Сценарій уроку-квесту «У світі звичайних дробів»
Математичний квест для учнів 5х класів НУШ
Мета квесту: узагальнити знання учнів із теми «Звичайні дроби»; формувати цікавість до вивчення математики, навички командної гри; виховувати наполегливість у досягненні мети, почуття відповідальності та взаємоповаги.
Обладнання: маршрутні листи та карти команд, ілюстративний матеріал, картки із завданнями.
Місце проведення: приміщення школи.
Тривалість квесту: 1 год.
Правила квесту. У квесті беруть участь дві команди учнів 5 класу. Квест бажано проводити після вивчення теми «Звичайні дроби. Додавання і віднімання звичайних дробів»
Команди повинні попередньо обрати капітанів, придумати назву та девіз. У визначений час команди збираються на локації «Старт» (кабінет математики). Після вступного слова вчителя капітани команд за допомогою жеребкування обирають для своєї команди маршрутний лист, до якого вноситимуться бали за виконання завдань (1 бал за кожне правильно виконане завдання).
До участі у квесті можна залучити старшокласників, які виконують роль мудреців.
Локації слід прикрасити висловами відомих людей про математику.
Команда 1: «СТАРТ», станція «Логічна», станція «Алгоритмічна», станція « Практична», станція «Геометрична», станція « Теоретична», «ФІНІШ».
Команда 2: «СТАРТ», станція «Теоретична», станція «Геометрична», станція «Алгоритмічна», станція «Логічна», станція «Практична», «ФІНІШ».
Доброго дня, дорогі друзі! Я рада вас вітати на грі, присвяченій математиці. Ви бачите багато висловів про математику відомих письменників, учених, поетів. Не всі ви в майбутньому станете математиками, але математика потрібна і в науці, і в техніці, і в повсякденному житті.
Нехай ті учні, яким математика досі здавалася нудною та нецікавою, сьогодні переконаються, що вона весела та захоплива.
Сьогодні ви зможете показати не лише знання з математики, а й уміння міркувати, зіставляти, знаходити вихід зі складних ситуацій. Нехай під час змагання пануватимуть кмітливість, наполегливість, упевненість, довіра та повага одне до одного. Усі ці складові допоможуть вам здобути перемогу.
ІІ. Представлення команд
Команда №1 5 класу
«Дробові»
Наставник команди:
Капітан команди:
Склад команди:
Команда №2 5 класу
«Плюсики»
Наставник команди:
Капітан команди:
Склад команди:
(Капітани команд отримують карту маршруту команди. Гравці ознайомлюються з маршрутним листом.)
Учитель. Порядок проходження локацій у кожної команди свій. За назвами локацій та написами, що їх супроводжують, ви, гравці, повинні здогадатися, до якого кабінету в навчальному закладі вам потрібно рухатися.
Гра починається на локації «Старт» і складається з певних етапів.
Локація. Старт (кабінет математики)
(На маршрутних листах завчасно написано де знаходяться станції)
Питання є серйозні,
А є і жартівливі.
Тож будьте Ви уважні,
І будьте Ви кмітливі.
СТАНЦІЯ «ЛОГІЧНА»
М |
А |
Д |
Р |
І |
Б |
Ш |
Ш |
А |
У |
Н |
Д |
А |
Н |
Р |
І |
В |
Н |
Я |
Н |
Н |
Я |
Е |
О |
Т |
Р |
П |
Г |
П |
О |
Ю |
Ь |
З |
К |
П |
Р |
Е |
Б |
В |
И |
Р |
А |
З |
Й |
С |
Т |
Р |
І |
М |
І |
Ш |
А |
Н |
Е |
В |
Г |
Ь |
Б |
А |
В |
А |
Л |
У |
Ф |
В |
Ч |
И |
С |
Л |
О |
В |
Н |
Т |
Ь |
К |
Й |
Г |
О |
Ч |
Ш |
Д |
Т |
И |
Ю |
И |
Ш |
У |
Е |
Н |
И |
А |
Н |
Ь |
Ю |
Л |
Є |
К |
Е |
У |
П |
О |
Щ |
Й |
Ш |
Щ |
Б |
Ь |
К |
А |
А |
Е |
Н |
М |
Е |
Н |
Ш |
Е |
Н |
Н |
Е |
О |
Р |
П |
Р |
А |
В |
И |
Л |
Ь |
Н |
И |
Й |
Н |
А |
У |
К |
А |
Е |
Й |
А |
А |
Н |
Й |
Л |
Відповідь: Дріб, правильний, неправильний, звичайний, вираз, математика, ЧИСЛО, НАУКА, МІШАНЕ, БІЛЬШЕ, МЕНШЕ , ДОРІВНЮЄ, РІВНЯННЯ
СТАНЦІЯ «ТЕОРЕТИЧНА»
Відповідь:
СТАНЦІЯ «ГЕОМЕТРИЧНА»
Яку частину фігури зафарбовано?
Відповідь: 1. , 2. , 3. , 4. , 5. , 6. , 7. , 8. .
СТАНЦІЯ «Практична»
Відповідь: 1. Зайвий дріб , бо він неправильний, а всі інші правильні.
2. .
3. 1) , 2) , 3) , 4)
5), 6)
Після проходження усіх станцій, команди збираються на локації «Фініш»(кабінет математики). У кабінеті математики учитель оголошує результати та нагороджує команди!
Звичайні дроби
Крім нуля і натуральних
Є ще числа "незвичайні"!
Половина і третина,
Чверть години, півхлібини -
Все, що ділимо щоднини
На рівнесенькі частини
Записати маєм спробу,
Тут нам допоможуть дроби.
Одна друга, три десятих,
Дві четвертих і три п`ятих -
Трішки важко у навчанні,
Хоч назвали їх звичайні.
Запис дробів традиційний:
Двоє чисел натуральних
Риска дробу розділяє
І на щось нам натякає.
Що над рискою - чисельник,
А під рискою - знаменник!
І знаменник понад все
Любить взяти щось ціле
Його чесно розділити
На рівненькі часточки.
Скільки є таких частинок
Він підкаже залюбки.
А чисельник нам розкаже
Скільки взяли тих частин.
Якщо це одна десята,
То узятий лиш один.
Маршрутний лист.
Станції |
Зауваження |
Бали |
Станція «Логічна»
|
|
|
Станція «Алгоритмічна»
|
|
|
Станція «Практична»
|
|
|
Станція «Геометрична»
|
|
|
Станція «Теоретична»
|
|
|
Маршрутний лист.
Станції |
Зауваження |
Бали |
Станція «Теоретична»
|
|
|
Станція «Геометрична»
|
|
|
Станція «Алгоритмічна»
|
|
|
Станція «Логічна»
|
|
|
Станція «Практична»
|
|
|
Можна нагородити команди медальками або солодкими призами.
Приклади медалей: