Урок "Країни Північної та Латинської Америки"

Про матеріал

Методична картка відкритого заняття з дисципліни "Географія" на тему "Країни Північної та Латинської Америки". Тип заняття: узагальнення та систематизація знань. Форма проведення: заняття-мандрівка.

Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки україни

Черкаський комерційний технікум

 

 

 

РОЗГЛЯНУТО І ЗАТВЕРДЖЕНО                                                                          

на засіданні циклової комісії                                                        

спеціальних дисциплін

туристичного спрямування                                     

Протокол № 5 від  01.11.2018 р.                                              

Голова циклової комісії   

_____________ О.Л.Тищенко

                                   

 

 

 

 

 

 

Методична карта

відкритого заняття

з нормативної навчальної

дисципліни Географія

за спеціальністю 181 Харчові технології

група ХТ-5-09-17

денне відділення

 

 

Тема: «Країни Північної та Латинської Америки»

 

 

 

 

 

                                                                                              Викладач: Тищенко О.Л.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2018-2019 н.р.

Тема: Країни Північної та Латинської Америки.

 

Тип заняття: узагальнення та систематизація знань.

Форма проведення: заняття-мандрівка.

Актуальність теми: полягає у необхідності вивчення особливостей розвитку регіону з величезним природно-ресурсним потенціалом, але істотними відмінностями у природних умовах, що зумовлює неоднакову спеціалізацію господарств цих важливих субрегіонів світу.   

 

  1.    Мета заняття:

 

  1.   Навчальна:
  • узагальнити та систематизувати знання студентів про країни Америки;
  • удосконалювати вміння студентів характеризувати особливості соціально-економічного розвитку країн регіону;
  • поглибити та закріпити практичні навички студентів працювати з картографічним матеріалом;
  • спонукати студентів до висловлювання власних думок;
  • активізувати роботу на занятті за допомогою групової діяльності.

 

  1.   Виховна:
  • виховувати інтерес до дисципліни, любов і бережливе ставлення до природи, захоплення її красою та досконалістю;
  • сприяти усвідомленню того, що тільки в гармонії з природою людина може  бути  щасливою, жити за законами краси;
  • прищеплювати бажання цікавитися традиціями, звичаями, історією, культурою та  побутом народів Америки;
  • сприяти прагненню студентів до розширення свого кругозору.

 

 1.3.  Розвиваюча:

  • сприяти розвитку логічного мислення, навичок публічного мовлення, уміння самостійно проводити навчальну, інформаційну, пошукову роботу, приймати та аналізувати рішення;
  • розвивати пізнавальний інтерес і географічне мислення, вміння працювати з картами;
  • сприяти розвитку уваги, пам’яті, образного та логічного мислення;
  • розвивати навички співпраці; 
  • стимулювати у студентів бажання самостійно здобувати, опрацьовувати і використовувати навчальну інформацію.

 

  1.    Методи проведення:

 

  1.   За джерелами передачі та сприйняття навчальної інформації:
  • словесні;
  • комунікативні;
  • наочно – демонстраційні.
    1.   За методами активізації навчальної діяльності студентів:
  • проблемно-мотиваційні;
  • творчо-осмислювальні;
  • дослідницько-пошукові.
    1.   За методами управління навчальною роботою студентів:
  • навчальна робота під керівництвом викладача
  • групова робота;
  • самостійна робота.
    1.   Методи контролю та самоконтролю:
  • поточний контроль шляхом виставлення балів за усні відповіді та виконання письмових завдань.
    1.   Методи стимулювання навчальної діяльності:
  • створення ситуації зацікавленості, поглиблення знань, навичок, умінь з навчальної дисципліни та етичного й індивідуально-психологічного сприйняття навчального матеріалу;
  • використання методів і прийомів активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів та їхнього творчого потенціалу.

 

  1.   Інтеграція між навчальними дисциплінами:

 

  1.   Дисципліни, що забезпечують вивчення даної нормативної навчальної дисципліни:
  • Всесвітня історія. Тема 6. Період стабілізації в Європі та Північній Америці (1924-1929 роки). Тема 11. Американський континент: США, Канада та Латинська Америка (1954 роки – початок ХХ ст.).

 

  1.   Дисципліни, вивчення яких забезпечує дана нормативна навчальна дисципліна:
  • Зарубіжна література. Тема 6. З літератури США. Традиції і новаторські зрушення в літературі ІІ половини ХІХ століття. Волт Вітмен. Збірка «Листя трави». Тема 26. З латиноамериканської літератури. Габріель Гарсіа Маркес «Стариган з крилами».
  • Основи екології – всі теми.
  • Іноземна мова. Тема 19. Міжнародне співробітництво.
  • Економічна теорія. Тема 9. Міжнародна економіка та її роль у зростанні добробуту людської спільноти світу.
  • Кухня народів світу. Тема 9. Кухня країн Америки.
  • Організація обслуговування та сервісу в закладах ресторанного господарства. Тема 25. Організація обслуговування іноземних туристів.

 

  1.    Матеріально-технічне забезпечення:

 

  1.        Роздатковий матеріал:
  • атласи «Економічна і соціальна географія світу»;
  • посібник «Соціально-економічна географія світу» у визначеннях, таблицях, схемах;
  • контурні карти;
  • індивідуальні картки з завданнями;
  • кросворди.

 

  1.        Технічні засоби навчання:
  • мультимедійний проектор;
  • ноутбук.

 

  1.   Види самостійної роботи студентів:
  • робота з картами атласу;
  • оформлення контурної карти;
  • вправа «знайди зайве» і «знайди пару»;
  • заповнення інформаційного грона;
  • розгадування кросворду.

 

                                                          Література

Базова:

  1. Кобернік С. Г. Географія : підручн. для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл. / С. Г. Кобернік, Р. Р. Коваленко. – Харків : Оберіг, 2015. –  с. 252-278.
  2. Пестушко В. Ю. Географія / В. Ю. Пестушко, Г. Ш. Уваров. – Київ : Генеза, 2014. – с. 210-242.
  3. Ющук І. П. Великий довідник школяра з тестовими завданнями / І. П. Ющук, В. М. Коваленко. – К. : Махаон-Україна, 2014. – 365 с.

 

Допоміжна:

  1. Лекції № 11-12 в електронному варіанті на тему: «Країни Північної та Латинської Америки».
  2. Скляренко В. Країни світу / В. Скляренко. – К. : Фоліо, 2015. – 225 с.

 

Інформаційні ресурси:

  1. Географіка [Електронний ресурс] : Географічний портал / Цікавинки. – Режим доступу : http://geografica.net.ua/publ/cikavinki/21 (дата звернення : 28.08.2018).
  2. Географ [Електронний ресурс] : Географія. Мислення, що змінює світ. – Режим доступу : http://www.geograf.com.ua/ (дата звернення : 28.08.2018).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План і організаційна структура практичного заняття

 

  1.     Підготовчий етап:
    1.   Організація студентів групи:
  • перевірка присутніх, виявлення причин відсутності на занятті;
  • перевірка готовності аудиторії до заняття, студентів до роботи.
    1.   Визначення теми, навчальної мети та порядку проведення заняття.

1.3.  Мотиваційний етап:

  • звязок з попереднім матеріалом;
  • мотивація актуальності теми, що вивчається.

 1.4. Актуалізація опорних знань студентів з теми: 

1. Гра «Асоціативна павутинка».

2. Охарактеризувати особливості структури населення країн Америки:

    2.1. Яка кількість населення?

    2.2. Які особливості національної структури населення?

    2.3. Які особливості релігійного складу?

 3. Метод «Мозковий штурм». Проаналізуйте інформаційне гроно «Економічний розвиток країн Латинської Америки».

 

2.   Основний етап

  1.   Постановка загальної проблеми заняття:

Вплив вигідного економіко-географічного положення на досягнення високих економічних результатів країн Північної та Латинської Америки.

 

2.2.  Проведення заняття-мандрівки за планом:

  2.2.1.  Зупинка 1. «Пошукова». Прийом «Експрес-тест».

  2.2.2. Зупинка 2. «Картографічна»: 1. Метод «Мікрофон»«Столиці країн Америки» 2. Картографічний практикум «Темна конячка».

 2.2.3. Зупинка 3. «Логічна»: 1. Вправа «Знайди пару». 2. Вправа «Логічні ланцюжки – знайди зайве».   

2.2.4. Зупинка 4. «Аналітична». Заповнити інформаційне гроно «Загальна характеристика Канади і Бразилії».

2.2.5.   Зупинка 5. «Загадкова»: 1. Вправа «Заморочки з бочки». 2. Розгадування кросворду.  3.  Вправа «Творча лабораторія».

 

  1.     Підсумковий етап:
    1.   Вікторина «Країни Америки».
    2.   Формулювання загального висновку з проблеми.
    3.   Відповіді на можливі запитання студентів.
    4.   Оцінювання роботи студентів на занятті.

 

4. Домашнє завдання:

1.  Скласти візитну картку країни в регіоні, яку ви хотіли б відвідати.

2. Підготувати доповідь тему: «Українська діаспора в країнах Північної та Латинської Америки».

 

    Викладач                                                                     О.Л. Тищенко

1

 

doc
До підручника
Соціально-економічна географія світу. (рівень стандарту, академічний рівень ) 10 клас (за редакцією Яценка Б. П.)
Додано
8 січня 2019
Переглядів
1068
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку