Урок-дослідження (кейс-метод) « Кути. Види кутів.»
Розвиває ключові компетентності:
ціннісно-смислові (уміння визначати житєві цінності й мету, усвідомлювати своє місце в соціумі, ухвалювати правильні рішення);
громадянські (уміння активно, відповідально й ефективно реалізовувати права й обов’язки з метою розвитку демократичного суспільства);
загальнокультурні (уміння аналізувати й оцінювати досягнення національної та світової культури; орієнтуватися в культурному та духовному контексті сучасного суспільства; застосовувати методи самовиховання, орієнтовані на загальнолюдські ціності );
навчально-пізнавальні (уміння відрізняти факти від домислів, застосовувати різні методи пізнання, володіння вимірювальними навичками );
інформаційно-комунікаційні (уміння використовувати інформаційно- комунікаційні технології та відповідні засоби для виконання особистісних і суспільно значущих завдань );
комунікативні (уміння особистості застосовувати у конкретному різновиді спілкування знання мови, уміння взаємодіяти з людьми, що оточують її та перебувають на відстані; навички роботи в групі, володіння різними соціальними ролями );
проектно-технологічні (уміння застосовувати знання, навички й особистий досвід у предметно-перетворювальній діяльності );
соціальні (уміння продуктивно співпрацювати з партнерами у групі й команді, виконувати різні ролі й функції в колективі ).
Вид кейса: навчальний.
Тип кейса: дослідницький.
Зміст кейса.
Завдання: ми живемо у світі, сповненому геометрії. Нас оточує багато предметів, які підпорядковуються її правилам: наш будинок, улюблені іграшки, речі, якими ми користуємося в повсякденному житті. Сьогодні ми маємо ознайомитись із зображенням кута, видами кутів та навчитись будувати кути певної градусної міри.
Проблема: яка фігура називається кутом, як він утворюється, як будувати кути за допомогою транспортира та які види кутів існують.
Для розв’язання проблеми учні мають:
Мета: організувати дослідження фігури, збирання й вивчення інформації про кути.
Робота в групах. Учитель пропонує у групах розв’язати порушену проблему, оформити картку-завдання.
Обговорення. На наступному етапі організовують обговорення варіантів розв’язання проблеми у групах. Кожна з груп по черзі працює над завданням. Усі висновки занотовують до таблиці.
Висновок. Учитель спільно з учнями робить висновки, спираючись на презентовані групами варіанти розв’язання проблеми, підбиває підсумки уроку.
Практична частина. Учні виконують креслення індивідуально.
Рефлексія .На завершення заняття проводиться рефлексія.
Робота з кейсом
Кейс надають учням безпосередньо на занятті.
Завдання № 1. Запитання для обговорення:
Завдання № 2
.
Завдання № 3
Запитання й завдання |
Відповіді |
Перша група |
|
|
|
Розгляньте кут. Який вид кута? Позначте його. |
|
Вершина кута ……… |
|
Сторони кута ……… |
|
Градусна міра кута ……….. |
|
Який кут утворюють на циферблаті годинника хвилинна і годинна стрілки : а) о 4 год; б) о 9 год; в) о 18 год? |
|
Висновок: |
|
Друга група |
|
|
|
Розгляньте кут. Який вид кута? Позначте його. |
|
Вершина кута ……… |
|
Сторони кута ……… |
|
Градусна міра кута ……….. |
|
Який кут утворюють на циферблаті годинника хвилинна і годинна стрілки : а) о 1 год; б) о 18 год; в) о 4 год? |
|
Висновок: |
|
Третя група |
|
|
|
Розгляньте кут. Який вид кута? Позначте його. |
|
Вершина кута ……… |
|
Сторони кута ……… |
|
Градусна міра кута ……….. |
|
Який кут утворюють на циферблаті годинника хвилинна і годинна стрілки : а) о 4 год; б) о 9 год; в) о 18 год? |
|
Висновок: |
|
Четверта група |
|
|
|
Розгляньте кут. Який вид кута? Позначте його. |
|
Вершина кута ……… |
|
Сторони кута ……… |
|
Градусна міра кута ……….. |
|
Який кут утворюють на циферблаті годинника хвилинна і годинна стрілки : а) о 15 год; б) о 13 год; в) о 6 год? |
|
Висновок: |
|
Завдання № 4.Практична частина.
Учні виконують креслення кутів різного виду, вимірюють їх градусну міру та записують у зошитах позначення.
Критерії оцінювання роботи груп
Критерії оцінювання |
Бали |
Правильно дано відповіді на завдання №1 |
1 |
Правильно дано відповіді на завдання №2 |
1 |
Правильно дано відповіді на завдання №3 |
1 |
Активність роботи всіх членів групи |
1 |
Чіткість і грамотність математичної мови |
1 |
Правильно зроблено висновок |
1 |
Дотримання регламенту |
1 |
Штрафні бали ( порушення правил ведення дискусії, некоректність поведінки тощо) |
-1 |
Загалом |
|