Математика 5 клас
Тема: Координатний промінь. Шкала (Слайд №1)
Мета: узагальнити і систематизувати знання, вміння та навички учнів під час виконання вправ на всі дії з натуральними числами; формувати навички розв'язування геометричних задач; закріпити матеріал про основні геометричні фігури: відрізок, промінь, пряма; вдосконалити вміння учнів вимірювати відрізки і знаходити точки на координатному промені; сприяти формуванню і розвитку творчих здібностей учнів; розвивати обчислювальні навички та пізнавальну активність учнів, логічне мислення, кмітливість; виховувати впевненість в своїх силах; сприяти вихованню позитивного ставлення учнів до математики та навчання взагалі; формувати в учнів компетентнісний підхід до вивчення математики.
Тип уроку: систематизація та узагальнення знань, вмінь і навичок.
Форма проведення: урок-казка.
Обладнання: роздатковий матеріал, комп’ютер, проектор, індивідуальні карточки.
Хід уроку
І. Організація початку уроку. (Слайд №2)
Привітання.
- Любі діти! Добрий день! Всім бажаю я вам, друзі, сил, натхнення на весь день.
Кожен з вас приготувався.
На перерві постарався.
Сіли рівно, повернулись,
Одне одному всміхнулись
Настрій на урок взяли
Працювати почали.
Зробимо в науку крок
Розпочнемо вже урок.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Про виконання домашнього завдання доповідають консультанти, якщо виникли питання два учні розв’язують завдання на дошці.
Вступне слово вчителя. (Слайд №3)
Урок сьогодні буде незвичайним. Хочу, щоб він запам’ятався кожному з вас, щоб математика завжди залишалася вашим улюбленим предметом. Його мета – допомогти нам поринути у казковий світ математики.
Сьогодні ми закріпимо і удосконалимо знання з вивченої теми. А також на протязі уроку побачимо, що математику можна застосовують і у повсякденному житті.
ІІІ. Актуалізація опорних знань (Слайд №4)
«Мозковий штурм» (дописати слова)
1. Лінія, яка не має кінців називається ................ (прямою)
2. Лінія, яка має початок, але не має кінця .............. (промінь)
3. Має початок і кінець ......... (відрізок)
4. Лінія, яка складається з відрізків,кінець кожного відрізка є початком наступного, називається ............... (ламаною)
5. Промінь з початком відліку, обраним одиничним відрізком, нанесеною шкалою називається ............... (координатним променем)
6. Як знайти ціну поділки шкали?
ІV. Узагальнення і систематизація знань (Слайд №5)
На сьогоднішньому уроці ми здійснимо подорож до казки. А допоможуть нам в цьому казкові герої . Всю дорогу нас будуть супроводжувати Незнайка і Знайка.
Починаємо нашу казку. Нам надійшов лист від Чарівника. Давайте його прочитаємо.
Задача №1 (Слайд №6)
На відрізку АВ завдовжки 40 см, позначено точки С і D так, що АС = 12 см,
BD = 18 см. Знайди довжину відрізка CD.
Посадка на килим-літак закінчилася. Ми летимо в царство казок. Під нами тридев’яте царство, тридесяте государство… Килим опускається вниз, і ми з вами ступаємо на казкову землю.У вас попереду далека дорога країною казок. Довжину цієї дороги ви дізнаєтесь, розв’язавши наступне завдання: (Слайд №7)
Завдання 2 (Слайд №8)
Дорога складається з чотирьох відрізків. Перший відрізок має довжину 12 км, другий – в 3 рази довший за перший, третій довший за другий на 16 км, а четвертий – в 2 рази коротший за третій. Знайдіть довжину дороги.
В дорогу! Я бачу будинок Баби Яги і чую її жалібний голос. (Слайд №9)
- Дітки, допоможіть мені, відкрийт едвері! Я посварилася з Кащиком Невмирущим, і він закрив двері – жодні чари не допомагають їх відчинити. Двері самі відкриються, якщо самостійно виконаєте завдання…
Завдання 3 (Слайд №10)
Виконайте самостійно
Накресліть координатний промінь і позначте на ньому точки, що відповідають числам. Ціна поділки 1 см . А(0); B(6); C(4); L(7); E(10); F(2)
І ось ми дійшли до річки, але щоб дістатися іншого берега, нам необхідно виконати усні завдання: (Слайд №11)
Завдання 4
Стовбець термометра установлений на 30.Якою стане температура, якщо стовпчик змінити на +40?( 70) (Слайд №12)
Стовбець термометра встановлений на 90. Якою стане температура, якщо вона знизиться на 70? (2) (Слайд №13)
-Продовжимо ! Але хто це сидить такий засмучений? Це ж Буратіно!
Хто тебе так засмутив?
- Мальвіна! Розумна дуже! Цілий день міряє зріст друзів і мене змушує, та ще й обіцяє без обіду залишити! (Слайд №14)
Допоможіть впоратися із завданням: (Слайд №15)
Знову в путь! Я бачу будиночок. Давайте зайдемо до нього. Придивіться уважно: далеков кутку кімнати сидить наш друг - Чарівник. Він чимось засмучений.
Виявляється у шафі, де були його рукописи, завелися миші і зіпсували їх. Чарівник намагається рукописи відновити, але нічого не виходить. Допоможіть йому.. (Слайд №16)
Завдання 6 (Слайд №17)
Чарівник вдячний нам. А перед тим, як повернеться в реальне життя, пропонує дізнатися, хто він за «професією». Щоб отримати ключ до розгадки, нам необхідно виконати самостійну роботу. (Слайд №18)
Завдання 7 (Слайд №19)
Робота з карточками на два варіанта. Учні виконують взаємоперевірку і знаходять правильну відповідь. Розшифровка (Джин)
Самостійна робота
І – варіант
а) 6; б) 8; в) 7; г) 5
2. Позначені на рисунку точки А та В мають координати:
а) А(70), В(25); б) А(40), В(20); в) А(35), В(20); г) А(50), В(40)
ІІ – варіант
а) 4; б) 7; в) 5; г) 6
2. Позначені на рисунку точки А та В мають координати:
а) А(4), В(7); б) А(10), В(75); в) А(40), В(70); г) А(20), В(35)
Виберіть правильну відповідь: (Слайд №20)
І. В – 1. а) 6; б) 8; в) 7; г) 5
І. В – 2. а) 70;25 б) 40;20 в) 35;20 г) 50;40
ІІ. В – 1. а) 4; б) 7; в) 5; г) 6
ІІ. В – 2. а)4;7 б) 10;75 в) 40;70 г) 20;35
V. Підсумок уроку
Учитель підводить підсумок вивченому і звертає увагу учнів на те, що існує безліч фігур, і наголошує, що на наступний урок учням слід принести з собою два інструменти — транспортир і косинець (учитель демонструє їх).
VІ. Домашнє завдання
Повторити §§ 14- 18. Виконати домашню самостійну роботу №4 с. 137-139
Клас ___________ Прізвище, ім’я: ___________________________________
Самостійна робота
І – варіант
а) 6; б) 8; в) 7; г) 5
2. Позначені на рисунку точки А та В мають
координати:
а) А(70), В(25); б) А(40), В(20); в) А(35), В(20); г) А(50), В(40)
Клас ___________ Прізвище, ім’я: ___________________________________
Самостійна робота
ІІ – варіант
а) 4; б) 7; в) 5; г) 6
2. Позначені на рисунку точки А та В мають
координати:
а) А(4), В(7); б) А(10), В(75); в) А(40), В(70); г) А(20), В(35)