Урок-марафон з фізики "Прості механізми"

Про матеріал

дати визначення поняття механічної роботи і

потужності, знайомити учнів з видами механізмів;

особливостями простих механізмів;

розвивати практичні навички, набуті на уроках;

здійснювати між предметні зв'язки;

виховувати вміння співпрацювати, поважати

іншу точку зору, чесність, почуття патріотизму;

розвивати вміння виділяти головне , об'єктивно

оцінювати відповідь своїх товаришів, допомагати

вирішувати складні питання.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

                 УРОК – ІГРОВИЙ МАРАФОН

                 на тему «ПРОСТІ МЕХАНІЗМИ.

                                       МЕХАНІЧНА РОБОТА.

                                       ПОТУЖНІСТЬ.»

 

 

 

                                       8 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

                                           Підготувала

КОКОШИНСЬКА З.М.

                                                                             учитель  фізики

                                                                            вищої категорії                                                                   

 

 

 

 

2017р.

 

 

 

ТЕМА УРОКУ: « ПРОСТІ МЕХАНІЗМИ.

                                                  МЕХАНІЧНА РОБОТА.

                                                        ПОТУЖНІСТЬ МЕХАНІЗМІВ.»

МЕТА УРОКУ: а) дати визначення поняття механічної роботи і

                                 потужності, знайомити учнів з видами механізмів;

                                 особливостями простих механізмів;

                                 розвивати практичні навички, набуті на уроках;

                                 здійснювати між предметні зв’язки;

                              б) виховувати вміння співпрацювати, поважати

                                  іншу точку зору, чесність, почуття патріотизму;

                              в) розвивати вміння виділяти головне , об’єктивно

                                  оцінювати відповідь своїх товаришів, допомагати

                                  вирішувати складні питання.

ОБЛАДНАННЯ: різні види механізмів, похила площина, блоки,

                                гумова кулька, іграшкові автомобілі, плакати,

                                макети, картки із завданнями.

 

ТИП УРОКУ: систематизація і систематизація знань.

ФОРМА УРОКУ: ігровий марафон.

 

                                    ХІД  УРОКУ:

1.Організаційна частина:

       Найважливіше завдання вчителя навчити дитину мислити.

       Девіз уроку:  «   ХОЧЕШ БІЛЬШЕ ЗНАТИ,

                                   НЕ ЛІНУЙСЯ СВІТ НАУК ПІЗНАТИ»

 

        І сувора, і солов’їна Фізики країна

        Вирушаймо всі у путь.

        Нас цікаві речі ждуть.

        Ом, Ампер, Ньютон, Паскаль, Лебедєв,

        Попов, Столєтов не полічити всіх, на жаль,

        Хто відкрив її секрети

        Світ занадто складний,

        Щоб його пізнати,

        Треба хутко знання надбати.

        То ж вперед, ідіть до знань,

        Щоб навчитися самим,

        Ще й навчити всіх інших.

 

 

 

  • ГРА « ЕРУДИТ»

Швидко дати відповіді на запитання:

  1. Наука про живу природу…( фізика);
  2. Прилад для вимірювання сили… ( динамометр) ;
  3. Прилад для вимірювання об’єму…( мензурка) ;
  4. Одиниця вимірювання маси… ( кілограм) ;
  5. Одиниця вимірювання сили…( ньютон) ;
  6. Лінія, вздовж якої рухається тіло…( траєкторія);
  7. Вода має три стани…( рідкий, твердий, газоподібний);
  8. Хто відкрив силу тяжіння…( Ньютон);
  9. Одиниця вимірювання тиску… ( Паскаль);       

   10.Як позначається шлях… ( S );

   11.Як позначається робота…( А );  

   12.Одиниця вимірювання часу… ( с );

   13.Одиниця вимірювання роботи… ( Дж.);

   14.Прилад для вимірювання маси… ( терези) ;

   15.На якому явищі ґрунтується процес засолення огірків..( дифузія).

Кілька учнів , що заздалегідь підготували запитання, пропонують їх

своїм однокласникам,

 

  • ГРА « ШИФРОГРАМА»:
  1. Розмістити назви річок так, щоб з початкових букв можна було скласти назву фізичного приладу:

Амур, Мезень, Кубань, Ельба, Ріоні, Урал, Ніл, Збруч.

( мензурка).

 

  1. Із назви початкових букв міст складіть назву фізичної величини:

Алушта, Бердянськ, Тернопіль, Рівне, Очаків, Одеса.

( робота).

 

  1. Виберіть зі слів « мир», « тема», « дно» букви та складіть

назву   фізичного приладу        

      ( динамометр).

 

  1. Із букв складіть назву фізичної величини:

Я, Н , Р, Е , Г , Е , І

( енергія).

 

 

 

 

  • ГРА « ВІРИШ – НЕ ВІРИШ»:

1. 1 кДж = 1000Дж     ( так);

2.  Одиниця потужності  кг   ( ні) ;

3.  Блок – складний механізм   ( ні);

4.  Траєкторія – простий механізм ( ні);

5.  1 кг пуху = 1 кг заліза ( так);

6.  Потенціальна енергія = кінетичній енергії ( так) ;

7. Виграємо у силі , то програємо у відстані ( так);

8. Східці - це рівна площина ( ні) ;

9. ККД = 100%  ( ні) ;

10.Прості механізми виконують роботу ( так) ;

11.Коромисло- важіль ( так) ;

12.Клин – це вид похилої площини ( так).

 

-ГРА « ЛОГІЧНИЙ ЛАНЦЮЖОК»:

Для учнів пропонуються тести , які підготували учні:

  1. Формула роботи-…

 а) A = FS ; б) A= FV ; в) A = mv.

2. Яку енергію використовують вітродвигуни?

 а) потенціальну; б) кінетичну; в) потенціальну і кінетичну.

3. На штучний супутник під час його руху навколо Землі по коловій орбіті діє сила тяжіння. Чи виконує ця сила роботу?

 а) так; б) ні; в) інколи.

4. Що більше 1 кВт. Чи 3,6 МДж?

  а) 1 кВт; б) 3,6 МДж; в) рівнв.

5. Яка потужність крану , якщо він рівномірно підняв вантаж масою 5 т на висоту 10м за 500с?

   а) 98 Вт; б) 100 Вт; в) 980Вт.

6.Потенціальну енергію має …

    а) тільки тіло , що рухається; б) нерухоме тіло; в) будь-яке тіло.

7. Кінетичну енергію має ..

    а) тіло , що рухається; б) тіло, що не рухається; в) будь-яке тіло.

8. Потужність двигуна залежить від..

    а) сили двигуна; б) швидкості руху; в) роботи двигуна.   

   9. Яке з тіл має більшу кінетичну енергію, якщо маси їх однакові?

         а) те, яке має більшу швидкість; б) те, яке не рухається; в) рівні.

 

 

-ГРА « ЛАБІРИНТ»

Учні проводять досліди , які підтверджують прояви фізичних явищ,

законів, дію простих механізмів:

  1. Демонстрація дії важелів ( рука , олівець, ручка, вила, лопата, виделка, ложка, коромисло, лінійка, ніж, ножиці, терези та ін.)
  2. Рух іграшкових автомобілів , тракторів, екскаваторів, зміна їх

енергії.

  1. Політ гумової кульки, катання на візку , рух тенісного м’ячика,

кидання кулі в сітку, підйом тіл за допомогою блоків.

  1. Мильні бульбашки.
  2. Дія макету фонтану.
  3. Прояви явища дифузії під час приготування чаю, кави, ліплення з пластиліну, парфуми в повітрі.
  4. Дія приладів медичного призначення ( шприци, система, тонометр, джгут, крапельниця)
  5.  Падіння всіх тіл на поверхню парти , столу, підлоги.)

 

  • ГРА « ЗАГАДКОВА»

Учні підготували загадки про прості механізми та частини цих механізмів.

 

  1. Кожен, хто входить, - ненавмисне

Чи друг, чи ворог – руку тисне.          ( Двері)

 

 

  1. Однією ручкою – всіх зустрічає

Іншою ручкою – всіх проводжає.         ( Двері)

 

 

  1. Зуби добрі має , ще лише зорали, а вона в ріллі шугає

                                                                      ( Борона)

 

  1. Зубів багато , само не їсть

Усе хватає, а собі нічого не оставляє;

Де гуляло . там часом стало.                  ( Граблі)

 

  1. Де хвостиком стане, там дірочка гляне.   ( Шило)

 

6.  Ногу в дерево встромляю – головою все тримаю.    ( Цвях)

 

  1. Цілий день землю рила, та не заморилась.   ( Лопата)
  2. Дві ноги кленові –підошви двометрові. ( Лижі)

 

  1. Лиш два залізні зуби маю ними цвяхи витягаю. ( Цвяхом)

 

  1. Ростом невеличка,

Ні звір, ні птичка;

А землю риє,

Хоч спина ниє.       ( Лопата і землекоп)

10.   Два озерця на одній дузі гойдаються.   ( Відра на коромислі)

 

11.  Без мене , козаче, не втримаєш залізо гаряче.  ( Кліщі)

 

12.  За паском невеличка лісорубова сестричка. ( Сокира)

 

13.  Дзвеніла цілий день в гаю, валила велетнів в бою. ( Сокира)

 

14.  В руках залізний олівець рве не зуби , камінець. ( Лом)

 

  1. Бۥють його, він ховається; у що сховається – ламається.( Клин)

 

  • ГРА « РОМАШКА»:

1 пелюстка – назвати формулу потужності;

2 пелюстка – назвати формулу роботи;

3 пелюстка – назвати формулу коефіцієнта корисної дії;

4 пелюстка – назвати формулу кінетичної енергії;

5 пелюстка – назвати формулу потенціальної енергії;

6 пелюстка – назвати формулу повної енергії.

 

  • КАЗОЧКА ПРО ЗАКОН ЗБЕРЕЖЕННЯ І ПЕРЕТВОРЕННЯ

Е     Н    Е  Р  Г   І    Ї:

Жили-були Козел і Баран. Козел вважав себе дуже розумним і часто кепкував з Барана : « Усі знають, що ти дурний і любиш дивитися тільки на нові ворота» . На зиму вони заготовили паливо, щоб бути в теплі. Кожен купував віз дров.

Зима цього року видалася дуже холодною. Козел швидко спалив усі дрова, сидів дома і цокотів зубами й копитами, щоб хоч трохи зігрітися. Козел подумав: « Якщо я замерз, то Баран, мабуть, і дуба дав. Піду перевірю».

   Приходить , дивиться у вікно, а з Барана піт аж струмками збігає, а дрова всі посеред хати лежать. « як же так?» - питає Козел. « А я прив’язую мотузку до колоди і бігаю з нею навколо дров. І дрова цілі, і мені тепло, - посміхнувшись, пробекав Баран. - Треба було у школі краще вчити закони збереження».

 

  • ІСТОРИЧНА ДОВІДКА:

На лівому узбережжі Ніла, на краю пустелі Сахара, височать знамениті єгипетські піраміди, кам’яні глиби фараонів. Нас вражають їхні розміри, велич та загадковість. Так , наприклад, висота піраміди Хеопса 137м, а щоб обійти її, необхідно пройти не один кілометр. За словами історика Геродота, піраміду Хеопса будували близько 20 років, а дорогу до неї – 10 років.Побудована ця дорога з 2 мільйонів 300 тисяч кам’яних блоків, маса кожного - 2,5 тонн. Яким чином людина, яка не має великої сили, спромоглася звести ці споруди? А відповідь дуже проста, люди використовували прості механізми: важіль , блок, коловорот, похилу площину, Це і дало змогу побудувати ці піраміди.

  • ПІДСУМОК УРОКУ:
  1. Фізика на службі людини:
  • педалі велосипеда,
  • сільськогосподарський інвентар,
  • ножиці для шиття, різання,
  • жердина в спорті,
  • канцелярські прилади,
  • на будівництві,
  • на транспорті.

ЛІТЕРАТУРА:

  1. Коршак Є.В., Ляшенко О, І., Савченко В.Ф.. Фізика 8 кл.- К., 1999
  2. Лукашик В.І. Збірник запитань і задач з фізики: Навчальний посібник для учнів 7-8 кл. серед.шк.- К.: Радянська школа,1991
  3. Садкіна В.І.101 цікава педагогічна ідея. – Х : ВГ « Основа», 2008
  4. Науково-методичний журнал « Фізика в школах України»,№ 3 2011р.

 

 

 

 

 

 

 

 

           

 

Т  Е   С  Т  И

  Для перевірки знань з теми: «МЕХАНІКА» у  10 класі :

  1. Механіка – це…а) розділ фізики; б) лінія; в) рух тіла.
  2. Траєкторія – це …а) тіло, що рухається; б) лінія руху; в) стан тіла.
  3. Основоположник динаміки.. а) Аристотель; б) Ньютон; в) Галілей.
  4. Статика – це… а) сила дії; б) сила, що діє на опору; в) розділ механіки.
  5. Рівновага буває…а) стійкою: б) нестійкою; в) байдужою.
  6. Сили у природі..  а) 4; б) 5; в) 2
  7. Важіль- це… а) пристрій; б) простий механізм; в) прилад.
  8. Тіло може рухатися…а) по колу; б) по прямій; в) по колу і прямій.
  9. Силу вимірюють в… а) кг; б) Н ; в) Па.
  10.                    Перший космонавт….а) Леонов; б) Гагарін; в) Карамзін.
  11.                    Перша космічна швидкість…а) 8 км/с; б) 11 км/с;в) 16км/с.
  12.                    Вага тіла залежить від.. а) сили; б) руху; в) сили і руху.
  13.                    Імпульс залежить від.. а) руху тіла; б) швидкості; в) удару.
  14.                    Формула 11 закону Ньютона : а) F = ma ; б) F=mb;в)А=mg
  15.                    Тертя є .. а) ковзання; б) кочення; в)ковзання і кочення.

 

 

 

            

doc
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
Додано
5 березня 2018
Переглядів
1043
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку