Міністерство освіти і науки україни
Черкаський комерційний технікум
РОЗГЛЯНУТО І ЗАТВЕРДЖЕНО
на засіданні циклової комісії
спеціальних дисциплін
туристичного спрямування
Протокол № 5 від 01.11.2018 р.
Голова циклової комісії
_____________ О.Л.Тищенко
Методична карта
відкритого заняття
з нормативної навчальної
дисципліни “Географія”
за спеціальністю 181 Харчові технології
група ХТ-5-09-17
денне відділення
Тема: «Країни Північної та Латинської Америки»
Викладач: Тищенко О.Л.
2018-2019 н.р.
Тема: Країни Північної та Латинської Америки.
Тип заняття: узагальнення та систематизація знань.
Форма проведення: заняття-мандрівка.
Актуальність теми: полягає у необхідності вивчення особливостей розвитку регіону з величезним природно-ресурсним потенціалом, але істотними відмінностями у природних умовах, що зумовлює неоднакову спеціалізацію господарств цих важливих субрегіонів світу.
-
Мета заняття:
-
Навчальна:
-
узагальнити та систематизувати знання студентів про країни Америки;
-
удосконалювати вміння студентів характеризувати особливості соціально-економічного розвитку країн регіону;
-
поглибити та закріпити практичні навички студентів працювати з картографічним матеріалом;
-
спонукати студентів до висловлювання власних думок;
-
активізувати роботу на занятті за допомогою групової діяльності.
-
Виховна:
-
виховувати інтерес до дисципліни, любов і бережливе ставлення до природи, захоплення її красою та досконалістю;
-
сприяти усвідомленню того, що тільки в гармонії з природою людина може бути щасливою, жити за законами краси;
-
прищеплювати бажання цікавитися традиціями, звичаями, історією, культурою та побутом народів Америки;
-
сприяти прагненню студентів до розширення свого кругозору.
1.3. Розвиваюча:
-
сприяти розвитку логічного мислення, навичок публічного мовлення, уміння самостійно проводити навчальну, інформаційну, пошукову роботу, приймати та аналізувати рішення;
-
розвивати пізнавальний інтерес і географічне мислення, вміння працювати з картами;
-
сприяти розвитку уваги, пам’яті, образного та логічного мислення;
-
розвивати навички співпраці;
-
стимулювати у студентів бажання самостійно здобувати, опрацьовувати і використовувати навчальну інформацію.
-
Методи проведення:
-
За джерелами передачі та сприйняття навчальної інформації:
-
словесні;
-
комунікативні;
-
наочно – демонстраційні.
-
За методами активізації навчальної діяльності студентів:
-
проблемно-мотиваційні;
-
творчо-осмислювальні;
-
дослідницько-пошукові.
-
За методами управління навчальною роботою студентів:
-
навчальна робота під керівництвом викладача
-
групова робота;
-
самостійна робота.
-
Методи контролю та самоконтролю:
-
поточний контроль шляхом виставлення балів за усні відповіді та виконання письмових завдань.
-
Методи стимулювання навчальної діяльності:
-
створення ситуації зацікавленості, поглиблення знань, навичок, умінь з навчальної дисципліни та етичного й індивідуально-психологічного сприйняття навчального матеріалу;
-
використання методів і прийомів активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів та їхнього творчого потенціалу.
-
Інтеграція між навчальними дисциплінами:
-
Дисципліни, що забезпечують вивчення даної нормативної навчальної дисципліни:
-
Всесвітня історія. Тема 6. Період стабілізації в Європі та Північній Америці (1924-1929 роки). Тема 11. Американський континент: США, Канада та Латинська Америка (1954 роки – початок ХХ ст.).
-
Дисципліни, вивчення яких забезпечує дана нормативна навчальна дисципліна:
-
Зарубіжна література. Тема 6. З літератури США. Традиції і новаторські зрушення в літературі ІІ половини ХІХ століття. Волт Вітмен. Збірка «Листя трави». Тема 26. З латиноамериканської літератури. Габріель Гарсіа Маркес «Стариган з крилами».
-
Основи екології – всі теми.
-
Іноземна мова. Тема 19. Міжнародне співробітництво.
-
Економічна теорія. Тема 9. Міжнародна економіка та її роль у зростанні добробуту людської спільноти світу.
-
Кухня народів світу. Тема 9. Кухня країн Америки.
-
Організація обслуговування та сервісу в закладах ресторанного господарства. Тема 25. Організація обслуговування іноземних туристів.
-
Матеріально-технічне забезпечення:
-
Роздатковий матеріал:
-
атласи «Економічна і соціальна географія світу»;
-
посібник «Соціально-економічна географія світу» у визначеннях, таблицях, схемах;
-
контурні карти;
-
індивідуальні картки з завданнями;
-
кросворди.
-
Технічні засоби навчання:
-
мультимедійний проектор;
-
ноутбук.
-
Види самостійної роботи студентів:
-
робота з картами атласу;
-
оформлення контурної карти;
-
вправа «знайди зайве» і «знайди пару»;
-
заповнення інформаційного грона;
-
розгадування кросворду.
Література
Базова:
-
Кобернік С. Г. Географія : підручн. для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл. / С. Г. Кобернік, Р. Р. Коваленко. – Харків : Оберіг, 2015. – с. 252-278.
-
Пестушко В. Ю. Географія / В. Ю. Пестушко, Г. Ш. Уваров. – Київ : Генеза, 2014. – с. 210-242.
-
Ющук І. П. Великий довідник школяра з тестовими завданнями / І. П. Ющук, В. М. Коваленко. – К. : Махаон-Україна, 2014. – 365 с.
Допоміжна:
-
Лекції № 11-12 в електронному варіанті на тему: «Країни Північної та Латинської Америки».
-
Скляренко В. Країни світу / В. Скляренко. – К. : Фоліо, 2015. – 225 с.
Інформаційні ресурси:
-
Географіка [Електронний ресурс] : Географічний портал / Цікавинки. – Режим доступу : http://geografica.net.ua/publ/cikavinki/21 (дата звернення : 28.08.2018).
-
Географ [Електронний ресурс] : Географія. Мислення, що змінює світ. – Режим доступу : http://www.geograf.com.ua/ (дата звернення : 28.08.2018).
План і організаційна структура практичного заняття
-
Підготовчий етап:
-
Організація студентів групи:
-
перевірка присутніх, виявлення причин відсутності на занятті;
-
перевірка готовності аудиторії до заняття, студентів до роботи.
-
Визначення теми, навчальної мети та порядку проведення заняття.
1.3. Мотиваційний етап:
-
зв’язок з попереднім матеріалом;
-
мотивація актуальності теми, що вивчається.
1.4. Актуалізація опорних знань студентів з теми:
1. Гра «Асоціативна павутинка».
2. Охарактеризувати особливості структури населення країн Америки:
2.1. Яка кількість населення?
2.2. Які особливості національної структури населення?
2.3. Які особливості релігійного складу?
3. Метод «Мозковий штурм». Проаналізуйте інформаційне гроно «Економічний розвиток країн Латинської Америки».
2. Основний етап
-
Постановка загальної проблеми заняття:
Вплив вигідного економіко-географічного положення на досягнення високих економічних результатів країн Північної та Латинської Америки.
2.2. Проведення заняття-мандрівки за планом:
2.2.1. Зупинка 1. «Пошукова». Прийом «Експрес-тест».
2.2.2. Зупинка 2. «Картографічна»: 1. Метод «Мікрофон» – «Столиці країн Америки» 2. Картографічний практикум «Темна конячка».
2.2.3. Зупинка 3. «Логічна»: 1. Вправа «Знайди пару». 2. Вправа «Логічні ланцюжки – знайди зайве».
2.2.4. Зупинка 4. «Аналітична». Заповнити інформаційне гроно «Загальна характеристика Канади і Бразилії».
2.2.5. Зупинка 5. «Загадкова»: 1. Вправа «Заморочки з бочки». 2. Розгадування кросворду. 3. Вправа «Творча лабораторія».
-
Підсумковий етап:
-
Вікторина «Країни Америки».
-
Формулювання загального висновку з проблеми.
-
Відповіді на можливі запитання студентів.
-
Оцінювання роботи студентів на занятті.
4. Домашнє завдання:
1. Скласти візитну картку країни в регіоні, яку ви хотіли б відвідати.
2. Підготувати доповідь тему: «Українська діаспора в країнах Північної та Латинської Америки».
Викладач О.Л. Тищенко