Мета: збагачувати знання дітей про Україну. Розвивати інтерес до рідного краю, культури і побуту українців. Сприяти розвитку логічного мислення, пізнавальних здібностей та інтересів, уваги, пам'яті. Вчити працювати в команді. Виховувати любов до своєї Батьківщини, бережне ставлення до навколишнього світу.
Умови гри: У грі бере участь дві команди. Під час квесту діти рухаються за мапою, на якій зазначено всі пункти, куди мають завітати учасники гри.
Перелік зупинок
1. «Літературна» (бібліотека)
2. «Пізнавальна» (комп’ютерний клас)
3. «Співоча» (студія шкільного радіо)
4. «Кулінарна» (їдальня)
5. «Творча» (куточок-відпочинку)
6. «Танцювальна» (шкільне подвір’я )
Пройшовши певний етап квесту, команда отримує частинку карти України і наклеює її на свою мапу. Так на кінець гри буде зібрано всю карту України. Окрім того, на кожній зупинці учні отримують картку з предметним малюнком. Зібравши їх в правильній послідовності, утвориться ребус у якому зашифровано слово-код до «скрині зі скарбами» (слово утвориться з перших букв зображень).
Місце проведення: приміщення школи.
Вчитель організовує гру, координує її проведення. На кожному етапі вчителеві допомагають помічники: бібліотекар, вчитель інформатики, радіоведучий, шкільний кухар, вихователь ГПД, мама одного з учнів(хореограф).
Перебіг заняття Дзвенить, дзвенить шкільний дзвінок Нас кличе до навчання. Ми поспішаєм на урок
І знову йдемо в світ пізнання.
Сидять за партами мої
Найкращі друзі в цілім світі,
Нас всіх єднають дні шкільні, Снагою нових мрій сповиті.
І знову дзвоник кличе нас – Спішімо, друзі, до навчання, Бо промайне так швидко час Й пора настане розставання.
Вчитель. Любі діти! Сьогодні вчетверте я вітаю вас у нашому класі з найбільшим шкільним святом - «Святом першого дзвоника». З одного боку мені сумно, бо цей навчальний рік буде прощальним для нас з вами. А з іншого боку це означає, що ви вже значно підросли, змужніли і за три роки багато чого навчилися. Тож посміхніться один одному і розпочнемо заняття.
За час навчання ми всі здружилися. Тому зараз утворимо «ланцюжок» дружби. Як це зробити? Перший учень виходить на середину класу і називає ім’я когось з однокласників. Названий учень стає біля нього і також називає чиєсь ім’я. Так продовжується, поки всі учні не стануть один біля одного і візьмуться за руки.
Учні виконують вправу.
Вчитель. Ланцюжок просто чудовий. Та для сьогоднішнього заняття мені доведеться його розділити навпіл. Але це не страшно, бо поруч залишається твій друг. Так в нас утворилися дві команди.
Команди займають місця за столами.
На сьогоднішньому уроці кожна група зможе довести, що вини справді команда. Бо ми розпочинаємо квест. Він присвячений дорогій Батьківщині і має назву «Діти єднають Україну».
Вчитель розказує правила гри, наголошує, що завдання зашифровано в QRкодах. Отже, команда повинна обрати відповідального за роботу з планшетом.
Тож розпочинаємо гру! Зараз ви виконаєте перше завдання і одержите карту маршруту. На столах є розмальовка-пазл. Розмалюйте її і правильно складіть.
Помічником вчителя є бібліотекар.
Завдання Картка
Розкодоване завдання: Складіть сенкан зі словом Україна.
Помічником вчителя є вчитель інформатики.
Завдання Картка
Розкодоване завдання: Перегляньте відео за посиланням у папці «4 клас» і дайте відповіді на питання тесту.
Завдання в папці «4 клас»:
Відео https://www.youtube.com/watch?v=79z80CWWXp4
Тест-презентація pptx
Помічником вчителя є радіоведучий.
Завдання Картка
Розкодоване завдання: Виконайте в ефірі пісню про Україну.
Помічником вчителя є кухар шкільної їдальні.
Завдання Картка
Розкодоване завдання: З наданого набору продуктів зібрати кошик з інгредієнтами для українського борщу.
На столі розміщено продукти: Крупа гречана, олія, столовий буряк, капуста, квасоля, картопля, сметана, мука, сало, помідори.
Помічником вчителя є вихователь ГПД.
Завдання Картка
Розкодоване завдання: Кожен учасник повинен з кольорового паперу вирізати свою долоньку і на кожному пальчику написати прикметник про Україну. З усіх долоньок створіть аплікацію квітки.
Помічником вчителя є мама одного з учнів (хореограф).
Завдання Картка
Розкодоване завдання: Під керівництвом хореографа вивчити і затанцювати кілька рухів «Гопака».
Єва Дукачі Нецки Іграшки Сопілка Тарілка Ь
Слово-код: ЄДНІСТЬ
Команда-переможець відкриває скриню і дістає дві скриньки з написами «І місце» і «ІІ місце». Учні беруть свій «скарб» зі скриньки з написом «І місце». Це жовті стрічки з написами «мир», «дружба», «здоров’я », «сім’я», «добробут».
Друга команда відкриває скриньку з написом «ІІ місце» і дістає «скарб» - сині стрічки з написами «голуб», «серце», «посмішка», «коло», «хліб».
Вчитель. Ось і підійшла до закінчення наша гра. Тож я хочу почути ваші враження.
Вправа «Рефлексивне коло».
Учні стають в коло, а вчитель задає питання, які хоче дослідити:
- Розкажіть про свій настрій на початку уроку і вкінці?
- Що нового ви дізналися?
- Як ви оцінюєте свою роботу?
Учні висловлюються по черзі.
Підсумкова бесіда. Ви гарно попрацювали і всі одержали заслужену нагороду. Чи такого скарбу ви очікували? (Відповіді учнів). Зачитайте слова на жовтих стрічках. (Діти зачитують). Чи згідні ви що мир, дружба, здоров’я, сім’я, достаток є для людини справжнім скарбом? (Відповіді учнів). А тепер зачитайте слова на синіх стрічках. (Діти зачитують). Що на вашу думку вони означають? (Відповіді учнів). Ви правильно міркуєте: голуб є символом миру, серце є символом дружби, посмішка - символ здоров’я, коло – символ сім’ї, а хліб – символ достатку. Отже, кожен з нас одержав часточку того неоціненного скарбу, який ми добували спільно. Бо в єдності наша сила, і тільки разом можна здійснити нездійсненне. Тому єднаймося в класі, в селі, в державі заради великої мети – квітучої Батьківщини.
Звучить пісня сл. М. Трача, муз. М.Мозгового «На щастя, на долю». https://www.youtube.com/watch?v=yua54Zmhe00
Діти обох команд об’єднуються в пари по принципу слово-символ і всі роблять спільне фото на згадку.
https://www.google.com/search?q=35d1a85720373cef89cf919a51bc3d20&tbm=isch&source=iu&i ctx=1&fir=Jwdx9aMDksRmNM%253A%252CdvU-EW6XOe4enM%252C_&vet=1&usg=
https://www.google.com/search?q=220315_html_439969a1&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=bB VbKCuX0DPNmM%253A%252CwmwSCL0RSfoljM%252C_&vet=1&usg=AI4_-kTb9a0lI8Z
https://www.google.com/search?q=fon-dlya-prezentacii-po-geografii-
5&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=MGS9dtIIhkvYUM%253A%252CebZQ5lbGsa_POM%252C _&vet=1&usg=AI4_-k
https://www.google.com/search?q=дівчинка&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjFq_ 2ikfjjAhUQiIsKHfIhDWEQ_AUIESgB#imgdii=ZAg2Ln2-1ej7cM:&imgrc=JKD7RRMhPy_y6
https://www.google.com/search?tbm=isch&sa=1&ei=16FOXcgFpYaTvg_q1bCwCw&q=дукачі&o q=дукачі&gs_l=img.3..35i39j0j0i30j0i24l2.235648.253868..254984...0.0..0.111.584.5j2......0....1..g ws-wi
https://www.google.com/search?tbm=isch&sa=1&ei=2aJOXfO4DqWGk74P6tWwsAs&q=ночви&
oq=ночви&gs_l=img.3..0l2j0i24l8.87444.89336..89763...0.0..0.92.447.6......0....1..gws-wizimg.....0..35i3
https://www.google.com/search?tbm=isch&sa=1&ei=NqNOXdidGszI6QSoqLXYCA&q=іграшка+ народна&oq=іграшка+народна&gs_l=img.3..0i8i30.94423.100586..101658...0.0..0.274.1613.14j1 j1...
https://www.google.com/search?tbm=isch&sa=1&ei=nqNOXaLQDMiO6QTTqbu4AQ&q=сопілка &oq=сопілка&gs_l=img.3..0l4j0i30j0i5i30j0i24l4.102458.105731..106152...0.0..0.108.674.6j2......
https://www.google.com/search?tbm=isch&sa=1&ei=CqROXcqUJ5nTmwXM7JKoBA&q=лук&o
q=лук&gs_l=img.3..0l10.83650.85138..85690...0.0..0.117.330.2j2......0....1..gws-wizimg.....0..35i39j0i67.vj
https://www.google.com/search?q=розмальовка+Україна&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0 ahUKEwj-ncrQ-__jAhXN_CoKHR-9AYgQ_AUIESgB&biw=1440&bih=740#imgrc=A3nAZ