24 березня о 18:00Вебінар: Розвиток критичного мислення та медіаграмотності на уроках англійської мови

Урок " Лисичка-кума" І.Франко

Про матеріал
Урок розроблен з метою розвиватку у дітей навички правильного і свідомого читання ; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати почуття товариськості, дружби.
Перегляд файлу

Урок.  Українське читання

Клас :   3- А

Школа:Запорізька загальноосвітня  школа І-ІІІ ст.№92

              Запорізької міської ради

              м.Запоріжжя, вул. Лахтінська ,9

Вчитель:Цимбал Тетяна Василівна, вища категорія,«Старший вчитель», 33 р. педагогічний стаж

Тема. І. Франко. Лисичка-кума

Мета: ознайомити учнів із жанром літературної казки; навчити самостійно визначати дійових осіб, інсценізувати частини казки; розвивати навички правильного і свідомого читання мовчки та вголос; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати працелюбність, почуття товариськості, дружби.

Обладнання: маска лисиці та вовка, малюнки до казки

Хід уроку

I. Організаційний момент

Емоційний настрій на урок.

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Мовна розминка

2.Читання анаграм.

Через неуважного учня в зошиті з’явилися помилки.

-Прочитайте ці слова з дошки. Подумайте, яке слово «зайве» в кожній колонці.

Тшизо (зошит)   вакіца (цікава)

Азета (газета)   рамуд (мудра)

Ганик (Книга)   чегаря (гаряче)

Нсоце (сонце)   

Яке слово можуть описувати прикметники другої колонки? (Книгу). Доповніть цю групу слів своїми прикладами.

ІІІ. Усвідомлення нового матеріалу.

1. Повідомлення теми і теми уроку.

- Із сьогоднішнього уроку ми почнемо знайомитися із літературними казками, які, на відміну від народних, мають автора. Це літературні казки українських письменників.

 

https://eschool.dn.ua/mod/page/view.php?id=205075

 

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\1.jpg

 

Ім’я цього геніального сина українського народу вам уже відомо. Які твори І. Франка ви читали?

-Сьогодні ви дізнаєтесь про життєвий шлях цієї талановитої людини. Послухайте, що писав у своїх спогадах М.Коцюбинський: «Невеличкий, хоч і сильний мужчина, високе чоло, сірі, трохи холодні очі. Рудувате волосся непокірно гнеться, вуса стирчать. Скромно одягнений, тихий і непомітний, поки мовчить. А заговорить – і вас здивує, як ця невисока фігура росте і росте пред вами, мов у казці. Вам стане тепло і ясно од світла його очей, а його мова здається не словом, а сталлю».

2. Мотивація навчальної діяльності.

Активація мислення. Відгадування загадок:

В темнім лісі проживає, довгий хвіст пухнастий має.

Їй на місці не сидиться, а зовуть її ... (лисиця).

По полю гасає, овечок хапає, на нас рикає. (Вовк).

За якими ознаками ви здогадались, що це лисиця? Вовк?

3.Словникова робота.

а)Читання складних слів.

Винайшли  схрупала    чудернацькі

Немовбито  поперевертала   зросливий

Вихопитися перевернений   реготатися

Загонець  Похресники   шпортати

б)Тлумачення висловів

Накивала п’ятами; шпор тати клюкою; не мати ніякої спілки.

4.Читання казки за диктором (ВЧИТЕЛЕМ)

https://www.youtube.com/watch?v=sKr_ZntF6eY

 

-Скільки разів Лисичка бігала «на хрестини»?

Як її витівки пов’язані з іменами удаваних похресників?

5.Вибіркове читання

- Прочитайте, як вирішили попрацювати Вовчик-братик і Лисичка-сестричка.

- Що придумала Лисичка для того, щоб поснідати?

- Яке ім’я придумала вона першому «хреснику»? Поясніть чому.

- Прочитайте витівку Лисички вдруге? Як вона тепер назвала «хресника»?

- Куди заховалася Лисичка від Вовчика?

- Як вона його обдурила і на цей раз?

- Що вирішив для себе Вовчик?

6.Знайти рядки з казки до малюнка

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\1.jpg  C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\2.jpg

7.Робота над характеристикою героїв

- Визначте риси героїв казки, укажіть це стрілками:

Лисичка   Довірливий    Вовчик

    Хитра

    Працьовитий

    Ледача

    Хвалькувата

    Проворна

    Дотепний

 

 

 

 

 

 

 

 

8 .Читання діалогів в особах. Маски лисички , вовка.

(з урахуванням інтонації кожного героя казки)

9.Визначення основної думки казки.

- Прочитайте прислів’я, роз’єднавши слова. Яке з них виражає головну думку казки?

Кінчивділогуляйсміло.

Тяжкотомужить, хтонехочеробить.

Хочешбутищасливим, небудьлінивим.

Справжньогодругназагрошінекупиш.

VІ. Підсумок уроку

V. Домашнє завдання (на вибір)

1. Намалювати ілюстрації до казки.

2. Підготувати інсценізацію казки.

 

docx
Додано
28 грудня 2020
Переглядів
233
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку