Тема. Сашко Дерманський. Пригоди вужа Ониська.
Мета:
-формування предметних компетентностей: продовжувати знайомити з творчістю сучасного українського письменника Сашка Дерманського; формувати навички «вдумливого» читання; стимулювати пізнавальну активність, розвивати критичне мислення, формувати вміння дискутувати, виховувати толерантність, приязне ставлення до друзів.
– формування ключових компетентностей: уміння вчитися, вдосконалювати уміння спілкуватися рідної мовою, виражати свою думку та надавати пояснення, формувати навичку свідомого читання цілими словами, пізнавати навколишній світ шляхом спостережень, робити обгрунтовані висновки, досліджувати медіа у групі, розвивати здатність співпрацювати з іншими людьми, вживати слова ввічливості під час спілкування, формувати основи екологічної грамотності.
Обладнання. Тексти, ілюстрації (взяті з інтернету), картки для розчитування, проектор, ноутбук.
Форми роботи: фронтальна, групова, індивідуальна.
Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Всі почули ви дзвінок
На улюблений урок
Кожен з вас приготувався
На перерві постарався
Зараз сядуть всі дівчатка
А за ними і хлоп’ятка.
Працювати починаємо.
2. «Мій настрій» з цеглинками LEGO
– Зараз ми перевіримо, з яким настроєм ви сьогодні прийшли до школи. Подивіться на наших смайликів та підніміть цеглинку того кольору, який відповідає вашому стану сьогодні.
3. Аутотренінг (які ми на уроці)
У – УВАЖНІ
Р – РОЗУМНІ
О – ОБДАРОВАНІ
К – КОМУНІКАБЕЛЬНІ
4. Очікування. Метод «Мікрофон»
– Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
Я очікую…
Цей урок навчить мене…
ІІ. Мовна розминка
Вправи на розширення кута зору
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
ІV. Актуалізація опорних знань
2.Бесіда
(Мишка Евридіка, хробачок Кузя, колорадський жук Джек, жабка Одарочка)
Вчитель прикріплює малюнки на дошку.
V. Усвідомлення змісту оповідання
1. Читання оповідання вчителем .
Одного ранку Онисько вирішив обстежити дальні закапелки городу.
Вуж гарненько поснідав і вирушив у путь.
Погода була чудова, і ніщо не віщувало неприємностей.
«Гайну спочатку на гарбузову грядку, – міркував собі Онисько, – перекинуся словом з джмелями, розпитаю про городні новини…»
Так він собі повз і, як завжди, про щось мріяв.
Ох уже це мрійництво! З нього починаються всі Ониськові пригоди. Ех, Онисько! Йому б не завадило бути уважнішим серед хитросплетіння стежечок, йому б за четвертим буряком повернути праворуч – до гарбузової грядки, а він поповз ліворуч – невідомо куди.
«Дивно, – думав він, – жодного джмеля. Може, я заблукав?»
Він хотів повернути назад, але…
Перша зупинка
2.Читання тексту учнями мовчки.
3. Словникова робота
1) Самостійно знайдіть слова, які вам незнайомі. А довідкове бюро повідомить нам, що слово означає.
2) Читання складних слів і пояснення їхнього значення (Додатки)
Закапелки – куточки
Гайнути – швидко побігти, помчати
Хитросплетіння – складне переплетення
4.Відповіді на запитання до тексту
– Що вирішив зробити Онисько одного ранку?
5. Читання другої частини оповідання учнями вголос самостійно з передбаченням.
В одну мить знявся різкий вітер, картоплиння тривожно зашелестіло, і на город упали в’язкі сутінки. Над головою Ониська спочатку щось блиснуло, потім загуркотіло, і на картоплю, на стежки, на мрійника – вужа враз посипалися згори великі краплі дощу!
Він кинувся до якоїсь нори, щоб сховатися.
Та найстрашніше було попереду. Згори замість дщу почали сипатися круглі шматки чогось холодного. Вони аж свистіли, зрізаючи на льоту стебла картоплі та бур’яну. Ониськові ніколи не доводилося бачити град, але він пам’ятав цікаві розповіді бабусі про метеорити, які за її молодості часто падали на землю, тому й подумав , що розпочався метеоритний дощ.
Онисько подумав, що цей жах ніколи не скінчиться, що ніколи не побачить своїх друзів…Тієї ж миті велика градина влучила бідоласі точнісінько в голову.
Онисько знепритомнів…
6. Відповіді на запитання
– Чи справдилися ваші передбачення?
Робота довідкового бюро
Фізкультхвилинка
7. Слухання заключної частини оповідання. Робота з мультимедіа.
Мишка Евридіка та жабка Одарочка знайшли Ониська і принесли додому. Вмостили його у ліжко. Одарочка поклала йому на лоба компрес, а Евридіка натерла спину соком хріну – щоб не застудився.
Надвечір бідолаха прийшов до тями.
Одарочка з Евридікою тільки мовчки посміхалися.
8. Відповіді на запитання
– Чи добре закінчилася пригода з Ониськом?
VІ. Відтворення змісту подій. Робота в групах.
Онисько вирішив обстежити дальні закапелки городу.
«Дивно, – думав він, – жодного джмеля. Може, я заблукав?»
Над головою Ониська спочатку щось блиснуло, потім загуркотіло, і на картоплю, на стежки, на мрійника – вужа враз посипалися згори великі краплі дощу!
Онисько знепритомнів…
Мишка Евридіка та жабка Одарочка знайшли Ониська і принесли додому.
Знаєте, я сьогодні потрапив під справжній метеоритний дощ! – хвалився він сусідам. – Якби на моєму місці був хтось не такий спритний – навряд чи йому пощастило б вибратися з тієї халепи живим…
VІІ. Робота в парах
VІІІ. Підсумок уроку.
ІХ. Рефлексія. Самооцінювання
ДОДАТКИ
СЛОВНИКОВА РОБОТА
Закапелки – куточки
Гайнути – швидко побігти, помчати
Хитросплетіння – складне переплетення