КЗ «Чернігівський навчально – реабілітаційний центр» Чернігівської обласної ради
ПОКАЗОВЕ ЗАНЯТТЯ ГУРТКА
«СВІТ МИСТЕЦТВА»
НА ТЕМУ:
«ЧАРІВНИЙ СВІТ ГРАФІКИ»
КЕРІВНИК ГУРТКА
ВЧИТЕЛЬ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА
ЛЮДМИЛА СИЛА
ЧЕРНІГІВ, 2023
Дата: 16.02.23 Клас: 3, 5-Б, 6 Заняття: Гурток «Світ мистецтва»
Тема заняття: Чарівний світ графіки.
Мета заняття: формування мистецьких компетентностей
Ключові: спілкування державною мовою, уміння вчитися впродовж життя, загальнокультурна грамотність.
Предметні: ознайомлення з графікою як видом о/м, формування практичних навичок створення художніх образів за допомогою графічних засобів виразності (лінії, плями, силуету, контура), освоєння основ художньої мови музики як виду мистецтва; розвивати: творчі здібності, аналітико-синтетичну діяльність, окомір, дрібну моторику, асоціативно-образне мислення, координацію руки і ока; виховувати зацікавленість, самостійність, естетичний смак; коригувати зорове та дотикове сприймання.
Тип заняття: комбінований
Інструменти та матеріали до заняття: роздатковий матеріал з теми, графічні матеріали, музичний супровід .
Хід заняття
І. Організаційний момент
Емоційне налаштування «Кольоровий настрій»
ІІ. Повторення раніше вивченого матеріалу
Давайте пригадаємо: у яких графічних техніках ми працювали протягом останніх 4 занять?
Графічні техніки: «дудлінг», «каліграма», «художній образ з цифр», «малюнок однією лінією».
ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності
Спробую довести, що графіка – величний вид мистецтва…
Складання «мистецької інсталяції» з теми «Графіка» (предметна картина). Крапка, лінії (види ліній з дротиків), штрих, пляма, силует, контур (вгадати образ за контуром), графічні матеріали (кошик), види графіки (книжкова, тиражна (конверти, листівки, календарі), журнально-газетна, плакатна, промислова (етикетки, фірмові знаки), елементи світлотіні…
А це що серед ГРАФІКИ? (Нотний стан з нотками)
Невже графіка пов’язана з МУЗИКОЮ теж?
ІV. Повідомлення теми і мети заняття
Чи можете ви собі уявити, що музику можна намалювати? Давайте спробуємо…
V. Сприймання нового матеріалу
Прослухаємо та спробуємо намалювати музику…
Музично-графічні малюнки композицій: Модеста Мусоргського «Картинки з виставки. Хатинка Бабусі-Яги», Людвіга ван Бетховена «Місячна соната», Петра Чайковського «Вальс квітів», Миколи Римського-Корсакова «Політ джмеля»
VІ. Динамічна пауза, гімнастика для очей
Малюємо види ліній поставою, малюємо види ліній очима…
VІІ. Коригування набутих компетенцій
Художньо-ритмічні вправи. Малюнок музичного твору Лео Деліби «Піццикато»
VІІІ. Підсумок заняття
Який музичний малюнок був найцікавішим, найскладнішим…
Сьогодні ми з вами дізналися, що МУЗИКА ТА ГРАФІКА – дуже близькі між собою, доповнюють одна одну. Музика близька і до театру, і до цирку, балету, живопису… та то вже буде наступна наша мистецька зустріч …
Рефлексія «Веселка»
Позначте кольором свій настрій