16 червня о 18:00Вебінар: Збереження здоров’я дітей з особливими освітніми потребами

Урок "Лінійні алгоритми опрацювання величин."

Про матеріал
Учитель пропонує учням пригадати, що таке оперативна пам’ять комп’ютера і яке її призначення. Вони пригадують, що вся пам'ять розбита на комірки, у яких можуть зберігатися різні дані. Дані обробляють команди програми, отже, для правильної роботи цих команд необхідно вказувати в програмі, які саме дані (якого типу) зберігаються в комірках пам’яті.
Перегляд файлу

Інформатика  8 Найденко І.Д.

Тема: Лінійні алгоритми опрацювання величин.

Мета:

  • Навчальна.

Знаннєва складова: розуміти поняття об’єкта в мові програмування, його властивостей.

Діяльнісна складова: розв’язувати задачі з використанням лінійної алгоритмічної структури, коректно добирати типи даних.

Ціннісна складова: оцінювати відповідність результатів виконання програми поставленій задачі.

 

  • Розвивальна: розвивати вміння використовувати отримані знання в різних ситуаціях під час роботи за комп'ютером;
  • Виховна: виховувати інформаційну культуру, дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки.

Тип уроку:  урок  формування вмінь і навичок.

Хід уроку.

  1. Організаційний етап
  • привітання
  • перевірка присутніх
    • перевірка готовності учнів до уроку
    • перевірка домашнього завдання
      (домашня сесія № 1094016 - join.naurok.ua) .
  1. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Учитель пропонує учням пригадати, що таке оперативна пам’ять комп’ютера і яке її призначення. Вони пригадують, що вся пам'ять розбита на комірки,  у яких можуть зберігатися різні дані. Дані обробляють команди програми, отже, для  правильної роботи цих команд необхідно вказувати в програмі, які саме дані (якого типу) зберігаються в комірках пам’яті. Подібних правил дотримуємося і ми, коли йдемо, наприклад, до крамниці за продуктами. Ми знаємо, яку кількість товару придбаємо, і тому беремо із собою відповідного розміру сумку. Сьогодні ми використаємо ці знання у складанні та виконанні лінійних алгоритмів.

  1. Оголошення, представлення теми та очікування навчальних результатів.

Після цього уроку учні зможуть:

встановлювати типи вхідних та вихідних даних програми;

пояснювати формат запису та суть роботи функцій введення та виведення даних;

пояснювати призначення та суть оператора присвоєння;

набути навичок роботи у групі;

  1. Повторення. Інтерактивні вправи.
  • Тести (join.naurok.ua)
  • Ажурна пилка
  1. Інструктування: вчитель розповідає учням про мету вправи за методом «Ажурна пилка», правила, послідовність дій і кількість часу на виконання завдання.
  2. Учні отримують картку одного з кольорів (синього, червоного, жовтого або білого) з номером на ній (від 1 до 4). Сформувалося чотири «домашніх» (кольорові) групи по 4 чол. у кожній. Учням пропонується об’єднатися в групи відповідно до кольору картки, яку вони отримали («домашні» групи). У «домашніх» групах учні знайомляться за змістом карток, обмінюються думками, вирішують вправи на картках, записують в зошитах результати. Завдання для груп: визначити тип результату та обчислити значення змінних.
  • Зміст карток:

Варіант 1.

Вправа 1

Визначити тип результату обчислення наступних виразів:

  1. x+y, якщо x та y – цілі;
  2. x-y, якщо x- дійсне та y – ціле;
  3. (x+y)*10, якщо x та y – цілі;
  4. (x+y)/10, якщо x та y – цілі.

Вправа 2

Є три цілочислові змінні з поточними значеннями  А=3, В=5, С=7.

Які значення матимуть ці змінні в результаті виконання таких послідовності операторів

присвоювання:

С:=А*В+2;

В:=В+1;

А:=С-А*А;

 

Варіант 2.

Вправа 1

Визначити тип результату обчислення наступних виразів:

  1. 2-y, якщо y – ціле;
  2. 0.5*y, якщо y – ціле;
  3. (x-y)*10, якщо x та y – цілі;
  4. x/y, якщо x та y – цілі.

Вправа 2

Є три цілочислові змінні з поточними значеннями А=2, В=4, С=6.

Які значення матимуть ці змінні в результаті виконання таких послідовності операторів

присвоювання:

С:=А*В-1;

В:=В-А;

А:=С*С;

 

Варіант 3.

Вправа 1

Визначити тип результату обчислення наступних виразів:

  1. 2+x, якщо x – ціле;
  2. x-0.5, якщо x- ціле;
  3. (x*y)*10, якщо x та y – цілі;
  4. 5/(x+y), якщо x та y – цілі.

Вправа 2

Є три цілочислові змінні з поточними значеннями А=4, В=2, С=3.

Які значення матимуть ці змінні в результаті виконання таких послідовності операторів

      присвоювання:

С:=А*В+4;

В:=С-В;

А:= А*А-В;

 

Варіант  4

Вправа 1

Визначити тип результату обчислення наступних виразів:

  1. x+15, якщо x– ціле;
  2. 0.6*y, якщо y – ціле;
  3. (x-y)*150, якщо x та y – цілі;
  4. (x-y)/2, якщо x та y – цілі.

Вправа 2

Є три цілочислові змінні з поточними значеннями А=-2, В=5, С=1.

Які значення матимуть ці змінні в результаті виконання таких послідовності операторів

      присвоювання:

С:=А*2+С;

В:=В+С;

А:=С-А*А;

 

 

  1. Учитель пропонує учням об’єднатися в групи відповідно до своїх номерів («експертні» групи). У кожну експертну групу потрапляють представники з кожної «домашньої» групи. Учні з різних «домашніх» груп, користуючись зробленим конспектом, повідомляють однокласникам свою порцію інформації  за пропонованим порядком (номером картки).
  2. Учитель пропонує учням об’єднатися в «домашні» групи, учасники яких обмінюються між собою інформацією, отриманою в «експертних» групах.
  3. Учитель пропонує учням написати програму реалізації такого алгоритму:
  1. Практична робота. Повторення правил БЖД.

Вправа 1. Створити проект для розв'язання задачі.

Хлопчик прибіг до буфету придбати продукти для себе та своїх друзів. Він придбав X тістечок вартістю 4,50 грн. за штуку та Y пакетів соку вартістю 3,50 грн. Визначте, на яку суму хлопчик придбав продукти.

Хід роботи

  1.  Розміщення елементів керування на формі
  1. Створіть новий проект. Помістіть на форму два компоненти Edit, кнопку Button і три компоненти Label. Змініть значення властивостей Font та Caption згідно таблиці.

  1. Написання процедур обробки подій
  1. Створити процедуру обробки події ОnСІіск для кнопки Button1.

Виконання процедури має привести до виведення шуканої вартості покупки, якщо значення кількості тістечок та кількості пакетів соку введено в поля Edit. Орієнтовний програмний код:

  Var x, y: integer; s: real;

Begin

  X: =strtoint (edit1.text);

  Y: =strtoint (edit2.text);

  S: =4.5*x + 3.5*y;

  label3.caption:= 'Вартість покупки = '+floattostr(s);

End;

  1. Отримати результати для таких початкових даних: кількість тістечок – 2 та кількість пакетів соку – 4. Результат – 23.
  2. Внести зміни до інтерфейсу форми та програмного коду, щоб проект реалізовував розв'язання додаткової задачі. Визначте вартість покупки із знижкою, яка складає Z % від вартості всієї покупки.

 

  1. Підбиття підсумків, оцінювання результатів уроку.
    Тести (kahoot.it)
  2. Повідомлення домашнього завдання.

Домашнє завдання

Повторити п. 6.1, с.181 – с.188.  Домашня сесія (join.naurok.ua - №1094016).

Вправа

Для швейної компанії розробіть проект із графічним інтерфейсом Залишок, за  допомогою якого користувач планового відділу буде визначати площу тканини, яка залишиться після того, як із заготовки у формі квадрата зі стороною а вирізали круг радіусом R. Перевірте виконання проекту для a = 4 м, R = 2 м.

 

1

 

docx
Додано
25 лютого
Переглядів
179
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку