11 клас
Контрольна робота по темі: «ХІМІЧНИЙ ЗВ’ЯЗОК. БУДОВА РЕЧОВИНИ»
І - ІІ рівень
1. Установіть відповідність. (2,5 бали)
1. атом – це … |
|
А. сумарна кількість протонів і нейтронів у ядрі |
2. нуклонне число – це … |
Б. здатність атома утворювати певну кількість хімічних (ковалентних) зв’язків |
|
3. хімічний зв’язок – це … |
В. зв’язок, що виникає за рахунок утворення спільних електронних пар |
|
4. йонний зв’язок – це … |
Г. вид атомів із певним зарядом ядра |
|
5. орбіталь – це … |
Д. частина простору навколо ядра, де, найімовірніше, перебувають електрони |
|
6. ступінь окиснення – це … |
Е. сполучення найменших частинок речовини |
|
7. ковалентний зв’язок– це … |
Ж. умовний заряд атома, який виникає, якщо повністю змістити електронні пари ковалентних полярних зв’язків до більш електронегативного атома |
|
8. хімічний елемент – це … |
И. зв’язок між йонами |
|
9. валентність – це … |
К. найменша електронейтральна частинка речовини, яка складається із позитивно зарядженого ядра і негативно заряджених електронів, що обертаються навколо ядра |
|
10. водневий зв’язок – це … |
Л. електростатична взаємодія між молекулами за участю атомів Гідрогену |
ІІІ рівень
2. Атом елемента має на 2 електрони більше, ніж йон Калію. Назвіть невідомий елемент. Складіть електронну та графічну формули його атома. (3,5 бали)
ІV рівень
3. Виведіть молекулярну формулу вуглеводню, який містить масові частки:
W (С)=81,8%, W (Н)=18,2%. Відносна густина пари невідомої речовини за воднем Н2 становить 22. (6 бали)
Контрольна робота по темі: «ХІМІЧНИЙ ЗВ’ЯЗОК. БУДОВА РЕЧОВИНИ»
МЕТА: 1) Навчальна: - Здійснити перевірку рівня якості на міцності засвоєних знань учнів по темі, а саме: знання термінів, правил, загальних формул хімічних сполук. Виявити рівень засвоєння знань учнів та здійснити систематизацію вивченого матеріалу.
2) Виховна: - Продовжувати виховувати почуття патріотизму (спілкування та письмо українською мовою), самодисципліни та самоконтролю (вміння розподіляти час на виконання завдань).
3) Розвиваюча: - Продовжувати розвивати вміння аналізувати, робити висновки, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї (при розв’язуванні задачі).
Ключові компетентності:
Тип уроку: урок контролю та корекції знань, умінь та навичок.
Метод уроку: метод контролю, практичний метод (виконання вправ).
Матеріали: індивідуальні картки із різнорівневими завданнями на два варіанти.
ХІД УРОКУ
І. Повідомлення теми та мети уроку.
ІІ. Перевірка знання матеріалу та основних понять.
Роздатковий матеріал (індивідуальні картки із різнорівневими завданнями).
11 клас
Контрольна робота по темі: «ХІМІЧНИЙ ЗВ’ЯЗОК. БУДОВА РЕЧОВИНИ»
І - ІІ рівень
1. Установіть відповідність. (2,5 бали)
1. атом – це … |
|
А. сумарна кількість протонів і нейтронів у ядрі |
2. нуклонне число – це … |
Б. здатність атома утворювати певну кількість хімічних (ковалентних) зв’язків |
|
3. хімічний зв’язок – це … |
В. зв’язок, що виникає за рахунок утворення спільних електронних пар |
|
4. йонний зв’язок – це … |
Г. вид атомів із певним зарядом ядра |
|
5. орбіталь – це … |
Д. частина простору навколо ядра, де, найімовірніше, перебувають електрони |
|
6. ступінь окиснення – це … |
Е. сполучення найменших частинок речовини |
|
7. ковалентний зв’язок– це … |
Ж. умовний заряд атома, який виникає, якщо повністю змістити електронні пари ковалентних полярних зв’язків до більш електронегативного атома |
|
8. хімічний елемент – це … |
И. зв’язок між йонами |
|
9. валентність – це … |
К. найменша електронейтральна частинка речовини, яка складається із позитивно зарядженого ядра і негативно заряджених електронів, що обертаються навколо ядра |
|
10. водневий зв’язок – це … |
Л. електростатична взаємодія між молекулами за участю атомів Гідрогену |
ІІІ рівень
2. Атом елемента має на 2 електрони більше, ніж йон Калію. Назвіть невідомий елемент. Складіть електронну та графічну формули його атома. (3,5 бали)
ІV рівень
3. Виведіть молекулярну формулу вуглеводню, який містить масові частки:
W (С)=81,8%, W (Н)=18,2%. Відносна густина пари невідомої речовини за воднем Н2 становить 22. (6 бали)
ВІДПОВІДІ:
І - ІІ рівень
1.
1-К
2-А
3-Е
4-И
5-Д
6-Ж
7-В
8-Г
9-Б
10-Л
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
ІV. Повідомлення домашнього завдання.
Повторити вивчені терміни із параграфів 1 – 8.
Творче завдання: скласти кросворд по темі: «ХІМІЧНИЙ ЗВ’ЯЗОК».