Урок-квест "Натуральні числа навколо нас"

Про матеріал
Урок-квест проводиться у 5 класі як узагальнення вивченого матеріалу про натуральні числа. Розробка уроку включає інтерактивні технології на основі формування ключових компетентностей.
Перегляд файлу

Урок-дослідження (кейс-метод) « Кути. Види кутів.»

Розвиває ключові компетентності:

ціннісно-смислові (уміння визначати житєві цінності й мету, усвідомлювати своє місце в соціумі, ухвалювати правильні рішення);

громадянські (уміння активно, відповідально й ефективно реалізовувати права й обовязки з метою розвитку демократичного суспільства);

загальнокультурні (уміння аналізувати й оцінювати досягнення національної та світової культури; орієнтуватися в культурному та духовному контексті сучасного суспільства; застосовувати методи самовиховання, орієнтовані на загальнолюдські ціності );

навчально-пізнавальні (уміння відрізняти факти від домислів, застосовувати різні методи пізнання, володіння вимірювальними навичками );

інформаційно-комунікаційні (уміння використовувати інформаційно- комунікаційні технології та відповідні засоби для виконання особистісних і суспільно значущих завдань );

комунікативні (уміння особистості застосовувати у конкретному різновиді спілкування знання мови, уміння взаємодіяти з людьми, що оточують її та перебувають на відстані; навички роботи в групі, володіння різними соціальними ролями );

проектно-технологічні (уміння застосовувати знання, навички й особистий досвід у предметно-перетворювальній діяльності );

соціальні (уміння продуктивно співпрацювати з партнерами у групі й команді, виконувати різні ролі й функції в колективі ).

Вид кейса: навчальний.

Тип кейса: дослідницький.

Зміст кейса.

    Завдання: ми живемо у світі, сповненому геометрії. Нас оточує багато предметів, які підпорядковуються її правилам: наш будинок, улюблені іграшки, речі, якими ми користуємося в повсякденному житті. Сьогодні ми маємо ознайомитись із зображенням кута, видами кутів та навчитись будувати кути певної градусної міри.

    Проблема: яка фігура називається кутом, як він утворюється, як будувати кути за допомогою транспортира та які види кутів існують.

    Для розвязання проблеми учні мають:

  • розглянути фігуру кута;
  • зясувати елементи кута та позначення їх, запис у зошитах;
  • побудувати  фігуру  кута,
  • навчитися розпізнавати та будувати різні види кутів;
  • навчитися користуватися транспортиром;
  • навчитися вимірювати та будувати кути за допомогою транспортира.

    Мета: організувати  дослідження фігури, збирання й вивчення інформації про кути.

    Робота в групах. Учитель пропонує у групах розвязати порушену проблему, оформити картку-завдання.

    Обговорення. На наступному етапі організовують обговорення варіантів розвязання проблеми у групах. Кожна з груп  по черзі працює над завданням. Усі висновки занотовують до таблиці.

    Висновок. Учитель спільно з учнями робить висновки, спираючись на презентовані групами варіанти розвязання проблеми, підбиває підсумки уроку.

    Практична частина. Учні виконують креслення індивідуально.

    Рефлексія .На завершення заняття проводиться рефлексія.

Робота з кейсом

Кейс надають учням безпосередньо на занятті.

Завдання № 1. Запитання для обговорення:

  • Які відомі вам фігури мають кути?
  • Який предмет постійно демонструє різні види кутів?
  • З яких елементів складається циферблат годинника?
  • Яку фігуру утворюють стрілки годинника?

Завдання № 2

.

 

 

 

  • Що зображено на кресленні? ( Фігури.)
  • Яка фігура зайва і чому? ( Овал без кутів.)
  • Які геометричні фігури залишилися?
  • Що в них спільне?

Завдання № 3

Запитання й завдання

Відповіді

Перша група

 

C:\Users\USER1\Desktop\моя робота\image114.jpg

 

Розгляньте кут. Який вид кута? Позначте його.

 

Вершина кута ………

 

Сторони кута ………

 

Градусна міра кута ………..

 

Який кут утворюють на циферблаті годинника хвилинна і годинна стрілки : а) о 4 год; б) о 9 год; в) о 18 год?

 

Висновок:

 

Друга група

C:\Users\USER1\Desktop\моя робота\image113.jpg

 

 

Розгляньте кут. Який вид кута? Позначте його.

 

Вершина кута ………

 

Сторони кута ………

 

Градусна міра кута ………..

 

Який кут утворюють на циферблаті годинника хвилинна і годинна стрілки : а) о 1 год; б) о 18 год; в) о 4 год?

 

Висновок:

 

Третя  група

 

C:\Users\USER1\Desktop\моя робота\image112.jpg

 

 

Розгляньте кут. Який вид кута? Позначте його.

 

Вершина кута ………

 

Сторони кута ………

 

Градусна міра кута ………..

 

Який кут утворюють на циферблаті годинника хвилинна і годинна стрілки : а) о 4 год; б) о 9 год; в) о 18 год?

 

Висновок:

 

Четверта  група

 

C:\Users\USER1\Desktop\моя робота\image111.jpg

 

 

Розгляньте кут. Який вид кута? Позначте його.

 

Вершина кута ………

 

Сторони кута ………

 

Градусна міра кута ………..

 

Який кут утворюють на циферблаті годинника хвилинна і годинна стрілки : а) о 15 год; б) о 13 год; в) о 6 год?

 

Висновок:

 

 

Завдання № 4.Практична частина.

Учні виконують креслення кутів різного виду, вимірюють їх градусну міру та записують у зошитах позначення.

C:\Users\USER1\Desktop\моя робота\image127_78.jpg

Критерії оцінювання роботи груп

Критерії оцінювання

Бали

Правильно дано відповіді на завдання №1

1

Правильно дано відповіді на завдання №2

1

Правильно дано відповіді на завдання №3

1

Активність роботи всіх членів групи

1

Чіткість і грамотність математичної мови

1

Правильно зроблено висновок

1

Дотримання регламенту

1

Штрафні бали ( порушення правил ведення дискусії, некоректність поведінки тощо)

-1

Загалом

 

 

docx
Додано
30 вересня 2020
Переглядів
465
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку