Урок. Л.р. Визначееня ККД простого механізму

Про матеріал
Даний ресурс призначений для вчителів фізики, які викладають у 7 класі за програмою для загальноосвітніх навчальних закладів «Фізика. Астрономія. 7-12 класи». Цифровий ресурс розроблено відповідно до підручника: «Фізика: підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закл.» (автори: В.Г. Бар’яхтар, С.О. Довгий, Ф.Я. Божинова. 2015р.). Може бути використано при опрацюванні розділу «Механічна робота та енергія», під час вивчення теми: «Лабораторна робота № 12 «Визначення ККД простого механізму» за новим державним стандартом. Створено відповідну мотивацію навчальної діяльності учнів та поставлено цікаву проблему. Вона містить похвилинне представлення структури уроку з детальним описом кожного етапу. В даному цифровому ресурсі розглядаються експеримент з визначення фізичного змісту коефіцієнта корисної дії похилої площини. У якості домашнього завдання учням пропонується провести домашній експеримент.
Перегляд файлу

Урок 7

(7 клас, фізика)

Тема уроку.  Лабораторна робота № 12 «Визначення ККД простого механізму»

Мета уроку.

Навчальна: перевірити дослідним шляхом як залежить коефіцієнт корисної дії від кута нахилу похилої площини, переконатися, що корисна робота менша від повної роботи, визначити ККД.

Розвивальна: розвивати емоції, створюючи емоційні ситуації.

Виховна: виховувати чесність, правдивість, почуття колективізму.

Тип уроку:     застосування знань, умінь і навичок.

Обладнання: мультимедійна дошка, учнівська лінійка, динамометр, три тягарці однакової маси, довга дерев’яна лінійка, штатив з лапкою, деревяний брусок.

Очікувані результати уроку.

Знати: формулу для розрахунку ККД, залежність ККД від кута нахилу похилої площини.

Вміти: вирішувати стандартні завдання, оформлювати результати експериментів.

 

Структура уроку

  1. Організація класу (1 хв.)
  2. Перевірка домашнього завдання (2 хв.)
  3. Мотивація навчальної діяльності (1 хв.)
  4. Формулювання теми, мети і завдань уроку (1 хв.)
  5. Постановка проблеми (3 хв.)
  6. Підготовка до експерименту (4 хв.)
  7. Експеримент (15 хв.)
  8. Опрацювання результатів експерименту (15 хв.)
  9. Підбиття підсумків уроку (2 хв.)
  10. Домашнє завдання (1 хв.)

 

Хід уроку

І. Організація класу

 Учитель налаштовує учнів на роботу, відмічає відсутніх.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

   Учні самостійно перевіряють правильність виконання домашнього завдання за зразком, виданим учителем на кожну парту.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (слайд 4)

На попередніх уроках ми розглядали фізичну суть коефіцієнта корисної дії. Сьогодні ми практичним шляхом дослідимо залежність ККД від кута нахилу похилої площини.

ІV. Формулювання теми, мети і завдань уроку

   Учитель повідомляє тему, мету і завдання уроку.

V. Постановка проблеми (слайд 5)

Учитель пропонує учням самостійно записати які прилади потрібні будуть для виконання експериментального завдання.

VІ. Підготовка до експерименту (слайд 6-7)

  1. Перед виконанням експерименту згадайте відповіді на такі запитання:
  1. Наведіть види простих механізмів
  2. Як визначити ККД?
  3. Чому ККД будь-якого механізму завжди менше 100%
  1. Визначте ціни поділок шкал вимірювальних приладів.
  2. Повторіть правила безпеки життєдіяльності та суворо дотримуйтеся їх.

VІІ.  Експеримент (слайд 8)

Результати вимірювань відразу заносьте до таблиці.

№ досліду

Вага тіла

Р, Н

Висота похилої площини

h, м

Корисна робота

, Дж

Сила тяги

F, H

Довжина похилої площини

l, м

Повна робота

, Дж

ККД

, %

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Закріпіть дошку під невеликим кутом у штативі і виміряйте висоту h і довжину l похилої площини.
  2. Виміряйте за допомогою динамометра вагу бруска Р
  3. Покладіть брусок на похилу площину. Прикріпивши до нього динамометр, рівномірно тягніть його нагору по похилій площині. Запишіть показання динамометра F.
  4. Повторіть двічі виміри, збільшуючи кути нахилу площини.

VІІІ. Опрацювання результатів експерименту (слайд 9-10)

  1. Для кожного досліду обчисліть повну роботу, здійснену при підніманні тіла по похилій площині:

  1. Для кожного досліду обчисліть корисну роботу, здійснену при підніманні тіла по похилій площині:

  1. Для кожного досліду обчисліть ККД похилої площини:

4. Отримані результати занесіть до таблиці

5. Сформулюйте висновок роботи

IX. Підбиття підсумків уроку (слайд 11)

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Сьогодні на уроці я навчився…..

Зрозумів….

Засвоїв….

X.Домашнє завдання (слайд 12)

1. Творче завдання: Зясуйте за допомогою експерименту, як залежить ККД похилої площини від маси тягарця?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел:

  1. Фізика: Підручник для 8 кл. загальноосвітніх навчальних закладів./Коршак Є.В., Ляшенко О.І., Савченко В.Ф. – Київ: Генеза, 2008 – 207с. (книга трьох авторів)
  2. Усі уроки фізики. 8 клас./ Кирик Л.А. – Х.: Вид. група “Основа”, 2008. – 352 с. (книга одного автора)
  3. Фізика: підручн. для 7 кл. загальноосвітніх навчальних закладів/ [В.Г. Бар’яхтар, С.О. Довгий, Ф.Я. Божинова та ін.]; за ред.  В.Г. Бар’яхтар, С.О. Довгого. – Х.: Видавництво «Ранок», 2015. – 256с.: іл., фот. (книга трьох авторів)
  4. Фізика 7 кл.: підруч. для 7 кл. загальноосвітніх навчальних закладів/ М.І. Шут, Т.М. Мартинюк, Л.Ю. Благодаренко – К.: Ірпінь: ВТФ «Перун», 2014. – 256с.: 1л. (книга трьох авторів)
  5. Фізика: підруч. для 7-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / В.Д. Сиротюк. – Київ: Генеза. 2015. – 240 с.: іл.. (книга одного автора)

 

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 42.Коефіцієнт корисної дії механізмів
Додано
13 листопада
Переглядів
45
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку