Урок-КВК «Насінні рослини»

Про матеріал
повторити та закріпити матеріал з теми ; формувати почуття відповідальності за власні дії, уміння приймати рішення колективно; розвивати здатність аналізувати та роботи висновки, розпізнавати рослини за морфологічними ознаками. Формувати ключові компетентності: «вміння вчитися» та соціальну.
Перегляд файлу

Біологія 6 клас

Тема: Урок-КВК «Насінні рослини»

Мета: повторити та закріпити матеріал з теми ; формувати почуття відповідальності за власні дії, уміння приймати рішення колективно; розвивати здатність аналізувати та роботи висновки, розпізнавати рослини за морфологічними ознаками. Формувати ключові компетентності: «вміння вчитися» та соціальну.

Обладнання: гербарні матеріали, картки, кросворд.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань і вмінь.

Попередня підготовка до уроку:

Запитання для заліку (пропонуються учням на початку вивчення теми):

  1. Чому покритонасінні рослини стали панівною групою серед рослин?
  2. Типи кореневих систем. Навести приклади.
  3. Зони кореня, їх функції і значення.
  4. Видозміни кореня, їх значення. Навести приклади.
  5. Пагін. Стебло- вісь пагона. Видозміни пагона.
  6. Листок – бічний орган пагона.
  7. Біологічне знання і типи вегетативного розмноження.
  8. Квітка – видозмінений пагін. Будова квітки. Різноманітність квіток.
  9. Суцвіття, їх типи, біологічне значення.
  10. Види запилення. Навести приклади.
  11. Запліднення і розвиток насінини.
  12. Плоди, їх будова і значення. Навести приклади.
  13. Способи розповсюдження.
  14. Дати загальну характеристику класу Дводольні
  15. Дати характеристику класу Однодольні

             Терміни, винесені на залік: запліднення, подвійне запліднення, ендосперм, квітка, тичинка, маточка, суцвіття, плід, корінь, кореневі системи, пагін, стебло, листочок, брунька, бульбо-корінь, запилення, зав’язь, кореневище, коренеплід, насінина, плодо-мішок, приймочка, супліддя.

 

Хід уроку:

Клас заздалегідь поділяється на три групи(команди), які беруть участь в КВК. Команди очолюють консультанти-капітани, які керують підготовкою до заліку. Журі обирається з однокласників або вчителів.

І. Проведення конкурсів.

Конкурс «Кросворд»

За 3 хвилини команда повинна розгадати кросворд (додаток 1).

За кожне правильно розгадане слово вона отримує 1 бал.

Конкурс «Що зайве ?»

Командам пропонуються картки (додаток 2). Необхідно визначити на малюнку зайвий об’єкт і пояснити свій варіант відповіді. Правильна відповідь оцінюється 1 балом. Якщо вибір зроблено правильно, але пояснення відсутнє, команда отримує 0 балів. Інші команди можуть доповнити відповідь.

Журі оцінює перший конкурс.

Конкурс «Правильна цифра»

На дошці вказані ознаки рослин і назви родин у такому порядку:

  1. Сітчасте.
  2. Мичкувата.
  3. Хрестоподібні, Розові, Пасльонові.
  4. Одна сім’ядоля.
  5. Злакові, Лінійні.
  6. Дві сім’ядолі.
  7. Паралельне й дугове.
  8. Стрижнева

Усі члени команди мають набір цифр від 1 до 8. Учитель зачитує текст, у якому пропущені слова, зазначені на дошці. Учні знаходять необхідне слово показують цифру, якою воно позначене.

 

Текст.

У рослин класу однодольні коренева система …… (2), класу Дводольні - …… (8). У дводольних зародок насінини має …. (6), а в однодольних - … (4). У рослин класу Однодольні жилкування листків ….(7), а в класу Дводольні - … (1). Із вивчених родин рослин до класу Дводольні належать ….(3), до класу Однодольні - …..(5). Кожна правильна відповідь – 1 бал.

Хвилинка «розвантаження». Команди зачитують цікаві повідомлення з теми «Насінні рослини» (домашнє завдання).

Конкурс «Запитання -відповіді»

Одна команда ставить іншій «два запитання з винесених на залік.» Відповідь дає один представник команди суперників, доповнює вся команда.

Журі оцінює правильність, точність, науковість, лаконічність відповіді.

Конкурс «Відгадай рослину»

Практичний тур. Команди отримують зразки гербарного матеріалу, який розглядався на лабораторних роботах . За інструктивною карткою потрібно визначити рослину, охарактеризувати її систематичне положення.

Конкурс «Далі, далі»

Бліц-опитування. За 30 секунд необхідно дати відповідь на якомога більшу кількість запитань. За кожну правильну відповідь команді зараховується 1 бал.

Запитання

  1. Рослини, які цвітуть принаймні один раз протягом свого життя. (Квіткові)
  2. Група квіток, розміщених у певному порядку. (Суцвіття)
  3. Систематична категорія, об’єднує споріднені роди рослин. (Родина)
  4. Плід з багатьма насінинами (Багатонасінний)
  5. Стебло злакових (Соломина)
  6. Коренева система з добре розвинутим головним коренем (Стрижнева)
  7. Зачатковий пагін (Брунька)
  8. Жилкування листка конвалії (Дугове)
  9. Запасаюча тканина насінини (Ендосперм)
  10. До якої родини належить горох (Бобові)
  11. Яке суцвіття в соняшника (Кошик)
  12. Квітки, які мають і тичинки, і маточки (Двостатеві)
  13. Родина дводольних, у яких пелюстки розміщенні хрестоподібне, плід – стручок (Капустяні)
  14. Систематична категорія, яка об’єднує споріднені рослини (Клас)
  15. Плід гороху (Біб)
  16. Підземний орган рослин (Корінь)
  17. Запилення, яке здійснюється людиною (Штучне)
  18. Рослини, що мають дві сім’ядолі (Дводольні)
  19. Родина, яка налічує найбільше цінних злакових культур (Злакові)
  20. Рослини, на яких квітки і тичинкові, і маточкові (Однодольні)
  21. Як запилюється акація (Комахами)
  22. Родина дводольних, у якої пелюстки мають назву: парус, весло, човник. (Бобові)
  23. Квітки, які мають або тичинки, або маточки (Одностатеві)
  24. Частина маточки, куди потрапляє пилок (Приймочка)
  25. Плід картоплі (Ягода)
  26. Плід з однією насіниною (Однонасінний)
  27. Орган рослини, у якому відбувається процес фотосинтезу (Листочок)
  28. Хто відкрив подвійне запліднення в покритонасінних (Навашин)
  29. Родина дводольних, у якої більшість представників – плодові дерева (Розові)
  30. Наука про рослини (Ботаніка)

 

ІІ. Підсумки уроку.

Журі підбиває підсумки гри, визначає переможців. Учитель аналізує урок, виставляє оцінки.

 

ІІІ. Домашнє завдання.

Підготувати повідомлення про рослини- барометри.  

 

 

Кросворд

 

 

6

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

9

 

 

 

 

 

 

 

1

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

4

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

По горизонталі:

  1. Відділ вищих рослин, найпоширеніших у сучасній флорі (Покритонасінні).
  2. Процес перенесення пилку з тичинки на маточку (Запилення)
  3. Видозмінений у процесі запліднення насінний зачаток (Насінина)
  4. Сукупність плодо-листків, складається із зав’язі, стовпчика, приймочки (Маточка)

По вертикалі:

     2.  Статевий процес, під час якого спермій зливається з яйцеклітиною     

           (Запліднення)

     5. основний підземний орган (Корінь)

     6. Поживна тканина (Ендосперма)

     7. Видозмінений пагін, основна функція якого- розмноження (Квітка)

     8. Складова андроцея, складається з тичинковою нитки і пиляка (Тичинка)

     9. Видозмінена в процесі запліднення квітка, орган, де достигає насіння (Плід)

     10. Розширена частина маточки, в якій знаходиться насінні зачатки (Зав’язь)

 

 

 

 

docx
Додано
11 грудня 2020
Переглядів
473
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку