Урок-квест на тему: «Виконавці алгоритмів та їхні системи команд»

Про матеріал
Мета квесту: навчальна: ознайомити учнів з поняттям алгоритму, виконавця алгоритму, способами подання алгоритму; розвиваюча: розвивати логічне мислення, навички командної гри, використовувати здобуті знання на практиці; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки; виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість Правила квесту: квест проводиться першим уроком вивчення нової теми, кожен учень виконує завдання самостійно(учні можуть об’єднуватися у пари). Учні заздалегідь не знають назви завдань, які мають виконати. Проте облікових аркушах, які отримує кожен учасник, указано їх кількість. Учасники квесту є учні 5 класу. Квест проводиться в комп’ютерному класі. На виконання завдань дається певний час і кількість балів. Оцінюється правильність виконання завдань, які потрібно виконати. Сожетна лінія: учні потрапляють у казковий світ і втрачають орієнтир для виходу. Щоб знайти вихід потрібно пройти по казковому лабіринту
Перегляд файлу

Урок-квест на тему: «Виконавці алгоритмів та їхні системи команд»

Гасло квесту: Кращий спосіб пояснити – це самому зробити.

       Льюїс Керролл

Мета квесту:

навчальна: ознайомити учнів з поняттям алгоритму, виконавця алгоритму, способами подання алгоритму;

розвиваюча: розвивати логічне мислення, навички командної гри, використовувати здобуті знання на практиці; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;

виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Тривалість квесту: 45 хвилин

Тип квесту: замкнена кімната

Обладнання: комп’ютери, аркуші із завданням, картки з правилами техніки безпеки, облікові аркуші, презентація до уроку.

Місце проведення: кабінет інформатики

Попередня підготовка: створення роздаткового матеріалу, презентація до уроку.

Правила квесту: квест проводиться першим уроком вивчення нової теми, кожен учень виконує завдання самостійно(учні можуть об’єднуватися у пари). Учні заздалегідь не знають назви завдань, які мають виконати. Проте  облікових аркушах, які отримує кожен учасник, указано їх кількість. Учасники квесту є учні 5 класу. Квест проводиться в комп’ютерному класі. На виконання завдань дається певний час і кількість балів. Оцінюється правильність виконання завдань, які потрібно виконати.

Сожетна лінія: учні потрапляють у казковий світ і втрачають орієнтир для виходу. Щоб знайти вихід потрібно пройти по казковому лабіринту

Маршрут:

Хід квесту

І. Організаційний момент

Учитель.  У нас сьогодні незвичайний день. Ми вирушаємо у казку. Звісно похід у казку – це незвичайна подія. Ви звичайно знайомі з такою казкою, як «Аліса в країні див». Це історія пригод маленької дівчинки Аліси. Вона подорожувала незвичайною країною.

Ви опинилися у казковому лабіринті, з якого необхідно вибратися за час уроку. Включайте світлий розум, знання, логіку, кмітливість і ні на хвилину не втрачайте пильність.

У ваших інтересах спробувати впоратися з усіма завданнями протягом встановленого часу, інакше вам доведеться залишитися у казковому світі який безпечним точно не назвеш.

Учні отримують маршрутні аркуші й підписують їх.

 Сьогодні на уроці ми будемо подорожувати разом з дівчинкою Алісою, а також разом з нею отримаємо нові знання, щоб виконати всі поставлені завдання. А навчатиме нас Білий кролик, він єдиний знає правильні відповіді і зможе нас провести по цій дивовижній країні.  Отже, вирушаємо!

Виконання будь-якого завдання потребує певної підготовки. Люди при підготовці до виконання завдань складають і проведення певних дій складають план дій.

  • План визначає порядок виконання дій для досягнення певної мети - результату.

Наприклад, план виготовлення годівнички для птахів.

Способи відображення плану дій

  • Усно
  • Письмово
  • Продемонструвати
  • Намалювати

Завдання 1. Перед вами  картка-завдання в якій ви повинні допомогти Алісі пройти через чарівні двері. (час виконання 5 хвилин, кількість балів - 1)

  1. Взяти ключ з столу
  2. Випити чарівне зілля(зменшитися)
  3. Відкрити двері
  4. Увійти в чарівний світ
  5. Закрити двері
  6. З’їсти чарівне тістечко(вирости).

Учитель:

Інструкція

В багатьох планах використовують речення, які спонукають до виконання певної дії.

Якщо план складається з спонукальних речень, то він являє собою інструкцію.

Наприклад, інструкція з садіння дерева.

Завдання 2. У вас знову з’явилося завдання, треба виконати запропоновану вам інструкцію, результат порівняємо (час виконання 5 хвилин, кількість балів - 2)

Учитель:  Інструкції та команди

В інструкціях використовують спонукальні речення.

Такі речення ще називають командами. Тому говорять, що інструкція містить команди.

Означення.

Команда - це речення або повідомлення, яка спонукає до виконання певної дії.

Форми подання команд

Одну ту саму команду часто можна подати різними формами:

  • Усно
  • Письмово
  • За допомогою схем
  • За допомогою звуків.

Це залежить від її призначення та того, хто чи що виконуватиме цю команду.

Команду «Рухайся вперед» можна передати відповідним жестом регулювальника на перехресті, зображенням на дорожньому знаку або записаним у наказовій формі реченням.

Завдання 3.

Визначити яке отримаєте число у висновку.(час виконання 5 хв., кількість балів - 2)

  1. Задумайте число.
  2. Помножте це число на 2.
  3. Додайте до результату 8.
  4. Поділіть отримане число на 2.
  5. Відніміть від результату задумане число.
  6. Запишіть результат.

Учитель:

Хто або що може бути виконавцем команд?

Інструкції та плани створюють для їх наступного виконання виконавцями

Означення

Виконавцем називають людину, тварину або машину чи пристрій, які розуміють та вміють точно виконувати отримані команди.

Завдання 4. Перед вами уривок твору (додаток). Прочитайте й визначте у фрагменті виконавців і команди, які вони мають виконати (час виконання 5 хвилин, кількість балів- )

Мигай, мигай, кажанок,
Двигай, двигай казанок,
Понад нами пролітай,
Як сідаєм ми за чай.

Учитель: Не всяке наказове речення можна вважати командою для певного виконавця.

Наприклад, речення «Розфарбуй!» може бути командою для людини, якщо вона має у руках пензлик із фарбою, знає предмет фарбування та уміє це робити. Інакше виконавець не зможе виконати таке наказове речення.

Кожен виконавець має свій набір команд, кожна з яких йому зрозуміла та він навчений їх виконувати.

 Наприклад, виконавець службова собака вміє виконувати певні  команди людини. А інший виконавець - дворова собака ці команди не зрозуміє

Означення

Система команд виконавця - це набір команд, які він може виконувати.

Система команд шкільного автобуса:

Вказівки до виконання передає водій через пульт управління

Система команд робота в Лего

Запрограмований для підіймання та перенесення предметів робот, складений з конструктора Легосистему команд буде мати лише п'ять команд: обрати предмет та перемістити його в одному з чотирьох напрямків:

Чим виконавець-машина відрізняється від виконавця-людини?

Завдання 5.

Визначіть яка система команд відноситься до певного виконавця (час виконання 5 хв., кількість балів - 2)

Капелюшник – пересідати з місця на місце

  Пити чай

Чеширськи кіт – зникати з місця

  Посміхатися

Червона королева – робити мяч з їжака

  Робити ключку з фламінго

  Грати в крокет

Учитель: Отже, прийшов час згадати знайому вам з початкової школи програму Scratch і спробувати отримані знання застосувати на практиці.

 

Робота за комп’ютером

Учитель: Капелюшник теж буде працювати разом з вами, але він може робити щось не вірно, давайте визначемо, що саме.

Повторення правил техніки безпеки:

  • У кабінеті інформатики Капелюшник увімкнув комп’ютер і почав діставати зі свого портфеля обід, який потім з’їв.

 

Чи порушив він правила техніки безпеки? Якщо так, то як?

  • Учениця помітила на уроці, що Капелюшник  взяв з собою на урок улюблені іграшки: ведмедя та мишу – і посадила поруч з монітором.

 

Яке правило техніки безпеки порушив Капелюшник?

  • На уроці неуважний Капелюшник заснув і ліг на клавіатуру. Потім він прокинувся, згадав про роботу.

 

Чи порушив він правила техніки безпеки?

Алгоритм «Знайомство».

Завдання. Із набору команд склади алгоритм, за яким виконавець «промовлятиме» речення в такій послідовності: Привіт! Мене звати Рудий кіт. Я — виконавець у середовищі Скретч. Бажаю тобі успіху!

Збережи файл проекту в папці Скретч проекти.

1. Завантаж середовище Скретч.

2. Перейди в режим відображення сцени у зменшений розмір. Переконайся, що ти бачиш усі команди, які розташовані у вкладці Скрипти.

3. Почергово виконай усі запропоновані команди (мал. ). Для цього двічі клацни на говорити... впродовж... Чекай, поки команду не буде виконано.

Примітка. Команду, що виконується, виділено білим контуром.

https://subject.com.ua/textbook/informatics/6klas/6klas.files/image066.jpg

Мал.

4. За допомогою дії перетягування мишею перемісти команди так, щоб утворити запропоновану в умові завдання послідовність речень.

5. З групуй команди, приєднавши їх одна до одної перетягуванням.

6. Запусти на виконання всю групу команд. Спробуй зупинити виконання скрипту після речення «Привіт!», натиснувши червону кнопку.

7. Спробуй запустити програму на виконання, натиснувши зелений прапорець. Переконайся, що на сцені нічого не відбувається. Зроби висновок про те, хто може керувати виконавцем у цьому проекті.

9. Перейди до меню Файл середовища Скретч. Обери вказівку Зберегти як. Збережи проект, натиснувши кнопку Гаразд.

 

Підсумок уроку.

Учитель: Молодці! Ви добре впоралися з завданнями і змогли вийти з зачаровного світу. Бажаю вам успіху у вивченні цього розділу інформатики. А сьогодні ви отримали  за виконання завдань свою оцінку.

Домашнє завдання.

Параграф 4.1 с. 129-131

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Виконавці алгоритмів та їхні системи команд

Номер слайду 2

навчальна: ознайомити учнів з поняттям алгоритму, виконавця алгоритму, способами подання алгоритму;розвиваюча: розвивати логічне мислення, навички командної гри, використовувати здобуті знання на практиці; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість. Мета уроку

Номер слайду 3

Кращий спосіб пояснити – це самому зробити. Льюїс Керролл

Номер слайду 4

Сьогодні на уроці ми дізнаємося:06.02.20194

Номер слайду 5

Виконання будь-якого завдання потребує певної підготовки. Люди при підготовці до виконання завдань складають і проведення певних дій складають план дій5 План дій

Номер слайду 6

Наприклад, план виготовлення годівнички для птахів можна подати так: План виготовлення годівнички для птахів

Номер слайду 7

Способи відображення плану дій7

Номер слайду 8

Взяти ключ з столу. Випити чарівне зілля(зменшитися)Відкрити двері Увійти в чарівний світ Закрити двері З’їсти чарівне тістечко(вирости)

Номер слайду 9

Інструкція. В багатьох планах використовують речення, які спонукають до виконання певної дії. Якщо план складається з спонукальних речень, то він являє собою інструкцію.

Номер слайду 10

06.02.201910Інструкція з садіння дерева

Номер слайду 11

Диктант

Номер слайду 12

Інструкції та команди. В інструкціях використовують спонукальні речення. Такі речення ще називають командами. Тому говорять, що інструкція містить команди. Означення. Команда - це речення або повідомлення, яка спонукає до виконання певної дії.06.02.201912

Номер слайду 13

Форми подання команд. Одну ту саму команду часто можна подати різними формами: Усно. Письмово. За допомогою схем За допомогою звуків. Це залежить від її призначення та того, хто чи що виконуватиме цю команду. Команду «Рухайся вперед» можна передати відповідним жестом регулювальника на перехресті, зображенням на дорожньому знаку або записаним у наказовій формі реченням.06.02.201913 Команда «Увага!»

Номер слайду 14

1. Задумайте число.2. Помножте це число на 2.3. Додайте до результату 8.4. Поділіть отримане число на 2.5. Відніміть від результату задумане число.6. Запишіть результат.

Номер слайду 15

Інструкції та плани створюють для їх наступного виконання виконавцями. Хто або що може бути виконавцем команд?

Номер слайду 16

Виконавець. Означення Виконавцем називають людину, тварину або машину чи пристрій, які розуміють та вміють точно виконувати отримані команди.06.02.201916

Номер слайду 17

Мигай, мигай, кажанок,Двигай, двигай казанок,Понад нами пролітай,Як сідаєм ми за чай. Виконавець – команда. Кажанок – мигай. Казанок – двигай пролітай

Номер слайду 18

Не всяке наказове речення можна вважати командою для певного виконавця. Кожен виконавець має свій набір команд, кожна з яких йому зрозуміла та він навчений їх виконувати. Наприклад, виконавець службова собака вміє виконувати певні команди людини. А інший виконавець - дворова собака ці команди не зрозумієОзначення Система команд виконавця - це набір команд, які він може виконувати.

Номер слайду 19

Система командшкільного автобуса: Вказівки до виконання передає водій через пульт управління

Номер слайду 20

Система команд робота в Лего. Запрограмований для підіймання та перенесення предметів робот, складений з конструктора Легосистему команд буде мати лише п'ять команд: обрати предмет та перемістити його в одному з чотирьох напрямків:06.02.201920

Номер слайду 21

Чим виконавець-машина відрізняється від виконавця-людини?

Номер слайду 22

123___грати в крокет___пити чай___пересідати з місця на місце___посміхатися___робити м’яч з їжака___робити ключку з фламінго___зникати з місця 3331122

Номер слайду 23

У кабінеті інформатики Капелюшник увімкнув комп’ютер і почав діставати зі свого портфеля обід, який потім з’їв. Учениця помітила на уроці, що Капелюшник взяв з собою на урок улюблені іграшки: ведмедя та мишу – і посадила поруч з монітором. На уроці неуважний Капелюшник заснув і ліг на клавіатуру. Потім він прокинувся, згадав про роботу.

Номер слайду 24

Робота за комп’ютером

Номер слайду 25

Молодці!

Номер слайду 26

Домашнє завдання. Параграф 4.1 с. 129-131

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виконай завдання від позначки

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перегляд файлу

 

Перегляд файлу

Урок-квест на тему: «Виконавці алгоритмів та їхні системи команд»

Гасло квесту: Кращий спосіб пояснити – це самому зробити.

       Льюїс Керролл

Мета квесту:

навчальна: ознайомити учнів з поняттям алгоритму, виконавця алгоритму, способами подання алгоритму;

розвиваюча: розвивати логічне мислення, навички командної гри, використовувати здобуті знання на практиці; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;

виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Тривалість квесту: 45 хвилин

Тип квесту: замкнена кімната

Обладнання: комп’ютери, аркуші із завданням, картки з правилами техніки безпеки, облікові аркуші, презентація до уроку.

Місце проведення: кабінет інформатики

Попередня підготовка: створення роздаткового матеріалу, презентація до уроку.

Правила квесту: квест проводиться першим уроком вивчення нової теми, кожен учень виконує завдання самостійно(учні можуть об’єднуватися у пари). Учні заздалегідь не знають назви завдань, які мають виконати. Проте  облікових аркушах, які отримує кожен учасник, указано їх кількість. Учасники квесту є учні 5 класу. Квест проводиться в комп’ютерному класі. На виконання завдань дається певний час і кількість балів. Оцінюється правильність виконання завдань, які потрібно виконати.

Сожетна лінія: учні потрапляють у казковий світ і втрачають орієнтир для виходу. Щоб знайти вихід потрібно пройти по казковому лабіринту

Маршрут:

Хід квесту

І. Організаційний момент

Учитель.  У нас сьогодні незвичайний день. Ми вирушаємо у казку. Звісно похід у казку – це незвичайна подія. Ви звичайно знайомі з такою казкою, як «Аліса в країні див». Це історія пригод маленької дівчинки Аліси. Вона подорожувала незвичайною країною.

Ви опинилися у казковому лабіринті, з якого необхідно вибратися за час уроку. Включайте світлий розум, знання, логіку, кмітливість і ні на хвилину не втрачайте пильність.

У ваших інтересах спробувати впоратися з усіма завданнями протягом встановленого часу, інакше вам доведеться залишитися у казковому світі який безпечним точно не назвеш.

Учні отримують маршрутні аркуші й підписують їх.

 Сьогодні на уроці ми будемо подорожувати разом з дівчинкою Алісою, а також разом з нею отримаємо нові знання, щоб виконати всі поставлені завдання. А навчатиме нас Білий кролик, він єдиний знає правильні відповіді і зможе нас провести по цій дивовижній країні.  Отже, вирушаємо!

Виконання будь-якого завдання потребує певної підготовки. Люди при підготовці до виконання завдань складають і проведення певних дій складають план дій.

  • План визначає порядок виконання дій для досягнення певної мети - результату.

Наприклад, план виготовлення годівнички для птахів.

Способи відображення плану дій

  • Усно
  • Письмово
  • Продемонструвати
  • Намалювати

Завдання 1. Перед вами  картка-завдання в якій ви повинні допомогти Алісі пройти через чарівні двері. (час виконання 5 хвилин, кількість балів - 1)

  1. Взяти ключ з столу
  2. Випити чарівне зілля(зменшитися)
  3. Відкрити двері
  4. Увійти в чарівний світ
  5. Закрити двері
  6. З’їсти чарівне тістечко(вирости).

Учитель:

Інструкція

В багатьох планах використовують речення, які спонукають до виконання певної дії.

Якщо план складається з спонукальних речень, то він являє собою інструкцію.

Наприклад, інструкція з садіння дерева.

Завдання 2. У вас знову з’явилося завдання, треба виконати запропоновану вам інструкцію, результат порівняємо (час виконання 5 хвилин, кількість балів - 2)

Учитель:  Інструкції та команди

В інструкціях використовують спонукальні речення.

Такі речення ще називають командами. Тому говорять, що інструкція містить команди.

Означення.

Команда - це речення або повідомлення, яка спонукає до виконання певної дії.

Форми подання команд

Одну ту саму команду часто можна подати різними формами:

  • Усно
  • Письмово
  • За допомогою схем
  • За допомогою звуків.

Це залежить від її призначення та того, хто чи що виконуватиме цю команду.

Команду «Рухайся вперед» можна передати відповідним жестом регулювальника на перехресті, зображенням на дорожньому знаку або записаним у наказовій формі реченням.

Завдання 3.

Визначити яке отримаєте число у висновку.(час виконання 5 хв., кількість балів - 2)

  1. Задумайте число.
  2. Помножте це число на 2.
  3. Додайте до результату 8.
  4. Поділіть отримане число на 2.
  5. Відніміть від результату задумане число.
  6. Запишіть результат.

Учитель:

Хто або що може бути виконавцем команд?

Інструкції та плани створюють для їх наступного виконання виконавцями

Означення

Виконавцем називають людину, тварину або машину чи пристрій, які розуміють та вміють точно виконувати отримані команди.

Завдання 4. Перед вами уривок твору (додаток). Прочитайте й визначте у фрагменті виконавців і команди, які вони мають виконати (час виконання 5 хвилин, кількість балів- )

Мигай, мигай, кажанок,
Двигай, двигай казанок,
Понад нами пролітай,
Як сідаєм ми за чай.

Учитель: Не всяке наказове речення можна вважати командою для певного виконавця.

Наприклад, речення «Розфарбуй!» може бути командою для людини, якщо вона має у руках пензлик із фарбою, знає предмет фарбування та уміє це робити. Інакше виконавець не зможе виконати таке наказове речення.

Кожен виконавець має свій набір команд, кожна з яких йому зрозуміла та він навчений їх виконувати.

 Наприклад, виконавець службова собака вміє виконувати певні  команди людини. А інший виконавець - дворова собака ці команди не зрозуміє

Означення

Система команд виконавця - це набір команд, які він може виконувати.

Система команд шкільного автобуса:

Вказівки до виконання передає водій через пульт управління

Система команд робота в Лего

Запрограмований для підіймання та перенесення предметів робот, складений з конструктора Легосистему команд буде мати лише п'ять команд: обрати предмет та перемістити його в одному з чотирьох напрямків:

Чим виконавець-машина відрізняється від виконавця-людини?

Завдання 5.

Визначіть яка система команд відноситься до певного виконавця (час виконання 5 хв., кількість балів - 2)

Капелюшник – пересідати з місця на місце

  Пити чай

Чеширськи кіт – зникати з місця

  Посміхатися

Червона королева – робити мяч з їжака

  Робити ключку з фламінго

  Грати в крокет

Учитель: Отже, прийшов час згадати знайому вам з початкової школи програму Scratch і спробувати отримані знання застосувати на практиці.

 

Робота за комп’ютером

Учитель: Капелюшник теж буде працювати разом з вами, але він може робити щось не вірно, давайте визначемо, що саме.

Повторення правил техніки безпеки:

  • У кабінеті інформатики Капелюшник увімкнув комп’ютер і почав діставати зі свого портфеля обід, який потім з’їв.

 

Чи порушив він правила техніки безпеки? Якщо так, то як?

  • Учениця помітила на уроці, що Капелюшник  взяв з собою на урок улюблені іграшки: ведмедя та мишу – і посадила поруч з монітором.

 

Яке правило техніки безпеки порушив Капелюшник?

  • На уроці неуважний Капелюшник заснув і ліг на клавіатуру. Потім він прокинувся, згадав про роботу.

 

Чи порушив він правила техніки безпеки?

Алгоритм «Знайомство».

Завдання. Із набору команд склади алгоритм, за яким виконавець «промовлятиме» речення в такій послідовності: Привіт! Мене звати Рудий кіт. Я — виконавець у середовищі Скретч. Бажаю тобі успіху!

Збережи файл проекту в папці Скретч проекти.

1. Завантаж середовище Скретч.

2. Перейди в режим відображення сцени у зменшений розмір. Переконайся, що ти бачиш усі команди, які розташовані у вкладці Скрипти.

3. Почергово виконай усі запропоновані команди (мал. ). Для цього двічі клацни на говорити... впродовж... Чекай, поки команду не буде виконано.

Примітка. Команду, що виконується, виділено білим контуром.

https://subject.com.ua/textbook/informatics/6klas/6klas.files/image066.jpg

Мал.

4. За допомогою дії перетягування мишею перемісти команди так, щоб утворити запропоновану в умові завдання послідовність речень.

5. З групуй команди, приєднавши їх одна до одної перетягуванням.

6. Запусти на виконання всю групу команд. Спробуй зупинити виконання скрипту після речення «Привіт!», натиснувши червону кнопку.

7. Спробуй запустити програму на виконання, натиснувши зелений прапорець. Переконайся, що на сцені нічого не відбувається. Зроби висновок про те, хто може керувати виконавцем у цьому проекті.

9. Перейди до меню Файл середовища Скретч. Обери вказівку Зберегти як. Збережи проект, натиснувши кнопку Гаразд.

 

Підсумок уроку.

Учитель: Молодці! Ви добре впоралися з завданнями і змогли вийти з зачаровного світу. Бажаю вам успіху у вивченні цього розділу інформатики. А сьогодні ви отримали  за виконання завдань свою оцінку.

Домашнє завдання.

Параграф 4.1 с. 129-131

 

 

 

Перегляд файлу

Алгоритм «Знайомство».

Завдання. Із набору команд склади алгоритм, за яким виконавець «промовлятиме» речення в такій послідовності: Привіт! Мене звати Рудий кіт. Я — виконавець у середовищі Скретч. Бажаю тобі успіху!

Збережи файл проекту в папці Скретч проекти.

1. Завантаж середовище Скретч.

2. Перейди в режим відображення сцени у зменшений розмір. Переконайся, що ти бачиш усі команди, які розташовані у вкладці Скрипти.

3. Почергово виконай усі запропоновані команди (мал. ). Для цього двічі клацни на говорити... впродовж... Чекай, поки команду не буде виконано.

Примітка. Команду, що виконується, виділено білим контуром.

https://subject.com.ua/textbook/informatics/6klas/6klas.files/image066.jpg

Мал.

4. За допомогою дії перетягування мишею перемісти команди так, щоб утворити запропоновану в умові завдання послідовність речень.

5. З групуй команди, приєднавши їх одна до одної перетягуванням.

6. Запусти на виконання всю групу команд. Спробуй зупинити виконання скрипту після речення «Привіт!», натиснувши червону кнопку.

7. Спробуй запустити програму на виконання, натиснувши зелений прапорець. Переконайся, що на сцені нічого не відбувається. Зроби висновок про те, хто може керувати виконавцем у цьому проекті.

9. Перейди до меню Файл середовища Скретч. Обери вказівку Зберегти як. Збережи проект, натиснувши кнопку Гаразд.

 

Перегляд файлу

 

Перегляд файлу

Урок-квест на тему: «Виконавці алгоритмів та їхні системи команд»

Гасло квесту: Кращий спосіб пояснити – це самому зробити.

       Льюїс Керролл

Мета квесту:

навчальна: ознайомити учнів з поняттям алгоритму, виконавця алгоритму, способами подання алгоритму;

розвиваюча: розвивати логічне мислення, навички командної гри, використовувати здобуті знання на практиці; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;

виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Тривалість квесту: 45 хвилин

Тип квесту: замкнена кімната

Обладнання: комп’ютери, аркуші із завданням, картки з правилами техніки безпеки, облікові аркуші, презентація до уроку.

Місце проведення: кабінет інформатики

Попередня підготовка: створення роздаткового матеріалу, презентація до уроку.

Правила квесту: квест проводиться першим уроком вивчення нової теми, кожен учень виконує завдання самостійно(учні можуть об’єднуватися у пари). Учні заздалегідь не знають назви завдань, які мають виконати. Проте  облікових аркушах, які отримує кожен учасник, указано їх кількість. Учасники квесту є учні 5 класу. Квест проводиться в комп’ютерному класі. На виконання завдань дається певний час і кількість балів. Оцінюється правильність виконання завдань, які потрібно виконати.

Сожетна лінія: учні потрапляють у казковий світ і втрачають орієнтир для виходу. Щоб знайти вихід потрібно пройти по казковому лабіринту

Маршрут:

Хід квесту

І. Організаційний момент

Учитель.  У нас сьогодні незвичайний день. Ми вирушаємо у казку. Звісно похід у казку – це незвичайна подія. Ви звичайно знайомі з такою казкою, як «Аліса в країні див». Це історія пригод маленької дівчинки Аліси. Вона подорожувала незвичайною країною.

Ви опинилися у казковому лабіринті, з якого необхідно вибратися за час уроку. Включайте світлий розум, знання, логіку, кмітливість і ні на хвилину не втрачайте пильність.

У ваших інтересах спробувати впоратися з усіма завданнями протягом встановленого часу, інакше вам доведеться залишитися у казковому світі який безпечним точно не назвеш.

Учні отримують маршрутні аркуші й підписують їх.

 Сьогодні на уроці ми будемо подорожувати разом з дівчинкою Алісою, а також разом з нею отримаємо нові знання, щоб виконати всі поставлені завдання. А навчатиме нас Білий кролик, він єдиний знає правильні відповіді і зможе нас провести по цій дивовижній країні.  Отже, вирушаємо!

Виконання будь-якого завдання потребує певної підготовки. Люди при підготовці до виконання завдань складають і проведення певних дій складають план дій.

  • План визначає порядок виконання дій для досягнення певної мети - результату.

Наприклад, план виготовлення годівнички для птахів.

Способи відображення плану дій

  • Усно
  • Письмово
  • Продемонструвати
  • Намалювати

Завдання 1. Перед вами  картка-завдання в якій ви повинні допомогти Алісі пройти через чарівні двері. (час виконання 5 хвилин, кількість балів - 1)

  1. Взяти ключ з столу
  2. Випити чарівне зілля(зменшитися)
  3. Відкрити двері
  4. Увійти в чарівний світ
  5. Закрити двері
  6. З’їсти чарівне тістечко(вирости).

Учитель:

Інструкція

В багатьох планах використовують речення, які спонукають до виконання певної дії.

Якщо план складається з спонукальних речень, то він являє собою інструкцію.

Наприклад, інструкція з садіння дерева.

Завдання 2. У вас знову з’явилося завдання, треба виконати запропоновану вам інструкцію, результат порівняємо (час виконання 5 хвилин, кількість балів - 2)

Учитель:  Інструкції та команди

В інструкціях використовують спонукальні речення.

Такі речення ще називають командами. Тому говорять, що інструкція містить команди.

Означення.

Команда - це речення або повідомлення, яка спонукає до виконання певної дії.

Форми подання команд

Одну ту саму команду часто можна подати різними формами:

  • Усно
  • Письмово
  • За допомогою схем
  • За допомогою звуків.

Це залежить від її призначення та того, хто чи що виконуватиме цю команду.

Команду «Рухайся вперед» можна передати відповідним жестом регулювальника на перехресті, зображенням на дорожньому знаку або записаним у наказовій формі реченням.

Завдання 3.

Визначити яке отримаєте число у висновку.(час виконання 5 хв., кількість балів - 2)

  1. Задумайте число.
  2. Помножте це число на 2.
  3. Додайте до результату 8.
  4. Поділіть отримане число на 2.
  5. Відніміть від результату задумане число.
  6. Запишіть результат.

Учитель:

Хто або що може бути виконавцем команд?

Інструкції та плани створюють для їх наступного виконання виконавцями

Означення

Виконавцем називають людину, тварину або машину чи пристрій, які розуміють та вміють точно виконувати отримані команди.

Завдання 4. Перед вами уривок твору (додаток). Прочитайте й визначте у фрагменті виконавців і команди, які вони мають виконати (час виконання 5 хвилин, кількість балів- )

Мигай, мигай, кажанок,
Двигай, двигай казанок,
Понад нами пролітай,
Як сідаєм ми за чай.

Учитель: Не всяке наказове речення можна вважати командою для певного виконавця.

Наприклад, речення «Розфарбуй!» може бути командою для людини, якщо вона має у руках пензлик із фарбою, знає предмет фарбування та уміє це робити. Інакше виконавець не зможе виконати таке наказове речення.

Кожен виконавець має свій набір команд, кожна з яких йому зрозуміла та він навчений їх виконувати.

 Наприклад, виконавець службова собака вміє виконувати певні  команди людини. А інший виконавець - дворова собака ці команди не зрозуміє

Означення

Система команд виконавця - це набір команд, які він може виконувати.

Система команд шкільного автобуса:

Вказівки до виконання передає водій через пульт управління

Система команд робота в Лего

Запрограмований для підіймання та перенесення предметів робот, складений з конструктора Легосистему команд буде мати лише п'ять команд: обрати предмет та перемістити його в одному з чотирьох напрямків:

Чим виконавець-машина відрізняється від виконавця-людини?

Завдання 5.

Визначіть яка система команд відноситься до певного виконавця (час виконання 5 хв., кількість балів - 2)

Капелюшник – пересідати з місця на місце

  Пити чай

Чеширськи кіт – зникати з місця

  Посміхатися

Червона королева – робити мяч з їжака

  Робити ключку з фламінго

  Грати в крокет

Учитель: Отже, прийшов час згадати знайому вам з початкової школи програму Scratch і спробувати отримані знання застосувати на практиці.

 

Робота за комп’ютером

Учитель: Капелюшник теж буде працювати разом з вами, але він може робити щось не вірно, давайте визначемо, що саме.

Повторення правил техніки безпеки:

  • У кабінеті інформатики Капелюшник увімкнув комп’ютер і почав діставати зі свого портфеля обід, який потім з’їв.

 

Чи порушив він правила техніки безпеки? Якщо так, то як?

  • Учениця помітила на уроці, що Капелюшник  взяв з собою на урок улюблені іграшки: ведмедя та мишу – і посадила поруч з монітором.

 

Яке правило техніки безпеки порушив Капелюшник?

  • На уроці неуважний Капелюшник заснув і ліг на клавіатуру. Потім він прокинувся, згадав про роботу.

 

Чи порушив він правила техніки безпеки?

Алгоритм «Знайомство».

Завдання. Із набору команд склади алгоритм, за яким виконавець «промовлятиме» речення в такій послідовності: Привіт! Мене звати Рудий кіт. Я — виконавець у середовищі Скретч. Бажаю тобі успіху!

Збережи файл проекту в папці Скретч проекти.

1. Завантаж середовище Скретч.

2. Перейди в режим відображення сцени у зменшений розмір. Переконайся, що ти бачиш усі команди, які розташовані у вкладці Скрипти.

3. Почергово виконай усі запропоновані команди (мал. ). Для цього двічі клацни на говорити... впродовж... Чекай, поки команду не буде виконано.

Примітка. Команду, що виконується, виділено білим контуром.

https://subject.com.ua/textbook/informatics/6klas/6klas.files/image066.jpg

Мал.

4. За допомогою дії перетягування мишею перемісти команди так, щоб утворити запропоновану в умові завдання послідовність речень.

5. З групуй команди, приєднавши їх одна до одної перетягуванням.

6. Запусти на виконання всю групу команд. Спробуй зупинити виконання скрипту після речення «Привіт!», натиснувши червону кнопку.

7. Спробуй запустити програму на виконання, натиснувши зелений прапорець. Переконайся, що на сцені нічого не відбувається. Зроби висновок про те, хто може керувати виконавцем у цьому проекті.

9. Перейди до меню Файл середовища Скретч. Обери вказівку Зберегти як. Збережи проект, натиснувши кнопку Гаразд.

 

Підсумок уроку.

Учитель: Молодці! Ви добре впоралися з завданнями і змогли вийти з зачаровного світу. Бажаю вам успіху у вивченні цього розділу інформатики. А сьогодні ви отримали  за виконання завдань свою оцінку.

Домашнє завдання.

Параграф 4.1 с. 129-131

 

 

 

zip
Додано
30 квітня 2021
Переглядів
1267
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку