Тема: Копіювання і переміщення фрагментів тексту.
Мета: актуалізувати знання про текст; розширювати уявлення про середовище текстового редактора; ознайомити учнів з операціями копіювання і переміщення фрагментів тексту, різними способами копіювання і вставлення фрагментів тексту; навчити учнів виділяти фрагменти тексту (слово, рядок, абзац), застосовувати різні способи копіювання і переміщення фрагментів тексту; вдосконалювати вміння переміщувати текстовий курсор по тексту з використанням миші та клавіатури; формувати ІКТ-компетентності учнів та ключові компетентності для реалізації творчого потенціалу дітей; розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення, самостійність учнів; розвивати інтерес до здобуття знань; виховувати інтерес до вивчення предмета, культуру роботи за комп’ютером.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань, навичок та вмінь.
Обладнання та наочність: комп’ютери, роздатковий матеріал для роботи за комп’ютером, підручник.
Програмне забезпечення: Microsoft Word.
Хід уроку
І. Організаційний момент
- привітання
- Добрий день, діти! Мене звати Яна Олександрівна, і сьогодні я проведу урок інформатики.
- знайомство з учнями
- повторення правил ТБ у комп’ютерному класі
Діти, а які правила техніки безпеки ви знаєте саме у комп’ютерному класі? (висловлення дітей)
- вмикати і вимикати комп'ютер без дозволу вчителя;
- класти книги, зошити на клавіатуру, „мишу" або монітор;
- працювати з мокрими руками або в мокрому одязі.
3. Під час роботи:
- не допускай різких і грубих ударів по клавішах;
- у жодному разі не намагайся самостійно ремонтувати ПК;
- не вставай, коли в клас заходять відвідувачі або керівництво школи;
- не натискай клавіші на сусідньому комп'ютері;
- не залишай комп'ютер без нагляду;
6. Після закінчення роботи:
- коректно заверши роботу з активними програмами;
- прибери робоче місце.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Повторення раніше вивченого матеріалу
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності
«Дешифрувальник»
Пере + міст — ст + ще + ння = (переміщення)
Копія — я + ю + вапна — на + ня = (копіювання)
IV. Вивчення нового матеріалу
Операція копіювання:
Щоб вставити однаковий фрагмент тексту в різні місця документа, для цього потрібно спочатку його виділити. Щоб виділити фрагмент, який потрібно скопіювати,треба:
Поставити курсор у місці, яке потрібно скопіювати, після цього натиснути правою кнопкою миші 2 рази, далі - натиснути кнопку Копіювати або сполучення клавіш ctrl+C. Потім установити курсор у те місце, куди потрібно скопіювати фрагмент, і натиснути правою кнопкою миші «Вставити». Для переміщення частини тексту після виділення, натискаємо кнопку Вирізати, а потім діємо аналогічно до попередньої операції. Для виконання цих операцій можна скористатися і сполученням клавіш:
а) Повторення правил безпечної роботи за комп’ютером.
- Зараз ми будемо працювати за комп’ютером. Про що варто пам’ятати? (Про правила безпечної роботи та правила поведінки в комп'ютерному класі)
- Які ви знаєте правила безпечної роботи та правила поведінки в комп'ютерному класі?
б) Інструктаж учителя щодо роботи з комп’ютерною програмою.
- Запустіть на виконання текстовий редактор Word.
- У кожного на парті є інструкція до виконання практичного завдання.
в) Робота з комп’ютерною програмою.
Текст для виконання практичного завдання
Завдання:
А) виділити перше речення (клацнути 2 рази мишкою)
Б) скопіювати (затиснути кнопки ctrl + С)
В) вставити речення (затиснути кнопки ctrl + V)
* Додаткове завдання
1. Змінити шрифт на Cambria, розмір 12
Релаксація (зняття зорової втоми).
Офтальмологічна пауза
Раз, два, три! Очі догори!
На чотири, п’ять і шість
треба міцно їх стулить.
Знову очі догори, рахуємо: раз, два, три!
V. Підсумок уроку