Урок "Корисні і некорисні продукти"

Про матеріал
Матеріал уроку дає уявлення про те, які продукти найбільш корисні і необхідні для нашого здоров’я, які потрібні людям кожного дня, вчить дітей вибирати самі корисні продукти, виховуваує дбайливе ставлення до свого здоров’я.
Перегляд файлу

Тема. Корисні і некорисні продукти.

Мета. Дати уявлення про те, які продукти найбільш корисні і необхідні для

нашого здоровя, які потрібні людям кожного дня, вчити дітей вибирати самі корисні продукти, виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я.

Обладнання. Ілюстрації із зображенням окремих продуктів, упаковки з

 продуктами.

    Хід уроку.

І. Організаційний момент.

 Дзвоник всім нам дав наказ:

 До роботи! Швидше в клас!

 Будемо уважні та старанні всі,

 Сядемо рівненько на місця свої!

ІІ. Оголошення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності.

 1. Вступне слово вчителя.

Учитель. Шановні діти! Запрошую вас на урок здоров’я. Чому саме на такий урок?! Ви – майбутнє покоління нашої держави, вам зміцнювати і  розбудовувати  її, а це під силу витривалій і здоровій людині, яка здатна повноцінно працювати, примножувати багатства своєї країни. Згадаємо прислів’я  «Цвях у гнилу дошку не заб’єш».

Бути здоровим – це ваш громадянський обов’язок. Це успішна кар’єра в майбутньому.

У всі часи люди особливу увагу звертали на своє здоров'я, піклувалися про нього, винаходили все нові й нові ліки від хвороб і способи зміцнити свій організм і залишатися бадьорими на довгі роки. Сьогодні не є секретом, що зовнішній вигляд людини, її поведінка і самопочуття залежить від стану її здоров’я, а також від піклування про нього.  Отже, ще раз про здоровий спосіб життя.

1.  Мозковий штурм

Я  ставлю запитання, а вам треба дати відповіді.

Діти по черзі відповідають, вихователь корегує відповіді і вивішує на магнітній дошці попередньо підготовлені  аркуші  з надрукованими відповідями.

Зоровий спосіб життя – це   

  • дотримання режиму;
  • заняття спортом;
  • дотримання правил особистої гігієни;
  • загартування;
  • правильне харчування;
  • Ні! Шкідливим звичкам.

Міцне здоров’я  багато в чому залежить від правильного харчування.

Сьогодні на уроці  ми поговоримо про правильне харчування, зокрема  про продукти харчування. Тема «Продукти харчування – наші друзі і вороги».

ІІІ. Опрацювання нового матеріалу.

 1. Проблемна ситуація

 - Діти, сьогодні зранку я отримала СМС повідомлення від всім вам знайомого Карлсона, в якому він говорить, що в цей час він лежить у лікарні, тому що у нього різко погіршилось здоровя, болить голова, шлунок, в очах зірочки, все тіло мляве. Лікар пояснив йому, що все це сталося від неправильного харчування. Але ж він каже, що склав собі дуже гарне меню на обід6 торт з лимонадом, сухарики, варення, консервовані ананаси і пепсікола. Це його улюблена їжа. Він сподівається, що так харчуючись, він скоро одужає.

– Діти, чи правильне меню склав Карлсон?

– Давайте ми з вами допоможемо Карлсонові з підбором правильних продуктів, але для цього ми спочатку все про них дізнаємося.

    2.  Мотивація.

-         Народна мудрість застерігає: «Щоб не трапилось біди, обережним будь завжди!» Це і буде девізом нашого уроку.

Зміст цієї мудрості давайте спробуємо розкрити у процесі роботи на уроці.

  3.   Бесіда про продукти харчування.

 -  Для чого нам треба їсти?

Нам усім потрібно їсти,

Щоб і встати, щоб і сісти.

Щоб стрибати, розважатись,

Щоб пісні співать і гратись,

Щоб рости і розвиватись.

Щоб при цьому не хворіти,

Харчуватись треба вміти!

-   З чого складається їжа?

-    Яку їжу ви вживаєте?

-     Що любите їсти найбільше?

- Нам потрібно вживати їжу для того, щоб жити. Але при цьому ми повинні памятати дві умови: наше харчування повинно бути помірним і різноманітним.

Всі продукти харчування, які люди вживають  умовно поділяються  на пять груп – на пять кольорів здоровя.

 Ось чому сьогодні діти класу поділені на пять груп, які сидять за столами, на кожному з яких є прапорець певного кольору. Ось зараз учні і розкажуть нам про продукти, які належать до певного кольору і про їхню користь для організму людини.

4. Презентація «жовтого» столу.

Учень. Макаронні вироби і вироби з борошна, крупи та блюда з них – це  продукти жовтого кольору здоров’я.

- Діти,  а які  речовини знаходяться в цих продуктах?

Учень. В хлібі, крупах і макаронних виробах знаходяться вуглеводи, які дають людині енергію.

Знають дорослі і дітвора –

Хліб – усьому голова!

Звіт шукачів цікавого.

Хлібу не менше 15 тисяч років і винайшли його єгиптяни. Хліб – дуже корисний продукт. Недарма його завжди українці ставили у центр столу і вважали головним блюдом. До речі, улюблені нами торти і тістечка – найближчі родичі хліба, оскільки до їх складу входить також борошно.

5. Робота в групах. Складання прислівїв про хліб

 Без печі холодно – без хлібу голодно.

 Їжа несмачна, коли хліба нема.

 Доки є хліб і вода, тоді все не біда.

 Нема хліба, нема і обіду.

 Хліб – усьому голова.

6. Презентація «зеленого» столу.

Учень. Овочі, ягоди і фрукти – це зеленого кольору  продукти.

Більшість вітамінів не утворюються в організмі людини, а надходять тільки з їжею. А їх дуже багато у фруктах , овочах та ягодах. Ось чому ці продукти повинні бути в нашому раціоні кожного дня.

Діти, а які вітаміни надходять в наш організм разом фруктами і овочами?

-  Яблуко, виноград, капуста,  полуниця, плоди шипшини вміщують вітамін С, який зміцнює імунітет, захищає нас від інфекцій.

- Морква вміщує вітамін А, який необхідний для покращення зору.

- Вживання часнику знижує ризик виникнення раку шлунку та кишковика, покращує роботу травлення та захищає від ризику судинних захворювань.

 - А ось відгадайте загадку про овоч.

Ціле літечко старалась –

Одягалась, одягалась,

А як осінь підійшла,

Нам весь одяг віддала.

Ми його пошинкували

          І у діжечку сховали.

 

- Що ж це за овоч такий?

 

Звіт шукачів цікавого

Здавна в Україні квасили капусту. У квашеному вигляді капуста не тільки зберігається, але в ній залишається багато вітамінів. Видатний англійський мореплавець Джеймс Кук віз із собою на кораблі 60 діжок квашеної капусти. Саме завдяки їй, Кук і вся його команда були здорові і витримали всі … на своєму шляху. А допомогли їм  в цьому вітаміни А, С, Д, В, які містяться у квашеній капусті.

- Який висновок ми можемо зробити, прослухавши цю інформацію?

Щоб були ми всі здорові,

Треба їсти дари городні і садові!

7. Презентація голубого столу.

 Ми презентуємо вам молоко,

  Всім для здоров’я потрібне воно.

 Вживайте ще йогурт, сметану і сир.

 У вашому організмі буде злагода і мир.

Молоко дає людині силу, красу, здоров’я, тому що в ньому є вітаміни і різні мікроелементи. Із молока виготовляють продукти не менш корисні, ніж молоко.

Гра «Відгадай за підказкою»

Його намазують на хліб і додають до каші… (вершкове масло).

Схожий на кефір і в нього додають шматочки фруктів…(йогурт).

Він прославляє наше місто за кордоном…(твердий сир).

Ним начиняють українські вареники… (мякий сир).

Її їдять з окрошкою, нею змащують салати…(сметана).

8. Презентація «оранжевого» столу.

 - Спритна господиня готує пироги з м’ясом і рабою, холодні закуски, курку, або індичку зі хрусткою скоринкою, буженину, рибу білу, червону, ікру осетрову. Все це – продукти оранжевого кольору здоров’я.

 М’ясо – багате джерело повноцінних білків, воно містить вітаміни групи В, калій, фосфор, натрій, залізо. Справжньою кладовою  є печінка, в якій міститься не тільки вітамін В, але і вітамін А. Мясо обовязково повинно бути в раціоні дітей.

Учитель. Діти, а в якому вигляді м’ясо і риба зберігають найбільшу кількість вітамінів і поживних речовин? (У обробленому на пару чи вареному).

8. Презентація «червоного» столу.

- Всім потрібна різноманітна їжа – це залог  того, що організм отримає всі необхідні речовини. Іноді, під час свят, можна дозволити собі зїсти трошки торту або солодощів, але і вони повинні бути вироблені із натуральних продуктів.

 Учитель. Продути, в яких є штучні барвники, смакові добавки, консерванти приносять нашому організму тільки шкоду.

 У картоплі фрі і чіпсах вчені знайшли цілий ряд речовин, які використовують при виготовлені різноманітних пластмас і фарб.

 Доведено, що ці речовини токсично діють на нервову систему тварин і людей.

Чіпси для ледаря – блюдо ідеальне.

В них консервантів багато – і все ненатуральне!

Ти чіпсами не куштуйся, а свіже приготовленим годуйся!

Дослід з  чіпсами  1:

Опис досліду: на серветку викласти чіпси, притиснути. На серветці залишаються масні плями.

Висновок: При смаженні  часточки їжі горять і утворюють дуже шкідливі речовини. В них багато жиру, який дає підвищене навантаження на систему травлення.

Вчитель: В результаті вживання чіпсів зникає відчуття голоду і можна  пропустити обід, який є корисним. Поки організм зайнятий перетравлюванням чіпсів, він витрачає багато енергії. Цю енергію він забирає у мозку, що призводить до пасивності, знижує активність розумової праці.

 

 

Дослід  2:

Опис досліду: у  склянку з прозорою водою  покласти чіпси, вода стає брудною.

Висновок: Це говорить про наявність барвників, які спричиняють розлади в шлунку, печінці, а це в свою чергу впливає на всі інші органи.

Дослід з солодкими газованими  напоями.

Опис досліду: в пластикову склянку покласти картонну «лінійку» з ватним тампоном. Крізь ватний тампон пролити газований солодкий напій. Тампон стає такого кольору  як напій (червоного, зеленого).

Вчитель. Який зробимо висновок? Це  хімічний барвник, який  є причиною різних хвороб людини (нудота, біль у животі, алергія тощо). Найчастіше у таких напоях використовують барвник «жовтий - 5», який може викликати  алергічні захворювання – від риніту до бронхіальної астми.

До того ж,  у такі напої  додають кислоту, ароматизатор, вуглекислий газ, що теж шкодять здоровю. Це можна визначити за смаком.

Дослід із солодкою газованою водою «Кока-кола»

Опис досліду: В пляшку з солодкою газованою водою «Кока-кола» кладу цукерку «Ментос». В результаті взаємодії цукерки і напою спостерігається  «виверження вулкана».

Вчитель. Такий процес проходить у вашому шлунку. Вплив газованих напоїв на організм людини вивчав у 1999 р. професор з Великобританії, який дійшов висновку: ряд проблем (наприклад, хвороба Паркінсона, цироз печінки) може виникнути через уживання звичайнісінької газованої води. Крім того, газовані води тільки надають відчуття  втамування спраги, а насправді вони забирають цінну воду з організму, руйнують внутрішні органи.

Від цієї Кока-коли

Шлунок буде тільки повний,

Але користі не грами.

Її зробили тільки для реклами.

- Ось ми дізналися про різні групи продуктів за кольорами здоровя Тепер ми чітко знаємо, які продукти приносять користь нашому організму, а які шкодять.

10. Складання  меню для правильного харчування  Карлсона.

 Робота в групах

1 група – підібрати блюда для сніданку.

2 група – для обіду

3 група – для полуденка

4 група – для вечері

5 група – виберуть раціональну відповідь:

 1. якщо мені треба вибрати шоколад чи яблуко, то я виберу…, тому що…

 2. Якщо мені треба вибрати тістечко чи виноград, то я виберу… тому що …

 3. Якщо мені треба вибрати майонез чи сметану, то я виберу … тому що… .

ІV. Закріплення і узагальнення знань учнів.

  1. Робота в зошиті.

  Виконання завдань 1 – 5 групами.

V. Підсумок уроку.

Учитель. Підведемо підсумки.

Здоров’я – найдорогоцінніший скарб, який дуже легко можна втратити, якщо неправильно харчуватися. Бережіть його, зміцнюйте і  примножуйте. І пам’ятайте – від вас залежить, чи зумієте ви зберегти його на довгі роки.

 

 

doc
До підручника
Основи здоров’я 3 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В.С., Страшко С. В.)
Додано
4 лютого 2020
Переглядів
1548
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку