Урок “ Літературне кафе” за життєтворчістю Т.Г.Шевченка

Про матеріал

Урок “ Літературне кафе" за життєтворчістю Т.Г.Шевченка

Тема: “Тарасові шляхи"

Мета: узагальнити знання учнів з життєтворчості Кобзаря ;навчати різним формам самовираження,

креативного мислення; розвивати творчу самостійність на уроках літератури, виховувати любов до рідного слова.

Завдання: організація творчого інтерактивного середовища у групах учасників.

Вид уроку: “літературне кафе"

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

ТАРАС ШЕВЧЕНКО НАРОДИВСЯ 9 БЕРЕЗНЯ 1814 Р . В СЕЛІ МОРИНЦІ ЗВЕНИГОРОДСЬКОГО ПОВІТУ КИЇВСЬКОЇ ГУБЕРНІЇ (НИНІ ЧЕРКАСЬКА ОБЛАСТЬ) В СІМ‘Ї ГРИГОРІЯ ІВАНОВИЧА ШЕВЧЕНКО,КРІПОСНОГО ПОМІЩИКА ЕНГЕЛЬГАРДТА . ХАТА, В ЯКІЙ НАРОДИВСЯ ТАРАС ШЕВЧЕНКО

Номер слайду 3

Малий Тарас у 9 років залишився без матері, а в 11 – без батька ,рано зазнав багато горя і знущань. Працюючи і навчаючись у дяків, Шевченко ознайомився з деякими творами української літератури, а відчуваючи великий потяг до малювання, уже тоді робив перші спроби розпочати навчання у маляра. Коли Шевченкові минуло 14 років, його зробили дворовим слугою поміщика Енгельгардта в маєтку Вільшані. З осені 1828 року до початку 1831 року Шевченко побував зі своїм паном у Вільні (тепер Вільнюс), де, можливо, відвідував лекції малювання у професора Віленського Університету Й. Рустемаса. У Вільні Шевченко був очевидцем революційних подій і міг читати патріотичні прокламації повстанців.

Номер слайду 4

ПОРТРЕТ П.В.ЕНГЕЛЬГАРД. Акварель. 1833 ЖІНОЧИЙ ПОРТРЕТ. Ескізи. Олівець. 1839-1843 ЖІНОЧИЙ ПОРТРЕТ. Начерк. Олівець. [1839-1843] ПОРТРЕТ А.І.ЛАГОДИ. Начерк. Олівець. [1839]

Номер слайду 5

Влітку 1836 Тарас познайомився зі своїм земляком — художником І.Сошенком, а через нього з Є.Гребінкою, В.Григоровичем і О.Венеціановим, які разом із К.Брюлловим та В.Жуковським навесні 1838 викупили молодого поета з кріпацтва. Перед Шевченком відчинилися двері в широкий світ науки й мистецтва. Оформившися вільним студентом Академії мистецтв, Шевченко став улюбленим учнем К.Брюллова. Бувши вже не абияким портретистом, він опанував також мистецтво гравюри й виявив неабиякі здібності як графік та ілюстратор. Водночас Шевченко наполегливо працював над поповненням своєї освіти, жадібно читав твори класиків світової літератури й захоплювався історією та філософією.

Номер слайду 6

Першу збірку своїх поетичних творів Шевченко видав у 1840 під назвою «Кобзар». До неї ввійшло 8 поезій: «Думи мої», «Перебендя», «Катерина», «Тополя», «Думка», «До Основ'яненка», «Іван Підкова», «Тарасова ніч” .Окремими виданнями вийшли поеми «Гайдамаки» (1841) та «Гамалія» (1844).

Номер слайду 7

Тема: “Тарасові шляхи” Мета: узагальнити знання учнів з життєтворчості Кобзаря ;навчати різним формам самовираження, креативного мислення; розвивати творчу самостійність на уроках літератури, виховувати любов до рідного слова. Завдання: організація творчого інтерактивного середовища у групах учасників. Вид уроку: “літературне кафе”

Номер слайду 8

1 завдання – літературна гра “Продовж речення”: 1.Т.Г.Шевчанко народився 9 березня……… 2.В селі……………………………………… 3.Родина Тараса була ……………………….. 4.Мати померла дуже рано, йому було…….. 5.Круглим сиротою став в…………………..

Номер слайду 9

6.У 1835 році разом із паном потрапляє до ……….. 7.Після знайомства із Сошенком,Гребінкою,Брюлловим сталася визначна подія .яка?………… 8.У 1840 році виходе друком збірка……………….. 9.До неї ввійшло лише ………………творів. 10.За участь у Кирило-Мефодієвському братстві отримав покарання……………………………….. 11.Твори періоду заслання вміщено у так звану…………………книжечку.? 12.Після звільнення із заслання проживає де?.......... 13.Серце Кобзаря перестало битися 10 березня…… 14. Поховано за “ Заповітом”………………………...

Номер слайду 10

2 завдання : “Симфонія життєтворчості”- ( замалюйте білими та чорними кольорами віхи життєтворчості Кобзаря ,спираючись на подану презентацію)

Номер слайду 11

3 завдання: « Виправ помилки» * знайти та виправити слова , написати правильно , як у поезії Т. Шевченка: Споконвіку жінку – матір там Бог карає. Щодень божий добрі коси й мозок розриває. Розриває та не вип*є живучої сили. Вона знову оживає і заплаче знову.

Номер слайду 12

Це п’ятирядковий неримований вірш ,який складається за опорною схемою: 1–й рядок – слово – тема ( іменник); 2-й рядок – два прикметники( означення теми); 3-й рядок – три дієслова( активність ,дієвість); 4-й рядок – фраза із 4 -5 слів (розуміння теми,ставлення до неї); 5-й рядок – слово чи словосполучення - висновок.

Номер слайду 13

Кобзар. Талановитий , незламний. Карався ,мучився, але не каявся. Геній-правдолюб, Совість нації ! Тарас Шевченко.

Номер слайду 14

Картка самоацінки: Прізвище, ім'я ___________________________________________ Оціни свою роботу на уроці протягом чотирьох завдань за балами від 0 до 3 1-ше завдання 0 – я був пасивним спостерігачем; 1 – я відповів на окремі запитання; 2 - я відповідав на половину запитань; 3 - я правильно відповів на більшість запитань. 2-ге завдання 0 – я був пасивним спостерігачем; 1 – я визначив мажорні та мінорні віхи життєтворчості неправильно. 2 - я визначив мажорні та мінорні віхи життєтворчості на половину правильно; 3 - я правильно визначив симфонію життєтворчості. 3-тє завдання 0 – я був пасивним спостерігачем; 1 – я вніс лише одну пропозицію щодо виконання завдання; 2 - я не повністю виконав завдання; 3 - я повністю виконав завдання. 4-тє завдання 0 – я був пасивним спостерігачем; 1 – я вніс лише одну пропозицію щодо виконання завдання; 2 - я не повністю виконав завдання; 3 - я повністю виконав завдання. Остаточна кількість балів __________________________

Номер слайду 15

Заключне слово: Пророка Слово – це безсмертя,слава! Це вічний поклик Генія ,Творця! Я вірю, збереже наша держава , Цю світлу пам’ять про невтомного борця. Його завіт нестиму по землі. Як він любив , любитиму країну. І я щаслива , що живе в мені Його пророче Слово й Батьківщина! Л.В.Сердюк, учитель укр. мови та літератури Володимирівської ЗОШ №2 Волноваського р-ну Донецької області

ppt
Додано
13 березня 2019
Переглядів
1008
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку