Урок "Лісостепова зона України", 8 клас.

Про матеріал
Урок в 8 класі з географія "Лісостепоав природна зона". Урок із використанням інтерактивних методів навчання.
Перегляд файлу

Тема: Зона лісостепу України.

Очікувані результати.

 Під час та після уроку учні зможуть:

  •                  Сформувати систему знань про географічне положення, межі та розміри, характерні риси природної зони.
  •                  Показувати взаємозв’язки між природними компонентами.
  •                  Удосконалити вміння та навички роботи з тематичними картами атласу, складання ОІС.
  •                  Розвивати вміння аналізувати, робити висновки.
  •                  Виховувати навички толерантного спілкування та співпраці в групі.

 

 

Обладнання: підручник, атлас, зошит, фізична  карта України.

 

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

 

План уроку.

  1.   Організаційний момент (учні готують робочі місця: атлас, підручник параграф 37 ) – 1 хв.
  2.   Актуалізація опорних знань та вмінь учнів. (Ігрові технології «Географічний крос», «Вірю не вірю»– до 7 хв.
  3.   Мотивація навчальної діяльності учнів – до 2 хв.
  4.   Вивчення нового матеріалу. Інтерактивна технології: «робота в малих групах»  - до 25 хв.
  5.   Закріплення нових знань та вмінь учнів.  Вправа «Географічна мозаїка». -3 хв.
  6.   Підведення підсумку уроку.(інтерактивна вправи «Мікрофон») - 3 хв.
  7.   Домашнє завдання.- 2 хв.

 

Організація діяльності .

 

  1.                        Організаційний момент (учні готують робочі місця: атлас , підручник параграф).

 Якщо бажаєш бути щасливим, будь їм. Настрій людини залежить від неї самої. Так давайте посміхнемося один одному і почнемо урок у гарному настрої.

  1.                        Актуалізація опорних знань та вмінь учнів.

Діти сьогодні ми з вами продовжимо свою подорож природними зонами України, але щоб потрапити до іншої природної зони ви маєте  показати свої гарні знання,  які залишилися після  мандрівки зоною мішаних та широколистяних лісів.

Ігрова технологія «Вірю не вірю»

  1.                 Чи вірите ви, що природна зона -  це частина природної країни?
  2.                 Чи вірите ви, що зона мішаних лісів займає найбільшу площу серед природних зон України?
  3.                 Чи вірите ви, що рельєф природної зони мішаних лісів переважно височинний?
  4.                 Чи вірите ви , Українське Полісся є найбільш зволоженою природною зоною України?
  5.                 Чи вірити ви, що на Поліссі найпоширеніші сосново-дубові ліси?
  6.                 Чи вірите ви, що у  Поліссі переважають дерново-підзолисті грунти?
  7.                 Чи вірите ви, що Українське Полісся поділяється на 5 фізико-географічних областей?
  8.                 Чи вірите ви, що відмінності фізико-географічних областей Полісся пов’язані з відмінностями в його геологічній будові та рельєфі?
  9.                 Чи вірите ви, що у Шацькому національному природному парку охороняються степові ландшафти?
  10.            Чи вірите ви, що континентальність клімату Полісся збільшується із заходу на схід.

Ігрова технологія   „Географічний крос”.  Продовжить речення.

За кожну вірну відповідь учень отримує (1 бал).

  •                 У межах скількох фізико-геграфічних країн розташована Україна …(3-х).
  •                 Поділяються на підтипи ландшафти… (степів).
  •                 Найбільший природний комплекс Землі… (географічна оболонка).
  •                 Найбільша одиниця класифікації ландшафтів… (клас).
  •                 Типи і підтипи ландшафтів виділяються за змінами…
  •                 Степові ландшафти поділяються на 3 підтипа…
  •                 Унаслідок використання різних видів природних ресурсів утворилися антропогенні ландшафти:…
  •                 Найменша одиниця класифікації ландшафтів…
  •                 Фізико-географічна країна відповідає 1-му… (класу ландшафтів).
  •                 Як називається ділянки на яких тісно взаємозв’язані компоненти природи:клімат, рельєф, грунти, рослини, тварини? (ПТК)
  •                 Що в перекладі означає ландшафт ( краєвид, вид місцевості)
  •                 На які найбільші азональні ПТК поділяється географічна оболонка? (Материки, океани).
  •                 Які зональні природні комплекси виділяють на рівнинній території України …(природні зони).
  •                 Як називається частина провінції, що відрізняється особливостями геологічної будови і рельєфу…  (фізико-географічна область)
  •                 Частина зони, яка відрізняється ступенем континентальності клімату та неоднорідністю поверхні… (фізико-географічна провінція).

 

  1.                     Мотивація навчальної діяльності учнів.

Прийом «Мозковий штурм»

 

Учні висловлюють свою думку

 «Чому природна зона має назву Лісостеп?».

 

  1.                     Вивчення нового матеріалу.

Тема нашого сьогоднішнього уроку: „Зона лісостепу України.”.

Перш ніж вивчення нового матеріалу розпочати треба відразу мету сформувати, і щоб мета була всім до снаги за формулою ти її склади…

Чому навчить вас сьогоднішній урок:

  •                  Сформує систему знань про географічне положення, межі та розміри, характерні риси природної зони.
  •                  Показувати взаємозв’язки між природними компонентами.
  •                  Удосконалити вміння та навички роботи з тематичними картами атласу, складання ОІС.
  •                  Розвивати вміння аналізувати, робити висновки.
  •                  Виховувати навички толерантного спілкування та співпраці в групі.

 

Ми с вами вирушаємо в подорож до зони лісостепів  України. Чого ви очікуєте від сьогоднішньої подорожі?

На початку уроку ви самостійно вирішили як саме  ви будете подорожувати отже група №1, №2, №3, №4.

(Один, два, три вивчення нового матеріалу розпочали).

 

Переходимо до наступного етапу уроку починаємо в групах

малих ми роботу.

Ще раз правила ми пригадаємо.

І твердо з вами запам’ятаємо.

 

Спікер організує порядок виконання,

Секретар фіксує групи всі діяння,

Слідкує за часом спостерігач,

Висловлює думку доповідач.

 

Робота в «малих групах».

Пригадайте, за яким типовим планом складають характеристику природної зони.

План характеристика природної зони.

  1.               Географічне положення природної зони.
  2.               Особливості рельєфу території.
  3.               Кліматичні умови.
  4.               Грунтовий покрив.
  5.               Рослинність.
  6.               Тваринний світ.
  7.               Зміна природних зон у результаті господарської діяльності людини. Природоохоронні території.

 

Завдання для груп.

 

І група

Охарактеризуйте географічне положення природної зони. Використовуючи тематичні карти атласу визначте її південну межу.

 Запишіть дані до ОІС.

 

ІІ група

Використовуючи тематичні карти атласу та матеріал параграфу  підручника визначте особливості рельєфу природної зони.

Запишіть дані до ОІС.

 

ІІІ група

 Використовуючи тематичні карти атласу та матеріал параграфу підручника визначте особливості  клімату, внутрішніх вод  зони лісо степів   України.

Запишіть дані до ОІС.

 

ІV група

Використовуючи тематичні карти атласу та матеріал параграфу  підручника визначте особливості грунтового покриву, рослинного та тваринного світу природної зони.

 Запишіть дані до ОІС.

 

Випереджаюче завдання.

Туристична агенція.

Запрошуємо до…

    Використовуючи тематичні карти атласу та матеріал параграфу 36     підручника підготуйте повідомлення  про  зміни природних зон у результаті господарської діяльності людини.    

   Природоохоронні території (заповідники Канівський, Медобори, Розточчя).

 

  1.                     Звіт груп

Швидко час робочий спливає,

 кожна група звітувати починає

Одна група звітує –

А  інші головне законспектують,

Щоб після всіх ваших виступів,

 Вийшла  Лісостепової зони характеристика

 

Учні складають ОІС «Лісостеп» на дошці.

  1.                     Закріплення нових знань та умінь учнів.

«Географічна мозаїка»

Укажіть характерні риси, що належать природній зоні лісостепів:

Дерново-підзолисті грунти; 2 - височина Придніпровська; 3 – природний заповідник Медобори; 4 – сірі лісові грунти та чорноземи; 5 – запаси підземних вод,   мінеральні; 6 – 34% території; 7 – кількість опадів зменшується із заходу на схід від 500-750 до 450 мм.

Відповіді: 2,3,4,5,6,7

  1.                     Самооцінювання результатів роботи.

Шановні мандрівники прошу вас оцінити вашу роботу на уроці підрахувати загальну кількість балів. ( картка оцінювання).

  1.                     Підсумок уроку.

 

Щоб оцінити всю нашу роботу,

Ми підведемо підсумок уроку.

Собі самі все обирали до снаги,

 Та чи очікуваного результату досягли?

 

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

 Учні дають відповіді на запитання:

  •                      Як ви вважаєте, чи виконали ми ті завдання, що поставили на початку уроку?
  •                      Навіщо кожному з вас потрібно знати характерні риси природної зони лісостепу?

 

  1.                     Домашнє завдання.

 

Прапорець іще один стоїть,

Домашнє завдання під ним лежить.

Ви його знайдіть

І у щоденники хутенько  запишіть.

 

1 рівень. Опрацювати матеріал параграфу 36, дати відповіді на запитання с.197  (усно).

2 рівень. Опрацювати матеріал параграфу 36, дати відповіді на запитання с.197 + повторити матеріал параграфу 12. Тектонічна будова. Охарактеризуйте сейсмоактивні зони  України (письмово).

3 рівень. Опрацювати матеріал параграфу 36, дати відповіді на запитання с.197 + повторити матеріал параграфу 12. Тектонічна будова. Охарактеризуйте сейсмоактивні зони  України (письмово) + підготуйте мультимедійну презентацію «Зона лісостепу».

 


 

docx
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
26 вересня
Переглядів
49
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку