КВЕСТ
«БУДЬ ЗДОРОВИЙ!»
для учнів 5-9 класів
Мета: узагальнити знання учнів про здоров'я, формувати бажання вести здоровий спосіб життя; поглибити знання учнів про шкідливі звички та їх вплив на здоров'я, виховувати почуття відповідальності за власне здоров’я та розуміння важливості здорового способу життя.
Завдання: відвідавши 5 станцій, виконати завдання на кожній з них, і отримати максимальну кількість балів. Команди рухаються від станції до станції за маршрутним листком-путівником, котрий потрібно відшукати на місцевості за записками, які заздалегідь заховані на території школи. Для переходу на наступну станцію учасникам необхідно пройти завдання-випробування і завдання-перепустку. Перемагає та команда, яка першою справиться із усіма завданнями та набере найбільше балів.
СТАНЦІЯ 1 «Здоров’я – найдорожчий скарб»
Максимальна кількість балів: 10
Завдання: встановіть відповідність між прислів'ями і приказками про здоров'я.
Веселий сміх – …а здоров'я змолоду.
Доки здоров'я служить, …половину здоров'я.
Бережи одежу знова, …то людина не тужить.
Вартість здоров'я знає лише той, …це здоров'я.
Весела думка – …хто його втратив.
Здоровий злидар …ніж усякі ліки.
Здоров'я за …а чоловіка – хвороба.
Здоров'я – …щасливіший від хворого багача.
Іржа залізо їсть, … гроші не купиш.
Сміх краще лікує, …найдорожчий скарб
Відповідь:
Веселий сміх - це здоров'я.
Доки здоров'я служить, то людина не тужить.
Бережи одежу знова, а здоров'я змолоду.
Вартість здоров'я знає лише той, хто його втратив.
Весела думка - половина здоров'я.
Здоровий злидар щасливіший від хворого багача.
Здоров'я за гроші не купиш.
Здоров'я - найдорожчий скарб.
Іржа залізо їсть, а чоловіка - хвороба.
Сміх краще лікує, ніж усі ліки.
Завдання-перешкода: Здоров’я людини залежить від таких чинників: навколишнє середовище, спадковість, медицина, спосіб життя. Визначте скільки відсотків припадає на кожен з них.
Навколишнє середовище - ……………..
Спадковість - ………………………………
Медицина - …………………………………
Спосіб життя - ……………………………..
Відповідь: приблизно 20-22% припадає на екологічні й соціальні чинники (навколишнє середовище), 20-22% - на спадковість і генетичні порушення, 8-10 % - на розвиток медицини і якість медичного обслуговування та охорони здоров'я, а близько 50%припадає на спосіб життя людини, на її ставлення до власного здоров'я
Завдання-перепустка: сфотографуйтеся усією командою біля лікарської рослини, що є на території школи (наприклад, калина, подорожник, ромашка, м̛ята і т. д.)
СТАНЦІЯ 2 «Правильне харчування»
Максимальна кількість балів: 15 (1 правильна відповідь – 1 бал)
Завдання: із запропонованих ілюстрацій оберіть продукти корисні для здоров'я людини (поясніть) та шкідливі для здоров'я людини (свою думку обгрунтуйте).
Завдання-перешкода: на кожну літеру слова «ЗДОРОВ̛Я» напишіть слова, пов̛язані із цим поняттям:
З - ……………………здоров̛я, здоровий спосіб життя, зубна щітка
Д - …………………..добробут, догляд за гігієною
О - ……………………..організм, овочі
Р - ………………………режим дня, ранкова гімнастика
О - …………………………оливки
В - …………………………вівсянка, вода
Я - ………………………….ягоди.
Завдання-перепустка: усією командою сфотографуйтесь біля шкільної їдальні, високо піднявши руки вгору.
Відповідь: Корисні продукти:
Шкідливі:
СТАНЦІЯ 3 «Складові здоров'я»
Максимальна кількість балів:5
Завдання: учням роздають елементи таблиці, з яких вони повинні скласти готову таблицю про складові здоров'я.
Завдання-перешкода: Британські вчені назвали 10 найбільш корисних продуктів для здоров'я людини. Серед цих продуктів:
апельсини, брокколі, авокадо, крес-салат, помідори, часник,
оливкове масло, вівсяна каша, ківі, чорний виноград.
Знайдіть серед них трійку найкорисніших .
Відповідь: помідори, вівсяна каша, ківі, чорний виноград, апельсини, брокколі, авокадо, крес-салат, часник, оливкове масло.
Завдання-перепустка: сфотографуйтеся усією командою у спортивному залі+ спортивний інвентар (скакалки, обручі, м'ячі)
СТАНЦІЯ 4 «Валеовіта»
Максимальна кількість балів:8
Завдання: дайте відповідь на питання.
Завдання-перешкода: Гра «Зрозумій мене»: капітанам показати невербально 2-3 терміни, пов’язані із здоровим способом життя, так, щоб команда відгадала (напр.: біг, футбол, чищення зубів, плавання і т. д.).
Завдання-перепустка: сфотографуйтеся із вчителем фізкультури.
СТАНЦІЯ 5 «Творча лабораторія здоров'я»
Максимальна кількість балів:10
Завдання: створити із запропонованих матеріалів агітплакат, що пропагує здоровий спосіб життя, презентувати роботу.
Обладнання: ватмани, кольорові олівці, фломастери, кольоровий папір, клей, вирізки з журналів, ножиці.
Оцінювання: враховується оригінальність, переконливість, аргументованість роботи.
Зображення, що можуть використовувати учні:
Завдання-перешкода: встановіть кому із відомих людей належать вислови:
Цицерон………………………………………………………………
Гейне ………………………………………………………………….
Ромен Роллан………………………………………………………….
Відповідь:
2. Витонченість і краса не можуть бути відокремлені від здоров'я.
Цицерон
3. Перший обов'язок того, хто хоче бути здоровим, - очистити навколо себе повітря.
Роллан
Завдання-перепустка: сфотографуйтеся біля найвищого дерева на території школи.