Тема: Зона лісостепу України.
Очікувані результати.
Під час та після уроку учні зможуть:
Обладнання: підручник, атлас, зошит, фізична карта України.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
План уроку.
Організація діяльності .
Якщо бажаєш бути щасливим, будь їм. Настрій людини залежить від неї самої. Так давайте посміхнемося один одному і почнемо урок у гарному настрої.
Діти сьогодні ми з вами продовжимо свою подорож природними зонами України, але щоб потрапити до іншої природної зони ви маєте показати свої гарні знання, які залишилися після мандрівки зоною мішаних та широколистяних лісів.
Ігрова технологія «Вірю не вірю»
Ігрова технологія „Географічний крос”. Продовжить речення.
За кожну вірну відповідь учень отримує (1 бал).
Прийом «Мозковий штурм»
Учні висловлюють свою думку
«Чому природна зона має назву Лісостеп?».
Тема нашого сьогоднішнього уроку: „Зона лісостепу України.”.
Перш ніж вивчення нового матеріалу розпочати треба відразу мету сформувати, і щоб мета була всім до снаги за формулою ти її склади…
Чому навчить вас сьогоднішній урок:
Ми с вами вирушаємо в подорож до зони лісостепів України. Чого ви очікуєте від сьогоднішньої подорожі?
На початку уроку ви самостійно вирішили як саме ви будете подорожувати отже група №1, №2, №3, №4.
(Один, два, три вивчення нового матеріалу розпочали).
Переходимо до наступного етапу уроку починаємо в групах
малих ми роботу.
Ще раз правила ми пригадаємо.
І твердо з вами запам’ятаємо.
Спікер організує порядок виконання,
Секретар фіксує групи всі діяння,
Слідкує за часом спостерігач,
Висловлює думку доповідач.
Робота в «малих групах».
Пригадайте, за яким типовим планом складають характеристику природної зони.
План характеристика природної зони.
Завдання для груп.
І група
Охарактеризуйте географічне положення природної зони. Використовуючи тематичні карти атласу визначте її південну межу.
Запишіть дані до ОІС.
ІІ група
Використовуючи тематичні карти атласу та матеріал параграфу підручника визначте особливості рельєфу природної зони.
Запишіть дані до ОІС.
ІІІ група
Використовуючи тематичні карти атласу та матеріал параграфу підручника визначте особливості клімату, внутрішніх вод зони лісо степів України.
Запишіть дані до ОІС.
ІV група
Використовуючи тематичні карти атласу та матеріал параграфу підручника визначте особливості грунтового покриву, рослинного та тваринного світу природної зони.
Запишіть дані до ОІС.
Випереджаюче завдання.
Туристична агенція.
Запрошуємо до…
Використовуючи тематичні карти атласу та матеріал параграфу 36 підручника підготуйте повідомлення про зміни природних зон у результаті господарської діяльності людини.
Природоохоронні території (заповідники Канівський, Медобори, Розточчя).
Швидко час робочий спливає,
кожна група звітувати починає
Одна група звітує –
А інші головне законспектують,
Щоб після всіх ваших виступів,
Вийшла Лісостепової зони характеристика
Учні складають ОІС «Лісостеп» на дошці.
«Географічна мозаїка»
Укажіть характерні риси, що належать природній зоні лісостепів:
Дерново-підзолисті грунти; 2 - височина Придніпровська; 3 – природний заповідник Медобори; 4 – сірі лісові грунти та чорноземи; 5 – запаси підземних вод, мінеральні; 6 – 34% території; 7 – кількість опадів зменшується із заходу на схід від 500-750 до 450 мм.
Відповіді: 2,3,4,5,6,7
Шановні мандрівники прошу вас оцінити вашу роботу на уроці підрахувати загальну кількість балів. ( картка оцінювання).
Щоб оцінити всю нашу роботу,
Ми підведемо підсумок уроку.
Собі самі все обирали до снаги,
Та чи очікуваного результату досягли?
Інтерактивна вправа «Мікрофон».
Учні дають відповіді на запитання:
Прапорець іще один стоїть,
Домашнє завдання під ним лежить.
Ви його знайдіть
І у щоденники хутенько запишіть.
1 рівень. Опрацювати матеріал параграфу 36, дати відповіді на запитання с.197 (усно).
2 рівень. Опрацювати матеріал параграфу 36, дати відповіді на запитання с.197 + повторити матеріал параграфу 12. Тектонічна будова. Охарактеризуйте сейсмоактивні зони України (письмово).
3 рівень. Опрацювати матеріал параграфу 36, дати відповіді на запитання с.197 + повторити матеріал параграфу 12. Тектонічна будова. Охарактеризуйте сейсмоактивні зони України (письмово) + підготуйте мультимедійну презентацію «Зона лісостепу».