Математика
Тема: Маса. Кілограм
Мета: Дати учням уявлення про зважування предметів. Вчити додавати та віднімати іменовані числа, виражені в кілограмах.
Обладнення: підручник, зошит.
Хід роботи
І. організаційний момент
Дзвоник всім нам дав наказ:
До роботи швидше в клас!
Біля парти станемо чемно —
Плине час хай недаремно.
Будемо уважні і старанні всі,
Сядемо рівненько на місця свої.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
-
Сьогодні тема нашого уроку, маса. Кілограми. Але перед початком уроку, давайте проведемо математичний диктант. В зошитах записуємо
-
Перший доданок 4, другий доданок 6, знайдіть суму? (4+6=10)
-
Зменшуване 8, від*ємник 5, знайдіть різницю? (8-5=3)
-
На скільки більше 6 за 4? ( на 2)
-
Число 8 збільшити на 1? (8+1=9)
-
Число 5 зменшити на 2? (5-2=3)
-
Чому дорівнює зменшуване якщо від*ємник і різниця дорівнює 5? (10-5=5)
III. основна частина
Починаємо працювати за підручником сторінка 67. Сьогодні будемо говорити про масу та кілограми.
-
Що таке маса?
-
Як і довжину, масу предмета вимірюють. Масу предметів вимірюють у кілограмах. Але початку міркою була – гривня, потім фунт, пуд. Але ці мірки були у різних місцях різні. Як же так виходить, що коли ми приходимо у магазин, продавець нас розуміє і важить продукти скільки скільки ми захочемо. Якою міркою для вимірювання маси він користується? І тоді люди прийшли до єдиної мірки вимірювання маси – кілограм. А для вимірювання маси на терезах використовують гирі (показати гирі 1 кг, 2кг, 3кг,5кг.) На письмі кілограм умовно позначають кг. Умовну позначку пишуть без крапки .(На дошці учитель вивішує умовну позначку «кг»)
-
Сьогодні ми будемо умовно порівнювати маси, тобто кілограми. Перше завдання порівняти, що важче:
-
Хто в кожній парі важчий?( слон, порося).
-
Переходимо до наступного завдання. В цьому завданні треба порівняти це завдання ми будемо записувати в зошит.
4+2=6(кг)
Відповідь: 6 кг маса покупки.
Молодці!
Для того щоб виконати це завдання потрібно визначити чия маса більша. (9кг>1кг). Потім визначаємо на скільки лисичка важча за білочку, тобто шляхом віднімання ( 9-1=8). Ось ми і знайшли відповідь на питання: на 8 кг лисичка важча ніж білочка.
Останнє наше завдання це обчислення, запишіть приклади в 2 стовпчика.
Домашнє завдання зошит сторінка 4
IV. Підсумок уроку
-
Що сьогодні вивчали на уроці?
-
Що було важкого?
-
Чи цікаво було на уроці?