Біологія 6 клас
Тема: Урок-КВК «Насінні рослини»
Мета: повторити та закріпити матеріал з теми ; формувати почуття відповідальності за власні дії, уміння приймати рішення колективно; розвивати здатність аналізувати та роботи висновки, розпізнавати рослини за морфологічними ознаками. Формувати ключові компетентності: «вміння вчитися» та соціальну.
Обладнання: гербарні матеріали, картки, кросворд.
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань і вмінь.
Попередня підготовка до уроку:
Запитання для заліку (пропонуються учням на початку вивчення теми):
Терміни, винесені на залік: запліднення, подвійне запліднення, ендосперм, квітка, тичинка, маточка, суцвіття, плід, корінь, кореневі системи, пагін, стебло, листочок, брунька, бульбо-корінь, запилення, зав’язь, кореневище, коренеплід, насінина, плодо-мішок, приймочка, супліддя.
Хід уроку:
Клас заздалегідь поділяється на три групи(команди), які беруть участь в КВК. Команди очолюють консультанти-капітани, які керують підготовкою до заліку. Журі обирається з однокласників або вчителів.
І. Проведення конкурсів.
Конкурс «Кросворд»
За 3 хвилини команда повинна розгадати кросворд (додаток 1).
За кожне правильно розгадане слово вона отримує 1 бал.
Конкурс «Що зайве ?»
Командам пропонуються картки (додаток 2). Необхідно визначити на малюнку зайвий об’єкт і пояснити свій варіант відповіді. Правильна відповідь оцінюється 1 балом. Якщо вибір зроблено правильно, але пояснення відсутнє, команда отримує 0 балів. Інші команди можуть доповнити відповідь.
Журі оцінює перший конкурс.
Конкурс «Правильна цифра»
На дошці вказані ознаки рослин і назви родин у такому порядку:
Усі члени команди мають набір цифр від 1 до 8. Учитель зачитує текст, у якому пропущені слова, зазначені на дошці. Учні знаходять необхідне слово показують цифру, якою воно позначене.
Текст.
У рослин класу однодольні коренева система …… (2), класу Дводольні - …… (8). У дводольних зародок насінини має …. (6), а в однодольних - … (4). У рослин класу Однодольні жилкування листків ….(7), а в класу Дводольні - … (1). Із вивчених родин рослин до класу Дводольні належать ….(3), до класу Однодольні - …..(5). Кожна правильна відповідь – 1 бал.
Хвилинка «розвантаження». Команди зачитують цікаві повідомлення з теми «Насінні рослини» (домашнє завдання).
Конкурс «Запитання -відповіді»
Одна команда ставить іншій «два запитання з винесених на залік.» Відповідь дає один представник команди суперників, доповнює вся команда.
Журі оцінює правильність, точність, науковість, лаконічність відповіді.
Конкурс «Відгадай рослину»
Практичний тур. Команди отримують зразки гербарного матеріалу, який розглядався на лабораторних роботах . За інструктивною карткою потрібно визначити рослину, охарактеризувати її систематичне положення.
Конкурс «Далі, далі»
Бліц-опитування. За 30 секунд необхідно дати відповідь на якомога більшу кількість запитань. За кожну правильну відповідь команді зараховується 1 бал.
Запитання
ІІ. Підсумки уроку.
Журі підбиває підсумки гри, визначає переможців. Учитель аналізує урок, виставляє оцінки.
ІІІ. Домашнє завдання.
Підготувати повідомлення про рослини- барометри.
Кросворд
|
6 |
|
|
||||||||||||||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
9 |
|
|||||
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
1 |
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|
|
10 |
||||||||||||
|
|
|
|
4 |
|
8 |
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
|
|
|
|
|
|||||||||||||
|
|
|
|
||||||||||||||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
По горизонталі:
По вертикалі:
2. Статевий процес, під час якого спермій зливається з яйцеклітиною
(Запліднення)
5. основний підземний орган (Корінь)
6. Поживна тканина (Ендосперма)
7. Видозмінений пагін, основна функція якого- розмноження (Квітка)
8. Складова андроцея, складається з тичинковою нитки і пиляка (Тичинка)
9. Видозмінена в процесі запліднення квітка, орган, де достигає насіння (Плід)
10. Розширена частина маточки, в якій знаходиться насінні зачатки (Зав’язь)