Тема:"Декоративно-прикладне мистецтво: витинанка. Виготовлення панно: «Чарівне дерево» (колективна робота)"

Про матеріал

Мета: продовжувати вивчати з учнями особливості декоративно-прикладного мистецтва, поглиблювати знання дітей про техніку витинання, розкрити послідовність дій під час виготовлення витинанок, навчити виготовляти сніжинки; розвивати дрібну моторику руки, фантазію, акуратність; виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу, доброзичливість, задоволення від колективної роботи, бачити і відчувати красу природи.

Перегляд файлу

Тема. Декоративно-прикладне мистецтво: витинанка. Виготовлення панно: «Чарівне дерево» (колективна робота)

 

Мета: продовжувати вивчати з учнями особливості декоративно-прикладного мистецтва, поглиблювати знання дітей про техніку витинання, розкрити послідовність дій під час виготовлення витинанок, навчити виготовляти сніжинки; розвивати дрібну моторику руки, фантазію, акуратність; виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу, доброзичливість, задоволення від колективної роботи, бачити і відчувати красу природи.

 

Обладнання: малюнок дерева на ватмані, кольоровий папір, простий олівець, клей, ножиці, зразки сніжинок, декор, ілюстрації про зиму.

 

Тип уроку: комбінований.

 

Методи і засоби роботи: бесіда, колективна практична робота на базі засвоєного матеріалу.

 

Інтеграція: природознавство, трудове навчання.

 

Хід уроку

 

  1. Організаційний момент

Сьогодні працюємо ми у майстерні.

Тут казка приходить і все ожива.

Сідайте зручненько і будьте всі чемні,

Бо ми починаємо творити дива.

 

  1. Підготовка робочих місць учнів
  • Кольоровий папір
  • Клей
  • Ножиці
  • Декор

 

  1. Актуалізація опорних знань учнів

Загадка

А за нашим селом

Ходить баба з помелом.

Як махне уліво-вправо,

Цукром білим вкриє трави,

Помахає над ставком –

І вода в нім стане склом.

Обійшла і ліс, і поле,

Побілила все навколо.

Білі липи, білі клени,

Лиш червоні щічки в мене.

Біла баба та сама

Називається … (зима)

 

  • Зачаруйте, прикрасьте зиму. Яка вона?

(асоціативний кущ «Зима»)

 

  • А чи любите ви зиму? За що?

(відповіді дітей, розгляд ілюстрацій)

  • Згадайте, скільки гарного навкруги взимку – блискучі бурульки, мереживні сніжки, таємничі снігові кучугури. Казкова краса зими притягує, хвилює, бентежить нашу уяву. Почуття так і вирують у нашому серці, але як непросто їх висловити – бракує слів… а чому ж настала зима?

Існує така казка:

Високо-високо, за найвищими хмарами була незвичайна країна, володаркою якої була мати Природа. Вона посилала на землю до людей своїх діток – доньок. А було їх чотири: Весна, Літо, Осінь, Зима. Кожного разу матінка Природа готувала своїх доньок до подорожі на Землю. І коли помахала осінь останнім своїм жовтим листком і попрощалася з нами, пришла черга Зими йти до людей.

  • Що ж нам Зима принесла, що підготувала для нас? Чого ми дуже чекаємо взимку. Відгадайте.

 

Що за покривало –

Довге і широке.

Все навкруг заслало,

Скільки бачить око?

Біло-біло стало,

Все блищить, іскриться,

Гарне покривало,

Та весни боїться. (сніг)

 

  • Які перші вісники зими? (сніжинки)

(розгляд витинанок)

  • На кого схожі вони? (на квіти, мереживо)
  • Які вони? (всі візерунчасті, різної форми, схожі на срібні зірочки)

 

Казка «Сніжинка – краплинка»

 У високому холодному небі народилась білесенька Сніжинка. Вона довго кружляла у веселому танку і нарешті опустилася на землю. Там лежало ще багато сніжинок, схожих на неї.

  • Що ви тут робите? – спитала їх Сніжинка.
  • Ми прикриваємо землю від тріскучого морозу.

Сніжинка разом з подружками почали обігрівати матінку-землю.

 Та ось пригріло ясне Сонечко. Потемніла Сніжинка, а згодом перетворилася на крапинку води, яка влилася в бурхливий струмок і потекла до річки. А Сонечко припікало все дужче і дужче.

 І ось одного разу краплинка вистрибнула з річки, перетворилася в невидиму пару і стала підніматись все вище і вище. Їй було весело. Вона з захопленням розглядала з висоти голубу річку, зелені луги, темні ліси, безмежні поля.

 Нарешті Краплинка потрапила у Країну Хмар. Там вона зустрілася зі своїми сестричками, з якими поділилась враженнями від побаченого.

 Гонив вітер хмари по синьому небу, і одного разу вони випали на землю рясним дощем. Краплинка з цікавістю стала оглядати все навколо.

  • Дякую  тобі, люба, - почула Краплинка лагідний голос, - взимку ти мене зігріла, а сьогодні напоїла досхочу. Бо я без тебе вся потріскалася.

  Впізнала Краплинка матусю – земельку, ніжно пригорнулася до неї і поцілувала.

 

  • То що ж таке сніжинка? (замерзла краплинка води)
  • Хто сніжинки викував? (мороз)

 

  1. Засвоєння нових знань. Повідомлення теми і мети уроку

Ось і зима до нас завітала,

На снігу багато бабуся не має.

Засипати треба ліси і поля,

Під пухом казковим щоб спала земля.

  • В якому стані перебувають дерева взимку?
  • Чому на зиму листяні дерева скидають свій покрив? (щоб не поламались гілки під снігом, захист рослини від надмірної втрати вологи)
  • Які стоять дерева взимку? (голі, сумні, похмурі)
  • Всі радіють зимі, а дерева сумують.
  • Сьогодні на уроці ми спробуємо оживити одне дерево, зробити його веселим, радісним, прикрасити зимовими квітами.
  • Відгадайте якими.

Коли усі квітки зів’яли,

На чорну землю ми упали.

Накрили килимом пухнастим,

А ще мереживом сріблястим.

Милуйтесь нами, любі діти,

Адже не гірші ми за квіти. (сніжинки)

 

  1. Технологія виготовлення виробу
  • Правила техніки безпеки
  • Технологія 1
  • Взяти квадратний аркуш паперу.
  • Скласти вчетверо.
  • Складену вчетверо заготівку перегнути по діагоналі від кута, де лінії згину кожної частини роз’єднані до кута, де вони збіглися.
  • Трикутник, який утворився від попереднього згинання, перегнути ще раз.
  • Відрізати нижній ріжок, нарисувати візерунок і зробити вирізи.
  • Розгорнути сніжинку, прогладити.
  •   Технологія 2
  • Квадратний аркуш паперу перегнути по діагоналі.
  • Трикутник, який утворився, перегнути по діагоналі.
  • Зменшений трикутник перегнути втричі так, щоб його основа була поділена на три частини, а лінії згину при цьому збіглися у його вершині.
  • Зрізати вершки у заготовці.
  • Нарисувати візерунок і зробити вирізи за його контурами.
  • Розгорнути сніжинку, прогладити.

 

  1. Формування вмінь і навичок, самостійна робота учнів.

 

  1. Підсумок уроку
  • Чи сподобалось вам виготовляти сніжинки-витинанки?
  • Чого нового дізнались?
doc
До підручника
Образотворче мистецтво 2 клас (Резніченко М. І., Трач С. К.)
Додано
21 березня 2018
Переглядів
673
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку