1
УРОК ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА
3 клас
ТЕМА УРОКУ: квіти у вазі.
МЕТА: Продовжувати ознайомлювати учнів з поняттям «натюрморт», учити створювати натюрморт у різних техніках: аплікація, монотипія.
Розвивати: композиційні відчуття, кольоросприймання, увагу до характерних елементів форми, зорову пам’ять, зосередженість, уяву, почуття пропорційності в зображенні предметів.
Знайомити учнів з технікою стилізації рослинних елементів у композиції, формувати естетичні смаки, виховувати інтереси і любов до мистецтва, ключові компетентності, мистецьких, предметних і міжпредметних компетентностей.
Ключова компетентність: екологічна компетентність.
Тип уроку: урок формування нових знань.
Обладнання: ваза з квітами, таблиці із зображенням квітів у вазі, репродукція з картин Катерини Білокур «Польові квіти», «Квіти за тином».
Хід уроку:
І. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ І УМІНЬ, КОРЕКЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, НАВИЧОК І УМІНЬ.
Повідомлення теми й мети уроку.
Хвилинка релаксації. Вправа «Квітка настрою».
ІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
Вступна бесіда.
Кожна квітка має свою цікаву назву, наприклад, незабудка з давньогрецької означає мишаче вушко. На сьогодні налічується понад
270 тисяч видів квітів. Одних тільки троянд на сьогодні відомо близько 14 тисяч сортів. Не всі квіти мають звичайний вигляд. Деякі види ми вживаємо в їжу. Наприклад, ми їмо суцвіття брокколі, цвітної капусти, а квітка кульбаби вважається бур’яном, проте вона багата вітамінами А, В, С, Д.
Найдавнішій у світі троянді тисячу років.
Робота в групах.
Відгадування загадок та презентація «Що ми знаємо про квітку?»
І група.
Цвіте синьо, лист зелений, квітник прикрашає.
Хоч мороз усе побив – його не займає.
(барвінок)
ІІ група.
Я найперше зацвітаю синім цвітом серед гаю.
Відгадайте, що за квітка, бо мене не стане влітку.
(пролісок)
ІІІ група.
Стоять у лузі дві сестрички,
Золотенькі очі, білі вії.
(ромашка)
Оберігаємо, плекаємо кожну квіточку.
Декламування вірша Марії Познанської «Мій квітник».
Продовження бесіди
Особливим царством краси можна назвати
квітку у творах української
художниці Катерини Білокур.
Катерина Білокур. «Польові квіти»
1941 р. Полотно, олія.
Твори художниці прикрашають зали багатьох музеїв світу. Художниця малювала свій особливий світ, де квіти були водночас живими і фантастичними, ніби з чарівних казок. Вона мріяла про час, коли всі квіти на Землі – весняні, літні, осінні – буятимуть разом, милуючи око і серце своєю красою. У багатьох її картинах можна зустріти саме таке «дивне сусідство» різних квітів і рослин.
Перегляд репродукції Катерини Білокур
«Польові квіти», «Квіти за тином».
Розгадування чайнворда «Квіти».
Гра – завдання «Квіти». Назва квітів складається з ланцюжків слів, у якому остання буква попереднього слова повинна бути першою наступного.
(тюльпан, незабудка, нарцис, соняшник, конвалія)
Практична робота.
Перегляд таблиці з методичними розробками малюнка «Малювання натюрморту».
Поетапне виконання композиції вчителем.
Практична діяльність учнів.
ПАМ’ЯТКА
ІІІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕННОГО МАТЕРІАЛУ.
Дидактична гра «Вернісаж».
На дошці розвішані дитячі малюнки, репродукції картин різних жанрів і образотворчого мистецтва. Діти під ними прикріплюють таблички: натюрморт, пейзаж, портрет.
IV. Підсумок уроку. Перегляд і оцінювання композицій.
Презентація учнівських малюнків
Гра «Квітка настрою».
Оберіть квітку настрою. Чи вдалося вам покращити настрій. Закрийте очі, уявіть, що у вас квітка радості. Якого кольору ви бачите квітку? Якого запаху? Запам’ятайте. Якщо у вас будуть неприємності, уявіть собі улюблену квітку, яка вам покращить настрій і принесе радість.