Урок-мандрівка "Закріплення усних прийомів додавання й віднімання розрядних чисел. Задачі на знаходження невідомого доданка.

Про матеріал
На уроці в цікавій формі учні повторювали правила додавання і віднімання розрядних чисел, розв'язували цікаві задачі, виконували творчі завдання.
Перегляд файлу

Тема:   Закріплення усних прийомів додавання й віднімання розрядних чисел.  Задачі на знаходження невідомого доданка.

Мета:  повторити і закріпити вміння учнів додавати і віднімати розрядні числа та застосовувати ці вміння для розв’язання задач, прикладів; розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення;  виховувати  допитливість, доброзичливість, почуття товариськості  і взаємодопомоги.

Тип уроку:  урок повторення, закріплення і застосування знань, умінь та навичок.

Вид уроку:  урок-мандрівка

Обладнання:  презентація; малюнки.

Хід уроку

І.  Організація класу

Привітання

Усміхнемося сонечку:

Здрастуй золотаве!

Усміхнемося один одному,

Погляньмо ласкаво!

Хай сьогодні в кожне серце

Бог додасть тепла!

А ми гостям усміхнемося

Побажаємо добра!

 

  • Діти, сядьте всі рівненько,

Не шуміть, сидіть тихенько.

Урок буде не звичайний,

Для всіх нас повчальний.

 

 

Девіз нашого уроку:          Щоб лікарем, моряком

                                                Чи льотчиком стати,

                                                Треба твердо на «12»

                                                Математику знати!

 

ІІ.  Повідомлення теми і мети уроку:

Ми з вами вирушаємо у подорож  Математичним лісом, побуваємо на різних зупинках, де нас будуть зустрічати звірята. Будем із вами мандрувати, додавати, віднімати, вміло і чітко рахувати, щоб усе запамятати. На уроці ми будемо закріплювати навички додавання та віднімання розрядних чисел, розв’язувати задачі, приклади;  будувати геометричні фігури.

 

ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності

Допоможе нам подорожувати цей потяг пречудовий. А яку він назву має? Хто з вас, діти, прочитає?

 

І сл. «Потяг»         З – Н – А – Н – Н – Я

Так, «Знання» потяг зветься, а без знань не обійдеться жодна людина в світі. Запам’ятайте це, діти!

 

ІV.  Повторення і закріплення вивченого

 

ІІ сл. «Зайчик»

 

  1. Усний рахунок:
  • Щоб потрапити всім нам до вагонів, треба виконати завдання зайчика-кондуктора.

1. Полічіть від 10 до 100 десятками.

2. Назвіть сусідів: 50, 40, 30.

3. Назвіть число: 6 дес.7 од.; 2 дес.2 од.; 9 дес; 10 дес;

4. Назвіть компоненти дії додавання та віднімання

5. Як знайти невідомий доданок?

6. Як читається переставний закон додавання?

Знайдіть суму чисел: 10 і 20;  30 і 50;   90 і 10.

Різницю чисел: 80 і 40;   50 і 10;  60 і 50.

Збільшити на 1 : 12, 20, 30, 70.

Зменшити на 1: 20, 15, 30.

  • Молодці!
  • В потяг всі сідаємо, сміло в подорож рушаємо. Отже подорож почалась. Я буду начальником потягу, а ви всі будете моїми помічниками.
  • І ось ми з вами наближаємось до галявини Каліграфії і зустрічає нас Кошенятко із завданням.

ІІІ сл. «Кошеня»

 

  1. Каліграфічна хвилинка

Хвилинку каліграфії – негайно!

Напишемо цифри красиво й охайно!

 

  • Що за цифра тонка і пряма, як спиця? (1)
  • А якщо до 1 дописати 0? 00?

Пливе лебідь у ставку,

Вигнув шию він тонку,

Хвостик вгору при підняв

Цифру 2 нам показав.

 

Діти:

 

Зошит свій я відкриваю,

Ручку правильно тримаю,

Сяду рівно-не зігнуся,

За роботу я беруся.

1    2    10   100  (запис у зошитах)

 

  • Дякуємо Кошеняті, будем далі вирушати.

 

ІV сл. «Цуценя»

 

  1.  Ось зупинка чарівна називається «Прикладна» (розв’язатиприклади “ланцюжком»)

 

  • Номер 1 в книзі ви знайдіть,

Приклади ці розв’яжіть

Прийшов час вже показати

Чи вмієте ви рахувати.

(ланцюжком)

V сл. «Жабеня» (розв’язати задачу номер 3)

 

  1. – Озеро вдалині видніє.

Хто на ньому нас зустріне?

  • Гляньте діти-но сюди.

Хтось виглядує з води

Жабка мимо пропливає

Що вона в лапках тримає?

 

Робота над задачею:

а) читання вчителем;

б) аналіз:

- Скільки всього пиріжків напекла бабуся?

- Скільки пиріжків було з джемом?

- Що сказано про пиріжки з яблуками?

- Що треба зробити?

г) запис розв’язання задачі учнями в зошитах і на дошці;

д) читання відповіді до задачі.

 

VI сл. «Сонечко» ( Фізкультхвилинка)

 

  • Хто там, хто вже так стомився,

що наліво нахилився?

Треба дружно всім нам встати –

Фізкультхвилинку розпочати

  • І вирушаємо далі в путь!

 

VІІ сл. «Білочка»

 

  1.  – Ось хатинку видно з гаю,

Тут Білочка проживає.

  • Вона підготувала нам завдання

Самостійно розв’язати приклади.

20+10 60-40 60-50 90-10

40+20 70+10 80+20 40+30

50+50 100-20 30+50 80-30

 

VIII сл. «Лисичка» (практична робота)

 

  1. Навчаючись разом, знайомились зблизька ми

З трикутниками, фігурами та відрізками.

До бору цікавої Геометрії прибуваємо

І завдання його мешканців розглядаємо.

Дайте відповіді на запитання:

1. Чому трикутник названо трикутником? Прямокутник – прямокутником? Коло – колом?

2. Чим коло відрізняється від трикутника та прямокутника?

3. Чим відрізок відрізняється від прямої? (викласти на парті з геометричних фігур малюнок).

 

 

IX сл. «Їжачок»

- Час повертатися додому і поки їдемо у потязі пограємо у ігри на кмітливість.

1. Дві дівчинки каталися 2 год. на роликових ковзанах. Скільки годин каталась кожна дівчинка? (2 год.)

2. На столі лежать 4 морквини і три огірки. Скільки фруктів лежить на столі? (0)

3. На столі лежать 4 олівці і 3 зошити. Скільки ручок лежить на столі? (0)

4. Бабуся зв'язала 4 рукавички. Скільки онуків зможуть їх носити? (2)

5. Гра

Я називатиму предмет, якщо він один то плескаємо в долоні один раз, якщо два – два рази.

Вухо, око, рот, нога, шия, ніс, рука, голова.

V.  Підсумок уроку

Дякують нам всі звірята

Час додому вирушати.

  • Наш потяг вирушає,

Повну швидкість набирає.

Краса яка, глянь довкола!

Ось зупинка наша – «Школа!»

На уроці нам допомагали звірята, але їх теж потрібно повернути додому. Давайте їх по черзі повернемо до своїх домівок. (діти прикріплюють звірів на дошці)

  • Всі учні працювали добре  і  заслуговують на винагороду – смайлики.

 

Вчитель:

  • Всі ви, діти – молодці,

Гарно працювали!

Але дзвоник пролунав,

Він мені і вам сказав,

Що урок вже час кінчати,

Треба йти відпочивати.

 

  • На початку уроку ми з вами віталися з гостями, а тепер давайте попрощаємося.

 

Учениця:

Шановні гості!

Спасибі, що знайшли час,

І прийшли до нас.

Якщо Ваша ласка,

То приходьте до нас ще, будь ласка! (разом)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література:

 

  1. Журнали «Початкове навчання та виховання»: Листопад 2006 р., 2007 р;

Вересень 2007 р, Січень 2007 р, 2008 р.

  1. Корчевська О, Кордуба Н «Нестандартні уроки з математики» 1-4 кл.
  2. Підручник «Математика» Рівкінд Ф.М, Оляницька Л.В

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 вересня 2019
Переглядів
674
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку