Урок. Коефіцієнт корисної дії механізмів

Про матеріал
Даний ресурс призначений для вчителів фізики, які викладають у 7 класі за програмою для загальноосвітніх навчальних закладів «Фізика. Астрономія. 7-12 класи». Цифровий ресурс розроблено відповідно до підручника: «Фізика: підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закл.» (автори: В.Г. Бар’яхтар, С.О. Довгий, Ф.Я. Божинова. 2015р.). Може бути використано при опрацюванні розділу: «Механічна робота та енергія», під час вивчення теми: «Коефіцієнт корисної дії механізмів» за новим державним стандартом. Конспект містить похвилинне представлення структури уроку з детальним описом кожного етапу, в ньому представлено детальний план проведення уроку. Створено відповідну мотивацію навчальної діяльності учнів та поставлено цікаву проблему. В даному цифровому ресурсі розглядаються питання про фізичний зміст коефіцієнта корисної дії механізмів, введено одиниці вимірювання ККД, подано задачі з різними формами виконання. В розділі «Хвилинка цікавої фізики» наведено приклади використання коефіцієнта корисної дії в природі, техніці, побуті. Крім стандартного домашнього завдання з підручника учням пропонується виконати творче домашнє завдання, а саме: визначити прості механізми, що входять до складу побутового приладу.
Перегляд файлу

Урок 6

(7 клас, фізика)

Тема уроку. Коефіцієнт корисної дії механізмів

Мета уроку.

Навчальна: ввести поняття фізичну суть коефіцієнта корисної дії, ввести

одиниці вимірювання ККД, з’ясувати коефіцієнти корисної дії деяких

механізмів.

Розвивальна: розвивати уміння стисло та грамотно висловлювати свої

міркування та обґрунтовувати їхню правильність.

Виховна: виховувати  культуру поведінки, культуру мови, свідомої дисципліни, культуру записів та виконання творчих робіт.

Тип уроку:     засвоєння нових знань і вмінь.

Обладнання: мультимедійна дошка.

Очікувані результати уроку.

Знати: визначення, формулу та одиниці вимірювання коефіцієнта корисної дії.
         Вміти: вирішувати стандартні завдання. 

 

Структура уроку

І.  Організація класу (1 хв.)

ІІ. Перевірка домашнього завдання (2 хв.)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (1 хв.)

ІV. Формулювання теми, мети і завдань уроку (1 хв.)

V. Актуалізація опорних знань (8 хв.)

VI. Постановка проблеми (3 хв.)

VII. Формування нових знань (8хв.)

VIII. Формування вмінь (15 хв.)

IX. Підбиття підсумків уроку (2 хв.)

X. Хвилинка цікавої фізики (3 хв.)

XI. Домашнє завдання (1 хв.)

 

Хід уроку

І. Організація класу

      Учитель налаштовує учнів на роботу, відмічає відсутніх.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

          Учні самостійно перевіряють правильність виконання домашнього завдання за зразком, виданим учителем на кожну парту.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (слайд 4)

Майже в будь-якому механізмі, діє сила тертя, на подолання якої витрачається частина енергії, що надходить до механізму. Ця частина енергії перетворюється на внутрішню енергію, тобто вона йде на нагрівання тіла. Отже, передає лише частину енергії, отриманої ним від іншого тіла, тому тілу, що він пересуває

ІV. Формулювання теми, мети і завдань уроку

      Учитель повідомляє тему, мету і завдання уроку.

V. Актуалізація опорних знань

Фронтальне опитування учнів

  1. Сформулюйте «золоте» правило механіки
  2. Чи є сокира простим механізмом? Чому?
  3. З якою метою ручку на дверях розташовують біля їх краю?

VI. Постановка проблеми (слайд 5)

Припустимо, що треба підняти вантаж на певну висоту. Для того щоб було зручніше можна скористатися нерухомим блоком. Для цього слід перекинути через блок мотузку, привязати до неї вантаж і, взявшись за вільний кінець мотузки, рівномірно тягти мотузку в них. Визначимо яка ефективність цього механізму?

VII. Формування нових знань (слайд 6-7)

       План вивчення нового матеріалу

  1. Повна та корисна робота
  2. Визначаємо коефіцієнт корисної роботи

Спочатку колективно обговорюються особливості визначення коефіцієнта корисної дії. Потім учитель дає означення ККД просить навести приклади механізмів з найбільшим та найменшим коефіцієнтом корисної дії.

VIII. Формування вмінь (слайд 8-10)

Колективне розвязування задачі

  1. По похилій площині підіймають вантаж масою 60 кг, прикладаючи для цього силу 240 Н, спрямовану вздовж площини, Чому дорівнює ККД площини, якщо її довжина дорівнює 10м, а висота – 3 м?

Дано:              Аналіз:

m=60 кг          Корисна робота:

F=240 Н          Повна робота:

h=3 м             Отже,

l=10 м

ᵑ-?

Розвязання:

=73%

Відповідь: ККД становить 73%

Робота за варіантами з подальшим захистом результатів

  1. Варіант: За допомогою важеля підняли вантаж масою 100 кг на 1м. При цьому сила, прикладена до іншого плеча важеля, виконала роботу 1,5 кДж. Чому дорівнює ККД важеля?
  2. Варіант: Тіло масою 20 кг підіймають по похилій площині. Яку силу необхідно прикласти в напрямку руху тіла, якщо довжина похилої площини 4 м, а висота 1 м? ККД похилої площини 80%
  3. Варіант: Чому дорівнює ККД гідравлічної машини, якщо для піднімання вантажу масою 1,2 т необхідно прикласти до малого поршня силу 160 Н? площа поршнів дорівнюють 5 і 500

IX. Підбиття підсумків уроку (слайд 11-12)

Пергляд відеопрезентації

Фронтальне опитування учнів

  1.              Для чого використовуються прості механізми?
  2.              Дайте означення ККД
  3.              Чому на прктиці корисна робота завжди менша від повної роботи?
  4.              Як визначити ККД похилої площини?

X. Хвилинка цікавої фізики (слайд 13-18)

 

 

XI. Домашнє завдання (слайд 19)

  1. § 36, вивчити
  2. ст. 237 вправа 36, № 5
  3. Додаткове завдання: Огляньте побутову м’ясорубку. Які прості механізми входить до її складу?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел:

  1. Фізика: Підручник для 8 кл. загальноосвітніх навчальних закладів./Коршак Є.В., Ляшенко О.І., Савченко В.Ф. – Київ: Генеза, 2008 – 207с. (книга трьох авторів)
  2. Усі уроки фізики. 8 клас./ Кирик Л.А. – Х.: Вид. група “Основа”, 2008. – 352 с. (книга одного автора)
  3. Фізика: підручн. для 7 кл. загальноосвітніх навчальних закладів/ [В.Г. Бар’яхтар, С.О. Довгий, Ф.Я. Божинова та ін.]; за ред.  В.Г. Бар’яхтар, С.О. Довгого. – Х.: Видавництво «Ранок», 2015. – 256с.: іл., фот. (книга трьох авторів)
  4. Фізика 7 кл.: підруч. для 7 кл. загальноосвітніх навчальних закладів/ М.І. Шут, Т.М. Мартинюк, Л.Ю. Благодаренко – К.: Ірпінь: ВТФ «Перун», 2014. – 256с.: 1л. (книга трьох авторів)
  5. Фізика: підруч. для 7-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / В.Д. Сиротюк. – Київ: Генеза. 2015. – 240 с.: іл.. (книга одного автора)

 

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 42.Коефіцієнт корисної дії механізмів
Додано
13 листопада
Переглядів
45
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку