Урок літературного читання "Сашко Дерманський. Пригоди вужа Ониська"

Про матеріал
Урок належить до серії уроків позакласного читання. Ілюстрації взято з мережі Інтернет.
Перегляд файлу

Тема. Сашко Дерманський. Пригоди вужа Ониська.

Мета:

-формування предметних компетентностей: продовжувати знайомити з творчістю сучасного українського письменника Сашка Дерманського; формувати навички «вдумливого» читання; стимулювати пізнавальну активність, розвивати критичне мислення, формувати вміння дискутувати, виховувати толерантність, приязне ставлення до друзів.

– формування ключових компетентностей:  уміння вчитися, вдосконалювати уміння спілкуватися рідної мовою, виражати свою думку та надавати пояснення, формувати навичку свідомого читання цілими словами, пізнавати навколишній світ шляхом спостережень, робити обгрунтовані висновки, досліджувати медіа у групі, розвивати здатність співпрацювати з іншими людьми, вживати слова ввічливості під час спілкування, формувати основи екологічної грамотності.

Обладнання. Тексти, ілюстрації (взяті з інтернету), картки для розчитування, проектор, ноутбук.

Форми роботи: фронтальна, групова, індивідуальна.

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Всі почули ви дзвінок

На улюблений урок

Кожен з вас приготувався

На перерві постарався

Зараз сядуть всі дівчатка

А за ними і хлоп’ятка.

Працювати починаємо.

2. «Мій настрій» з цеглинками LEGO

– Зараз ми перевіримо, з яким настроєм ви сьогодні прийшли до школи. Подивіться на наших смайликів та підніміть цеглинку того кольору, який відповідає вашому стану сьогодні.

 

 

142,139 смайлик, фотографии, рисунки, изображения, фотографии, без роялти

 

 

 

 

 

3. Аутотренінг (які ми на уроці)

У – УВАЖНІ

Р – РОЗУМНІ

О – ОБДАРОВАНІ

К – КОМУНІКАБЕЛЬНІ

4. Очікування. Метод «Мікрофон»

– Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

Я очікую…

Цей урок навчить мене…

ІІ. Мовна розминка

  1. Розчитування (Додатки)

Вправи на розширення кута зору

  • У вас на столі є кольорові листочки. На кожному  з них є складова таблиця. Візьміть листочок жовтого кольору. Зосередьте свій погляд на лінії. Намагайтеся побачити букви, які записані зліва і справа. Прочитаймо їх. (Так читаємо ще складові таблиці на червоному і зеленому листочках)

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

  • Сьогодні на уроці ми продовжуємо  знайомитися з творчістю сучасного українського письменника Сашка Дерманського, а саме з його книгою «Пригоди вужа Ониська». Ми дізнаємося, чому автор називає свого головного героя «неуважним мрійником»

ІV. Актуалізація опорних знань

  1. Асоціативний кущ «Дружба – це…»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.Бесіда

  • Пригадайте, хто був другом вужеві Ониську? (Додатки)

(Мишка Евридіка, хробачок Кузя, колорадський жук Джек, жабка Одарочка)

Вчитель прикріплює малюнки на дошку.

  1. Передбачення за назвою розділу
  • Розділ, над яким ми сьогодні працюємо, називається «Онисько потрапляє під метеоритний дощ і непритомніє».
  • Давайте спробуємо передбачити, які нові пригоди можуть трапитися з вужем Ониськом.

V. Усвідомлення змісту оповідання

1. Читання оповідання вчителем .

Одного ранку Онисько вирішив обстежити дальні закапелки городу.

Вуж гарненько поснідав і вирушив у путь.

Погода була чудова, і ніщо не віщувало неприємностей.

 «Гайну спочатку на гарбузову грядку, – міркував собі Онисько, – перекинуся словом з джмелями, розпитаю про городні новини…»

Так він собі повз і, як завжди, про щось мріяв.

Ох уже це мрійництво! З нього починаються всі Ониськові пригоди. Ех, Онисько! Йому б не завадило бути уважнішим серед  хитросплетіння стежечок, йому б за четвертим буряком повернути праворуч – до гарбузової грядки, а він поповз ліворуч – невідомо куди.

«Дивно, – думав він, – жодного джмеля. Може, я заблукав?»

Він хотів повернути назад, але…

Перша зупинка

  • Чи справдилися наші передбачення?

2.Читання тексту учнями мовчки.

3. Словникова робота

1) Самостійно знайдіть слова, які вам незнайомі. А довідкове бюро повідомить нам, що слово означає.

2) Читання складних слів і пояснення їхнього значення (Додатки)

Закапелки – куточки

Гайнути – швидко побігти, помчати

Хитросплетіння – складне переплетення

4.Відповіді на запитання до тексту

– Що вирішив зробити Онисько одного ранку?

  • Чи вдалося йому дібратися до далеких куточків городу?
  • Чому ні?
  • А чому він заблукав?
  • Чи можна назвати його неуважним?
  • Як ви гадаєте, чи знайде вуж правильний шлях?

5. Читання другої частини оповідання учнями вголос самостійно з передбаченням.

 В одну мить знявся різкий вітер, картоплиння тривожно зашелестіло, і на город упали в’язкі сутінки. Над головою Ониська спочатку щось блиснуло, потім загуркотіло, і на картоплю, на стежки, на мрійника – вужа враз посипалися згори великі краплі дощу!

  • Матінко!– вигукнув Онисько. – Я ж без парасольки!

Він  кинувся до якоїсь нори, щоб сховатися.

Та найстрашніше було попереду. Згори замість дщу почали сипатися круглі шматки чогось холодного. Вони аж свистіли, зрізаючи на льоту стебла картоплі та бур’яну. Ониськові ніколи не доводилося бачити град, але він пам’ятав цікаві розповіді бабусі  про метеорити, які за її молодості часто падали на землю, тому й подумав , що розпочався метеоритний дощ.

Онисько подумав, що цей жах ніколи не скінчиться, що ніколи не побачить своїх друзів…Тієї ж миті велика градина влучила бідоласі точнісінько в голову.

Онисько знепритомнів…

6. Відповіді на запитання

– Чи справдилися ваші передбачення?

  • Чи є незнайомі вам слова у тексті?

Робота довідкового бюро

  • Що насправді виявилося метеоритним дощем?
  • Чи вдалося Ониськові сховатися?
  • Що з ним далі трапилося?
  • Як ви гадаєте, чи прийде хтось йому на допомогу?

Фізкультхвилинка

7. Слухання заключної частини оповідання. Робота з мультимедіа.

Мишка Евридіка та жабка Одарочка знайшли Ониська і принесли додому.  Вмостили його у ліжко. Одарочка поклала йому на лоба компрес, а Евридіка натерла спину соком хріну – щоб не застудився.

Надвечір бідолаха прийшов до тями.

  • Знаєте, я сьогодні потрапив під справжній метеоритний дощ! – хвалився він сусідам. – Якби на моєму місці був хтось не такий спритний – навряд чи йому пощастило б вибратися з тієї халепи живим…

 Одарочка з Евридікою тільки мовчки посміхалися.

8. Відповіді на запитання

     – Чи добре закінчилася пригода з  Ониськом?

  • Хто прийшов йому на допомогу?
  • Чи можна назвати мишку і жабку справжніми друзями?
  • Щоб ви порадили зробити Ониськові, щоб такого більше не траплялося?
  • Чи проживають такі тварини у нашій місцевості?
  • Чи можуть люди покращити умови проживання тварин у природі?

VІ. Відтворення змісту подій. Робота в групах.

  • Об’єднайтеся у групи і відтворіть зміст оповідання.

Онисько вирішив обстежити дальні закапелки городу.

 «Дивно, – думав він, – жодного джмеля. Може, я заблукав?»

Над головою Ониська спочатку щось блиснуло, потім загуркотіло, і на картоплю, на стежки, на мрійника – вужа враз посипалися згори великі краплі дощу!

Онисько знепритомнів…

Мишка Евридіка та жабка Одарочка знайшли Ониська і принесли додому. 

Знаєте, я сьогодні потрапив під справжній метеоритний дощ! – хвалився він сусідам. – Якби на моєму місці був хтось не такий спритний – навряд чи йому пощастило б вибратися з тієї халепи живим…

 

VІІ. Робота в парах

  • З’єднайте частини прислів’їв та поясніть їх значення.

 

  • Не той друг, хто медом маже  найбільше багатство
  • В лиху годину     а той, хто правду каже
  • Людина без друзів   пізнаєм вірну людину
  • Дружба та братство –   що дерево без коріння

 

 

  • Чи є мишка і жабка справжніми друзями для вужа Ониська? Чому ви так вважаєте? Поясніть.

VІІІ. Підсумок уроку.

  • Уривки, з якої книги ми прочитали?
  • Хто її автор?
  • Що сподобалося вам на уроці?

ІХ. Рефлексія. Самооцінювання

  • Подаруйте посмішку вашому сусідові по парті.
  • Оцініть свою роботу на сьогоднішньому уроці, прикріпіть прищепочку на картку та покажіть мені.

ДОДАТКИ

СЛОВНИКОВА РОБОТА

Закапелки – куточки

Гайнути – швидко побігти, помчати

Хитросплетіння – складне переплетення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу мышонок 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу червяк 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу лягушка рисунок

 

 

 

 

 

Картинки по запросу колорадский жук мультик

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
9 червня 2022
Переглядів
780
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку