Урок “ Літературне кафе" за життєтворчістю Т.Г.Шевченка
Тема: “Тарасові шляхи"
Мета: узагальнити знання учнів з життєтворчості Кобзаря ;навчати різним формам самовираження,
креативного мислення; розвивати творчу самостійність на уроках літератури, виховувати любов до рідного слова.
Завдання: організація творчого інтерактивного середовища у групах учасників.
Вид уроку: “літературне кафе"
Малий Тарас у 9 років залишився без матері, а в 11 – без батька ,рано зазнав багато горя і знущань. Працюючи і навчаючись у дяків, Шевченко ознайомився з деякими творами української літератури, а відчуваючи великий потяг до малювання, уже тоді робив перші спроби розпочати навчання у маляра. Коли Шевченкові минуло 14 років, його зробили дворовим слугою поміщика Енгельгардта в маєтку Вільшані. З осені 1828 року до початку 1831 року Шевченко побував зі своїм паном у Вільні (тепер Вільнюс), де, можливо, відвідував лекції малювання у професора Віленського Університету Й. Рустемаса. У Вільні Шевченко був очевидцем революційних подій і міг читати патріотичні прокламації повстанців.
Влітку 1836 Тарас познайомився зі своїм земляком — художником І.Сошенком, а через нього з Є.Гребінкою, В.Григоровичем і О.Венеціановим, які разом із К.Брюлловим та В.Жуковським навесні 1838 викупили молодого поета з кріпацтва. Перед Шевченком відчинилися двері в широкий світ науки й мистецтва. Оформившися вільним студентом Академії мистецтв, Шевченко став улюбленим учнем К.Брюллова. Бувши вже не абияким портретистом, він опанував також мистецтво гравюри й виявив неабиякі здібності як графік та ілюстратор. Водночас Шевченко наполегливо працював над поповненням своєї освіти, жадібно читав твори класиків світової літератури й захоплювався історією та філософією.
Тема: “Тарасові шляхи” Мета: узагальнити знання учнів з життєтворчості Кобзаря ;навчати різним формам самовираження, креативного мислення; розвивати творчу самостійність на уроках літератури, виховувати любов до рідного слова. Завдання: організація творчого інтерактивного середовища у групах учасників. Вид уроку: “літературне кафе”
6.У 1835 році разом із паном потрапляє до ……….. 7.Після знайомства із Сошенком,Гребінкою,Брюлловим сталася визначна подія .яка?………… 8.У 1840 році виходе друком збірка……………….. 9.До неї ввійшло лише ………………творів. 10.За участь у Кирило-Мефодієвському братстві отримав покарання……………………………….. 11.Твори періоду заслання вміщено у так звану…………………книжечку.? 12.Після звільнення із заслання проживає де?.......... 13.Серце Кобзаря перестало битися 10 березня…… 14. Поховано за “ Заповітом”………………………...
Це п’ятирядковий неримований вірш ,який складається за опорною схемою: 1–й рядок – слово – тема ( іменник); 2-й рядок – два прикметники( означення теми); 3-й рядок – три дієслова( активність ,дієвість); 4-й рядок – фраза із 4 -5 слів (розуміння теми,ставлення до неї); 5-й рядок – слово чи словосполучення - висновок.
Картка самоацінки: Прізвище, ім'я ___________________________________________ Оціни свою роботу на уроці протягом чотирьох завдань за балами від 0 до 3 1-ше завдання 0 – я був пасивним спостерігачем; 1 – я відповів на окремі запитання; 2 - я відповідав на половину запитань; 3 - я правильно відповів на більшість запитань. 2-ге завдання 0 – я був пасивним спостерігачем; 1 – я визначив мажорні та мінорні віхи життєтворчості неправильно. 2 - я визначив мажорні та мінорні віхи життєтворчості на половину правильно; 3 - я правильно визначив симфонію життєтворчості. 3-тє завдання 0 – я був пасивним спостерігачем; 1 – я вніс лише одну пропозицію щодо виконання завдання; 2 - я не повністю виконав завдання; 3 - я повністю виконав завдання. 4-тє завдання 0 – я був пасивним спостерігачем; 1 – я вніс лише одну пропозицію щодо виконання завдання; 2 - я не повністю виконав завдання; 3 - я повністю виконав завдання. Остаточна кількість балів __________________________
Заключне слово: Пророка Слово – це безсмертя,слава! Це вічний поклик Генія ,Творця! Я вірю, збереже наша держава , Цю світлу пам’ять про невтомного борця. Його завіт нестиму по землі. Як він любив , любитиму країну. І я щаслива , що живе в мені Його пророче Слово й Батьківщина! Л.В.Сердюк, учитель укр. мови та літератури Володимирівської ЗОШ №2 Волноваського р-ну Донецької області