Урок "Координатний промінь. Шкала"

Про матеріал
Мета: узагальнити і систематизувати знання, вміння та навички учнів під час виконання вправ на всі дії з натуральними числами; формувати навички розв'язування геометричних задач; закріпити матеріал про основні геометричні фігури: відрізок, промінь, пряма; вдосконалити вміння учнів вимірювати відрізки і знаходити точки на координатному промені; сприяти формуванню і розвитку творчих здібностей учнів
Перегляд файлу

Математика 5 клас

Тема: Координатний промінь. Шкала (Слайд №1)

Мета: узагальнити і систематизувати знання, вміння та навички учнів під час виконання вправ на всі дії з натуральними числами; формувати навички розв'язування геометричних задач; закріпити матеріал про основні геометричні фігури: відрізок, промінь, пряма; вдосконалити вміння учнів вимірювати відрізки і знаходити точки на координатному промені; сприяти формуванню і розвитку творчих здібностей учнів; розвивати обчислювальні навички та пізнавальну активність учнів, логічне мислення, кмітливість; виховувати впевненість в своїх силах; сприяти вихованню позитивного ставлення учнів до математики та навчання взагалі; формувати в учнів компетентнісний підхід до вивчення математики.

Тип уроку: систематизація та узагальнення знань, вмінь і навичок.

Форма проведення: урок-казка.

Обладнання: роздатковий матеріал, комп’ютер, проектор, індивідуальні карточки.

Хід уроку

І. Організація початку уроку. (Слайд №2)

  Привітання.

- Любі діти! Добрий день! Всім бажаю я вам, друзі, сил, натхнення на весь день.

    Кожен з вас приготувався.

    На перерві постарався.

    Сіли рівно, повернулись,

    Одне одному всміхнулись

    Настрій на урок взяли

    Працювати почали.

    Зробимо в науку крок

    Розпочнемо вже урок.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Про виконання домашнього завдання доповідають консультанти, якщо  виникли   питання  два учні розв’язують  завдання на дошці.

Вступне слово вчителя. (Слайд №3)

Урок сьогодні буде незвичайним. Хочу, щоб він запам’ятався кожному з вас, щоб математика завжди залишалася вашим улюбленим предметом. Його мета – допомогти нам поринути у казковий світ математики.

Сьогодні ми закріпимо і удосконалимо знання з вивченої теми. А також на протязі уроку побачимо, що математику можна  застосовують і у повсякденному житті.

ІІІ. Актуалізація опорних знань (Слайд №4)

«Мозковий штурм» (дописати слова)

1. Лінія, яка не має кінців називається ................ (прямою)

2. Лінія, яка має початок, але не має кінця .............. (промінь)

3. Має початок і кінець ......... (відрізок)

4. Лінія, яка складається з відрізків,кінець кожного відрізка є початком наступного, називається ............... (ламаною)

5. Промінь з початком відліку, обраним одиничним відрізком, нанесеною шкалою називається ............... (координатним променем)

6. Як знайти ціну поділки шкали?

ІV. Узагальнення і систематизація знань (Слайд №5)

На сьогоднішньому уроці ми здійснимо подорож до казки. А допоможуть нам в цьому  казкові герої . Всю дорогу нас будуть супроводжувати Незнайка і Знайка.

Починаємо нашу казку.  Нам надійшов лист від Чарівника. Давайте його прочитаємо.

Задача №1 (Слайд №6)

На відрізку АВ завдовжки 40 см, позначено точки С і D так, що АС = 12 см,

BD = 18 см. Знайди довжину відрізка CD.

Посадка  на  килим-літак закінчилася.  Ми  летимо  в  царство  казок.  Під  нами  тридев’яте  царство,  тридесяте государство…   Килим опускається  вниз,  і  ми  з  вами  ступаємо  на  казкову  землю.У вас попереду далека дорога країною казок.  Довжину цієї  дороги  ви дізнаєтесь,  розв’язавши наступне завдання: (Слайд №7)

Завдання 2 (Слайд №8)

Дорога  складається  з чотирьох відрізків. Перший відрізок має довжину 12 км, другий – в 3 рази довший за   перший, третій довший за другий на 16 км, а четвертий – в  2  рази  коротший за  третій.  Знайдіть довжину  дороги.

В  дорогу!  Я  бачу будинок Баби  Яги  і  чую  її жалібний  голос. (Слайд №9)

-         Дітки,  допоможіть мені,  відкрийт едвері!  Я  посварилася з  Кащиком Невмирущим,  і  він закрив двері – жодні чари не  допомагають їх відчинити.  Двері самі відкриються,  якщо самостійно виконаєте завдання…

 

Завдання 3 (Слайд №10)

Виконайте самостійно

Накресліть координатний промінь і позначте на ньому точки, що відповідають числам. Ціна поділки 1 см . А(0); B(6); C(4); L(7); E(10); F(2)

І ось ми дійшли до річки, але щоб дістатися іншого берега, нам  необхідно виконати усні завдання: (Слайд №11)

Завдання 4

Стовбець термометра  установлений  на  30.Якою стане температура, якщо стовпчик змінити на +40?( 70) (Слайд №12)

Стовбець термометра  встановлений на 90. Якою стане температура, якщо вона знизиться на 70? (2) (Слайд №13)

-Продовжимо ! Але хто це сидить такий засмучений? Це ж Буратіно! 

Хто  тебе  так  засмутив?

- Мальвіна!  Розумна дуже!  Цілий  день  міряє зріст  друзів  і  мене змушує,  та ще й обіцяє  без  обіду залишити!  (Слайд №14)

Допоможіть впоратися  із завданням: (Слайд №15)

Знову  в  путь!  Я  бачу будиночок. Давайте  зайдемо  до  нього.  Придивіться уважно:  далеков кутку кімнати сидить наш  друг - Чарівник.  Він чимось засмучений. 

Виявляється у шафі, де були його рукописи, завелися миші і зіпсували їх. Чарівник намагається рукописи відновити,  але нічого не виходить.  Допоможіть йому.. (Слайд №16)

Завдання 6 (Слайд №17)

Чарівник вдячний нам. А  перед тим, як повернеться в реальне життя, пропонує дізнатися, хто він за «професією».  Щоб отримати ключ до  розгадки, нам необхідно виконати самостійну роботу. (Слайд №18)

Завдання 7  (Слайд №19)

Робота з карточками на два варіанта. Учні виконують взаємоперевірку і знаходять правильну відповідь. Розшифровка (Джин)

Самостійна робота

І – варіант

  1. На рисунку праворуч зображено відрізків: 

а) 6;    б) 8;    в) 7;    г) 5

 

2. Позначені на рисунку точки А та В мають координати:

а) А(70), В(25);       б) А(40), В(20);           в) А(35), В(20);            г) А(50), В(40)

 

ІІ – варіант

  1. На рисунку праворуч зображено відрізків: 

а) 4;    б) 7;    в) 5;    г) 6

 

2. Позначені на рисунку точки А та В мають координати:

а) А(4), В(7);       б) А(10), В(75);           в) А(40), В(70);            г) А(20), В(35)

 

 

Виберіть правильну відповідь: (Слайд №20)

І. В – 1.  а) 6;         б) 8;      в) 7;       г) 5     

І. В – 2.  а) 70;25   б) 40;20   в) 35;20    г) 50;40

ІІ. В – 1.  а) 4;       б) 7;      в) 5;       г) 6

ІІ. В – 2.  а)4;7    б) 10;75   в) 40;70   г) 20;35

V. Підсумок уроку

Учитель підводить підсумок вивченому і звертає увагу учнів на те, що існує безліч фігур, і наголошує, що на наступний урок учням слід принести з собою два інструменти — транспортир і косинець (учитель демонструє їх).

VІ. Домашнє завдання

Повторити §§ 14- 18. Виконати домашню самостійну роботу №4 с. 137-139

 

 

 

 

 

Клас ___________  Прізвище, ім’я: ___________________________________

Самостійна робота

І – варіант

  1. На рисунку праворуч зображено відрізків: 

а) 6;    б) 8;    в) 7;    г) 5

2. Позначені на рисунку точки А та В мають

 координати:

         а) А(70), В(25);       б) А(40), В(20);           в) А(35), В(20);            г) А(50), В(40)

 

 

 

 

 

 

 

Клас ___________  Прізвище, ім’я: ___________________________________

 

Самостійна робота

ІІ – варіант

  1. На рисунку праворуч зображено відрізків: 

а) 4;    б) 7;    в) 5;    г) 6

2. Позначені на рисунку точки А та В мають

координати:

а) А(4), В(7);       б) А(10), В(75);           в) А(40), В(70);            г) А(20), В(35)

 

 

docx
Додано
10 березня
Переглядів
161
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку