал робити висновки при написанні практичної роботи з біології; працювати з картографічним матеріалом, додатковими джерелами інформації;                                  виховна:

виховувати інтерес до предметів, бережливе ставлення до природи; захоплення її красою і досконалістю; почуття необхідності зберігати й охороняти природне середовище кожного материка; виховувати вміння працювати в команді, толерантність, виховувати в учнів позитивне ставлення до людей інших рас, національностей.

Обладнання: атлас, підручники, карти материка, роздатковий матеріал, фізична карта Австралії, робочі зошити з біології та географії, контрольні зошити з біології, скелети тварин, малюнки, мультимедійна презентація.

 

Основні поняття та терміни: релікти,ендеміки, скреби.

 

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань з географії,  та біології.

 

Форма уроку:  урок - подорож,  урок – екскурсія, практична робота.

 

 

 

 

                                ХІД УРОКУ

І.Організаційний момент

Добрий день, діти, гості!  Бажаю гарного настрою, позитивного спілкування, активної роботи.

Девіз уроку : Слухати – уважно ,

                       Думати – швидко ,

                          Відповідати – чітко .

 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань і навичок учнів.

На партах у вас є «бланк  самооцінки» .  У них ви будете виставляти бали за відповіді.  Оцінку ви отримуєте за два предмета – з біології та географії. 

Знайомство із бланком самооцінки.

  Моя оцінка

Географія

  Моя оцінка

Біологія

Види

роботи

 

1 – 3бали

 

1 -3бали

1)Домашнє завдання

 

1бал

-

-

2)Зупинка «Митниця»

-

-

 

1бал

3)Рослинний світ Австралії

 

1бал

-

-

4)Станція «Дослідники»

 

1бал

-

-

5)Зупинка «Геологічна»

-

 

-

-

 

-

 

1бал

 

2бала

6)Тваринний світ Австралії. Практична робота «Опора хребетних тварин»

 

 

1бал

-

-

7)Станція картографічна

 

1бал

 

1бал

8)Природні зони

 

4бали

 

4 бали

9)Тести

 

Бесіда за питаннями домашнього завдання

Вчитель біології: (вірна відповідь оцінюється за одне питання -1бал)

1.Яких тварин відносять до Першозвірів?

2.Чому сумчастих тварин відносять до Нижчих звірів?

3.Справжніх ссавців називають Вищими звірями. Чому?

Вчитель географії:  (вірна відповідь оцінюється, за одне питання -1бал)

1.Із яких етнічних груп складається сучасне населення Австралії? Сучасне населення Австралійського Союзу складається з англо-австралійців, аборигенів та переселенців з інших країн світу.

2.Розвиток яких галузей господарства Австралії свідчить про високий рівень

   її економічного розвитку? Австралійський Союз — розвинена індустріально-аграрна країна, що займає всю площу материка Австралія та прилеглих до нього ­островів. Провідними галузями австралійської промисловості є металургія, машинобудування, видобувна, хімічна, харчова, а з сільського господарства — тваринництво.

3.Які причини сприяли широкому розвитку малої авіації в Австралії?

 

ІІІ. Мотивація  навчальної  діяльності.

Прийом «Асоціація»   Слово «АВСТРАЛІЯ»

Які асоціації у вас виникають  із словом «Австралія»?  

Ви молодці, справились із завданням.

Повідомлення теми та мети уроку. (Запис   теми уроку в зошит)

Вчитель географії     

Ми закінчуємо  знайомство з материком «Австралія». Існує думка, хто хоч один раз побував на континенті, уже ніколи не зможе його забути. У нас сьогодні є ще один  шанс «повернутися» на цей дивовижний материк.  І здійснити подорож. На цьому уроці ми спробуємо показати свої знання, ще раз відкрити для себе  своєрідну і неповторну Австралію, з таємницями рослинного та тваринного світу.

З чого починається  будь-яка  мандрівка? (учні  дають  відповіді – пропозиції ). На мою думку, нашу мандрівку розпочинаємо зі збору рюкзака.  Нам потрібно зібрати до рюкзака необхідні  речі ( в нашому випадку ) - це  ваші знання.

У нашій подорожі будуть зупинки та станції, за допомогою яких ми зможемо закріпити та повторити вивчений матеріал, а також пізнати щось нове - те що не досліджували на попередніх уроках. Якщо на шляху подорожі зустрінуться перешкоди, то ми зможемо здолати їх, відповівши на запитання та завдання на кожній станції.

   Ви пам’ятаєте, що кожне завдання оцінюється, тому не забуваємо бланк «самооцінки». Отже, відповідати необхідно чітко, лаконічно, швидко. Користуватись  ви можете підручником і атласом. Розпочинаємо подорож по Австралії! Щасливої всім подорожі – під вітрилами корабля!

А давайте з вами вирішимо, як ми будемо подорожувати -  літаком чи під вітрилами корабля.

 Наш маршрут буде проходити  такими географічними об’єктами :  м. Одеса, протокою Босфор, Мармуровим морем, протокою Дарданелли, Егейське море,   Грецію, Туреччину, через Середземне море, по Суецькому каналу, Червоним морем, протокою - Баб-ель-Мандебською, просторами Індійського океану, повз Сейшельські острови,   проходимо Велику Австралійську затоку  та Бассову протоку  і  ось нас зустрічає столиця – Камберра.

Але нам спершу потрібно пройти «Митницю», - це ПЕРША ЗУПИНКА.

Давайте пригадаємо особливості географічного положення  Австралії:

1• Крайня північна точка Австралії...
2• Найвища точка Австралії... гора Кос
3• Крайня південна точка Австралії...
4• Найнижча точка Австралії...
5• Крайня східна точка Австралії...

6• Крайня західна точка Австралії...
 

Молодці гарно впорались із завданням. Ну а тепер розпочинаємо нашу подорож…….

Вчитель географії:

О!? А що це пливе по хвилях з лівого борту нашого судна?  Начебто

якийсь плід.

 

Вчитель біології:   Так ми ж недалеко від Сейшельських островів. Що це за плід? (Горіх сейшельської пальми)  А чому це він мандрує по хвилях? Великі плоди добре пристосувалися до плавання по морю, але не можуть проростати на піщаних берегах солоних водойм. Плоди найбільші у світі. Маса плоду сягає 25 – 30кг, а насінини до 15кг. Сейшельська пальма росте тільки на Сейшельських островах,тому її називають ендеміком. Люди давно помітили особливість цієї рослини і почали її берегти з давніх часів. Інколи мореплавцям доводилося бачити ці плоди біля берегів острова Суматри.

        В квітні 1770 році англійський корабель ввійшов в затоку на східному узбережжі Австралії, і учасники експедиції висадились на берег. Тут науковцям вдалось зібрати чималу колекцію дивних рослин. Тому Кук назвав цю затоку Ботанічною. Знайомимось з рослинним світом Австралії (Південна).

 

3.Вчитель біології:  рослинний світ (презентація)

"… Цей край — найцікавіший на всій земній кулі. Його виникнення,

природа, рослини, тварини, клімат — все це дивувало, дивує і ще здивує вчених  всього світу. Так давайте, пригадаємо,  хто допоміг нам дізнатися про

це дивовижний материк.

 

 

4.СТАНЦІЯ «ДОСЛІДНИКИ»   

А зараз  вам треба буде відгадати хто зображений на портретах і який внесок вони зробили у розвиток географічної науки….

  1. Джеймс Кук
  2. Тасман
  3. Метью Фліндерсом
  4. М.М.Міклухо-Маклай

Місцевість, що відкрилася очам мореплавців,була дуже мальовничою. На березі ріс не дуже густий ліс. Повітря було надзвичайно свіже. Мандрівників зацікавила невідома для них земля. Що вона собою представляла? Тому наша наступна  станція « геологічна».

 

  5 . «ГЕОЛОГІЧНА»

1. Яка платформа лежить в основі материка?

2. Коли материк відійшов від давнього материка Гондвани? (180 млн.р.)

2. Чому в Австралії немає діючих вулканів, а землетруси бувають дуже рідко?

3. Чому рельєф Австралії досить одноманітний?

    6. Моряки, що плавали з Куком, ступивши на землю Австралії, побачили дивовижних звірів, які пересувалися величезними стрибками. Коли моряки запитали австралійців, як вони їх називають, ті відповіли: «кенгуру», що означає «не розумію»  І зараз ми дізнаємося про таємниці тваринного світу.

  Вчитель біології:  тваринний світ (презентація)

Практична робота № 5.Порівняння будови скелетів хребетних тварин.

Мета: порівняти будову скелета у різних груп хребетних тварин; закріпити знання про опорну систему тварин.

                               Хід роботи

Розгляньте  скелети різних хребетних тварин та порівняйте їх із ілюстраціями:

І -  Риби (окуня);

ІІ  -  земноводного(жаби);

ІІІ  – плазуна(ящірки, гадюки);

IV – птаха (голуба);

Vccавця (кішки).

 

Завдання№1

У зошиті для контрольних робіт підписати відповідно цифри до елементів скелета, використовуючи ілюстрації підручника на сторінці 172.

Наприклад, череп  -1; хребет – 2; плечовий пояс – 3; тазовий пояс -4;

ребра -5;скелет непарних плавців – 6; скелет передніх кінцівок -7; скелет задніх кінцівок  - 8.

Завдання№2

Знайдіть відповідність для кожної групи хребетних тварин.

1 Риби        А Череп кістковий або хрящовий, зі щелепами. Хребет з двох                                 відділів – тулубового і хвостового. Грудна клітка відсутня.

  Скелет парних плавців має хрящові або кісткові промені.

2 Амфібії   Б  Череп кістковий зі збільшеним мозковим відділом та                                            диференційованими зубами. У шийному відділі хребта 7

                        хребців.                                                                                  

3 Рептилії  В  Череп кістковий з твердим піднебінням. Хребет з 5 відділів

                        шийний, грудний, поперековий, крижовий і хвостовий. Грудна

                        клітка є.

4 Птахи      Г Череп кістковий суцільний тонкостінний. У хребті є складний

                       криж. Грудна клітка утворена ребрами, які мають 2 відділи й

                       гачки, та грудиною, що має кіль. Кістки кінцівок зростаються й

                       зменшуються.

5 Ссавці     Д Череп кістково -хрящовий плоский. Хребет з 4 відділів:

                        шийний,крижовий і хвостовий. Грудної клітки немає.

Сформулюйте висновок. Які ознаки подібності й відмінності наявні в будові

скелетів хребетних тварин.

      7. СТАНЦІЯ «КАРТОГРАФІЧНА»   

          Гра «Німа карта»

 «Досить вже нам розмовляти.  Потрібно з картою працювати!»

Кожен учень отримує німу карту (контурну), де ви повинні підписати моря, протоки, затоки, річки та озера , що підносяться до Австралії. Ваше завдання оживити «німу карту». На виконання завдання 3 хвилини.

Нанесіть на контурну карту материка без атласів номенклатуру: моря: Коралове, Тасманове, Арафурське, Тіморське; затоки: Карпентарія, Велика Австралійська; протоки: Бассова, Торресова; річки: Муррей, Дарлінґ; озеро Ейр.

2. А тепер ми перевіримо з вами чи ви справились із завданням, зараз  всі ці  географічні об’єкти Австралії  хтось з вас показуватимуть на карті…..

 8.Територія Австралії значно витягнулась зі сходу на захід. Тут переважають південно – східні пасати, які формуються над водами Тихого океану. Вони беруть участь у формуванні кліматичних поясів та природних зон.

Тому слідуюча зупинка…

ЗУПИНКА – природні зони

Вчитель географії:

Вчитель біології:

 

 9. Вчитель біології:  тести

    Вчитель географії: тести

 

IV. Підсумок уроку:  Створення рекламних колажів

 «А тепер нам треба, діти,  колаж-рекламу створити,

щоб про те, де ви бували всі присутні також знали».

        Із приготовлених матеріалів ( див. обладнання) учні готують колажі – рекламні проспекти  на тему: «Австралія – країна навпаки ».

        Кожна група презентує свій колаж.

        Підведення підсумків (оцінюється і сама газета і її презентація )

 V. Підбиття підсумків уроку.

         «Підсумки підбиваємо –  оцінки виставляємо!»

          На цьому уроці перед нами була мета – узагальнити ваші знання з географії з теми «Австралія» та з біології «Ссавці». Ми  досягли цієї мети і отримали такі оцінки.  Підрахуйте свої бали.

VІ. Домашнє завдання:

З географії:

  1. Прочитати  параграф
  2. Повторити  географічну номенклатуру материка

    3. *Скласти кросворд про Австралію

З біології:

 1)прочитати параграф – 39, дати відповіді на запитання.                                                              

       2)Завдання ІV - рівня  біологія + хімія в робочих зошитах.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
12 лютого 2018
Переглядів
1324
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку