Урок-квест з природознавства в 4 класі

Про матеріал
Мета уроку-квесту систематизувати і узагальнити знання учнів з теми "Природа материків і океанів" , розвивати мислення, пам’ять, мовлення, вміння аналізувати вивчене, пізнавальний інтерес учнів, спостережливість, вміння працювати в групі; виховувати бажання пізнавати природу і берегти її.
Перегляд файлу

Урок-квест  з природознавства в 4 класі

Тема уроку. Систематизація і узагальнення знань за  розділом «Природа материків та океанів»

Мета уроку. Систематизувати і узагальнити знання учнів ,  розвивати мислення, пам’ять, мовлення, вміння аналізувати вивчене, пізнавальний інтерес учнів, спостережливість, вміння працювати в групі; виховувати бажання пізнавати природу і берегти її.

Обладнання. Карта світу, роздатковий та дидактичний матеріал, картки із тваринами, корабель.

Спосіб організації квесту: лінійний.

Оцінювання команд: на бали.

Хід уроку

І. Організаційний момент

До уроку природознавства всі приготувалися,

на роботу налаштувалися.

Будемо активно  працювати

й свої знання про природу

материків перевіряти.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Постановка ігрової мети

  • Діти, до нас на електрону пошту школи прийшов лист для учнів четвертого класу. Ось,що в ньому написано.

«Любі діти, дуже просимо допомогти нам повернутися додому! Ми, тварини, загубилися і не можемо знайти дорогу на рідний материк! Тільки ви можете зарадити нам в цій біді! Ваші знання, які ви отримали під час вивчення розділу «Природа материків та океанів», допоможуть вам знайти нас!»

  • Отже, діти, ви готові здійснити подорож до материків нашої планети, щоб врятувати бідних тварин?

ІІІ. Створення команд. Оголошення правил

  • Щоб нам було цікаво в подорожі, давайте поділимося на команди і позмагаємося. Та команда, яка отримає найбільше балів – переможе.
  • Давайте створимо правила, які допоможуть командам у змаганні. (Діти пропонують свої правила.)
  • Сьогодні на уроці діють правила:
  1. Співпраця з однокласниками.
  2. Уміння слухати.
  3. Говорити по черзі.
  4. Працювати творчо.
  5. Працювати активно.

ІV. Повідомлення теми уроку

  • Діти, яким транспортом ми будемо подорожувати? Так, пароплавом. Чому? Молодці! Наша планета блакитна, до 70 %  її поверхні займає вода. А на ній ніби плавають великі і маленькі «шматочки» суші. Як вони називаються? ( Материки та острови.) Саме до них ми і попрямуємо.
  • На карті півкуль прикріпимо паперовий кораблик. Звісно подорожувати ми будемо уявно. Але ця подорож допоможе повторити і закріпити ваші знання з розділу «Материки і океани».
  • Щоб вирушити в дорогу, нам потрібно взнати прогноз погоди. (Хвилинка фенологічних спостережень.)
  • А ще ми зберемо валізи. Давайте подумаємо, що візьмемо в дорогу?

Гра «Збери валізу»

Вчитель показує картинку з зображенням предмета, учні називають материк, де використають предмет. Відповідь пояснюють.

Кожух – Антарктида, бо найхолодніший материк.

Панама – Африка, бо найжаркіший материк.

Дощовик – Південна Америка, найвологіший материк.

Пляшка з водою – Австралія, найсухіший материк.

Запасне взуття – Євразія, найбільший материк.

V.  Узагальнення і систематизація знань. Подорож маршрутом

Завдання 1

Вітер весело вітрила надуває,

Наш корабель швидкість набирає,

Попереду земля …

А щоб її назву сказати –

Треба загадку відгадати.

  • Послухайте, діти!

Чи насправді так, чи може сон це,

Наче казка, неповторний дивний світ.

Цей материк – улюбленець сонця,

Де бував чудовий лікар Айболить. (Африка)

 

  • Нас зустрічає тварина, яка чекає допомоги від вас. Відгадайте ребус і назвете її.

                        ребусиребусиребусиребусиребуси

                        ребуси2                                                          (Кенгуру)

  • Як ви вважаєте Африка Батьківщина кенгуру?
  • Щоб тваринка піднялась на наш корабель потрібно виконати завдання.

Бліцтурнір

  • Який за величиною материк Африка? (Другий.)
  • Скількома океанами омивається Африка? ( Трьома)
  • Який великий острів розміщений на південному сході материка?(Мадагаскар.)
  • Найвища точка Африки?(Кіліманджаро.)
  • Як називається найбільш спекотна й суха область не тільки Африки, а й усієї Землі? (Пустеля Сахара.)
  • Як називається найдовша річка в світі? (Ніл.)
  • Як називається повноводна річка Африки? (Конго.)
  • Яке імя носить найбільше прісноводне озеро Африки? (Вікторія.)
  • Скільки держав розміщено на території Африки? (Понад 50.)
  • Який колір шкіри має значна частина населення Африки?

 

  • Дякую, діти! Ви гарно виконали завдання. Кенгуру буде подорожувати далі з нами!

Завдання 2

  • Африка позаду, а на горизонті новий материк! І знову загадка для вас.

     Відкритий був він випадково –

     Той світ, що називають Новим. (Північна Америка)

 

  • Назва тварини була зашифрована піратами. Щоб ми її побачили, пограємо в гру «Дешифровальник»
  •  

І Н Л В Е И Ь Ц

                              1 2   3  4  5 6  7  8

Зашифроване слово: 31264587 (Лінивець)

  • Лінивець також хоче перевірити ваші знання. Пограємо в гру « Продовж речення» (Групова робота, хто перший виконає завдання – отримає бал)

 

Береги Північної Америки омивають води ___ (трьох) океанів: _______ (Північного Льодовитого, Тихого, Атлантичного.)

У  ___(північних) морях плавають айсберги, а у південних теплих водах вражає різноманітністю дивовижний світ _____ (тропічних) рослин і тварин.

На річці ­­______ (Ніагара) розташований величезний ______ (Ніагарський) водоспад.

По материку протікає  одна з найбільших річок світу _____ (Міссісіпі) з притокою _____ (Міссурі).

Корінні мешканці материка – _______ і ______ (індіанці й ескімоси).

 

  • І знову ви, діти, виконали правильно завдання. Молодці! Пливемо далі, маємо на борту двох пасажирів!

 

Завдання 3

  • Щоб назвати наступний материк, відгадайте ребус!

 

 

ребусиребусиребуси

                    ребуси7  = Н                                             (Південна Америка)

  • Так, ми беремо курс на Південну Америку! І зустрічати вас буде …
  • Назвете тварину, коли відгадаєте ще один ребус.

ребусиребуси

                             ребуси1  = Ю           (Тюлень)

  • Нас зустрічає тюлень! Південна Америка його домівка? Щоб йому допомогти, маємо виконати завдання!

Гра «Встановіть відповідність»

  • Зєднайте слова в стовпчиках

 

Атакама

озеро

Анди

гори

Аконкагуа

пустеля

Амазонка

гора

Анхель

водоспад

Анаконда

ріка

Тітікака

змія

Гарпія

риба

Піранья

Птах        

  • Дивовижно, ви справді ерудити, якщо знаєте ці слова! Тепер у нас три пасажира: кенгуру, лінивець, тюлень! Мандруємо далі!

 

Завдання 4

  • Щоб назвати четвертий материк, знову відгадайте ребус!

                           ребусиребусиребусиребуси

                                                                    ребуси1  = А             (Австралія)

 

  • Хто ж нас зустріне в Австралії? Ось вам загадка!

Довга шия, як драбина,

В чорних плямах жовта спина,

Листячко з дерев зриває,

В холодочку спочиває,

Височенна, ніби шафа,

Звісно це – … (Жирафа)

  • Жирафа пропонує вам пограти в гру.

Гра «Так чи ні»

  • Австралія – найсухіший материк на планеті. (Так)
  • Австралія – другий по величині материк. (Ні)
  • В Австралії багато річок. (Ні)
  • Корінне населення – аборигени. (Так)
  • На цьому материку розміщена тільки одна держава. (Так)
  • В Австралії переважає гірський рельєф. (Ні)
  • Населення Австралії розводить овець, свиней, бджіл, коней і верблюдів. (Так)
  • Найбільшу площу в Австралії охоплюють пустелі. (Так)
  • Коала – це хижак. (Ні)
  • Евкаліпт – австралійське дерево. (Так)
  • Цікава була гра?  А ми запрошуємо жирафу приєднатись до інших тварин. І знову в подорож!

 

Завдання 5 

  • Як ви думаєте, куди далі попливемо? Скільки материків залишилося, на яких ми ще не побували?
  • Відгадайте загадку і назвете материк!

 

У будь-яку погоду

все навкруги із льоду.  (Антарктида)

  • Нас зустрічає тварина, яка схожа на бика і барана. Вона вкрита густим і довгим хутром чорно-бурого кольору, який захищає її від морозів. Хто це? (Вівцебик)
  • Так хутро захищає його від морозів, але чи живе він в Антарктиді? Щоб повернути його в рідне середовище пограємо.

Гра «Упорядкуйте таблицю»

Таблиця «Чому так говорять про Антарктиду?»

Край землі

Кригою вкрита майже 100 % поверхні

Країна вітрів

Найпівденніший материк планети

Снігова королева

Для материка характерні вітри, що набувають ураганної сили.

Материк вчених

Найхолодніший материк на Землі.

Крижана пустеля

Постійного населення на материку немає. 40 міжнародних станцій здійснюють наукові дослідження.

 

  • Подякував вівцебик вам, діти! Хоч густе і довге хутро в нього, але йому тут дуже холодно. Давайте запросимо його до нас на пароплав!

 

Завдання 6

  • Залишився ще один материк. І ви, мабуть, здогадуєтеся, як він називається! Про себе він говорить так: «Я  – найбільший материк, складаюся з двох частин!» (Євразія)
  • А чому ми завершуємо нашу подорож у Євразії? Так, це материк, на якому ми живемо! А в якій частині знаходиться наша країна?
  • Зустрічає нас …

Загадка

Дуже миле ведмежа

В чорно-білій шубці

Їсть бамбук постійно

У просторім лісі. (Бамбуковий ведмідь – панда)

  • Символом якої країни є панда?

Ось вам завдання милого ведмежати!

Гра «Де я живу?»

Вчитель показує тварину, учні мають назвати природну зону Євразії.

 

VІ. Підсумок уроку

  1. Завдання 7

«Селфі на память»

  • Ось ми повернулися додому. Але пригоди ваші не закінчилися. Наших пасажирів потрібно повернути на рідні материки.
  • Завдання для команд: у конвертах лежать пазли, з яких ви складете материки. На створений материк ви прикріпите тваринку з нашого корабля і зробите селфі на пам’ять.

Завдання на увагу

  • Яка тваринка не загубилася, а вирішила з вами погратися? (Панда)
  1. Нагородження команд
  • Любі діти, ви всі гарно попрацювали! Немає значення яка команда набрала більше балів. Ми сьогодні побували у цікавій і веселій кругосвітній подорожі. А путівниками у ваших мандрах були здобуті на уроках знання. Пізнавайте світ, він такий багатий і неповторний! Таким ж багатими будуть і ваші знання!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Черняк Галина
До підручника
Природознавство 4 клас (Андрусенко І.В.)
Додано
9 квітня 2020
Переглядів
1894
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку