10 березня о 18:00Вебінар: Шкільне діловодство. Документація заступника директора з навчальної роботи

Урок літературного читання " Езоп. "Двоє приятелів і ведмідь"

Про матеріал
Урок з літературного читання за підручником О.Савченко. Ознайомити учнів з першим байкарем Езопом, його життєвим і творчим шляхом.
Перегляд файлу

Літературне читання

Тема: Езоп. « Двоє приятелів і ведмідь».

Мета: розширити знання учнів про байку як один із видів          літературного жанру; дати уявлення про першого байкаря Езопа; вдосконалювати навички правильного, виразного, читання, вміння інтонувати слова героїв, читати за особами; розвивати зв’язне мовлення, образне мислення; виховувати почуття дружби, товариськість.

 

Предмет: Літературне читання.

Обладнання: : портрет Езопа, ілюстрації до творів, картки: з чистомовками, скоромовками, для роботи в групах.

 

 

 

Хід уроку

І. Організація класу

*Створення емоційного настрою

Вправа «Сонечко»

ІІ. Мовленнєва розминка

1. Робота над чистомовкою

Ок – ок – ок  - у нас цікавий урок.

Ень – ень – ень – ясний весняний день.

Иті –иті - иті– учні працьовиті.

Уть – уть – уть – вирушаємо в путь.

2. Опрацювання скоромовки

Два веселих ведмежати

Швидко чалапали до хати.

На обід вони спішили,

Щоб батьки все не поїли.

(Читання скоромовки різними способами: на одному мовному диханні, весело, сумно.)

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогодні ми починаємо вивчення нової теми. Але давайте пригадаємо твори, яких літературних жанрів ми вивчали.

1.«Павутинка «Літературні жанри»- робота в групі

 

ІV.Актуалізація опорних знань

 

1.Ознайомлення з новим розділом

Робота з підручником ( в групі)

  • Відкрийте зміст підручника ( с.191). Знайдіть назву розділу, що ми будемо вивчати. Перечитайте прізвища авторів, твори яких вміщені в цьому розділі.

Читання статті «Займи зручну позицію».

  • Відкрийте підручник на с.116. опрацюйте статтю.

«Мозковий штурм»

*Яка назва нового розділу?

*Які байки ви вже читали?

* Як називають авторів байок?

* Що таке байка?

* Що називається мораллю байки?

* Що писав про значення байки Іван Франко?

 

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1.  Презентація «Батько байки» та  розповідь учителя.

- Ми прочитаємо байки, які написали автори, що жили і творили у різні часи. А почнемо ознайомлення з байкою, яку написав перший байкар, ім’ я якого відоме світу – Езоп.

Езоп жив у стародавній Греції (у 6 ст. до н.е.) – видатний байкар, засновник жанру байки, «батько байки». Він писав байки, де героями були тварини, наповнював свої оповіді

повчаннями та мораллю.В образах тварин висміював недалеких і темних людей, їхні недоліки.

Езоп був невеликим на зріст, некрасивим  і горбатим. Мав гострий розум і умів створювати байки. Його перший господар продав балакучого раба філософу Ксанфу, якого він вразив дотепними відповідями.

 

Фізкультхвилинка

2. Опрацювання змісту байки Езопа « Двоє приятелів і ведмідь»

1)Гра «Передбаченння».

  • Про що йтиметься в байці з такою назвою?

 

2) Читання байки вчителем

- Чи сподобалась вам байка?

- Які картини ви уявляли, слухаючи її?

- Які почуття вона у вас викликала?

 

3) Словникова робота

Читання слів «луною» за вчителем, «читаю для друга» напівголосно в парах.

вкупі                             скрута                     приятелів

вгледів                          невдовзі                 відсіч

оговтався                      нажаханий             невдовзі

самісінький                  візьметься               слушність

 

Добір синонімів (робота в групі).

Вкупі  (разом, спільно), вгледів (побачив), нажаханий (переляканий, сполоханий)

 

Пояснення значень висловів (робота в парі)

Затамував подих –завмер

Дати відсіч – відбити напад

Марна справа – даремно

 

4) Читання байки учнями

1,2 абзаци – гра « Земля - небо».

Далі гра «Квіточка» .

 

5) Аналіз змісту байки з елементами вибіркового читання

- Про що хвилювався один із приятелів. Вирушаючи у дорогу?

- Що на це відповів інший?

- Що  зробив перший приятель, побачивши ведмедя?

- Чи попередив він про небезпеку свого товариша?

- Чому другий приятель прикинувся неживим?

- Що автор хотів показати своєю байкою?

- Які риси характеру засуджуються? Знайдіть і прочитайте мораль байки. Чим стало це повчання?

 

6) Робота за ілюстрацією

Якими словами можна підписати малюнок?

 

7) Робота в групах. Читання байки в особах

- З якою інтонацією слід читати перший діалог (другий діалог)?

 

8) Робота в групах. Робота над фразеологізмами

І група

Як сніг на голову ( ведмідь з’явився раптово);

Брати ноги на плечі (перший приятель утік);

Душа в п’яти пішла (обидва приятелі дуже злякалися);

Ні живий, ні мертвий (дуже переляканий);

ІІ група

  • Ведмежа послуга ( послуга, що приносить шкоду);
  • Ведмідь на вухо наступив;
  • Ведмежі обійми;

 

 

VІ. Підсумок уроку

«Мікрофон»

  • Над яким літературним жанром працювали на уроці?
  • Що таке байка?
  • Хто такий Езоп?
  • Що ви запам’ятали про нього?
  • Яка мораль байки?
  • Які недоліки людського характеру засуджувались у байці?
  • Що нового довідались на уроці?
  • Чим запам’ятався вам урок?

 

VІІ. Домашнє завдання

Прочитати байку с. 117 – 118, переказати від імені приятеля, що мало не постраждав від ведмедя.

 

 

docx
Додав(-ла)
Панченко Ірина
Додано
3 січня
Переглядів
172
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку