Урок. Лабораторна робота. Вивчення умов рівноваги важеля

Про матеріал
Даний ресурс призначений для вчителів фізики, які викладають у 7 класі за програмою для загальноосвітніх навчальних закладів «Фізика. Астрономія. 7-12 класи». Цифровий ресурс розроблено відповідно до підручника: «Фізика: підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закл.» (автори: В.Г. Бар’яхтар, С.О. Довгий, Ф.Я. Божинова. 2015р.). Може бути використоно при опрацюванні розділу: «Механічна робота та енергія», під час вивчення теми: «Лабораторна робота № 11 «Вивчення умови рівноваги важеля» за новим державним стандартом. Створено відповідну мотивацію навчальної діяльності учнів та поставлено цікаву проблему. Вона містить похвилинне представлення структури уроку з детальним описом кожного етапу. В даному цифровому ресурсі розглядаються фізичний зміст простих механізмів, розглядається експеримент з визначення співвідношення сил і їх плечей та визначення моменту сил. У якості домашнього завдання учням пропонується провести домашній експеримент.
Перегляд файлу

Урок 5

(7 клас, фізика)

Тема уроку.  Лабораторна робота № 11 «Вивчення умови рівноваги важеля»

Мета уроку.

Навчальна: перевірити дослідним шляхом, яким має бути співвідношення сил і їхніх плечей, щоб важіль перебував у рівновазі, розрахувати виграш у силі.

Розвивальна: розвивати уміння працювати з дидактичними матеріалами.

Виховна: виховувати формування планетарного мислення.

Тип уроку:     застосування знань, умінь і навичок.

Обладнання: мультимедійна дошка, динамометр, учнівська лінійка, важіль, штатив їз муфтою і лапкою, набір тягарців.

Очікувані результати уроку.

Знати: формулу для розрахунку моменту сил важеля, умову рівноваги важеля.

Вміти: вирішувати стандартні завдання, оформлювати результати експериментів. 

 

Структура уроку

  1.            Організація класу (1 хв.)
  2.            Перевірка домашнього завдання (2 хв.)
  3.            Мотивація навчальної діяльності (1 хв.)
  4.            Формулювання теми, мети і завдань уроку (1 хв.)
  5.            Постановка проблеми (3 хв.)
  6.            Підготовка до експерименту (4 хв.)
  7.            Експеримент (15 хв.)
  8.            Опрацювання результатів експерименту (15 хв.)
  9.            Підбиття підсумків уроку (2 хв.)
  10.            Домашнє завдання (1 хв.)

Хід уроку

І. Організація класу

      Учитель налаштовує учнів на роботу, відмічає відсутніх.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Учні самостійно перевіряють правильність виконання домашнього завдання за зразком, виданим учителем на кожну парту.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (слайд 4)

На попередніх уроках ми розглядали особливості функціонування важелів. Сьогодні ми практичним шляхом дослідимо умови рівноваги важеля, зясуємо особливості моменту сил важеля як фізичної величини

ІV. Формулювання теми, мети і завдань уроку

Учитель повідомляє тему, мету і завдання уроку.

V. Постановка проблеми (слайд 5-6)

Перед вами набір приладів серед яких є деякі зайві.оберіть не потрібні для виконання лабораторної роботи прилади.

VІ.  Підготовка до експерименту (слайд 7-8)

  1.              Перед виконанням експерименту згадайте відповіді на такі запитання:

1.) Що таке важіль? Де вони застосовуються?

2.) Що називають плечем сили?

3.) Що таке момент сили?

  1.              Визначте ціни поділок шкал вимірювальних приладів.
  2.              Повторіть правила безпеки життєдіяльності та суворо дотримуйтеся їх.

VІІ. Експеримент (слайд 9)

Результати вимірювань відразу заносьте до таблиці.

№ досліду

Вага тягарця

Р, Н

Плечі сил

Сили

Момент сил

, м

, Н

М,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Закріпіть на лапці штатива важіль та зрівноважте його за допомогою регулювальних гайок
  2.                   Підвісьте з одного боку від осі обертання важеля один тягарець, з іншого боку – два тягарці. Пересуваючи тягарці, зрівноважте важіль.
  3.                   Виміряйте за допомогою лінійки плечі і відповідних сил і
  4.                   Розрахуйте значення сил і , вважаючи що, вага одного тягарця 1 Н.
  5.                   Повторіть дослід, підвісивши на одній половині важеля один тягарець, а на іншій – три тягарці. Зробіть аналогічні розрахунки.
  6.                   Підвісьте праворуч від осі обертання на відстані 14 см два тягарці. Значення сили при цьому дорівнюватиме загальній вазі цих тягарців. Визначте за допомогою динамометра, яку силу потрібно прикласти в точці, що лежить на відстані 7 см правіше від точки під вішення тягарців, щоб утримати важіль в рівновазі.

VІІІ. Опрацювання результатів експерименту (слайд 10)

1.Для кожного досліду:

  1.           Обрахуйте відношення сил і відношення плечей ;
  2.           Обчиліть моменти сил для кожного досліду, за формулою

2. Отримані результати занесіть до таблиці

3. Сформулюйте висновок роботи

IX. Підбиття підсумків уроку (слайд 11)

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Сьогодні на уроці я навчився…..

Зрозумів….

Засвоїв….

X.Домашнє завдання (слайд 12)

1. Творче завдання: знайдіть серед побутових інструментів ті в основу яких покладено важіль. Визначте іх момент сил.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел:

  1. Фізика: Підручник для 8 кл. загальноосвітніх навчальних закладів./Коршак Є.В., Ляшенко О.І., Савченко В.Ф. – Київ: Генеза, 2008 – 207с. (книга трьох авторів)
  2. Усі уроки фізики. 8 клас./ Кирик Л.А. – Х.: Вид. група “Основа”, 2008. – 352 с. (книга одного автора)
  3. Фізика: підручн. для 7 кл. загальноосвітніх навчальних закладів/ [В.Г. Бар’яхтар, С.О. Довгий, Ф.Я. Божинова та ін.]; за ред.  В.Г. Бар’яхтар, С.О. Довгого. – Х.: Видавництво «Ранок», 2015. – 256с.: іл., фот. (книга трьох авторів)
  4. Фізика 7 кл.: підруч. для 7 кл. загальноосвітніх навчальних закладів/ М.І. Шут, Т.М. Мартинюк, Л.Ю. Благодаренко – К.: Ірпінь: ВТФ «Перун», 2014. – 256с.: 1л. (книга трьох авторів)
  5. Фізика: підруч. для 7-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / В.Д. Сиротюк. – Київ: Генеза. 2015. – 240 с.: іл.. (книга одного автора)

 

 

doc
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
Додано
8 листопада 2019
Переглядів
4963
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку