План - конспект уроку «Малювання рідного міста Ізмаїл. Пам'ятки архітектури» - Збагатити знання про архітектуру; ознайомити з пам'ятками архітектури. Розкрити красу природи рідного міста. Розвивати окомір, відчуття гармонії, рівноваги, колірні відношення,творче ставлення до роботи. Виховувати естетичний смак у процесі сприйняття навчального матеріалу; спостережливість, любов до рідного краю.
Керівник гуртка Малоок Л. Ф.
ПЛАН-КОНСПЕКТ
Малоок Лілія Федорівна,
керівник гуртка
Технологічна карта заняття гуртка образотворчого мистецтва «Веселий пензлик»
Тема заняття |
- Малюнок рідного міста Ізмаїл. Пам’ятки архітектури |
Група |
-2-го року навчання |
Мета заняття |
Збагатити знання про архітектуру; ознайомити з пам'ятками архітектури. Розкрити красу природи рідного міста. Розвивати окомір, відчуття гармонії, рівноваги, колірні відношення,творче ставлення до роботи. Виховувати естетичний смак у процесі сприйняття навчального матеріалу; спостережливість, любов до рідного краю. |
Педагог |
Малоок Лілія Федорівна |
Тип заняття |
- комбінований |
Дата проведення |
- жовтень |
№ |
Етапи заняття |
Дидактичне завдання етапів |
Час |
Метод навчання |
Форми організації діяльності учнів |
Очікуваний результат етапу |
|
Підготовчий блок Організаційний етап |
Підготовка учнів до роботи на занятті |
5 хв. |
Розповідь-вступ |
Фронтальна форма |
Освоєння плану дій на період заняття |
1 |
Діагностуючий етап |
підготовка до основного етапу заняття, забезпечення мотивації прийняття учнями мети, навчально- пізнавальної діяльності, актуалізація опорних знань і навиків, готовність учнів до активної навчально-пізнавальної діяльності на основі опорних знань |
20 хв. |
Бесіда |
Фронтальна форма (опитування) |
Активація раніше отриманих знань і навиків |
2 |
Змістовний блок Мотиваційний етап
|
засвоєння нових знань і способів дій, забезпечення сприйняття осмислення та первинного запам’ятовування знань і способів дій, зв’язків і відносин в об’єкті вивчення |
5 хв. |
Розповідь |
Фронтальна форма |
Теоретичне освоєння нових знань з теми заняття |
|
Засвоєння нових знань і способів діяльності (практичне освоєння) |
активні дії учнів з об’ємом вивчення, максимальне використання самостійності у добуванні знань та оволодінні способами дій |
35 хв. |
Репродуктивний метод |
|
Практичне освоєння нових знань з теми заняття |
|
Фізхвилинка, перерва,виховна бесіда |
|
5 хв. |
|
|
|
|
Практична робота |
закріплення знань і способів дій, забезпечення засвоєння нових знань і способів дій на рівні застосування у зміненій ситуації, самостійне виконання завдань, що вимагають застосування знань у знайомій і зміненій ситуації |
50 хв. |
Практич ний метод |
|
Практичне освоєння нових знань з теми заняття, тренування |
3 |
Підсумковий блок |
узагальнення і систематизація знань, формування цілісної системи провідних знань з теми |
5 хв. |
Демонстрація та розповідь |
Фронтальна форма |
Актуалізація освоєних нових знань та навиків |
|
Діагностуючий етап |
виявлення правильность засвоєння знань по темі заняття та коригування неправильно сприйнятих знань |
5 хв. |
Бесіда |
|
Уточнення не до кінця чітко засвоєних знань |
|
Підсумковий етап |
підведення підсумків заняття, надання аналізу і оцінки успішності досягнення цілі, сформованості компетенцій визначення перспектив наступної роботи |
5 хв. |
Розповідь-висновок |
|
Систематизація отриманих знань та перспектив їх застосування |
Обладнання. фотографії рідного міста Ізмаїл, вірші про рідне місто, комп’ютер (ноутбук).
Матеріали. М'які пензлі , аркуш білого паперу, акварельні чи гуашеві фарби, палітра, ємність для води, простий олівець, гумка.
План урока:
1.Приветствие.
2.Повторение темы прошлого урока (кроссворд).
3.Объявленте темы урока, постановка задач.
4.Практическая работа.
5.Физ. минутка.
6.Итог урока. Выставка работ учащихся
Хід уроку
І. Підготовчий блок.
Привітання. Емоційний настрій на урок.
З неба падає пороша,
Настрій нині в нас хороший.
Будем вчитись дружно, вміло.
Нумо, гуртом всі за діло!
Перевірка готовності учнів до уроку.
— Щоб бути справжнім патріотом свого краю, потрібно не тільки любити, а й знати його історію. Сьогодні ми з вами здійснимо уявну подорож рідним містом, ознайомимося з найцікавішими місцинами нашого чудового краю. Ви дізнаєтеся про красу і цінність її заповідних місць.
Послухайте вірш.
Квітує весела весна на Дунаї,
У вербах зелених зозуля кує,
А сонце сміється, і сміх його ллється
На квіти, на трави, на серце моє.
І серце, мов пташка, весною радіє,
Вбирає у себе ранкову красу.
На крилах натхнення, на крилах надії
Красу усім дітям у пісні несу.
- Про що це вірш?
Вчитель показує фотографії із зображенням рідного міста.
ІІ. Змістовний блок.
— Сьогодні ми спробуємо поєднати такі види образотворчого мистецтва, як архітектура і графіка, навчимося передавати силуетом форми храмів, відчуємо красу і неповторність культурної спадщини нашого народу.
Пропоную провести заняття у формі віртуальної екскурсії, на якій ознайомимось із пам’ятками архітектури рідного міста Ізмаїл.
Я хочу, щоб ви подорожували з гарним настроєм. Посміхаймося одне одному і вирушаймо в мандрівку рідним містом.
Учитель пропонує учням розглянути зображення архітектурних споруд, що виконані різними народами в різні часи, визначити, які матеріали використали архітектори.
Важливо звернути увагу учнів на те, як конструкція та зовнішний вигляд споруди залежать від того, з якого матеріалу вона збудована; як національні особливості впливають на зовнішний вигляд будівлі.
— Який вид мистецтва називається «архітектурою»? (Архітектуру називають також кам’яним літописом, або музикою, яка застигла в камені.)
— Поміркуємо, чому.
(Демонстрація фотографій міста Ізмаїл).
— Чим вражає вас це місто?
Ізмаїл – це прекрасне зелене місто. Головна вулиця цього міста – проспект Суворова, на якому зосереджено дуже багато важливих пам’яток, міських установ,магазинів, бутиків, ресторанів, готелів, кінотеатр. Але особливу увагу на проспекті Суворова привертають себе затишні сквери і парки, які розбиті прямо посеред цієї вулиці.
Історія цього міста налічує багато-багато століть і йде в далекі стародавні часи.
Ось Свято-Покровський Собор підноситься в центрі Ізмаїла і є головним храмом в місті. Це дивовижний пам`ятник російської архітектури, побудований в стилі класицизму.
Усередині собор розписаний у стилі модерн художником П. Піскарьовим, вихідцем зі школи великого майстра В. Васнецова.
Головною цінністю храму є Голгофа, в хрест якої вкладений позолочений срібний хрестик зі святинями. На столітній ювілей собору (1931 р) на каплиці було встановлено годинник з боєм, які працюють донині.
Недалеко від храму стоїть пам`ятник Суворову , на честь якого названо проспект, де і розташований собор.
Визначні місця Ізмаїла, які обов'язково варто побачити:
Фізкультхвилинка.
Щось стомились ми сидіти,
Треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз,
На сусіда подивись.
Руки вгору, руки в боки
І зроби чотири скоки.
Ось так! Ось так! Ось так!
Плесніть у долоньки раз.
За роботу! Все гаразд.
Практична частина.
1.Правила користування фарбами.
1) Фарби треба розвести і, перш ніж малювати, перевірити колір на папері;
2) кольори не повинні перекриватися, інакше буде бруд;
3) якщо малювати, де поряд є ще фарба, яка не просохла, фарба розтечеться;
4) треба знати правила змішування кольорів: червоний і синій кольори дають при злитті фіолетовий, червоний і жовтий — оранжевий, синій і жовтий — зелений.
2. Демонстрація готових зразків.
3. Послідовність виконання роботи.
Спочатку визначте композицію, яку будете зображувати. Розмістіть формат у певне положення (вертикальне чи горизонтальне). Намітьте загальну форму будинків, кущів, дерев, гір. Не забувайте про закони перспективи. Пізніше промалюйте деталі та розфарбуйте.
4. Практична робота учнів.
ІV. Підсумковий блок.
Перегляд, аналіз та оцінювання учнівських робіт. Підсумок уроку.
— Чи цікаво було працювати над цією темою?
— Що нового ви дізнались сьогодні на уроці?
— Яка інформація вам найбільш запам’яталась?
На класній дошці вчитель закріплює виконані (кращі) роботи; можна організувати експрес-виставку.
Загальний перегляд і аналіз виконаної роботи, її помилок і успіхів. Прибирання робочих місць.