Урок-квест. Дпоможемо зимуючим птахам

Про матеріал
Квест-заняття розроблено для виховання любові до тварин, птахів та бажання їх захищати від знищення.
Перегляд файлу

Будинок дитячої творчості

Новокаховської міської ради

 

 

 

 

 

Квест-заняття «Допоможемо зимуючим птахам»

 

 

 

                                                            Виконала: керівник гуртка

Будинку дитячої творчості

                               Новокаховської міської ради 

                                                             Випирайло Н.О.

 

 

   

 

м. Нова Каховка – 2019 р.

 

Тема:  Допоможемо зимуючим птахам

Мета:

Навчальна: : систематизувати знання про різноманітність зимуючих птахів;

Розвиваюча: розвивати уміння порівнювати, узагальнювати, логічно мислити, розвивати екологічне мислення, пізнавальний інтерес вихованців;;

Виховна: виховувати  любов до тварин, птахів та бажання їх захищати від знищення.

Тип заняття: квест-заняття

Обладнання: маршрутні листи, загадки, прикмети, прислів’я про птахів; пазли; малюнки різних видів птахів з продуктами для зимової підгодівлі, буклети.

 

Хід  заняття

І. Організаційна частина.

- Дорогі, діти! Шановні гості! Вітаємо вас на нашому квесті зимуючих птахів! Девіз нашого свята (всі діти хором):

Ми друзі і вірні, і щирі, Бо ми бережем повсякчас
Пташок, що літають у вирій
І тих, що зимують у нас!

-  Птахи...саме це слово пробуджує незбориму жагу здійнятися за хмари, відчути радість польоту, подивитися на землю з небес. Лебедина вірність,  орлиний зір, мудрість сови, стрімкість сокола, солов'їна мова — вислови, що яскраво свідчать про те, як нерозривно пов'язане життя людей із пернатими друзями. І справді, хіба можемо ми уявити весну без маленьких гостей нашого саду, літо – без сміливих польотів молодих серпокрильців попід хмарами, осінь – без журавлиних ключів, а зиму – без яскравих снігурів та омелюхів?

 - Кожен вид птахів – це невід'ємна частина природи, що відіграє свою, важливу, хоч іноді непомітну для людей роль. Кожна пташка, чи то степова царівна дрофа, чи малесенький мешканець лісів волове очко, однаково важлива для належного функціонування незліченної кількості процесів, що повсякчас відбуваються в довкіллі, і порушення яких загрожує в результаті всьому живому, в тому числі і людині.

- Природа не вимагає від людей значних подвигів – їй достатньо нашої щирої уваги і чуйності. Буває, досить крихти хліба, щоб врятувати пташинку і не дати обірватися нитці життя.

 

II. Мотивація навчальної діяльності.

Психологічна вправа «Долоньки впевненості»

  • Діти, поясніть, будь ласка, вислів:

«Все в природі взаємопов’язане і від тварин залежить життя рослин, людей та інших тварин»

  • А як ви думаєте чи пов’язана природа з іншими науками?

 

III. Основна частина

Учасники ходять по станціям, де їх зустрічає керівник

 Робота по станціях

  1. Станція « Загадкова».  

 Де тільки ми не зустрічаємо птахів?  У лісі і в полі, в горах  і  по берегах річок, в парку і на рідному подвір’ї. Ми так звикли до них, що часом нам починає здаватися, ніби добре ми їх знаємо. А чи справді це так? Зараз ми спробуємо це перевірити (учасники повинні відгадати птаха, про якого йдеться мова в загадці).

 

 

1.Маленький хлопчик у сірій свитинці

По дворах стрибає, крихти збирає.

 

6.Стрекотуха білобока

Звуть усі її …

2.Крізь зимові заметілі

Пташенята прилетіли.

В них червоні гарні груди – 

Ніби яблука усюди

Хтось розвісив у дворі.

Звуться пташки…

7.Вони бувають сизі, білі, 

Воркують, в парку проживають. 

Вважають їх птахами миру, 

На щастя в небо випускають. 

І линуть в сині голубій 

Птахи чудові — ... 

 

3.Цілий день працюю в гаї,

Діловито дзьобом б’ю,

Я не цвяхи забиваю,

Я комашок дістаю.

 

 

8.- Кукурі-кукуріку! - 

Чути голос за ріку.

То вночі живий будильник

Відбива години …

4.Жовтогруді щебетушки,

Мають чорні капелюшки,

Сірі лапки, білі щічки,

Називаються …

 

9.Дзоб міцний і гарні крила,

Чорний хвіст, жилетка сіра,

Чи присяде, чи летить, - 

«Кар, кар, кар!» - усе кричить.

5.І шипить він, і гелгоче – 

Каже, що вкусити хоче.

Довгу шию витягає

І немовби промовляє:

«Як вкушу, то буде знак.

Я – сердитий птах …»

10.Ходить гордо по подвір’ю,

Розпустивши хвіст та пір’я,

Набундючившись, мов пан…

Це не півень, не фазан.

Галасливий в нього крик.

Здогадались? Це …

 

2. Станція «Пташиний пазл»

Завдання:  зібрати пазл із зображенням птаха, назвати його. (Додаток 1).

 

3Станція «Птахи - синоптики»

 Як спостерігати за птахами в природі?  «А навіщо  за  ними

спостерігати?» – можливо, спитає дехто з  вас. Відповідаємо, щоб знати їх не тільки з книжок, а, зустрівши, пізнавати, як добрих знайомих, розуміти  їхню поведінку, правильно ставитися до них. Спостерігати за птахами корисно і тому що птахи справжні синоптики.

Завдання: продовж прикмету.

 

 

1.  Сова кричить … (на холод)

2.  Синиця зранку починає пищати … (чекай морозу)

3.  Півень на одній нозі стоїть … (до холодів)

4.  Галки на вечір збираються в зграї … (на ясну погоду)

5.   Галки і ворони голосно кричать … (на холод)

6.  Голуби  воркочуть … (буде тепло)

7.  Горобці взимку голосно цвірінькають … (до відлиги)

8.   Гусаки й качки під крило дзьоби ховають … (на холод)

9.  Ворони сидять на нижніх гілках дерев … (на вітер)

10.  Синиці ховаються під дах … (на хуртовину)

 

4. Станція «Пташине меню»

Ведучий. Підгодовування сприяє виживанню птахів в несприятливу пору року.

Адже багато їх гине саме в суворі зими від нестачі корму. Взимку птахам важко

знайти їжу і  в той же час, вони витрачають багато енергії, щоб при морозах підтримувати температуру власного  тіла на рівні 40о  . Синичка, наприклад,

всього за одну ніч при температурі – 10о втрачає 10% свої ваги. Але підгодовувати птахів потрібно вміючи.

Завдання: поєднати малюнки різних видів птахів з продуктами для зимової підгодівлею. (Додаток 2).

 

5. Станція «Годівничка»

Я – володар птахів!

Захочу – птахи самі прилетять до мене.

Захочу – прилетять голуби й горобці. Захочу – синиці. Захочу – з’являться гості з півночі: снігурі та омелюхи. Ні, я не чарівник. Я не шепочу таємничих заклинань. І в мене немає чарівної палички. Зате в мене є чарівна поличка – годівничка. 

Завдання: виготовити годівничку (аплікація), усією командою.

1.Матеріали і зовнішній вигляд

- годівничку можна зробити з пластикової пляшки, але, звісно, щоб пташці 

було зручно їсти, потрібно зробити зручний вхід;

- можна зробити з дерева, потрібно продумати модель годівнички, чи буде

відкритого, чи закритого типу;

- чи буде вона якогось кольору, якими цвяхами буде зроблена.

2.Розташування годівнички:

-  не низько від землі,щоб кіт чи будь-яка інша тварина не збила,чи не достала корм;

-у відкритому місці, де добре буде видно її;

- добре закріпити на гілках, щоб вітер не розгойдував, чи не зірвав.

 3.Догляд за годівничкою:

- регулярно насипати новий корм;

- перевіряти годівничку в якому вона стані;

- змітати сніг і лушпиння.

Не забуваймо, що кожна пташина, яка благополучно перезимувала, буде найвірнішим помічником у охороні лісів, полів, городів та садів від шкідливих комах.

(Школярі приступають до виготовлення годівниць з матеріалу та обладнання, які були заготовленні заздалегідь. В ролі помічників можна залучити батьків або учнів старших класів )

 

6. Станція «Птахи в народній творчості»

Ведучий.  «Людина не повинна соромитися цікавості, яку пробуджує  в ній

природа»,  – писав відомий нідерландський натураліст Ніколас Тінберген.

Надзвичайне – поряд. Воно навколо нас. Треба тільки захотіти зустрітися з ним. І тоді відбудеться чудо. Чудо відкриття. Ми пропонуємо вам зіграти в екологічне лото.

Завдання: учасники по черзі витягують  із «гнізда» картки із завданням

продовжити прислів’я.

 

1.НОВИНУ ВОРОНА …  НА ХВОСТІ ПРИНЕСЛА.

2.ДРУЖНІ СОРОКИ І …  ОРЛА ЗАКЛЮЮТЬ. 

3.ЛЯКАНА ВОРОНА КУЩА …  БОЇТЬСЯ.

4.ВОРОНА ХОЧ МАЛА, А …  РОТ ВЕЛИКИЙ.

5.КУДИ ВОРОНІ НЕ ЛІТАТИ, ТО ТРЕБА     КРИЛАМИ МАХАТИ.

6.ГОРОБЕЦЬ-МОЛОДЕЦЬ, А …  ЛАСТІВКА —  КРАЩЕ.

7.СЛОВО —  НЕ ГОРОБЕЦЬ,    ВИЛЕТИТЬ —  НЕ СПІЙМАЄШ.

8.ГОРОБЕЦЬ МАЛЕНЬКИЙ, А …  СЕРДЕНЬКО МАЄ.

9.ХТО Б ДЯТЛА ЗНАВ, ЯКБИ …  НЕ ЙОГО НІС.

10.ВСЯКА СОРОКА ВІД СВОГО ЯЗИКА …  СТРАЖДАЄ.

 

7. Станція «Людина і птах»

Твердження, що краса врятує світ, відомо всім, бо людина стала людиною, коли побачила яскраве різнобарв’я рідної природи, коли почула спів жайворонка й тьохкання солов’я, коли відчула тонкі пахощі бузкового цвіту й медові розливи білої акації. Але людина інколи забуває, що вона є лише часточкою природи, із законами й силами якої необхідно рахуватися. Птахи – те ж частина природи, без яких її врода була б неповною!

Завдання: учасники перелічують фактори, що спричиняють зменшення

кількості птахів.

 

ІІІ. Підведення підсумків заняття

- Всіх нас, людей, хвилює питання: «А що ж далі? Яке майбутнє чекає птахів?».

Кожен  повинен усвідомити, що птахи наші справжні друзі і помічники, і

відповідно ставитися до них.

-  Хочеться сподіватися, що учні нашої школи зроблять дуже багато для того, щоб людина жила в гармонії з природою. Адже якщо людина розуміє природу і любить її, то природа відповість тим самим, і тому запрошуємо всіх присутніх розвісити наші годівниці на шкільному подвір’ї.

- На останок, давайте, всі гуртом промовимо заклик до всього людства:

Слід усім запам’ятати 

  Пташок треба захищати

  Їх оселі не руйнуй, 

  Краще взимку підгодуй! 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаної літератури:

 

  1. Природознавство : підруч. для 3-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / Т.Г. Гільберг, Т.В. Сак. – К. : Генеза, 2014. – 176 с.
  2. Цікаві завдання з природознавства для початкової школи.   Харків: Веста: Видавництво «Ранок», 2008. — 160 с.
  3. Основи природознавства: Природа України :  Навчальний посібник / Яришева Н. Ф. - К.: Вища школа, 2010.- 335 c.
  4. http://izmchldbibl.blogspot.com/2011_11_01_archive.html
  5. http://dorobok.edu.vn.ua/article/view/205http://www.igraza.ru/page-1-1-16.html
  6. http://hah.co.ua/1127

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1.

 

 

 

Додаток 1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1.

Додаток 1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1.

Додаток 2

                                                (розрізати)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

                                                (розрізати)

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Природознавство, Сценарії
НУШ
Додано
19 березня 2020
Переглядів
1575
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку